هیالورونیک اسید ، این عنصر معجزه بخش برای پوست را میشناسید؟

اگر یک ماده مراقبت از پوست وجود داشته باشد که شما را در مسیر سریع پوست هیدراته قرار دهد، آن هیالورونیک اسید است. شما آن را به‌عنوان یک ماده فعال در ظاهراً در هر دسته‌بندی محصولات مراقبت از پوست در زیر نور خورشید پیدا خواهید کرد ، سرم‌ها ، پاک‌کننده‌ها ، مرطوب‌کننده‌ها و موارد دیگر . دلیلی وجود دارد که در همه جا حاضر است : تعریف نه تنها در مرطوب کردن پوست کار عالی انجام می دهد، بلکه علائم پیری را به حداقل می رساند، زیرا پوست شفاف و هیدراته باعث می شود خطوط ریز و چین و چروک کمتر دیده شود.

هیالورونیک اسید چیست؟

هیالورونیک اسید چیست؟

طبق یک مطالعه از نظر فنی، این گروهی از مولکول‌های قند به نام پلی ساکارید است. کلینیک کلیولند خاطرنشان می کند که این مولکول ها برای روانکاری کار می کنند و به طور طبیعی در بافت های همبند بدن یافت می شوند.

با گذشت زمان، ذخایر اسید هیالورونیک بدن کاهش می یابد. تحقیقات نشان می دهد که سن یکی از دلایل است، اما بر اساس دیگر، عوامل محیطی – مانند سیگار کشیدن و آلودگی هوا – نیز این روند را تسریع می کنند.

بانی گاسکو، پزشک متخصص داخلی در استودیو هلث، می گوید، خبر خوب این است که محصولات موضعی حاوی اسید هیالورونیک، چه به عنوان بخشی از لیست مواد موجود در مرطوب کننده و چه به عنوان ستاره سرم، می توانند به بازسازی آن ذخایر تخلیه شده کمک کنند.

دکتر شاری مارچبین، متخصص پوست دارای گواهی هیئت مدیره در مطب خصوصی در شهر نیویورک، می گوید: هیالورونیک اسید مولکول های آب را جذب می کند و به آن متصل می شود و محتوای آب پوست را افزایش می دهد. دکتر مارچبین می گوید که این ماده می تواند بیش از ۱۰۰۰ برابر وزن خود آب جذب کند.

فواید هیالورونیک اسید برای پوست چیست؟

مزیت اصلی هیالورونیک اسید هیدراتاسیون و توانایی باورنکردنی در حفظ رطوبت است. مارچبین می گوید: برای درک اهمیت رطوبت برای پوست، ابتدا باید بدانید که پوست دهیدراته – زمانی که لایه بالایی پوست آب کافی ندارد – خشک، زبر و پوسته پوسته به نظر می رسد.

این فقط یک موضوع زیبایی شناسی نیست. پوست خشک می تواند خطرناک باشد. مارکبین می گوید: پوستی که هیدراته نشده است قادر به حفظ یک سد پوستی سالم و دست نخورده نیست و پوست را در برابر آسیب های ناشی از منابع خارجی و محیطی آسیب پذیرتر می کند. بر اساس مطالعه‌ای در BMC Research Notes، زمانی که سد پوستی دست نخورده نباشد، می‌تواند باکتری‌ها را وارد کند که می‌تواند منجر به عفونت شود. طبق مطالعه ای در مجله آلرژی و درمان، موانع پوستی آسیب دیده می توانند در بسیاری از بیماری های پوستی از جمله پوست خشک، درماتیت آتوپیک، روزاسه و آکنه نقش داشته باشند.

پس پوست هیدراته همان چیزی است که می خواهید. مارچبین می گوید: «آبرسانی پوست مهم است زیرا پوست هیدراته، سالم تر و شاداب تر به نظر می رسد. و اگر این یکی از اهداف شما باشد، جوان تر نیز خواهد بود. بر اساس برخی تحقیقات، پیری پوست با از دست دادن رطوبت پوست همراه است و اسید هیالورونیک عنصر کلیدی برای مبارزه یا معکوس کردن این علائم است.

