چگونه دیابت نوع ۲ را به طور طبیعی درمان کنیم؟

افرادی که با بیماری های خاص مانند دیابت نوع ۱ مبتلا هستند، نمی توانند قند خون خود را به طور طبیعی کاهش دهند. در دیابت نوع ۱، لوزالمعده شما انسولین، هورمونی که به تنظیم سطح قند خون شما کمک می کند، نمی سازد. پس از تشخیص دیابت نوع ۱، برای درمان به تزریق انسولین نیاز دارید.اما اگر دیابت نوع ۲ یا پیش دیابت برای شما تشخیص داده شد – به این معنی که در معرض خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ هستید – می توانید سعی کنید قند خون خود را با استفاده از روش های طبیعی کاهش دهید.

درمان دیابت نوع 2

درمان دیابت نوع ۲

اگر دیابت یا پیش دیابت برای شما تشخیص داده شده است، نظارت بر سطح قند می تواند به شما در حل مشکل در زمان افزایش قند خون کمک کند. همچنین می تواند روند کلی قند خون و علل آن را روشن کند.

از یک گلوکومتر (نمایشگر قند خون) استفاده کنید تا مطمئن شوید که در محدوده هدفی هستید که ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی شما توصیه می کند.

نوشیدنی های شیرین را کنار بگذارید

نوشیدنی های شیرین شده با قند، بلیت یک طرفه برای افزایش قند خون هستند. Asterino-McGeean می گوید: حذف یا نوشیدن کمتر آنها می تواند قند خون را کاهش دهد و همچنین به کاهش وزن و حفظ وزن کمک می کند. برای زمانی که نیاز به درمان قند خون پایین دارید، نوشابه و آب میوه را کنار بگذارید.

نوشیدنی های حاوی شکر عبارتند از:

نوشیدنی های انرژی زا.
نوشیدنی های با طعم میوه یا نوشیدنی های صنعتی.
آب میوه.
نوشابه و سایر نوشابه های گازدار.
نوشیدنی های ورزشی.
نوشیدنی های قهوه خاص
چای شیرین.

برای رفع دیابت نوع ۲ ، وعده های غذایی متعادل بخورید

کربوهیدرات‌های شما نیاز به همراه دارند. Asterino-McGeean توصیه می کند که آنها را با غذاهای دیگر مانند سبزیجات غیر نشاسته ای و پروتئین بدون چربی بخورید. “این غذاها قند شما را به اندازه برخی کربوهیدرات ها بالا نمی برند.”

تحرک داشته باشید

آسترینو-مک گیان می گوید: هر چه کمتر حرکت کنید، قند خون شما بالاتر می رود. ورزش همچنین یکی از بهترین کارهایی است که می توانید برای سلامت کلی، خلق و خو و میزان متابولیسم خود انجام دهید.

او می افزاید: «فعال بودن مهم است، اما بسته به سبک زندگی یا شرایط سلامتی که دارید، می تواند مشکل باشد. بنابراین سعی کنید بیشتر از دیروز حرکت کنید. اگر این تنها کاری است که می توانید انجام دهید، هنوز هم مهم است.»

انجمن دیابت آمریکا پیشنهاد می کند که با حدود ۳۰ دقیقه ورزش هوازی سه بار در هفته شروع کنید و تا پنج بار در هفته تمرین کنید. «اگر نمی توانید هر بار ۳۰ دقیقه انجام دهید، به جای آن روی افزایش پنج یا ۱۰ دقیقه ای تمرکز کنید. یک بار در روز آن را امتحان کنید. هر روز دو بار و سپس سه بار حرکت کنید تا بتوانید بیشتر را تحمل کنید.

Asterino-McGeean توصیه می کند که با تمرینات هوازی، مانند پیاده روی سریع، با تمرینات مقاومتی و تمرینات قدرتی شروع کنید. “اگر در حال شروع یک برنامه ورزشی جدید هستید، ابتدا با ارائه دهنده، فیزیوتراپ یا مربی خود صحبت کنید تا مطمئن شوید که آن را با خیال راحت انجام می دهید.”

استرس خود را از بین ببرید

از آنجایی که استرس بر قند خون تأثیر می‌گذارد، یافتن راه‌هایی برای مقابله، مانند سرگرمی‌ها، ورزش یا گفتگو درمانی مهم است. و از مکانیسم های مقابله ای که بر قند خون شما تأثیر منفی می گذارد، مانند پرخوری دوری کنید.

برای درمان دیابت نوع ۲ ،سیگار کشیدن را ترک کن

نیکوتین قند خون را افزایش می دهد زیرا بر نحوه پاسخ بدن شما به انسولین تأثیر می گذارد. Asterino-McGeean توضیح می دهد که سیگار کشیدن باعث التهاب می شود که می تواند قند خون را نیز افزایش دهد. “این یک ضربه مضاعف است. اگر قند خونتان بالاست و سیگار می کشید، دو برابر خطر عوارض دارید. درمان های طبیعی برای کاهش قند خون که به شواهد بیشتری نیاز دارند.

