نکات مهم برای خرید ضد آفتاب

یک ضد آفتاب خوب مهمترین قسمت رژیم مراقبت از پوست شما است. این ماده نه تنها از پوست شما در برابر اشعه های مضر UVA و UVB محافظت می کند بلکه از مشکلات متعدد نیز جلوگیری می کند. ضد آفتاب به عنوان مانعی بین پوست و محیط خارجی شما عمل می کند و از این رو مسائلی مانند پیری زودرس ، لکه های قهوه ای و کدر و تیره شدن پوست را از بین می برد. با این حال ، هنگام  خرید ضد آفتاب نیز مهم است که برای محافظت کامل از آن ، مارک مناسب برای صورت و بدن خود انتخاب کنید. در اینجا چند نکته اساسی آورده شده است که باید قبل از سرمایه گذاری در ضد آفتاب و خرید آن به خاطر بسپارید.

نکات مهم برای خرید ضد آفتاب

به SPF نگاه کنید

شاید متوجه درصد SPF در ضد آفتاب خود شده باشید ، تا به حال فکر کرده اید که معنی آن چیست؟ SPF درصد محافظت در برابر آفتاب را نشان می دهد ، هرچه تعداد SPF کمتر باشد یعنی محافظت آن کمتر است . با این حال ، یک ضد آفتاب با تعداد SPF بالاتر به شما اجازه نمی دهد ساعت های طولانی در معرض آفتاب باشید. برای حفظ اثربخشی لازم است که هر ۲ ساعت یکبار ضد آفتاب بزنید. همیشه ۳۰ دقیقه قبل از بیرون آمدن از خانه ضد آفتاب را روی صورت و بدن تمیز و مرطوب خود بزنید. برای آب و هوای ایران ، باید به دنبال ضد آفتاب با حداقل سطح SPF 30 باشید.

نوع پوست برای خرید ضد آفتاب مهم است

شما همیشه باید مناسب بودن هر محصول مراقبت از پوست را بررسی کنید و آن را متناسب با نوع پوست خود خریداری کنید. فرض کنید ، اگر شما یک نوع پوست چرب دارید ، باید از استفاده از محصولاتی که باعث چرب شدن صورت شما می شوند خودداری کنید. محصولاتی با توجه به هر نوع پوست ، چرب ، خشک یا ترکیبی در بازار موجود است. در مورد کرم ضد آفتاب ، اگر پوست خشک دارید ، همیشه به دنبال کرم ضد آفتاب بر پایه کرم باشید. اگر شما یک پوست چرب هستید ، دست خود را روی ژل یا ضد آفتاب بر پایه آب بگذارید تا از شکستن پوست شما جلوگیری کند.

نکات مهم برای خرید ضد آفتاب
نکات مهم برای خرید ضد آفتاب

ضد آفتاب ، ضد آب بخرید

هرگز نباید حتی در زمان استفاده از کرم های ضد آفتاب از آب خود استفاده کنید. از این رو ، مهم است که بررسی کنید ضد آفتاب ضد آب هستید یا نه. در طول تابستان ها ، بسیاری از ما دوست داریم که آب سرد را به صورت مکرر به صورت خود بپاشیم و سپس فراموش کنیم که ضد آفتاب را دوباره بزنیم ، بنابراین بهتر است کرم ضد آفتابی ضد آب داشته باشید تا با آب یا عرق شسته نشود.

اثربخشی ضد آفتاب در برابر اشعه ها را در نظر بگیرید

پوست شما می تواند در اثر دو نوع اشعه UVA و UVB آسیب ببیند ، در حالی که اشعه UVA باعث پیری زودرس و UVB می تواند منجر به ایجاد چین و چروک و لکه های پیری شود و همچنین می تواند پوست شما را بسوزاند. طیف گسترده ضد آفتاب شما را در برابر هر دو این اشعه ها محافظت می کند. فراموش نکنید: بدانید کدام ضد آفتاب برای نوع پوست صورت شما مناسب است سپس بخرید؟

 هنگام خرید ضد آفتاب ، تاریخ انقضا آن را بخوانید

ما اغلب اشتباه می کنیم که محتوا و تاریخ انقضا ذکر شده در پشت یک محصول را بررسی نمی کنیم. یک ضد آفتاب منقضی شده می تواند باعث تحریک شده و منجر به واکنش در صورت شما شود ، شما همیشه باید یک ضد آفتاب تازه خریداری کنید که با انقضا مواد تشکیل دهنده آن فاصله زیادی داشته باشد.