دکتر گاسکه می‌گوید: «اسید هیالورونیک به دلیل ویژگی‌های هیدراته بودن اش می‌تواند در آن مناطق خشک، فرورفته و پوست را بهبود ببخشد . یک مطالعه کوچک که در می ۲۰۱۶ در MMW Fortschritte der Medizin منتشر شد، نشان داد که کرم های ضد چروک بدون نسخه حاوی اسید هیالورونیک، عمق چروک های اطراف لب و چشم ها را ۱۰ تا ۲۰ درصد در یک دوره سه ماهه کاهش می دهند. سفتی پوست نیز ۱۳ تا ۳۰ درصد بهبود یافته است.

۳ نوع هیالورونیک اسید

سه نوع اسید هیالورونیک وجود دارد:

گسکه می گوید: هیالورونیک اسید هیدرولیز شده، اسید هیالورونیک است که به عناصری به اندازه کافی کوچک برای نفوذ به پوست تجزیه شده است. مرطوب‌کننده است، بنابراین برای افرادی که پوست چرب یا مختلط دارند، بهتر است، زیرا این نوع پوست‌ها می‌خواهند از رطوبت بیش از حد اجتناب کنند.

گاسکه می‌گوید که هیالورونات سدیم عمیق‌تر به پوست می‌رود و نتایج بهتری را ارائه می‌کند، اگرچه اثرات آن چندان ماندگار نیستند. هیالورونات سدیم برای افرادی که پوست معمولی دارند بهترین است، زیرا به رطوبت اجازه نفوذ می دهد، اما واقعاً نیازی به اثر سنگین و طولانی مدت ندارید. این ماده ای است که احتمالاً در سرم ها پیدا خواهید کرد.

هیالورونات سدیم استیله دارای مزایای هیالورونات سدیم است اما نتایج طولانی تری دارد. برای افرادی که به رطوبت نیاز دارند، مانند کسانی که پوست خشک دارند، کسانی که در آب و هوای خشک زندگی می کنند، یا کسانی که به دنبال محصولی برای ماه های خشک زمستان هستند، بهتر است.

پیشنهاد می کنیم مقاله “طرز تهیه چند مدل لوسیون خانگی بدن” را نیز مطالعه بفرمایید.

همچنین اسید هیالورونیک قابل بلعیدن وجود دارد که یک کپسول پر از ماده فعال است. بر اساس مطالعه ای که در جولای ۲۰۱۷ در Clinical, Cosmetic and Investigational Dermatology منتشر شد، ایده این است که با مصرف یک مکمل، سطح اسید هیالورونیک ثابت خواهد بود و اثرات آن ماندگار خواهد بود. و به نظر می رسد موثر باشد: محققان دریافتند شرکت کنندگانی که روزانه ۱۲۰ میلی گرم اسید هیالورونیک به مدت ۱۲ هفته مصرف می کردند، چین و چروک های پوست و وضعیت کلی پوست خود را بهبود بخشیدند.

فواید هیالورونیک اسید برای پوست چیست؟

آیا هیالورونیک اسید عوارض جانبی دارد؟

مارچبین می گوید که اسید هیالورونیک به طور کلی برای انواع پوست بی خطر است و معمولاً هنگامی که به صورت موضعی استفاده می شود منجر به هیچ واکنش نامطلوبی نمی شود. دکتر روتاس می گوید: “اسید هیالورونیک یک ماده طبیعی در پوست ما است و در نتیجه نباید انتظار هیچ مشکلی را داشت.” هنگامی که بیماران از بثورات پوستی یا سایر مشکلات مربوط به محصولات حاوی اسید هیالورونیک شکایت می کنند، اغلب نتیجه مشکل با یک ماده دیگر مانند یکی از مواد نگهدارنده است.

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.