چگونه بازی‌های ویدیویی بر سلامت قلب اثر میگذارد؟

دانشمندان به تازگی شروع به کشف رابطه پیچیده بین بازی‌های ویدیویی و سلامت قلب کرده‌اند، یافته‌های آنها نشان می‌دهد که اعتدال در انجم بازی های ویدیویی ممکن است کلید انجام آن باشد. برخی از بازی‌های ویدیویی احساس می‌کنند که واقعاً می‌توانند قلب شما را به تپش بیاندازند. واقعاً انجام بازی‌های ویدیویی بر قلب ما تأثیر می‌گذارد؟

دانشمندان اخیراً شروع به بررسی رابطه پیچیده بین بازی های ویدیویی و سلامت قلب – و تأثیراتی که انواع مختلف بازی ها می توانند داشته باشند، کرده اند. یافته‌های آن‌ها بر اهمیت عدم تأثیر بازی بر خواب، داشتن فعالیت‌های متعادل و تحرک بیشتر بدن تأکید می‌کند.

آیا بازی های ویدیویی استرس زا هستند؟

نیکا گلدبرگ، متخصص قلب می‌گوید دانشمندان به تازگی شروع به یادگیری بیشتر در مورد اینکه چگونه بازی‌ها بر قلب تأثیر می‌گذارند کردند.

گلدبرگ می‌گوید: «مطالعاتی انجام شده است که واکنش افراد را از نظر زمانی که بازی‌های ویدیویی انجام می‌دهند، بررسی کرده‌اند، و بازی‌های ویدیویی واکنش استرس را برمی‌انگیزد.» او توضیح می‌دهد که برخی از بازی‌های ویدیویی می‌توانند باعث افزایش فشار خون شوند.اما انواع مختلف بازی های ویدئویی می توانند نتایج استرس متفاوتی داشته باشند.

آیا بازی های ویدیویی استرس زا هستند؟

در یک مطالعه کوچک دیگر با ۱۴ گیمر فعال، محققان دریافتند بازیکنان Mario Kart بالاترین میانگین افزایش ضربان قلب را در طول ۳۰ دقیقه بازی داشتند. دانشمندان همچنین مشاهده کردند که بازیکنان Dark Souls III، بازی‌ای که به دلیل سطح سختی طاقت‌فرسا شناخته می‌شود، بالاترین ضربان قلب (۱۲۷ ضربه در دقیقه) را در مقطعی از ۳۰ دقیقه داشتند. (در حالت استراحت، ضربان قلب طبیعی معمولا بین ۶۰ تا ۱۰۰ ضربه در دقیقه است.)

دیوید وینچستر، متخصص قلب کالج پزشکی دانشگاه فلوریدا تاکید می کند که برای درک اثرات طولانی مدت بازی های ویدئویی بر سلامت قلب، به مطالعات بیشتری نیاز است. اگرچه، وینچستر خاطرنشان می کند که اگر فشار خون شما به طور موقت در حین بازی Mario Kart افزایش یابد، یک چیز است. اگر فشار خون شما به طور مزمن در یک دوره طولانی افزایش یابد، چیز دیگری است.

وینچستر می‌گوید: «این نوع افزایش مزمن فشار خون یک عامل خطر اصلی برای بیماری‌های قلبی، سکته مغزی، بیماری‌های کلیوی است، می‌دانید که یک سری چیزهای دیگر است».

با این وجود، مردم از بازی های ویدیویی به عنوان راهی برای کمک به کاهش استرس یا به عنوان یک “آیین ضد استرس” استفاده می کنند، به این معنی که به آنها کمک می کند آرامش داشته باشند و ذهن آنها را از واقعیت دور کند و در عین حال احساس موفقیت و کنترل را ایجاد کند. مطالعه همچنین نشان داد که برخی از بازی‌های آرام‌تر، مانند Animal Crossing و The Sims، در واقع ضربان قلب شرکت‌کنندگان را تا ۵ درصد در طول ۳۰ دقیقه کاهش می‌دهند.

اما، باز هم، همه بازی‌ها (یا گیمرها) برابر خلق نمی‌شوند: مطالعه‌ای که در سال ۲۰۲۲ در مجله Heart Rhythm منتشر شد نشان داد که انجام برخی بازی‌ها – به‌ویژه بازی‌های جنگی – می‌تواند در ایجاد آریتمی یا ضربان قلب نامنظم نقش داشته باشد. “

        پیشنهاد می کنیم مقاله “سریعترین راه برای تسکین درد سیاتیک در خانه” را نیز مطالعه بفرمایید.      

آیا بازی های ویدیویی رفتار مثبت یا منفی را ترویج می کنند؟

وسوسه انگیز است که فرض کنیم بازی های ویدیویی ذاتا برای سلامتی مضر هستند. بر اساس مطالعه‌ای که در سال ۲۰۲۲ روی ۳۰۶ دانشجو انجام شد، محققان دریافتند که گیمرها بیشتر از غیربازی‌کنندگان بی تحرک هستند.

علاوه بر فعالیت بدنی کمتر، برخی از افراد به سادگی نمی توانند کنترلر را زمین بگذارند و ممکن است در تمام ساعات شب برای بازی بیدار بمانند. در سال ۲۰۱۸، سازمان بهداشت جهانی اختلال بازی را به طبقه‌بندی بین‌المللی بیماری‌های خود اضافه کرد که به عنوان الگویی از رفتار بازی که با اختلال در کنترل بازی مشخص می‌شود و افزایش اولویت به بازی نسبت به سایر فعالیت‌ها» تعریف می‌شود.

خوابیدن کمتر از هفت ساعت در شب با آریتمی، فشار خون بالا و حتی افزایش وزن مرتبط است. گلدبرگ می گوید. بنابراین، این بر نحوه مراقبت از قلبمان تأثیر می گذارد.

اثرات بازی‌های ویدیویی بر سلامتی

با این حال، بازی های ویدیویی این پتانسیل را دارند که به ترویج رفتارهای سالم تر و نتایج مثبت نیز کمک کنند. یک مطالعه کوچک نشان داد که کودکان ۱۰ تا ۱۲ ساله که بازی‌های ویدیویی خاصی را انجام می‌دهند که برای کمک به افزایش مصرف میوه و سبزیجات طراحی شده‌اند، پس از انجام بازی ها بیشتر از این خوراکی ها می‌خورند.

گلدبرگ توضیح می‌دهد: «وقتی مردم باهم ارتباط برقرار می‌کنند و در کنار هم بازی میکنند و از حمایت اجتماعی برخوردار می‌شوند، این برای سلامت قلب و عروق مثبت است. با این حال، همه چیز باید در حد اعتدال انجام شود تا بازی یک فعالیت باشد و این تنها یکی از فعالیت‌هایی است که شما در آن شرکت می‌کنید.»

به طور کلی، گلدبرگ می‌گوید که باید مراقب علائمی باشید که نشان می‌دهد بازی‌های ویدیویی بر قلب شما تأثیر منفی می‌گذارند.به عنوان مثال، اگر تحریک پذیر هستید، وزن اضافه می کنید، نمی خوابید، تپش قلب دارید، یا صرفاً بیشتر از انجام فعالیت های خود بازی می کنید، ممکن است زمان آن رسیده باشد که کنار بگذارید.

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.