هر آنچه باید درباره لیفت ابرو بدانید

آیا از افتادگی پوست در پیشانی خود ناراحت هستید؟ سپس لیفت پیشانی و لیفت ابرو که “لیفت ابرو” نیز نامیده می شود، ممکن است همان چیزی باشد که شما به دنبال آن هستید. این روش محبوب برای کمک به معکوس کردن روند پیری استفاده می شود (به چین و چروک های عمیق و چین های روی پیشانی خود فکر کنید که ناشی از سال ها حالات چهره و اثرات محیطی است).

لیفت ابرو چیست؟

لیفت پیشانی را می توان با استفاده از یکی از سه روش رایج انجام داد: لیفت ابرو از طریق آندوسکوپ، لیفت ابرو باز یا لیفت گیجگاهی انجام می شود. این روش از نظر زیبایی افتادگی پوست پیشانی، پلک های بالایی و ابروها را اصلاح می کند.

جراح شما بافت ها را مانور می دهد و بخش هایی از ماهیچه ها و پوست را که مسئول چین و چروک یا اخم عمیق هستند، برمی دارد. گاهی اوقات، این روش همراه با لیفت صورت یا تغییر شکل بینی انجام می شود.

در مورد آن فکر کنید. شما می خواهید که اجزای صورت شما ظاهری مشابه داشته باشند. اگر کار را فقط روی پیشانی خود انجام دهید، سایر نواحی پیرتر ظاهر می شوند. اگر علاقه مند به یادگیری در مورد روش های دیگر هستید، می توانید گزینه ها را با جراح خود در میان بگذارید.

لیفت ابرو چیست؟

دو روش برای صاف کردن پیشانی و ابرو وجود دارد:

لیفت آندوسکوپی

لیفت کلاسیک شامل یک برش مداوم است که از سطح گوش شروع می شود و در اطراف خط موی شما بالا می رود. بسته به اینکه خط موی شما کجاست، جراح خط برش را جابجا می کند تا جای زخم قابل مشاهده نباشد. به عنوان مثال، اگر مردی هستید که طاسی دارید، جراح می تواند برش را در وسط سر ایجاد کند، بنابراین جای زخم را می توان در موهای باقی مانده پنهان کرد.

تفاوت لیفت آندوسکوپی در اینجا آمده است: جراح شما به جای ایجاد یک برش مداوم، چند برش کوتاه تر در پوست سر ایجاد می کند. او یک اسکوپ (دوربین کوچک در انتهای یک لوله نازک) را در یکی از برش ها قرار می دهد تا بافت ها و ماهیچه ها را از صفحه نمایش ببیند. در عین حال، او از دستگاه دیگری که در برش دیگری قرار داده شده است استفاده می کند تا تغییرات لازم را انجام دهد.

در این روش، از لنگرهای کوچک برای محکم کردن بافت آسیب‌دیده پس از تغییر مناسب استفاده می‌شود. آن لنگرها کوچک، اما قدرتمند هستند. آنها بافت شما را برای سالها تحت کنترل نگه می دارند. از آنجایی که برش ها کوچکتر هستند، این روش کمتر تهاجمی است. کمترین جای زخم و کوتاه شدن زمان بهبودی را تجربه خواهید کرد.

در طول مشاوره لیفت ابرو چه انتظاری می توانم داشته باشم؟

شما جراح را انتخاب کرده اید، اکنون زمان مشاوره در مورد لیفت ابرو فرا رسیده است.

شما باید با داشتن سابقه پزشکی (به عنوان مثال، آیا قبلاً تحت عمل جراحی صورت برای اصلاح پیری یا چین و چروک قرار گرفته اید؟)، شرایط پزشکی فعلی و هر دارویی آماده شوید. همه اینها بر نحوه تجزیه و تحلیل جراح مورد شما و تعیین نحوه برخورد با جراحی شما تأثیر می گذارد. همچنین، باید دقیقاً بدانید که چه چیزی را می خواهید در مورد ظاهر فعلی پیشانی خود اصلاح کنید.

جراح کل ناحیه پیشانی شما از جمله پلک های بالایی را با توجه به ماهیچه ها ارزیابی می کند. جراح ممکن است از شما بخواهد که حالت های مختلف صورت را انجام دهید تا بتواند دقیقاً نحوه کمک به شما را ارزیابی کند.

پیشنهاد می کنیم مقاله “داشتن ابروهای پرپشت با ۱۰ روش خوب” را نیز مطالعه بفرمایید.

آمادگی برای انجام لیفت ابرو

ممکن است مجبور شوید از مصرف برخی داروها اجتناب کنید. اگر به طور منظم آسپرین یا سایر داروهای ضدالتهابی مصرف می کنید، جراح از شما می خواهد که مصرف آنها را برای مدت معینی قبل از جراحی متوقف کنید. این داروها می توانند باعث افزایش خونریزی شوند و باید از مصرف آنها اجتناب شود.

