معرفی بهترین مارک تلویزیون ایرانی و خارجی در بازار ایران

تلویزیون یکی از لوازم مصرفی منزل است که در خانوار ایرانی جایگاه ویژه ای دارد. خرید یک تلویزیون مناسب برای خانواده از جمله چالش هایی است که برای بسیاری از افراد کمی سخت به نظر می رسد. حتما شما هم در زمان خرید تلویزیون از خود سوال کنید کدام مدل تلویزیون بهتر است؟ کدام برند بهترین کیفیت را دارا است؟ صفحه نمایش چند اینچی مناسب خانه ما است و … . ما در این مقاله قصد داریم شما را برای خرید بهترین تلویزیون راهنمایی کنیم.

نکاتی که پیش از خرید تلویزیون باید در نظر داشت

برای این که بتوانید بهترین تلویزیون موجود در بازار را تهیه کنید نکات مهمی وجود دارد که در زمان خرید باید به آنها توجه داشته باشید. ما در ادامه به این نکات مهم می پردازیم و هریک را شرح می دهیم.

۱- بودجه خود را مشخص کنید

مهمترین نکته در زمان خرید تلویزیون مشخص کردن میزان بودجه است. در واقع این بودجه شما است که تعیین می کند سراغ چه برند یا چه طرح تلویزیونی باید رفت. هرچه تلویزیون با کیفیت تر و با امکانات بیشتری بخواهید باید بودجه بیشتری هم هزینه کنید.

راهنمای خرید تلویزیون

۲- آیا تلویزیون بزرگتر واقعا بهتر است؟

مسلما اینکه بگوییم هرچه تلویزیون شما بزرگتر باشد بهتر است، توصیه مناسبی نیست، چرا که انتخاب اندازه تلویزیون کاملا به محلی که تلویزیون قرار است در آنجا قرار بگیرد وابسته است که در جدول زیر برای فواصل مختلف از تلویزیون، سایزهای مختلف نوشته شده است.

اما به طور کلی عمده خریداران بعد از خرید تلویزیون از اینکه چرا تلویزیون بزرگتری نخریده‌اند اظهار پشیمانی می‌کنند، دقت داشته باشید که شما با انتخاب اشتباه به این دسته ملحق نشوید، در حال حاضر تلویزیون ۵۰ اینچ به بالا برای خانه ها مناسب است و به ندرت پیش می آید که تلویزیون شما کمتر از این اندازه باشد.

تلویزیون های ۳۲ اینچ و کمی کمتر یا بیشتر معمولا برای اتاق خواب، داخل آشپزخانه، مغازه و…. مناسب هستند و خرید این سایز برای منزل معمولا توصیه نمی شود چرا که خانه هرچقدر هم کوچک باشد بازهم به تلویزیونی با سایز بالاتر نیاز خواهید داشت.

بهترین مارک تلویزیون

۳- LCD یا LED یا OLED کدام را بخریم؟

تلویزیون‌های اِل سی دی نسخه جدیدی بود که بعد از مدل‌های قدیمی به بازار آمد و برای خود انقلاب بزرگی محسوب می‌شد. همه به خرید اِل سی دی روی آوردند؛ داشتن بدنه‌ای تخت و مستطیلی بدون برجستگی‌های قبلی تلویزیون این دستگاه را از شمایل ویژه‌ای برخوردار می‌کرد. اما به مرور اِل ای دی به بازار آمد. در تلویزیون‌های اِل ای دی یکی از عیوب اِل سی دی برطرف شده بود. در اِل سی دی در صورت برخورد مستقیم نور به صفحه ما رنگ‌های سیاه را نمی‌دیدم اما در اِل ای دی تیرگی نقاط از لحاظ کیفی بهتر شد و کنتراست تصویر بالاتر رفت. کیفیت اِل ای دی بالاتر و به نسبت آن طول عمر آن نیز بیش‌تر شد. اِل ای دی کم‌مصرف‌تر از اِل سی دی بوده و با سرعت بالا خاموش و روشن می‌شود و زاویه دید آن نیز بهتر است.

OLED ها گام بزرگی در تولید تلویزیون محسوب می‌شوند. یکی از دلایل آن این است که برای تشکیل تصویر نیازی به نور پس زمینه ندارند.

در تلویزیون‌های LCD و LED از نور پس زمینه برای نمایش استفاده می‌شود، اما در OLED، پیکسل‌ها هر کدام به طور جداگانه نور را تولید می‌کنند. تلویزیون‌های OLED به نسبت دیگر محصولات سبک‌تر و نازک‌تر هستند و کیفیت بهتری دارند. در تلویزیون‌های OLED شما می‌توانید تصاویر سه بعدی را نیز ببینید.

