چرا تمایلات جنسی در سنین بالا تغییر می کند؟

میل جنسی در سن بالا چگونه میشود؟ افزایش سن، تعادل هورمونی در مردان و زنان تغییر می کند. این معمولاً با تغییر تمایلات جنسی در سنین بالا نیز همراه است. زنان کمتر به رابطه جنسی علاقه مند می شوند و مردان برای نعوظ مشکل دارند. بنابراین، با افزایش سن، رابطه جنسی دشوارتر می شود. یا حداقل، اینطور به نظر می رسد – به هر حال همه تغییراتی که در بدن ما رخ می دهد، این موضوع را تضمین می کند. با این حال، آیا هنوز هم می توان در سن ۵۰ سالگی و بعد از آن، یک تمایلات جنسی رضایت بخش داشت؟

چگونه میل جنسی با افزایش سن تغییر می کند؟

در زنان، معمولاً یائسگی است که مسئول تأثیرگذاری بر احساسات جنسی است. یا حداقل، بسیاری از زنان از مشکلات جنسی در دوران یائسگی شکایت دارند. به طور کلی به دلیل مشکل رایج خشکی واژن است که در نتیجه کاهش سطح استروژن رخ می دهد. فقدان روانکاری طبیعی در ناحیه صمیمی – از جمله در هنگام رابطه جنسی وجود دارد. غشاهای مخاطی نیز خشک و حساس می شوند.

بسیاری از زنان در حین رابطه جنسی نیز درد را تجربه می کنند – که به دور از ایجاد یک زندگی جنسی رضایت بخش است. برای همه کسانی که دقیقاً از این مشکل رنج می برند و در نتیجه علاقه خود را به رابطه جنسی از دست می دهند، یک روان کننده می تواند راه حل مناسبی را ارائه دهد. دلیل آن را با جزئیات بیشتر در زیر توضیح می دهیم.

میل جنسی در سن بالا

به طور کلی، با این حال، میل جنسی در زنان همچنان وجود دارد و به سادگی با آخرین دوره ماهانه آنها از بین نمی رود. میل جنسی یک زن معمولاً در سن ۳۰ سالگی به بالاترین حد خود می رسد، در این مرحله در سطح ثابتی باقی می ماند. حتی در دوران یائسگی و بعد از آن. بنابراین، هیچ چیز مانع از فعالیت جنسی زنان نمی شود.

با این حال، برای بسیاری از زنان، تغییرات فیزیکی که با پیری همراه است نیز مشکل ساز است. آنها دیگر در بدن خود احساس جوانی نمی کنند و در نتیجه دیگر خوشحال نیستند که رابطه جنسی خوبی با همسرشان ندارند.

با این حال، زنانی نیز وجود دارند که رابطه جنسی را بسیار لذت بخش می دانند، دقیقاً به این دلیل که دیگر قاعدگی ماهانه و پیشگیری از بارداری برای نگرانی ندارند. برای آنها نبود دوره هایشان نوعی رهایی است.

        پیشنهاد می کنیم مقاله “راههای طبیعی برای بهبود میل جنسی در زنان” را نیز مطالعه بفرمایید.      

تغییر میل جنسی در مردان مسن

در مردان نیز، این هورمون ها – یا به طور خاص تر افت سطح تستوسترون – هستند که مسئول تغییر در تمایلات جنسی مردان در سنین بالا هستند. همانطور که قبلاً در مقاله خود “هورمون های مردانه – تستوسترون و موارد مشابه” بحث کردیم، مردان ممکن است از کاهش میل جنسی – یا علاقه کمتر به رابطه جنسی – در نتیجه کمبود تستوسترون رنج ببرند که مردان با افزایش سن تجربه می کنند.

بسیاری از مردان نیز در این مرحله از زندگی خود مشکلات نعوظ دارند. بافت‌های آلت تناسلی به‌طور فزاینده‌ای خاصیت ارتجاعی خود را از دست می‌دهند و علاوه بر این، آلت تناسلی دیگر مانند زمانی که جوان‌تر بودند سخت نمی‌شود و نفوذ را حتی دشوارتر می‌کند. مردان نیز کم انگیزه می شوند و در برخی موارد حتی دچار افسردگی می شوند. در این مورد، آنها انگیزه زیادی برای زندگی جنسی ندارند. و بدن مرد نیز با افزایش سن تغییر می کند و بسیاری از مردان از بدن خود ناراضی می شوند. همه اینها جنبه هایی هستند که می توانند تأثیر منفی بر زندگی عاشقانه یک مرد بگذارند.

