واقعیت های جالب در مورد تلفن ، اولین جمله گفته شده با تلفن چی بود؟

واقعیت های جالب و دانستنی درباره تلفن

۱- تلفن یکی از مهم ترین اختراعات دنیاست. از زمان ثبت اختراع و معرفی آن به عموم در ژوئن ۱۸۷۶، این دستگاه به پر استفاده ترین دستگاه جهان تبدیل شد.

۲- ثبت اختراع تلفن در سال ۱۸۷۶

اگرچه بل در اسکاتلند متولد شد، اما دو تابعیت کانادایی و بریتانیایی دارد. بل به عنوان معلم ناشنوایان به ایالات متحده آمد و هنگام ملاقات با مادر کم شنوا خود در کانادا، ایده “گفتار الکترونیکی” را در سر داشت. پس از به دست آوردن شهرت برای توسعه تلفن، مخترع در سال ۱۸۸۲ تابعیت ایالات متحده را دریافت کرد.

۳- جالب اینجاست که همسر بل نیز دچار اختلال شنوایی بود.

او در سال ۱۸۷۳، زمانی که استاد فیزیولوژی صوتی در دانشگاه بوستون شد، با همسر آینده‌اش، میبل هوبارد، دانشجویی که ۱۰ سال از او کوچکتر بود، آشنا شد. زندگی و کار با افراد کم شنوایی، علاقه بل را به اصول آکوستیک و آزمایشات او در انتقال امواج صوتی از طریق سیم برانگیخت.

۴- اصطلاح تلفن از واژه های یونانی “tele” به معنای دور یا دور و “phone” به معنای صدا گرفته شده است. نام دستگاه در لغت به معنای صدای دور است.

واقعیت های جالب درباره تلفن

۵-اختراع تلفن احتمالاً از تلگراف الهام گرفته شده است.

تلگراف ها پیام های مکتوب را به مکان های دور منتقل می کردند. این فرآیند با استفاده از صدای انسان بیشتر اصلاح شد.

۶- اولین تلفن کارکرده توسط یوهان فیلیپ ریس در سال ۱۸۶۱ ساخته شد. بل طراحی ریس را بهبود بخشید و بعداً آن را به ثبت رساند.

۷- اگرچه اختراع تلفن را به الکساندر گراهام بل نسبت می دهند، اما مخترعان دیگری نیز از دستگاه مشابهی وجود داشتند. آنچه این مخترعان به آن دست یافتند دستگاهی است که تلگراف سخنگو نامیده می شود. با این حال، دستگاه بل بهترین نسخه کار و کاربردی ترین در نظر گرفته شد. به علاوه، او اولین کسی بود که برای آن حق اختراع اعطا شد.

۸-اولین کلمه ای که در اولین تلفن گفته شد «سلام» نبود.

تلفن بل توسط خود بل در ۱۰ مارس ۱۸۷۶ آزمایش شد. در آن سوی خط، دستیار بل، توماس واتسون، قرار داشت. بل با گفتن این جمله، تاریخ ساز شد: «آقا. واتسون، بیا اینجا می خواهم ببینمت.”

۱۳- بل به عنوان سلام هنگام پاسخ دادن به تلفن، «آهوی!» را پیشنهاد کرد. در سال ۱۸۷۷، توماس ادیسون پیشنهاد کرد که به جای آن از کلمه “سلام” استفاده شود. حداقل در کشورهای انگلیسی زبان از آن زمان تاکنون استفاده شده است.

۱۴- در سالهای اولیه، تلفن از اجزای متعددی تشکیل شده بود. اینها شامل یک فرستنده، یک گیرنده، یک منبع تغذیه، یک زنگ، یک شماره گیر، یک مدار ضد سایدتون و یک قلاب سوئیچ بود.

        پیشنهاد می کنیم مقاله “شغل های جالب در دنیا که درآمد خوبی هم دارند” را نیز مطالعه بفرمایید.      

۱۵-تلفن بل صدای انسان را با استفاده از فرستنده به سیگنال الکتریکی تبدیل کرد.

این دستگاه به باتری متصل به فنجانی متکی بود که حاوی تماس فلزی و اسید سولفوریک است. این مایع در اثر برخورد امواج صوتی ارتعاش ایجاد می کند. این به نوبه خود سیگنالی را تولید می کند که پس از عبور از سیم و از گیرنده معکوس می شود. این فرآیند امکان بازآفرینی صدای اصلی را فراهم می کند.

۱۶- الکساندر گراهام بل، همراه با شرکای دیگر، شرکت تلفن بل را در ژوئیه ۱۸۷۷ تشکیل دادند. در ابتدا، این سرویس آنطور که آنها انتظار داشتند محبوبیت نداشت. تعداد مشترکین آنقدر کم بود که بل سعی کرد حق ثبت اختراع خود را به شرکت دیگری به نام وسترن یونیون تلگراف به قیمت ۱۰۰۰۰۰ دلار بفروشد.

