چگونه با دیگران همدردی کنیم؟ این جمله ها بهترین اند

حتی اگر همسرتان را از دست نداده اید یا به سرطان مبتلا نشده اید، می توانید تصور کنید که اگر آن چیزها برای شما اتفاق می افتاد، چه رخ میداد. همدلی و همدردی کردن به این شکل است – ارتباط با درد طرف مقابل و تلاش برای درک احساس او.وقتی اتفاق وحشتناکی برای یک دوست یا یکی از عزیزانش می‌افتد، دانستن اینکه چه چیزی باید بگوییم دشوار است.

به همین دلیل است که ما اغلب به یکی از این پاسخ‌های رایج می‌رسیم: “هر اتفاقی دلیلی دارد.” “این نیز بگذرد.” “من می دانم که شما چه احساسی دارید.” اگرچه این جملات در تئوری خوب به نظر می رسند، اما به ندرت کمک زیادی به احساس بهتر طرف مقابل می کنند.من باور نمی کنم که ما این کار را عمدا انجام دهیم.

ما از این عبارات استفاده می کنیم زیرا در موقعیت های مشابه به ما همین جمله ها گفته شده است. ما باور کرده ایم که این پاسخ‌های کلیشه‌ای بهترین چیزهایی هستند که می‌توان وقتی کسی را آزار می‌دهد گفت .

چگونه همدردی را نشان دهیم؟

وقتی خودت را به جای دیگری بگذاری، چه می گویی؟صادقانه بگویم، نشان دادن همدلی بسیار بیشتر در عمل است تا با کلمات. وقتی دوست یا یکی از عزیزان چیزی دشوار را با شما در میان می‌گذارد، بیشتر به دنبال کسی است که به او گوش دهد.اما، اگر شما فردی هستید که در این موقعیت‌ها با آنچه باید بگویید مشکل دارید، فهرست زیر ممکن است به شما کمک کند تا پاسخی بهتر از آنچه که معمولاً می‌گوییم پیدا کنید.

چگونه همدردی را نشان دهیم؟

نمونه هایی از پاسخ های همدلانه

۱-درد آنها را تصدیق کنید.

شاید بهترین کاری که می توانید انجام دهید این است که احساس طرف مقابل را بپذیرید. وقتی با درد یا مبارزه کسی ارتباط برقرار می کنید، به او کمک می کند تا احساس حمایت کند. این نشان می دهد که شما احساس او را درک می کنید . افراد دردمند واقعاً فقط می خواهند شنیده شوند. آنها می خواهند تأیید کنند که آنچه آنها از سر می گذرانند دشوار است.

۲-هنگام همدردی کردن ، احساس خود را به اشتراک بگذارید.

گاهی اوقات، بد نیست به سادگی اعتراف کنید که نمی‌دانید چه بگویید یا تصور اینکه تجربه کردن آنچه که طرف مقابل می‌گذرد، برایتان سخت است.
هر کاری که انجام می‌دهید، فقط مطمئن شوید که تجربه طرف مقابل را کم نمی‌کنید یا همه چیز را در مورد خودتان ایجاد نمی‌کنید. در عوض، روی به اشتراک گذاشتن احساسات خود تمرکز کنید تا به شما در ارتباط بهتر با احساسات آنها کمک کند.

“وای. من نمی دانم چه بگویم.”
“من نمی توانم تصور کنم که شما چه چیزی را تجربه می کنید.”
“کاش می توانستم آن را بهتر کنم.”
“قلب من برای تو ناراحت است.”
“شنیدن این اتفاق واقعاً من را ناراحت می کند.”

۳- وقتی کسی با شما درد ودل میکند از اعتمادش تشکر کنید.

وقتی کسی تصمیم می گیرد با شما صحبت کند، نشان می دهد که واقعاً به شما اعتماد دارد. این وظیفه شماست که به آن احترام بگذارید و با دقت پاسخ دهید.
اجازه دهید فرد بداند که از اشتراک گذاری رازهایش با شما قدردانی می کنید و تصدیق کنید که انجام این کار ممکن است دشوار بوده باشد.

