پرورش آلوئه ورا در خانه چگونه است؟

آلوئه ورا که عمدتا برای اهداف زیبایی و درمانی استفاده می شود ، از زمان های قدیم مشهور بوده است. اعتقاد بر این است که کلئوپاترا در رژیم زیبایی خود از ژل آلوئه ورا استفاده کرده بود. این گیاه بومی شبه جزیره عربستان ، این گیاه در حال حاضر در سراسر جهان رشد می کند. برای پرورش آلوئه ورا این ساکولنت محکم می توان به راحتی انجام داد و آب را در برگ های خود بدون هیاهوی زیاد ذخیره می کند. در انواع مختلف با بافت جالب یافت می شود. این گیاه همچنین یک افزودنی عالی برای مجموعه گیاهان شماست زیرا برای چشم خوشایند به نظر می رسد.

آبیاری آلوئه ورا

آبیاری آلوئه ورا آسان است و به راحتی می توان اشتباه آبیاری بیش از حد را مرتکب شد. قبل از آبیاری مجدد ، خاک و ریشه ها باید کاملاً خشک شوند. فرد باید انگشت خود را به داخل چسباند تا ببیند آیا قبل از آبیاری رطوبت باقی مانده است یا خیر. با این حال ، گیاه هر دو یا سه هفته یک بار نیاز به آبیاری دارد. اگر متوجه شدید که برگها قهوه ای می شوند ، به سمت داخل می چرخند و ظاهری شل دارند ، احتمالاً به نوشیدنی احتیاج دارد. این یک گیاه داخلی است و نیازی به نگهداری از نور مستقیم خورشید ندارد. در حالی که باید در یک نقطه روشن قرار گیرد ، مطمئن شوید که اشعه خورشید مستقیماً به آن برخورد نمی کند.

پرورش آلوئه ورا

آلوئه ورا چه فوایدی دارد؟

آلوئه ورا شبیه کاکتوس است اما از خانواده کاکتوس ها نیست. از کلمه عربی “alloeh” به معنای “ماده تلخ درخشان” و کلمه لاتین “vera” به معنی “واقعی” گرفته شده است.

این گیاه دارای برگهای بلند و ضخیم با ساقه های بسیار کوتاه است. متشکل از ۹۹٪ آب و آنزیم ها ، لیپیدها و ویتامین های مختلف ، این گیاه را برای گیاهان دارویی که برای اهداف مختلف استفاده می شود ، ایجاد می کند. گیاه آلوئه ورا می تواند طاقچه آشپزخانه را با ظرافت ظریف تزئین کرده و به عنوان جعبه کمک های اولیه عمل کند.

یکی از فواید پرکاربرد آلوئه ورا توانایی آن در تسکین پوست آفتاب سوخته و درمان زخم های سرد است. این گیاه یک عنصر کلیدی در بسیاری از کرم ها برای اهداف زیبایی است. همچنین تصفیه کننده هوای اطراف آن است.

امروزه ، آلوئه ورا همچنین به عنوان مکمل در نوشیدنی های سالم و سایر مکمل ها استفاده می شود. همچنین گفته می شود که به سلامت گوارش کمک می کند و سلامت دهان و دندان را ارتقا می بخشد. خمیر دندان آلوئه ورا برای بهداشت دهان و دندان عالی است ، در حالی که ژل آلوئه ورا می تواند مشکلات آکنه را برطرف کند.

آیا گیاه آلوئه ورا بی خطر است؟

استفاده از آلوئه ورا برای اکثر افراد برای ناراحتی های جزئی سوزش پوست بی خطر است. به طور کلی تحمل خوبی دارد و استفاده از آن در بریدگی ها و سوختگی های شدید توصیه نمی شود. توجه به واکنش بدن فرد نسبت به آن بسیار مهم است. به زنان باردار و زنان شیرده توصیه می شود از مصرف آلوئه ورا خودداری کنند.

