چگونه زندگی خود را با قانون طلایی ۱-۳-۵ برنامه ریزی کنید؟

برنامه ریزی کلید موفقیت است. با این حال، بسیاری از مردم احساس می کنند که تعهد به یک برنامه می تواند آنها را محدود کند یا در صورت عدم موفقیت آنها را شکست دهد. اما نکته اینجاست – وقتی برنامه ای ایجاد می کنید، به احتمال زیاد پیشرفت خواهید کرد زیرا چشم انداز خود را شفاف می کنید و شخصاً متعهد به تلاش می شوید. این درست است حتی اگر به تمام اهداف خود نرسید زیرا پیشرفت اندک به مراتب بهتر از عدم پیشرفت است.

الگوی برنامه ۱-۳-۵ ساخته شده بر اساس قانون ۱-۳-۵ را وارد کنید. این طرح راهی ملایم برای رسیدن به موفقیت است بدون اینکه وقتی به هدف روزانه خود نرسیدید، شما را ناامید نمیکند. تصور کنید با ابزاری کار می کنید که مسیر روشنی به زندگی شخصی و حرفه ای شما می دهد و هر روز سوزن پیشرفت را به حرکت در می آورد. هنگامی که به طور منظم استفاده می شود، به شما کمک می کند تا عادت مولد برنامه ریزی را تقویت کنید، که، همانطور که می دانید، شانس موفقیت شما را افزایش می دهد.

اگر این مقاله شما را وادار به تأمل و تعجب کرده است که چرا در سال گذشته به همه چیزهایی که می‌خواستید نرسیدید، اکنون می‌دانید چرا. اکنون زمان مناسبی است که سال جدید خود را با الگوی برنامه ۱-۳-۵ ساله خود قوی شروع کنید.

زیبایی قانون ۱-۳-۵ در چیست؟

فقط به یاد داشته باشید، زیبایی قانون ۱-۳-۵ در سادگی آن است. که هم برنامه ریزی و هم دستیابی به نتایج را آسان تر می کند. طرح آسان برای دنبال کردن حتی کسانی را که در برنامه ریزی کوتاهی می کنند را جذب می کند زیرا واقعاً نمی توان شکست خورد. و با تکیه بر اوج احساسی درونی که با پاداش دستیابی به یک هدف بزرگ همراه است، شانس موفقیت مداوم به طور تصاعدی افزایش می یابد. بنابراین، اگر می خواهید امسال را درخشان کنید، الگوی برنامه ۱-۳-۵ ساله خود را پیش نویس کنید و از همین امروز شروع به اعمال قانون ۱-۳-۵ کنید.

مزایای برنامه ریزی با قانون ۱-۳-۵

۱-برنامه ۱-۳-۵ ساله بر اساس قانون ۱-۳-۵ ساخته شده است

قانون ۱-۳-۵ حول این واقعیت طراحی شده است که شما اغلب به تمام اهداف روزانه خود نمی رسید اما به احتمال زیاد حداقل یک کار را به درستی انجام خواهید داد. برای کمک به دستیابی به آن هدف، فهرست کارهای خود را با یک کار بزرگ که قصد انجام آن را دارید تنظیم می کنید. بعد، سه چیز متوسط ​​و پنج چیز کوچک اضافه می‌کنید.

نام‌های «بزرگ»، «متوسط» و «کوچک» هم اندازه و هم تأثیر را نشان می‌دهند. اینها سه چیز هستند که سنگین و مهم هستند اما فوری یا حیاتی نیستند. پنج موردی که در ادامه می‌آیند خوب است، اما اگر این کار را نکنید، شکست نخورده اید. هنگامی که طرح ۱-۳-۵ خود را ایجاد می کنید، این موارد را از نظر اهمیت فهرست کنید تا یک چیز بزرگ اولین چیز در لیست شما باشد زیرا بزرگترین اولویت شماست.

برنامه ریزی با قانون 1-3-5 

۲- قانون ۱-۳-۵ استرس را از برنامه ریزی دور می کند

با سادگی آن، می توانید ببینید که ساختن و عمل کردن بر روی آن چقدر آسان است. هر روز یک چیز هدف شما است که همه می توانند به آن دست یابند. اما سه و پنج آیتم دیگر شما را تشویق می‌کنند که کمی به خودتان فشار بیاورید و پیروزی در یک چیز بزرگ حاصل می‌شود. شما آن را انجام می دهید و حدس می زنید چه چیزی؟ در یک سال، شما ۳۶۵ کار را انجام داده اید که ممکن است بدون این برنامه و قانون خوب آنها را با استرس و فشار انجام داده باشید

۳- برنامه ۱-۳-۵ ساله شما از امروز شروع می شود

برنامه ریزی برای سال یا حتی زندگی تان ممکن است کمی دلهره آور به نظر برسد. اما برنامه ریزی برای یک روز؟ آسان است. به همین دلیل است که امروز یک روز عالی برای شروع الگوهای برنامه ۱-۳-۵ ساله خود با یک برنامه اقدام روزانه است. قبل از اینکه به یک هفته، یک ماه، یک سال و به سه و پنج سال پیشرفت کنید، با هر روز شروع کنید.