در اینجا ممکن است این پاسخ ها به نظر برسد:

“برای به اشتراک گذاشتن رازهایتان با من از شما متشکرم.”
“خوشحالم که به من گفتی.”
“از اینکه در این مورد به من اعتماد کردید متشکرم. این واقعاً معنی زیادی دارد.»

۴-هنگام همدردی کردن، نسبت به حرف هایش علاقه نشان دهید.

هر کس هنگام عبور از مشکلات می تواند به طرز وحشتناکی منزوی و تنها باشد. به همین دلیل است که مردم  تجربه های خود را به اشتراک می گذارند – آنها در آرزوی ارتباط با دیگران هستند. آنها می خواهند کسی به داستان آنها علاقه مند شود و احساس آنها را درک کند.

بهترین راه برای برقراری ارتباط با کسی صحبت کردن نیست، بلکه گوش دادن است. با پرسیدن سوال و نشان دادن علاقه واقعی به آنچه که آنها می گویند، توجه خود را نشان دهید.

        پیشنهاد می کنیم مقاله “۲۵ عادت خوب برای شادی بیشتر” را نیز مطالعه بفرمایید.      

۵- تشویق کننده باشید.

من معتقدم که بیشتر مردم واقعاً می‌خواهند وقتی یک دوست یا یکی از عزیزان دوران سختی را پشت سر می‌گذارد، دلگرم شوند. مشکل این است که ما اغلب این را با تلاش برای “رفع” مشکل یا وادار کردن فرد به نگاه مثبت نشان می دهیم. و در حالی که نیت ما خوب است، این رویکرد به ندرت برای فرد دردمند مفید است.این بدان معنا نیست که شما نمی توانید دلگرم کننده باشید. شما فقط باید مراقب نحوه برخورد با آن باشید.

به جای گفتن «بهتر خواهد شد» یا «این کاری است که برایت انجام خواهم داد»، به او یادآوری کنید که دوستش دارید. آنچه را که در مورد او تحسین می کنید به اشتراک بگذارید. به او کمک کنید ببیند شما چه کار می کنید – که او فردی شگفت انگیز است که ارزش عشق را دارد.

در اینجا چند نمونه آورده شده است:

“شما شجاع / قوی / با استعداد هستید.”
“تو مهم هستی.”
“تو یک جنگجو هستی.”
“دوستت دارم.”
“من به تو افتخار میکنم.”

۶-هنگلم همدری حامی طرف مقابل باشید.

وقتی صحبت از همدلی به میان می‌آید،در عمل نشان دادن بهتر از حرف زدن صرف است . می‌توانید با در آغوش گرفتن ، ارسال گل ، نوشتن یادداشت برایش یا پیشنهاد کمک کردن به او در کارهایش، توجه خود را نشان دهید.وقتی این کارها را انجام می‌دهید، به طرف مقابل کمک می‌کند تا احساس کند مورد علاقه و حمایت قرار می‌گیرد.

همدردی کردن

اما، اگر به دنبال چیزی برای گفتن هستید، در اینجا چند راه برای بیان این موضوع وجود دارد که برایتان مهم است:

“من برای شما اینجا هستم.”
“چگونه می توانم به شما کمک کنم؟”
“در حال حاضر به چه چیزی نیاز داری؟”
“من می خواهم برای شما _____ انجام دهم.”

واقعیت این است که هیچ فیلمنامه ای قطعی برای همدلی و همدردی کردن وجود ندارد. اما، امیدوارم که این مثال‌ها به شما کمک کند که از کلیشه‌های فرسوده اجتناب کنید و راه بهتری برای ابراز همدردی با اطرافیان خود بیابید. شما چی فکر میکنید؟ آیا شما از هیچ یک از این جملات استفاده کرده اید؟شما برای ابراز همدردی چه می گویید؟ چه کارهایی را برای دیگران در موقعیت هایی که احتیاج به همدری دارند میکنید؟

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.