Asterino-McGeean می گوید باید مراقب داروهای طبیعی باشد که وعده کاهش قند خون را می دهند. او خاطرنشان می‌کند: «متاسفانه، وقتی بسیاری از آنها را مطالعه می‌کنید، هیچ تحقیقی از اثربخشی و ایمنی آنها پشتیبانی نمی‌کند. به علاوه، مصرف مکمل‌ها یا گیاهان دارویی که گفته می‌شود قند را کاهش می‌دهند، زمانی که از داروهای دیابت استفاده می‌کنید، می‌تواند خطرناک باشد. قبل از شروع هر گونه دارو یا درمان طبیعی با ارائه دهنده خود صحبت کنید تا ایمن باشید.

        پیشنهاد می کنیم مقاله “همه چیز درباره دیابت نوع ۲ ،از علائم تا عوارض” را نیز مطالعه بفرمایید.      

کربوهیدرات هوشمند باشید

اگرچه آسترینو-مک گیان می گوید که کربوهیدرات ها «بد» نیستند، اما بر سطح قند خون تأثیر می گذارند. «قند خون ما از دریافت کربوهیدرات تقلید می کند. خوردن بیش از حد کربوهیدرات باعث افزایش سطح قند می شود. به همین دلیل است که ثبات کلیدی است.»

Asterino-McGeean خوردن کربوهیدرات های مشابه را در هر وعده غذایی توصیه می کند. بسته به برنامه غذایی خود، ممکن است مجبور شوید مقدار کلی کربوهیدراتی که در طول روز می خورید را نیز کاهش دهید. “انتخاب کننده باشید. کربوهیدرات‌های پیچیده با مواد مغذی، فیبر بالا، انتخاب بهتری نسبت به کربوهیدرات‌های فرآوری‌شده ساده هستند.»

نمونه هایی از انتخاب های بهتر کربوهیدرات عبارتند از:

لوبیا و عدس.
انواع توت ها و میوه ها.
ماست یونانی.
سیب زمینی های شیرین.
غلات کامل.

مطمئن نیستم از کجا شروع کنم؟ Asterino-McGeean توصیه می کند که از یک متخصص تغذیه دعوت کنید تا شما را راهنمایی کند. «نیازهای هرکس متفاوت است. ممکن است علاوه بر مدیریت قند خون بالا یا دیابت، نگرانی های تغذیه ای دیگری نیز داشته باشید. یک متخصص تغذیه می تواند به شما کمک کند تا برنامه غذایی خود را شخصی سازی کنید، تنظیمات را انجام دهید و اهداف واقع بینانه تعیین کنید.

اگر درمان‌های خانگی برای کاهش دیابت نوع ۲ مؤثر نباشند؟

درمان‌های خانگی برای کاهش دیابت نوع 2

هنگامی که سعی می کنید قند خون خود را به طور طبیعی پایین بیاورید، نگاهی طولانی داشته باشید. آسترینو-مک گیان می گوید: «شما در مورد تغییر سبک زندگی صحبت می کنید، نه یک راه حل سریع. “ممکن است چند هفته یا چند ماه طول بکشد تا نتایج را ببینید.”

اگر چند ماه است که از داروهای خانگی برای کاهش قند خون استفاده می‌کنید و سطح قند خونتان همچنان پایین نمی‌آید، باید با پزشک خود هم قرار ملاقات بگذارید. در این مرحله، وقت آن است که با ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی خود صحبت کنید تا ببینید چه اتفاقی می افتد و در مورد گزینه های خود بحث کنید. شما و پزشکتان با هم می توانید گام های بعدی مراقبت از سلامتی خود را تعیین کنید.

میزان قند خون شما تحت تأثیر عوامل زیادی قرار می گیرد. برخی از این موارد خارج از کنترل شما هستند – برای مثال، برخی از شرایط سلامتی می توانند باعث افزایش قند خون (هیپرگلیسمی) شوند یا ممکن است تمایل ژنتیکی برای ایجاد قند خون بالا داشته باشید.

اما در موارد خاص، عادات بهداشتی روزانه شما نیز می تواند در سطح قند خون شما نقش داشته باشد. Megan Asterino-McGeean، متخصص دیابت، BSN، RN، CDCES می‌گوید: «برای برخی افراد، مدیریت تغذیه، سطح فعالیت و وزن می‌تواند تفاوت ایجاد کند.

Asterino-McGeean توضیح می دهد که چه تغییراتی در شیوه زندگی می تواند به کاهش قند خون بدون دارو کمک کند – و چه زمانی باید برای کمک به ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی خود مراجعه کنید.

 

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.