همچنین، توصیه می شود: اگر موهای شما بلند است و مانع از عمل می شود، ممکن است مجبور شوید آن را کوتاه کنید. اگر موهای شما کوتاهتر است، ممکن است به دنبال رشد آن باشید تا جای زخم را بپوشانید. شما می توانید همه اینها را با جراح خود و نحوه آماده سازی خود در میان بگذارید.

مراقبت های بعد از انجام لیفت ابرو

پس از اینکه بعد از بالا کشیدن ابرو (لیفت ابرو) به خانه رسیدید، باید مطمئن باشید که در خانه شما مقدار زیادی گاز و حوله وجود دارد .

همچنین مطمئن شوید که موارد زیر را در دسترس داشته باشید:

یخ فراوان

ظرفی برای استفاده برای یخ یا آب سرد

کیسه های پلاستیکی فریزر برای نگهداری یخ یا می توانید کیسه های ذرت یا نخود منجمد را نیز در دست داشته باشید.

بالش (شما باید سر خود را برای مدتی بالا نگه دارید)

پماد برای ناحیه برش (که جراح شما می تواند آن را توصیه یا تجویز کند، در صورت لزوم)

انجام لیفت ابرو

به طور معمول، شما می توانید در مطب جراح خود، در بیمارستان یا مرکز جراحی سرپایی تحت لیفت ابرو قرار بگیرید. جراحی شما باید در عرض دو ساعت کامل شود و به طور معمول نیازی به ماندن در طول شب نخواهید داشت. با این حال، باید شخصی را همراه خود بیاورید که بتواند شما را به خانه برساند و اگر تنها زندگی می‌کنید، یکی دو شب اول پیش شما بماند.

جراح شما از بی حسی موضعی استفاده خواهد کرد. اما اگر باعث راحتی شما می شود، می توانید درخواست بیهوشی کنید که در طول عمل شما را بخواباند (بیهوشی عمومی). پس از پایان عمل، جراح نواحی برش را با بخیه یا منگنه می بندد. سپس ناحیه را تمیز می کند تا خون از بین برود و محل زخم را با یک باند نرم و استریل شده که اطراف صورت شما را احاطه می کند، می پوشاند.

بعد از جراحی لیفت ابرو چه انتظاری باید داشته باشم؟

بهبودی شما بسته به روشی که انجام داده اید متفاوت است: لیفت ابرو کلاسیک یا آندوسکوپی.

در هر صورت، بخیه ها یا منگنه هایی در برش ها خواهید داشت که باید در عرض یک هفته برداشته شوند. اگر پیچ‌های ثابت موقت دارید، این پیچ‌ها در عرض دو هفته برداشته می‌شوند (این فیکسچرها در زیر خط مو نصب می‌شوند تا ابروی بلند شده را در جای خود نگه دارند).

احتمالاً تورم و کبودی را تجربه خواهید کرد که می تواند سایر قسمت های صورت شما از جمله گونه ها و چشم ها را نیز تحت تأثیر قرار دهد. تورم باید در حدود یک هفته از بین برود. حداقل تا دو روز پس از جراحی، برای کمک به کاهش تورم، باید سر خود را بالا نگه دارید و می‌توانید به آرامی کمپرس یخ را روی ناحیه آسیب دیده قرار دهید.

برای کسانی که به روش کلاسیک تحت عمل جراحی قرار می‌گیرند، به احتمال زیاد در دوران نقاهت درد بیشتری را تجربه خواهند کرد. پزشک برای شما یک مسکن تجویز می کند. همچنین ممکن است خارش بیشتری را تجربه کنید که می تواند چند ماه طول بکشد.

انجام لیفت ابرو

آن دسته از بیمارانی که به روش آندوسکوپی تحت عمل جراحی قرار می گیرند، مسکن نیز با نسخه دریافت می کنند.

خارش همچنین می تواند یک عارضه جانبی برای کسانی باشد که تحت روش آندوسکوپی قرار گرفته اند، اگرچه خفیف تر از روش کلاسیک است.

در هر صورت، ممکن است بی حسی یا گزگز را نیز تجربه کنید. این به مرور زمان فروکش خواهد کرد. کسانی که تحت این روش کلاسیک قرار گرفتند ممکن است بی حسی بیشتری را تجربه کنند.

اکثر بیماران می توانند ظرف ۱۰ روز به محل کار یا مدرسه بازگردند، برخی زودتر، بسته به اینکه کدام روش را انجام داده اید و میزان بهبودی شخصی شما.

در چند هفته اول پس از جراحی باید حتما از بلند کردن اجسام سنگین، ورزش شدید یا سایر فعالیت‌ها اجتناب کنید.

اگرچه عوارض جانبی بسیار کم است، اما عوارض احتمالی می تواند شامل عفونت، اسکار، عوارض حرکت ابرو یا از دست دادن حس اطراف محل برش باشد. مهم است که به یاد داشته باشید که این موارد به ندرت رخ می دهند.

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.