درمان های خانگی برای افتادگی پلک

با گذشت زمان، پوست به دلیل کاهش تولید کلاژن، استحکام و قابلیت ارتجاعی خود را از دست می‌دهد، که می‌تواند باعث ایجاد چین‌ها روی پوست شود و در بسیاری از موارد شروع به تسلیم شدن به نیروی جاذبه می‌کند. نمونه‌ای از این روند پیری، افتادگی پلک است که علاوه بر نشانه‌ای کلیدی از رسیئن پیری ، می‌تواند با میدان بینایی فرد تداخل داشته باشد و توانایی بینایی او را مختل کند. اگر می خواهید بدانید که درمان های خانگی برای افتادگی پلک چیست، این مقاله را با دقت بخوانید.

خوشبختانه، راه‌هایی برای کند کردن این فرآیند یا معکوس کردن آن در زمان شروع آن وجود دارد. اگرچه بسیاری از گزینه‌های جایگزین برای از بین بردن پوست اضافی پلک انجام عمل جراحی را پیشنهاد می‌کنند، اما راه‌حل‌های طبیعی نیز وجود دارد که می‌تواند به بهبود ظاهر صورت و رفع مشکل کمک کند.

علل افتادگی پلک

شرایط و موقعیت های زیادی وجود دارد که می تواند باعث افتادگی پلک شود.

پیری طبیعی سلول های پوست
دیابت
سکته
سندرم هورنر (اختلالی که بر اعصاب چشم و صورت تاثیر می گذارد)
تومور مغزی
هر اختلال دیگری که بر عملکرد صاف اعصاب یا ماهیچه ها تأثیر بگذارد

افتادگی پلک می تواند در یک چشم و هر دو چشم نیز اتفاق بیفتد.

درمان های خانگی برای افتادگی پلک

درمان های خانگی برای افتادگی پلک

استفاده از بابونه برای رفع افتادگی پلک

بابونه یک درمان خانگی عالی برای افتادگی پلک است زیرا خاصیت التهابی آن به پوشاندن کیسه پوستی که روی چشم می افتد کمک می کند. یک روش موثر برای استفاده از بابونه برای رفع افتادگی پلک این است که کیسه های بابونه را روی چشمان خود قرار دهید برای این کار باید دم کرده بابونه تهیه کنید و سپس کیسه را در یخچال بگذارید.

وقتی کیسه سرد شد، در جای راحت دراز بکشید و حداقل ۲۰ دقیقه آن را روی چشمان خود قرار دهید. برای اینکه این درمان خانگی نتیجه دهد، باید ثابت قدم باشید، بنابراین توصیه می‌شود این روند را هر شب قبل از رفتن به رختخواب تکرار کنید.

چای سبز

خواص ضد التهابی و آنتی اکسیدان های موجود در چای سبز می تواند به درمان افتادگی پلک کمک کند. پلی فنول های موجود در چای سبز می تواند به افزایش خاصیت ارتجاعی و همچنین بهبود وضعیت کمک کند. بنابراین، ماساژ پلک با آب چای سبز یا نوشیدن منظم چای سبز می تواند به جلوگیری از افتادگی پلک کمک کند.

ترکیب خانگی و طبیعی برای کاهش افتادگی پلک

در خانه می توانید کرم سفت کننده خود را بر اساس مواد طبیعی تهیه کنید، روشی ساده برای درمان افتادگی پلک. دستور تهیه این کرم سفت کننده بسیار آسان است زیرا شما فقط نیاز دارید:

۲ قاشق غذاخوری جو دوسر
۴ قاشق ماست طبیعی
ژل آلوئه ورا به اندازه کافی
۱/۲ خیار

تمام مواد را در مخلوط کن فرآوری کنید، روی پلک ها بمالید، بگذارید ۲۰ دقیقه بماند و سپس با آب سرد فراوان بشویید.

درمان خانگی برای افتادگی پلک با تخم مرغ

سفیده تخم مرغ همچنین یک درمان خانگی عالی برای رفع افتادگی پلک است. برای استفاده از فواید آن باید سفیده تخم مرغ را از زرده جدا کنید. سپس با کمک یک تکه پنبه، سفیده تخم مرغ را روی پلکی که قبلا برداشته اید بمالید و تمیز کنید. این کار را تا جایی تکرار کنید که پلک های شما بیشترین مقدار از صورت تخم مرغ را جذب کند و بگذارید بماند تا کاملا خشک شود.

آب سرد

حمام آب سرد به پلک های افتاده می تواند به رفع مشکل کمک کند و پوست این ناحیه را سفت تر و سفت تر نشان دهد. تنها چیزی که نیاز دارید این است که یک لیوان آب از یخچال خود بردارید و یک تکه پنبه را با آن خیس کنید.

بگذارید پنبه روی پلک بماند تا گرم شود و این کار را حداقل شش بار برای هر پلک تکرار کنید. هر چه آب سردتر باشد بهتر است. این درمان خانگی برای استفاده قبل از آرایش ایده آل است.

ساخت کرم انگور برای مقابله با افتادگی پلک

رسوراترول جزء انگور است که از نظر علمی ثابت شده است که به بهبود سفتی پوست کمک می کند و به همین دلیل به یکی از مواد اصلی کرم های ضد چروک تبدیل شده است.

برای بهره مندی از آن می توانید یک کرم انگور برای افتادگی پلک خود تهیه کنید. ۴ قاشق غذاخوری ماست، ۱۰ عدد انگور بنفش بدون هسته، ۲ قاشق غذاخوری روغن زیتون و ۳ قاشق غذاخوری جو را در مخلوط کن بریزید. سپس کرم را روی پلک های خود بمالید و اجازه دهید نیم ساعت بماند و سپس با آب سرد فراوان بشویید.

درمان های خانگی برای افتادگی پلک

 

 

خیار

خیار به دلیل خاصیت ضد التهابی خود معروف است که به طور قابل توجهی وجود کیسه های زیر چشم را بهبود می بخشد. همین اثر می تواند به بهبود ظاهر افتادگی پلک کمک کند.

برای بهره مندی از خواص خیار می توانید یک برش از این سبزی را ترجیحا سرد روی هر پلک قرار دهید و بگذارید نیم ساعت بماند. همانند بابونه، مصرف خیار نیز باید ثابت باشد، بنابراین ایده آل است که این روند را هر شب تکرار کنید تا زمانی که به روتین تبدیل شود.

کرم روز و کرم شب چه تفاوت هایی باهم دارند؟

روغن زیتون

آنتی اکسیدان های موجود در روغن زیتون به خوبی به درمان مشکل افتادگی پلک کمک می کند. مقداری روغن زیتون گرم کنید. هنگامی که آن را به دمای ولرم رساندید، پلک های خود را با آن ماساژ دهید و بگذارید یک شب بماند. آن را با آب سرد بشویید. این تکنیک به جوانسازی پلک های شما کمک می کند و در عین حال خاصیت ارتجاعی پوست را بازیابی می کند. به علاوه، روغن زیتون برای مرطوب نگه داشتن پوست و جلوگیری از خشکی شناخته شده است.

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.