معرفی و بررسی پیانو یاماها YDB 144

پیانو یاماها

 این ساز در اتاق تمرین موسیقی، صحنه های بزرگ کنسرت و در کلاس های مدارس موسیقی یافت می شوند. از سال ۱۹۶۷ بیش از ۴ میلیون پیانو به فروش رسیده اند. بیشتر مدارس موسیقی در سراسر جهان خرید و نواختن پیانو یاماها را ترجیح می دهند.

در واقع یاماها بیش از ۵۰ سال است که به کودکان و بزرگسالان جهان موسیقی آموزش می دهد و بیش از ۱۰۰ سال است که سازهای موسیقی در سطح جهانی تولید می کند. هم چنین بسیاری از دانش اموزان یاماها پس از اتمام دوره ی اموزشی به نوازندگان حرفه ای و معلم های اموزشی تبدیل شده اند. یاماها انواع مختلفی دارد و در  در ادامه ی مقاله جنبه های مختلف یک پیانو آکوستیک یاماها که یکی از پرطرفدارترین سازها می باشد را برای شما عزیزان بررسی خواهیم کرد.

صدای پیانو آکوستیک یاماها

بی شک صدا  مهم ترین جنبه ی یک پیانو است، از طرفی دیگر صدای گوش نواز تولید شده در پیانو آکوستیک نیز غیرقابل انکار است. ضربه ای که چکش ها به سیم های پیانو وارد می کنند، باعث ایجاد صدای طبیعی، گرم و آکوستیک می شود. هم چنین یک پیانو آکوستیک به شما اجازه می دهد تا کاملاً خود را بیان کنید, به این علت اگر یک نوازنده ی باتجربه باشید، تجربه ی فوق العاده ی نواختن  پیانو آکوستیک را درک خواهید کرد.

خرید پیانو یاماها

نگهداری از پیانو یاماها

مطمعن باشید اگر از پیانو یاماها به خوبی مراقبت و نگهداری کنید بهترین تجربه را برای شما به ارمغان خواهد اورد. البته این امر درمورد هر ساز دیگری صدق میکند. یعنی هر ساز موسیقی برای اینکه بتواند در بهترین شکل به شما خدمت کند، نیاز به مراقبت دارد. همانطور که شما نیز می دانید پیانوهای اکوستیک از مواد و چوب طبیعی ساخته شده اند که پس از گذشت سال های طولانی به طور طبیعی خراب می شوند، پس این سازها باید با دقت نگهداری شوند، درواقع به این علت است که توصیه می کنیم از این ساز مراقبت کنید.بهتر است هر ۶ ماه یک بار پیانوی خود را تنظیم کنید تا مطمئن شوید کوکش در نرفته باشد و از کیفیت پایینی برخوردار نباشد. کنترل رطوبت نیز بسیار مهم است تا بر پیانو تأثیر نگذارد.

احساس

همانطور که قبلا گفتم، جایگزینی صدای پیانو آکوستیک یاماها تقریبا غیرممکن است و همین امر درمورد احساس نواختن این ساز منحصر به فرد نیز صدق می کند. شاید برای شما سوال پیش بیاید که چرا گفتم منحصر به فرد؟ چون هر کلید پیانو وزنه ای در پشتش دارد که آن را منحصر به فرد می کند. هم چنین پیانو های دارای کلیدهای بافتی در صفحه کلید خود هستند که از سر خوردن یا همان لغزش انگشتان در هنگام نواختن سریع نوت موسیقی جلوگیری می کند.

مزایای فردی

یکی از مزایای فردی که پیانو آکوستیک یاماها برای نوازندگان فراهم می کند این است که تجربه ی نوازندگی بی نظیری را برایشان به ارمغان می اورد. تاچ و صدای طبیعی این ساز به نوازندگان اجازه می دهد موسیقی را در تن های طبیعی دلخواه خود بنوازند و استعداد نوازندگیشان در معرض دید همه قرار دهند.

قیمت پیانو یاماها YDB 144

پیانو دیجیتال یاماها

خب تا این جا که به تجزیه و تحلیل مزایای پیانو آکوستیک پرداختیم، بهتر است کمی هم درمورد پیانو دیجیتال حرف بزنیم. با این که من علاقه ی زیادی به پیانو آکوستیک دارم با این حال، حتی بسیاری از ما عاشقان پیانو “کلاسیک” به پیانوهای دیجیتالی روی می آوریم که جای تعجبی هم ندارد. تکنولوژی سازهای دیجیتالی از سالهای اولیه ی تولید این محصولات پیشرفت قابل ملاحظه ای کرده است که مزایای زیاد انواع دیجیتالی پیانو حتی علاقمندان به ساز آکوستیک را نیز مجذوب خود می کند. هم چنین کارشناسان فناوری شرکت  یاماها سالهاست در تلاش هستند تا پیانو دیجیتالی بسازند که مورد پسند همگان باشند.

قیمت ساز دیجیتال

یکی از دلایل پرطرفدار بودن این نوع ساز ها که خریداران جدید را مجذوب خود می کند قیمت مقرون به صرفه شان است. برخلاف پیانوهای آکوستیک که از ۵۰۰۰ دلار شروع می شوند (مانند یاماها B1)  پیانوهای دیجیتالی می توانند از ۲۰۰۰ تا ۳۰۰۰ دلار شروع کنند.

کیفیت بالای صدا

تکنولوژی نمونه برداری از صدا برای تولید ترک های ساز های دیجیتال نسبت به سال های اولیه، پیشرفت چشمگیری داشته است. در حال حاضر نموه برداری پیانو های دیجیتال از بهترین پیانو های گرند جهان که در کنسرت های بزرگ نواخته می شوند صورت می گیرد. برای دریافت اطلاعات بیشتر می توانید به وبسایت پیانوفورت مراجعه کنید.

خرید پیانو دیجیتال YDB 144

صفحه کلید مشابه صفحه کلید پیانو آکوستیک

در یک و نیم دهه ی گذشته یاماها حتی تاچ و حس محصولات دیجیتالی اش را ارتقا داده است. به این معنی که برای بهبود صفحه کلید سرد و بی روح دیجیتالی، یاماها به شبیه سازی صفحه کلید پیانو آکوستیک و پیاده سازی این صفحه کلید روی سازهای دیجیتالی اش پرداخته است.

قیمت پیانو یاماها

و در اخر یک نگاه کلی از قیمت پیانو یاماها را در اختیارتان می گذاریم: با وجود انواع مختلف پیانو های کمپانی یاماها، به راحتی می توانید پیانو مورد نظر خود را بین صدها پیانوی متفاوت در ظاهر، اندازه، قیمت، صدا و صد ها توانایی دیگر پیدا کنید. عرضه ی انواع پیانو در قیمت های متنوع به بازار سبب جذب خریداران زیادی شده است زیرا مشتریان در هر طبقه مالی که باشند می توانند پیانو مناسب به بودجه ی مالی خود را بخرند. به عنوان مثال قیمت پیانو یاماها ydb 144 که یکی از محصولات پرفروش این کمپانی است ۴۱۵,۰۰۰,۰۰۰  ريال است. اگر به دنبال خرید یکی از محصولات این برند هستید توصیه ی من به شما این است که به یکی از نمایندگی های فروش محصولات یاماها است که در تهران، کرج و دیگر نقاط کشور هستند، مراجعه کنید.

 

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی(رپورتاژ) داشته و مجله اینترنتی فارسیها مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.