چرا بعد از ارگاسم احساس غمگینی میکنید؟

دیسفوری یا غمگین شدن پس از ارگاسم یک اختلال روانی است که شامل غم، اندوه و سایر احساسات منفی پس از ارگاسم است. گاهی اوقات، این اثرات روانی به اصطلاح سندرم بیماری پس از ارگاسم گنجانده می شود، یک آسیب شناسی بسیار نادر که باعث ایجاد علائم جسمی متعددی در فرد مبتلا می شود.

علت احساس غمگینی پس از ارگاسم چیست؟

غم، اندوه، اضطراب… اینها علائمی است که برخی افراد بعد از رابطه جنسی تجربه می کنند. بنابراین، لذت جایگزین می شود یا به مجموعه ای از اثرات روانی تبدیل می شود که باعث می شود کسانی که از آنها رنج می برند از آمیزش جنسی اجتناب کنند. مجموعه ای از این احساسات چیزی است که به عنوان نارسایی جنسی پس از مقاربت (PSD) شناخته می شود.

تحقیقات کمی در مورد این مشکل که یک اختلال محسوب نمی شود، انجام شده است. طبق بررسی اخیر، DPS به عنوان یک اختلال روانی شناخته می شود. اگرچه اطلاعات شناخته شده ای در مورد شیوع آن وجود ندارد، اما مشخص است که می تواند هم مردان و هم زنان را مبتلا کند. در این مطالعه آمده است: «افراد مبتلا به DPS ممکن است پس از داشتن رابطه جنسی رضایت‌بخش احساس آشفتگی، اضطراب، مالیخولیا و ناراحتی کنند و حتی ممکن است ترس از رها شدن داشته باشند.

هورمون ها معمولاً مسئول نارسایی پس از مقاربت هستند. به طور خاص، اندورفین، سروتونین یا دوپامین بخشی از آن گردباد هورمون‌هایی هستند که با ارگاسم ترشح می‌شوند و تا حد زیادی با آن احساس رفاه و لذت جنسی مرتبط هستند. البته مثل یک ترن هوایی، چیزی که بالا می رود پایین می آید. و دقیقاً در آن لحظه “پایین بودن هورمون” است که DPS می تواند ظاهر شود.

با این حال، استرس یا اضطراب نیز می تواند باعث ایجاد این احساسات منفی پس از رابطه جنسی شود. از این نظر، مطالعه ای که در مجله Sex & Martal Therapy منتشر شد، از طریق نظرسنجی از ۱۲۰۰ مرد به این نتیجه رسید که بسیاری از شرکت کنندگان در مواقع استرس، اضطراب یا افسردگی را پس از ارگاسم تجربه کرده اند.

علت احساس غمگینی پس از ارگاسم چیست؟

 

 

 

        پیشنهاد می کنیم مقاله “راههای طبیعی برای بهبود میل جنسی در زنان” را نیز مطالعه بفرمایید.      

سندرم بیماری پس از ارگاسم چیست؟

گاهی اوقات، دیسفوری پس از مقاربت فقط مجموعه ای از علائم است که در یک آسیب شناسی بسیار پیچیده تر به نام سندرم بیماری پس از ارگاسم نسبتا نادر (POIS) گنجانده شده است. فرانسیسکا مولرو، رئیس فدراسیون اسپانیایی انجمن‌های سکسولوژی (FESS) توضیح می‌دهد: «آنچه اساساً اختلال پس از ارگاسم ایجاد می‌کند این است که طیف گسترده‌ای از علائم، چه احساسی و چه فیزیکی، می‌توانند درست بعد از ارگاسم یا حتی چند روز بعد ظاهر شوند.

این متخصص توضیح می دهد که علت این سندرم «به این موضوع نسبت داده می شود که ممکن است نوعی حساسیت به یکی از اجزای مایع منی یا مایع پروستات وجود داشته باشد. بنابراین، در مردان بسیار بیشتر از زنان است. این متخصص از جمله علائم جسمی ناشی از این بیماری اشاره می کند:

احساس بیماری آنفولانزا

احساس خستگی یا فرسودگی شدید

ضعف عضلانی

تب یا تعریق

گرفتگی بینی

خارش چشم

به طور خاص، تمام این علائم ، که می تواند با عواقب ذهنی مانند کاهش تمرکز و تحریک پذیری به دنبال داشته باشد، بلافاصله یا چند ساعت پس از ارگاسم رخ می دهد. بیشتر آنها بین ۲ تا ۷ روز دوام می آورند.

اگر این موارد برای شما هم پس از ارتباط جنسی با همسرتان در دفعات زیاد رخ میدهد بهتر است با یک متخصص در حوزه روابط جنسی صحبت و مشورت نمایید.

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.