۱۸- اولین سیم تلفن دائمی در سال ۱۸۷۷ در فضای باز ساخته شد و تنها سه مایل امتداد داشت.

۱۹- اولین خط تلفن جهان بین یک فروشگاه برق متعلق به چارلز ویلیامز و خانه او ساخته شد. فاصله بین دو مکان سه مایل بود.

۲۰- در ابتدا، تلفن ها متعلق به مشاغل یا افراد خصوصی بود که دستگاه ها را به صورت جفت خریداری می کردند. برای اتصال به تلفن دیگر، تماس گیرنده باید با پیمانکاران تلگراف کار کند که سیم های تلفن را بین خانه / محل کار خود و مکان دیگری وصل می کنند.

۲۳- در اصل، اولین سرویس سانترال ارائه شده توسط شرکت تلفن منطقه نیوهون تنها ۲۱ مشترک داشت. آنها ماهانه ۱٫۵۰ دلار برای استفاده از صرافی پرداخت می کردند.

۲۵- تلفن های قرن ۱۹ فرستنده را ملزم می کردند که در حالت عمودی، چه در حال استفاده و چه در حالت آماده به کار باشد.

برای استفاده، افراد به سادگی گیرنده را روی گوش فشار دادند و به فرستنده صحبت کردند. به دلیل اندازه و ظاهرشان، این گوشی های اولیه به تلفن های شمعی لقب گرفتند.

۲۶-در ابتدا، مشترکین سرویس تلفن با نام ذکر شده بودند و هیچ شماره ای به آنها اختصاص داده نمی شد. مردم باید اسامی را به اپراتورهای تلفن می دادند تا به آنها وصل شوند. اولین شماره تلفن در سال ۱۸۷۹ در ماساچوست استفاده شد.

۲۷- AT&T یک شبکه تلفنی ایجاد کرد که نیویورک و شیکاگو را به هم متصل می کرد و امکان تماس از راه دور را فراهم می کرد. با این حال، تماس ها باید در باجه های تلفن مخصوص ساخته شده به نام کابینت خاموش و تماس گیرندگان باید برای استفاده از آنها قرار ملاقات می گذاشتند.

۲۸- سیستم شماره گیری خودکار توسط Almon Brown Strowger اختراع شد.

استراوگر شرکتی بود که مانند سایر مشترکین از خدمات اپراتورهای تلفنی استفاده می کرد که تماس های خود را به محل کارش و از آن وصل می کردند. استروگر معتقد بود که در عوض تماس هایی را که قرار بود برای کسب و کار او باشد به شوهرش فرستاد.

۲۹- اولین تماس پولی جهان در سال ۱۸۸۹ در هارتفورد، کانکتیکات ساخته شد.

این توسط ویلیام گری اختراع شد که می خواست به خدمات تلفنی دسترسی داشته باشد که او را ملزم به پرداخت هزینه های ماهانه گران نمی کرد. این گوشی در یک بانک نصب شده و در دسترس عموم قرار گرفته است. تلفن همراه با سکه کار می کرد. واحد اصلی دیگر وجود ندارد، اما یک پلاک در محل قبلی خود باقی مانده است.

 دانستنی ها درباره تلفن

۳۰-دستگاه خواهر تلفن، دستگاه فکس، در واقع توسط الکساندر بین در سال ۱۸۴۳ اختراع شد. او آن را تلگراف چاپ الکتریکی نامید. AT&T همچنین دستگاه فکس خود را ساخت که امکان ارسال تصاویر را از طریق انتقال سیمی تا اوایل قرن بیستم فراهم می کرد. با این حال، اولین دستگاه فکس مدرن توسط شرکت زیراکس راه اندازی شد.

۳۱- تلفن های همراه اولیه حجیم بودند و اساساً به عنوان واکی تاکی عمل می کردند.

آنها برای انتقال صداها به این سو و آن سو بر سیگنال های رادیویی متکی بودند. مردم از این فناوری جدید برای اتصال واگن های قطار و بعداً تانک های نظامی استفاده کردند. این دستگاه ها پوشش محدودی داشتند و برای کارکردن به برق زیادی نیاز داشتند. همچنین پشتیبانی بسیار محدودی از شبکه ها وجود داشت و خدمات هزینه زیادی داشت.

۳۲-آزمایشگاه های بل AT&T سرویس تلفن همراه را ایجاد کردند که امکان برقراری تماس از داخل وسایل نقلیه را فراهم می کرد. این سرویس آنطور که شرکت انتظار داشت محبوبیت نداشت و همچنان نیاز به مداخله یک اپراتور تلفن داشت.

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.