خرید ضد آفتاب
خرید ضد آفتاب

ساخت ضد آفتاب مو در خانه به جای خرید ضد آفتاب مو

در اینجا نحوه تهیه ضد آفتاب برای موها در خانه آورده شده است :

در اینجا چند دلیل وجود دارد که چرا باید ضد آفتاب را روی موهای خود بزنید و اینکه چگونه می توانید آن را در خانه درست کنید.

آفتاب می تواند تا حد زیادی به موهای ما آسیب برساند. اشعه UVA که از خورشید ساطع می شود می تواند به پوشش خارجی کوتیکول مو آسیب برساند. این بیشتر می تواند منجر به مشکلات مو مانند تغییر رنگ مو ، شکستگی مو ،موخوره ، نازک شدن مو ، وز شدن و خشکی شود.

ما می دانیم که برای محافظت از پوست در برابر صدمات ناشی از آفتاب ، باید کاملاً مراقب برنامه های ضد آفتاب باشیم. اما ما دقیقاً نمی دانیم که باید چه کار کنیم تا موهایمان از گرمای شدید خورشید رنج نبرند.

خوب ، این اصلاً مشکلی نیست ، زیرا ما در اینجا به شما می گوییم که چگونه می توانید با استفاده از ضد آفتاب خانگی برای مو ، موهای خود را در فصل تابستان  صاف و ضد آفتاب کنید. بنابراین ، ادامه مطلب را بخوانید و از مزایای استفاده از ضد آفتاب برای موها مطلع شوید و همچنین ببینید که چگونه می توانید آن را تهیه کنید.

فواید ضد آفتاب مو

شاید بدانید که کرم های ضد آفتاب مو واقعاً در بازار موجود است و آنها یکی از پرطرفدارترین مواردی هستند که همه به دنبال آن هستند. تاکنون همه ما از مو در برابر اشعه های مضر آفتاب محافظت می کردیم بدون اینکه بدانیم کرم های ضد آفتابی که می توانند از موهای ما در برابر آفتاب محافظت کنند را میتوانیم در منزل بسازیم. و این ضد آفتاب ها اشعه ماورا بنفش را فیلتر کرده و کوتیکول های مو را دست نخورده نگه می دارند. نه تنها این بلکه می تواند به شما کمک کند تا از شر مشکلاتی مانند خشکی ، وز شدن ، بی روح بودن ، عدم درخشش ، موخوره ، و غیره خلاص شوید.

ضد آفتاب مو
ساخت ضد آفتاب مو

ضد آفتاب های مو فواید زیر را دارند:

برای ساقه مو بسیار مفید است و آنها را به زیبایی محافظت و تغذیه می کند.
آسیب UV را فیلتر می کند.
نازک شدن را کاهش می دهد.
رشد مو را بهبود می بخشد.
موها را براق و صاف می کند.
همچنین کوتیکول ها را ترمیم کرده و موها را کمتر حالت دار و پررنگ می کند.
بنابراین ، باید پیش بروید و قطعاً موهای خود را با ضد آفتاب مو بپوشانید. فقط کافی است نگاهی به دستور زیر برای تهیه آن بیندازید و نحوه استفاده از آن را ببینید.

        پیشنهاد می کنیم مقاله “نحوه انجام پدیکور در خانه: آموزش پدیکور ۱۰ مرحله ای برای مبتدیان” را نیز مطالعه بفرمایید.      

چگونه کرم ضد آفتاب برای موهای خود بسازیم؟

دانه انگور برای موهای شما عالی است ، مو را از رطوبت مورد نیاز بدن تغذیه ، محافظت و تأمین می کند. همچنین ، گلاب بررسی سطح هیدراتاسیون را انجام می دهد. تمام کاری که شما باید انجام دهید مخلوط کردن ۲-۳ قاشق غذاخوری روغن انگور و یک لیوان پر از گلاب است. آن را خوب تکان دهید تا مایعات به خوبی مخلوط شوند. سپس فقط با استفاده از یک بطری اسپری معمولی اسپری کنید ، فقط ضد آفتاب مایع را روی موهای خود بپاشید و کار شما تمام می شود.

ترکیب روغن اسطوخودوس و چای سفید به عنوان ضد افتاب مو 

اسطوخودوس یک نرم کننده عمیق است که از مو در برابر آسیب های خورشید محافظت می کند و پوست را مرطوب تر می کند و رشد مو را تحریک می کند. ۵ قطره روغن اسطوخودوس برداشته و ۲ کیسه چای سفید به آن اضافه کنید. این مخلوط را در یک بطری آب منتقل کنید و سپس با موهای خود را بپوشانید یا روی هر رشته بپاشید و کار را تمام کنید.

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.