مورچه ها میتوانند ۵۰۰۰ برابر وزن خود بار حمل کنند!

کشف کنید که چرا مورچه ها پدیده های جستجوگر طبیعت هستند. در اینجا حقایق جالب و دانستنی های سرگرم کننده در مورد زندگی مورچه ها آورده شده است. آیا می دانستید برخی مورچه ها کشاورز هستند و برخی دیگر مانند دراکولا خون قربانیان خود را می نوشند؟

دانستنی های جالب درباره زندگی مورچه ها

مورچه چیست؟

مورچه به عنوان بندپایان زمینی طبقه بندی می شود – یک حشره بی مهره با اسکلت بیرونی و زائده های مفصلی متعلق به خانواده Formicidae. مورچه ها در ساختار آناتومیکی خود منحصر به فرد هستند و با سر بزرگ، آنتن های آرنج دار و آرواره های قدرتمند از سایر حشرات قابل تشخیص هستند.

چرا به آنها مورچه می گویند؟

مورچه نام خود را از مشتق کلمه انگلیسی قدیم æmette گرفته است – که در نهایت به نسخه انگلیسی میانه، ampte کوتاه شده است – که بر اساس فرهنگ ریشه شناسی آنلاین، به معنای “گزنده” است.

چند گونه مورچه وجود دارد؟

بین ۱۲۰۰۰ تا ۲۲۰۰۰ گونه طبقه بندی شده مورچه در سراسر جهان وجود دارد. از مورچه های صحرایی معمولی گرفته تا مورچه های دیوانه زرد عجیب و غریب، فکر اینکه یک کلنی می تواند بیش از ۲۵۰۰۰۰ عضو را در خود جای دهد، شگفت انگیز است. ابر مستعمره‌های بسیار سازمان‌یافته برای جمع‌آوری لانه‌های به هم پیوسته که ۲۵۰۰ مایل را در بر می‌گیرد، شناخته شده‌اند. یکی به ویژه از اسپانیا تا ایتالیا امتداد دارد.

مورچه ها کجا زندگی می کنند؟

مورچه ها در همه قاره ها به جز قطب جنوب و چند جزیره دور افتاده زندگی می کنند. تقریباً نیمی از جمعیت مورچه‌های جهان در جنگل‌های بارانی استوایی زندگی می‌کنند، با این حال آنها را می‌توان در مناطق خشک جنوب صحرای آفریقا نیز یافت

مورچه ها چه می خورند؟

به طور کلی، مورچه ها عاشق غذای انسان هستند، به خصوص لقمه های شیرین – شما قبلاً این را می دانستید! چیزی که ممکن است ندانید این است که  مورچه ها دو معده دارند – یکی برای خوردن و دیگری برای اشتراک گذاری با دوستانشان؟ پرخورها!

مورچه ها چگونه با یکدیگر ارتباط برقرار می کنند؟

مورچه ها از طریق فرومون ها، صداها و لمس با یکدیگر ارتباط برقرار می کنند. فرومون ها سیگنال های شیمیایی هستند که می توانند توسط آنتن های جفت مورچه ها دریافت شوند. اگر خطری در راه است یا شام روی میز باشد، بوها می توانند زنگ خطر را به صدا در آورند!

آیا مورچه ها می توانند بو کنند؟

مورچه ها بدون حس بویایی نمی توانستند زنده بمانند و رشد کنند. هنگامی که آنها برای رزق و روزی بیرون می روند، دنباله ای از فرومون باقی می گذارند که مانند پودر سوخاری عمل می کند و به آنها کمک می کند تا راه خود را پیدا کنند.

آیا مورچه ها می توانند پرواز کنند؟

بله، اما فقط در طول جفت گیری. مورچه های پرنده آلات نامیده می شوند که فقط از مورچه هایی تشکیل شده اند که می توانند تولید مثل کنند. مورچه های کارگر همیشه ماده و عقیم هستند. هواپیماهای بدون سرنشین نر هستند و وظیفه باردار کردن ملکه را بر عهده دارند. هنگامی که “والاحضرت سلطنتی” او انتظار دارد، بال های خود را می اندازد و آنها را به عنوان یک میان وعده می خورد.

مورچه ها را چه می خورد؟

علاوه بر مورچه خواران، سایر شکارچیان طبیعی مورچه ها شامل مجموعه ای از حشرات مانند پروانه های خاص، مگس ها، زنبورها، شب پره ها، سوسک ها و گاهی مورچه های دیگر هستند.

پیشنهاد می کنیم مقاله “۱۶عکس از حیوانات که جایزه جهانی بردند” را نیز مطالعه بفرمایید.

چه چیزی مورچه ها را دفع می کند؟

بوهای شدیدی که مسیرهای عطر را می پوشانند، مانند مرکبات، سرکه، فلفل و قهوه، مورچه ها را گیج می کند و نمی توانند راه بازگشت به لانه را پیدا کنند. به خاطر داشته باشید که دافع ها یک راه حل موقت هستند. در برخی موارد آنها محل زندگی را تا حدی مختل می کنند که شکافته می شود و هجوم مورچه شما را بدتر می کند.