بنابراین، از امروز یا حداکثر از فردا شروع کنید. این به شما امکان می دهد الگوی برنامه ۱-۳-۵ ساله را آزمایش کنید تا بتوانید اعتماد به نفس خود را افزایش دهید. هرچه بیشتر به این عادت ، عادت کنید، پیشرفت آسان تر خواهد بود.

        پیشنهاد می کنیم مقاله “۲۵ عادت خوب برای شادی بیشتر” را نیز مطالعه بفرمایید.      

۴- تخلیه اهداف روی کاغذ.

در مورد همه چیزهایی که می خواهید به آنها برسید و اهدافی که از زندگی می خواهید در حال حاضر نگران نباشید. زمان زیادی برای انجام همه آنها وجود دارد. اما چیزی که به رهایی ذهن شما کمک می‌کند و شما را در مورد برنامه‌ریزی مشتاق می‌کند، دور ریختن هدف است. Dump هدف به شما کمک می کند لیست روزانه و الگوی برنامه ۱-۳-۵ ساله خود را ایجاد کنید. خالی کردن هدف دقیقاً همین است – ریختن تمام اهدافی که در ذهنتان شنا می کنید روی کاغذ.

به سادگی دفترچه یادداشت یا حتی یک فایل را در رایانه خود بیرون بیاورید و حداقل دو ستون با عنوان «وظایف» و «اهداف» ایجاد کنید. سپس، تمام آن اهداف، وظایف، رویاها و کارهایی را که در حال چرخش هستند و مغز شما را سنگین می کنند، کنار بگذارید. اکنون، برای الگوی ۱-۳-۵ ساله خود و لیست ۱-۳-۵ روزانه خود اهداف شگفت انگیز زیادی دارید. این امر برنامه ریزی را آسان تر می کند و در طول سفر در زندگی، آنچه را که در مورد دستیابی به آن آرزو دارید را فراموش نخواهید کرد.

۵- احساسات خوب مرتبط با برنامه ریزی وجود دارد

اکنون، قبل از اینکه از ایده برنامه‌ریزی و این که بیش از حد محدودکننده و رژیمی است منصرف شوید، مزایای زیادی در ارتباط با برنامه‌ریزی وجود دارد. روند کار بر روی یک برنامه، حتی لیست کارهای روزانه شما، به شما احساس بالایی می دهد.

۶-اهداف مکتوب شانس شما را برای موفقیت افزایش می دهند

من سال هاست که قدرت نوشتن اهداف را می شناسم. در زندگی شخصی‌ام، و همچنین زمانی که با مشتریان کار می‌کنم تجربه کرده‌ام که چگونه قلم روی کاغذ، شانس دستیابی به آنچه را که قصد انجام آن را دارید افزایش می‌دهد. ثابت شده است که وقتی چیزی را یادداشت می کنید، به احتمال زیاد متعهد به دنبال کردن آن هستید.

۷- نوشتن به شما کمک می کند پیشرفت کنید

افرادی که برنامه‌های تغذیه‌ای، رژیم‌های تناسب اندام، و ورزشکارانی با اهداف رقابتی دارند، هنگام نوشتن اهداف و یادداشت‌برداری از پیشرفت خود، موفقیت بیشتری کسب می‌کنند. متخصصان بهداشت، پزشکی و عملکرد مانند روانشناسان ورزشی، مشتریان خود را تشویق می کنند تا از نوشتن برای کشف اینکه چه چیزی کار می کند و چه چیزی نیست، استفاده کنند.

از طریق ردیابی و تعیین بردها و موانع، خودآگاهی افزایش می‌یابد، اعتماد به نفس بالا می‌رود و پیشرفت‌ها اتفاق می‌افتد و همانطور که در بالا ذکر شد، عادات مثبت اصلاح می‌شوند. بنابراین، یادداشت برداری در مورد پیشرفت خود می تواند به شما کمک کند در مسیر موفقیت شخصی و حرفه ای خود باقی بمانید.

قانون 1-3-5 چیست؟

۸-قانون ۱-۳-۵-به آرامی به یک الگوی طرح ۱-۳-۵ ساله تبدیل می شود

اکنون که به سادگی قانون ۱-۳-۵ تسلط یافته اید، می توانید برنامه هفتگی، ماهانه و حتی سالانه را بسازید. هدف خود را بیرون بکشید و برخی از مهم ترین مواردی را که می خواهید به آنها برسید برجسته کنید.

اکنون، الگوی برنامه ۱-۳-۵ ساله خود را بسازید. شما می توانید این دو روش را انجام دهید. ابتدا، می توانید کاری را که با قانون ۱-۳-۵- که هر روز اعمال می کنید انجام داده اید، بگیرید و آن را به یکی از سال ها تبدیل کنید. به یک چیز بزرگ فکر کنید که دوست دارید امسال به آن برسید، همراه با سه هدف متوسط ​​و پنج هدف کوچکتر. اکنون شما یک الگوی برنامه ۱-۳-۵ ساله دارید که می توانید هر سال روی آن کار کنید. خودشه!

اگر می‌خواهید یک قدم جلوتر بروید، می‌توانید همان فعالیت را در مورد آنچه می‌خواهید در سه و پنج سال به دست آورید، انجام دهید. با ضرب کردن متوالی آن بر روی قانون ۱-۳-۵ ایجاد می شود.

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.