آلوئه ورا چقدر سریع رشد می کند؟

در یک باغ آفتابی ، آلوئه ورا می تواند بسیار سریعتر از زمانی که در داخل خانه به عنوان گیاهان خانگی رشد می کند رشد کند. اگر می خواهید آلوئه ورا در گلدان سریعتر رشد کند ، در تابستان آن را بیرون بگذارید. مطمئن شوید که گلدان دارای سوراخ هایی برای تخلیه آب است.

پرورش آلوئه ورا در خانه

اگر در آب و هوای سرد یا گرمسیری زندگی می کنید ، توصیه می شود گیاه آلوئه ورا را در داخل خانه پرورش دهید. برای پرورش گیاه در داخل خانه:

گیاه را روی پنجره ای رو به جنوب قرار دهید که در آن خورشید قرار می گیرد.
آلوئه ورا در ماه های زمستان خاموش می شود و به اندازه بهار و تابستان به مراقبت احتیاج ندارد.
آلوئه ورا اگرچه گیاهی سرپوشیده است ، اما اگر در هوای گرم و آفتابی قرار بگیرد ، می تواند از بیرون استفاده کند.

پیشنهاد می کنیم مقالهچرا باغبانی برای روحیه شما خوب است؟” را نیز مطالعه بفرمایید.

چگونه می توان گیاه آلوئه ورا را در فضای باز پرورش داد؟

گیاهان آلوئه ورا را می توان در داخل و خارج از خانه کشت کرد. اگر در مکانی با آب و هوای خشک زندگی می کنید ، می توانید آنها را در فضای باز بکارید. برای پرورش گیاه در فضای باز:

خاک گیاهان آلوئه باید زهکشی خوبی داشته باشد و آب زیادی را در خود نگه ندارد.
اگر در زمستان گیاه را داخل خانه نگه می دارید ، مراقب باشید که فوراً در معرض نور شدید خورشید قرار نگیرد.
به آرامی و به تدریج آن را با خورشید وفق دهید تا برگها دچار آفتاب سوختگی نشوند.
یک گلدان ساخته شده از خاک اره یا مواد متخلخل توصیه می شود زیرا آب را به طور کامل تخلیه می کند.
ظرف باید پهن و عمیق باشد. یک مخلوط گلدان با زهکشی مناسب برای کاکتوس ها و ساکولنت ها انتخاب کنید.
اگر گیاه شما خیلی بلند یا بزرگ شده است ، تکثیر آلوئه ورا توصیه می شود.

برای یادگیری نحوه پرورش آلوئه ورا ، مراحل زیر را دنبال کنید:

گلدان را با آبکشی سریع و خشک شدن کامل آماده کنید. یک تکه صفحه نمایش را روی سوراخ زهکشی قرار دهید تا از ریزش خاک جلوگیری کرده و آب را به درستی تخلیه کنید. یک دستمال کاغذی یا روزنامه می تواند کار کند اما ممکن است به مرور زمان از هم جدا شود.

گیاه خود را با برداشتن آن از گلدان فعلی آماده کرده و هرگونه خاک اضافی را از ریشه حذف کنید. احتیاط کنید و به ریشه ها آسیب نرسانید.

اگر ساقه ها خیلی بلند هستند آنها را کوتاه کنید. قسمتی از ساقه را بریده و در محلی گرم و بدون نور مستقیم قرار دهید. هنگامی که پینه روی زخم ایجاد می شود ، نشان می دهد که آماده است تا مجدداً لکه بینی شود.

گلدان را با کودی که خوب تخلیه می شود پر کنید و گیاه را در خاک قرار دهید. خاک اطراف گیاه را پر کرده و حدود ¾ اینچ فاصله بین قسمت بالایی و لبه گلدان بگذارید. برگهای پایین باید درست بالای خاک قرار بگیرند. بعد از کاشت حدود یک هفته آبیاری نکنید.

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.