چه چیزی مورچه ها را می کشد؟

محصولات خانگی و فروشگاهی زیادی وجود دارند که مورچه ها را می کشند. بهترین راه حل ها مانند بوراکس، آرد ذرت مخلوط با اسید بوریک و ایستگاه های طعمه مورچه، ساده برای استفاده هستند. آن‌ها نه تنها مورچه‌هایی را که می‌بینید می‌کشند، بلکه به ملکه بازمی‌گردند، که کل لانه را از بین می‌برد.

مورچه ها چقدر قوی هستند؟

مافوق بشر قوی! طبق مطالعه کالج مهندسی دانشگاه ایالتی اوهایو، مورچه ها می توانند ۵۰۰۰ برابر وزن بدن خود را تحمل کنند. مثل این است که من یا شما ۱۵۰ مینی ون را روی نیمکت فشار می دهیم. قدرت مورچه به گردن قوی و بدن سبک آن نسبت داده می شود که برای حمل آن به انرژی کمی نیاز دارد و ماهیچه هایش را برای انجام کارهای سنگین آزاد می گذارد.

مورچه ها

حقایق کوتاه درباره زندگی مورچه ها

۱- آنها با دنبال کردن رد پای فرومون های دیگر مورچه ها راه جمع آوری غذا را طی میکنند.

۲- هنگامی که ملکه جفت می شود، بال هایش می افتد.

۳- همه کارگران یک کلونی مورچه ها ماده هستند. این ماده ها همگی عقیم هستند.

۴- مورچه های نر بال دارند و اغلب به صورت دسته جمعی برای یافتن جفت پرواز می کنند.

۵- بزرگترین مورچه جهان مورچه گلوله ای است که در جنگل پاناما یافت می شود. این موجودات می توانند تا ۱٫۶ اینچ رشد کنند.

۶- تنها هدف مورچه نر در زندگی جفت گیری است. پس از جفت گیری می میرد.

۷- مورچه ها قبلاً از عصر یخبندان جان سالم به در برده اند! علیرغم اندازه کوچک آنها، به نظر می رسد که آنها از دایناسورها انعطاف پذیرتر بودند.

۸- در حال حاضر بیش از ۱۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ مورچه روی زمین وجود دارد.

۹- طول عمر متوسط ​​مورچه سیاه از سگ معمولی بیشتر است. (۱۵ سال).

۱۰- مورچه ها می توانند ابر مغز ایجاد کنند! اگرچه ممکن است کوچک باشند، اما می توانند به عنوان گروه های بزرگ گرد هم آیند و از عقل خود به عنوان یک کل استفاده کنند.

۱۱-در یک کلنی(محل زندگی مورچه ها) سه نوع مورچه وجود دارد. ملکه، کارگر اصلی و کارگر کوچکتر. ملکه بزرگترین و کارگر کوچکتر کوچکترین است.

۱۲- مورچه های ملکه می توانند سه دهه زندگی کنند. این طولانی تر از هر حشره دیگری است!

۱۳- مورچه های سرباز تخم ها را از مستعمرات دیگر می دزدند. پس از بیرون آمدن از تخم، از بچه مورچه ها به عنوان برده استفاده می شود.

۱۴- نقش ملکه این است که ده ها هزار تخم بگذارد، تا اطمینان حاصل شود که مستعمره قوی و قدرتمند باقی می ماند.

۱۵-مورچه ها ریه ندارند! آنها به سادگی دارای سوراخ های کوچکی هستند که از آن اکسیژن وارد می شود و دی اکسید کربن خارج می شود.

مورچه ها

۱۶- برخی از مورچه ها عشایر هستند. این موجودات شگفت انگیز مورچه های ارتشی هستند و به تنهایی بین جمع آوری غذا و حمله به مستعمرات رقیب راه می روند.

۱۷- مورچه ها می توانند شنا کنند. خدایا… کاری هست که نتوانند انجام دهند؟

۱۸- آنها رسما باهوش ترین حشرات جهان هستند و دارای ۲۵۰۰۰۰ سلول مغز هستند.

۱۹-مورچه های ارتشی در لانه زندگی نمی کنند. این مورچه ها همیشه در حال حرکت هستند و در آمریکای مرکزی و جنوبی یافت می شوند.

۲۰-مورچه ها می توانند هفته ها به جنگ با مستعمرات رقیب بروند.

۲۱- مورچه ملکه مطمئناً خون رنگی ندارد! در واقع، خون مورچه کاملا بی رنگ است.

۲۲- بزرگ ترین کلنی مورچه های جهان ۶۰۰ مایل وسعت دارد و در جنوب کالیفرنیا یافت می شود.

4/5 - (1 امتیاز)
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.