نکاتی برای میل جنسی در سن بالا

با هم صحبت کنید. وقتی صحبت از رابطه جنسی و تغییر بدن آنها می شود، هم زن و هم مرد باید در مورد مشکلات خود با یکدیگر صحبت کنند. به خصوص مهم است که شریک زندگی شما بداند که شما در حال چه چیزی هستید و بالعکس. تنها از این طریق است که می توان همدیگر را تطبیق داد و نیازهای یکدیگر را برآورده کرد.

هنگامی که مشکلات نعوظ و خشکی واژن دارید، باید زمان زیادی را صرف پیشبازی کنید. پاسخگوی یکدیگر باشید و وقت بگذارید. دلیلی وجود ندارد که تحت فشار زمان یا فشار برای اجرا باشیم، به خصوص در سنین بالا.

رابطه جنسی فقط رابطه جنسی نیست. یک تمایل جنسی رضایت بخش در سنین بالا می تواند شامل ماساژ شهوانی یا هر نوع نوازش دیگری نیز باشد. تنها چیزی که مهم است این است که هم از آن لذت ببرید و هم با آن احساس راحتی کنید.

روان کننده های شخصی می توانند علائم خشکی واژن را کاهش دهند. اگرچه اینها معمولاً فقط با رابطه جنسی مرتبط هستند، اما اگر روزانه از روان کننده های

 با کیفیت بالا استفاده شود، می تواند علائم خشکی واژن را کاهش دهد. بنابراین، یک روان کننده شخصی باید نه تنها برای رابطه جنسی، بلکه به عنوان بخشی از روال منظم بهداشت صمیمی شما استفاده شود.

دیگر نیازی به امتحان غیرمعمول ترین موقعیت های جنسی در سنین بالا نیست. سعی کنید پوزیشن های جنسی را پیدا کنید که هر دو با آن احساس راحتی کنید. مدت زیادی است که ورزش و استقامت مهم بوده است.

میل جنسی در سن بالا

این چیزی است که زنان با آن بسیار آشنا هستند، اما همچنین می تواند به مردان کمک کند تا در سنین بالا از نظر جنسی فعال بمانند: تمرین کف لگن. زنان می توانند این کار را برای تمرین کف لگن خود انجام دهند و در نتیجه نه تنها با ضعف احتمالی مثانه مبارزه کنند، بلکه بافت های واژن را نیز سفت کنند. تمرین کف لگن همچنین گردش خون به کف لگن را افزایش می دهد که می تواند منجر به افزایش حساسیت زن شود. تمرین کف لگن می تواند به مردان کمک کند تا انزال قوی تری داشته باشند و آلت تناسلی خود را بهتر کنترل کنند.

همه با افزایش سن تغییراتی را در تمایلات جنسی خود تجربه می کنند، اما این بدان معنا نیست که زندگی جنسی رضایت بخشی دیگر امکان پذیر نیست. کاملا برعکس، زیرا زمانی که به سن خاصی رسیدید، داشتن رابطه جنسی مکرر دیگر مهم نیست. در عوض، قدردانی از کیفیت و لطافت در تمایلات جنسی خود بسیار مهم است.

علاوه بر این، نه مردان و نه زنان احساس میل خود را از دست نمی دهند – معمولاً فقط کمی تغییر می کند. ما توضیح داده‌ایم که زوج‌ها باید مراقب چه چیزهایی باشند، و امیدواریم بسیاری از افراد در سنین بالا نیز زندگی جنسی رضایت‌بخشی داشته باشند. بنابراین در مورد سؤالی که در ابتدا پرسیدیم، با یک «بله» قاطع پاسخ خواهیم داد. همه باید در زندگی مشترک رابطه جنسی رضایت بخشی داشته باشند، مهم نیست چند سال دارند. میل جنسی در سن بالا هم وجود دارد فقط کمی متفاوت میشود.

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.