تلویزیون چه مارکی خوبه

این مسئله به‌شدت افراد را نگران می‌کند که باید چگونه به‌اصل بودن قطعات بهترین تلویزیون بازار واقف شد که در این‎جا به‌راحتی با بررسی یک برند خوش‌نام می‌توان خریدی عالی داشت. اما امکانات خاص دیگری در بهترین تلویزیون بازار نهفته است که خریداران باید به ساختار آن بی‌توجه نباشند، بسیاری از تلویزیون‌های ایرانی تولید شده‌اند که دوام و ماندگاری خود را در طی سالیان طولانی به خانواده‌های ایرانی ثابت کرده‌اند.

تلویزیون مسطح یا خمیده؟

پیش از هر چیز بهتر است بدانید که تلویزیون های خمیده گسترده تصویر بیشتری ارایه می‌کنند اما اختلاف آن با تلویزیون های تخت بسیار ناچیز است، پس گسترده تصویر بیشتر دلیل کافی برای خرید تلویزیون های خمیده نیست، در واقع خرید تلویزیون خمیده به دلیل ظاهرش منطقی‌تر است تا خرید آن به دلیل گسترده تصویر بیشتر، همانطور که در عکس زیر مشاهده می‌کنید تنها در فاصله نزدیک گسترده تصویر کمی از حالت تخت بهتر است، وقتی از تلویزیون فاصله می‌گیرید عملا تفاوتی بین حالت خمیده و تخت نیست.

تلویزیون خمیده یا تخت

اما بیاید تصور کنیم که شما از ظاهر تلویزیون‌های خمیده خوشتان آمده است، آیا در این شرایط خرید این تلویزیون‌ها منطقی است؟ در جواب به این سوال باید گفت که تلویزیون‌های خمیده واقعا ظاهر جذابی دارند و پنل بسیار باریکی هم دارند که همین موضوع موجب جذابیت بیشتر این تلویزیون‌ها شده است، اما بد نیست با یکی از محدودیت‌هایی که این تلویزیون‌ها برای شما ایجاد می‌کنند آشنا شوید.

اول از همه بهتر است بدانید که به دلیل انحنایی که دارند فضای نسبتا بیشتری را روی میز تلویزیون شما اشغال می‌کنند و دوم اینکه به دلیل خمیده بودن برای نصب روی دیوار مناسب نیستند، مدل های قدیمی که کلا امکان نصب روی دیوار را نداشتند اما در مدل‌های جدید امکان نصب روی دیوار وجود دارد اما نتیجه کار چیز جذابی نیست و عملا برای نصب روی دیوار تلویزیون‌های تخت مناسب‌تر هستند.

اما از همه مهمتر موضوع دیگری است که شاید تصمیمتان را در خرید تلویزیون خمیده تغییر دهد، خمیده بودن تلویزیون موجب می‌شود که زاویه دید ایده‌آل کمتر شود، در واقع در مشاهده تلویزیون‌های خمیده اگر جز افرادی باشید که حاشیه جمع قرار گرفته‌اید، اگرچه دید خوبی به تلویزیون دارید اما متاسفانه با تصاویر نامناسبی روبرو می‌شود که دارای اعوجاج است، در حالی که در همین زاویه در نگاه کردن به تلویزیون تخت با چنین مشکلی روبرو نیستید و حداقل تصاویر کج نمی‌شوند.

نها اگر ظاهر تلویزیون خمیده برای شما جذاب‌ است اقدام به خرید آن کنید، در غیر این صورت هیچ برتری نسبت به تلویزیون‌های تخت ندارند.

بهترین تلویزیون ایرانی

افراد زیادی بسیار علاقه دارند تا از تولیدات داخلی استفاده کنند، اما به شرط کیفیت بالا که این‌گونه می‌توان بر‌روی ساخت انواع تلویزیون ایرانی حساب کنند؛ چرا که امکانات خاص و مهم تلویزیون ایرانی مانند: قفل‌کودک و هم‌چنین ضبط انواع‌ برنامه‌های تلویزیونی را به‌راحتی در‌خود جای‌ داده است؛ چراکه کارشناسان ایرانی که در خط‌تولید انواع تلویزیون ایرانی مشغول به فعالیت هستند، به‌خوبی می‌دانند که یک تلویزیون عالی باید از قابلیت‌های بالایی نیز تبعیت کند و به‌این‌دلیل‌که از جمله وسایل بادوام محسوب می‌شود باید همیشه با کیفیت بالا انتخاب گردد.

خریداران همیشه نگران این موضوع هستند که تلویزیون موردنظر را نتوانند به نحوی درست و دلخواه بر‌روی دیوار نصب کنند، که اصولاً بهترین تلویزیون ایران از قابلیت اتصال‌به‌دیوار نیز بهره می‌برد و حتی خانم‌ها به‌راحتی می‌توانند تلویزیون را با دکوراسیون داخلی منزل خود هماهنگ سازند.

منبع: خریدیار

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی(رپورتاژ) داشته و مجله اینترنتی فارسیها مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.