فواید پسته برای سلامتی بدن چیست؟

فواید پسته برای سلامتی بدن چیست؟

همینک در مجله آنلاین فارسی ها با مطلب” فواید پسته برای سلامتی بدن چیست؟” در خدمت شما کاربران گرامی هستیم .

خوردن پسته نه تنها خوشمزه است ، بلکه سالم است. این دانه های خوراکی درخت Pistacia vera حاوی چربی های سالم هستند و منبع غنی پروتئین ، آنتی اکسیدان و فیبر هستند.پسته همچنین حاوی مواد مغذی ضروری مختلف هستند و به کاهش وزن ، سلامت قلب و روده کمک می کنند.در حقیقت ، مردم از ۷۰۰۰ سال قبل از میلاد مسیح پسته مصرف می کردند. در حال حاضر ، از پسته در بسیاری از غذاها ، از جمله انواع دسرها مانند بستنی ، مورد استفاده قرار می گیرد.

پسته چیست؟

پسته یکی از قدیمی ترین و معمولاً مغزهای خوراکی در سراسر جهان است. این آجیل ها از خانواده Anacardiaceae از تیره Pistacia هستند. مغزهای پسته فصلی نیستند و در تمام طول سال وجود دارند.

ارزش تغذیه ای پسته:

پسته حاوی مواد مغذی مانند کربوهیدرات ها ، پروتئین ، اسیدهای آمینه ، چربی ها و فیبرهای غذایی است. آنها همچنین دارای مقدار زیادی مواد معدنی مانند پتاسیم ، فسفر ، آهن ، کلسیم ، روی ، مس و سدیم هستند.

این مغزها همچنین دارای ویتامین های اساسی مانند ویتامین A ، B6 ، C ، E و K مانند ریبوفلاوین ، تیامین ، فولات ، پانتوتنیک ، کولین ، اسید و بتائین هستند.

پسته در مقایسه با سایر مغزها و میوه های خشک کالری و محتوای چربی کمی دارد.

 پسته نه تنها خوشمزه است بلکه دارای مواد معدنی و مغذی نیز هست. در اینجا چند مزیت پسته برای کل بدن شما ذکر شده است:

فواید پسته برای سلامتی بدن چیست؟

فواید پسته برای سلامتی بدن:

پسته دارای مزایای متعددی برای سلامتی نیز می باشد. در اینجا چند نمونه ذکر شده است:

۱- خواص آنتی اکسیدانی:

پوسته های پسته حاوی تعدادی آنتی اکسیدان است. این آنتی اکسیدان ها رادیکال های آزاد پس از متابولیسم سلولی در بدن را که باعث شرایط سلامتی مانند بیماری قلبی و سرطان می شوند ، خنثی می کنند.

۲- سلامت قلب را ارتقا می دهد:

مصرف روزانه پسته می تواند سطح LDL (کلسترول بد) بدن شما را کاهش دهد. آجیل ها منبع غنی از یک آمینو اسید معروف به I-arginine هستند که از سخت شدن شریان و تشکیل لخته های خون جلوگیری می کند.

۳- مدیریت وزن:

پسته برای افرادی که رژیم می گیرند یک انتخاب عالی است. آجیل ها با کالری کم ، پروتئین بالا ، چربی های اشباع نشده زیاد و چربی های اشباع کم ، یک افزودنی عالی برای حفظ وزن ایده آل هستند.

۴- از بیماری ماکولا یا AMD جلوگیری می کند:

پسته حاوی آنتی اکسیدان های کاروتنوئید مانند لوتئین و زئاگزانتین است. این آنتی اکسیدان ها به کاهش خطر ابتلا به بیماری ماکولا در افراد مسن کمک می کنند.

۵- کمک به هضم غذا:

پسته همچنین منبع خوبی از فیبر غذایی است که به سیستم هضم نرم کمک می کند. یک وعده یک اونس یا ۳۰ گرم پسته حاوی حدود ۳ گرم فیبر غذایی است تا دستگاه گوارش شما کار کند.

۶- جذب آهن:

پسته دارای محتوای مس زیادی است که می تواند به جذب بیشتر آهن در بدن ما از منابع غذایی کمک کند. این می تواند در مبارزه با بیماری ها مانند کم خونی کمک کند ، زیرا تعداد هموگلوبین افزایش می یابد و جریان خون را افزایش می دهد.

۷- پسته و کمک به مسائل جنسی:

پسته بر روی نشاط جنسی در مردان تأثیر زیادی می گذارد. مطالعات نشان داده است مردانی که به مدت سه هفته روزانه حدود ۱۰۰ گرم آجیل مصرف می کنند ، می توانند اختلال نعوظ خود را تا حدود ۵۰٪ بهبود بخشند.

۸- دیابت را کنترل می کند:

پسته حاوی آنتی اکسیدان است که به کاهش روند گلیکز شدن و کنترل دیابت کمک می کند. همچنین می تواند سطح قند خون و فشار خون را متعادل کند.

۹- ضد التهاب:

محتوای ویتامین A ، E و عوامل ضد التهابی موجود در پسته می تواند به کاهش التهاب تقریباً در تمام اعضای بدن کمک کند.

۱۰- محافظت از سلول های عصبی:

پسته حاوی مقدار زیادی ویتامین B6 است که به ساخت اسیدهای آمینه ضروری برای انتقال تکانه های عصبی کمک می کند. از این رو ، این آجیل ها نیز نقش مهمی در حفظ سیستم عصبی سالم دارند.

۱۱-پسته سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند:

پسته به دلیل منبع غنی ویتامین B6 می تواند سیستم ایمنی بدن را تقویت کند. آنها به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می کنند و همچنین در جلوگیری از چندین نوع عفونت و سرطان کمک می کنند.

فواید پسته برای مو:

پسته فواید زیادی نیز برای مو دارد. در اینجا چند نمونه ذکر شده است:

۱۲- رشد مو را تحریک می کند:

پسته به دلیل وجود غنی از اسیدهای چرب ، رشد موهای سالم را تحریک می کند.

۱۳- موها را تقویت می کند:

این آجیل ها درمانی عالی برای تقویت قفل مو هستند.

۱۴- انعطاف پذیری مو را افزایش می دهد:

استفاده از ماسک موی پسته می تواند ضمن بهبود بافت مو ، موهای شما را به شدت تغذیه و مرطوب کند. علاوه بر این ، این آجیل ها برای درمان انتهای شکاف نیز مفید هستند. رنگ آسیب دیده ، و موهای کم آب.

۱۵-ریزش مو را درمان می کند:

پسته حاوی سطح بالایی از بیوتین است. مصرف روزانه این آجیل ها می تواند به طور موثر در مبارزه با ریزش مو کمک کند.

مزایای پسته برای پوست:

پسته فواید زیادی نیز برای پوست دارد. در اینجا چند نمونه ذکر شده است:

۱۶- مرطوب کننده طبیعی:

روغن پسته به عنوان یک مرطوب کننده طبیعی کار می کند. این ماده با خاصیت تخریب کننده که اثرات صاف کننده پوست دارد تزریق می شود. شما ممکن است در نظر داشته باشید که مرطوب کننده روزانه خود را با روغن پسته جایگزین کنید تا به پوستی صاف برسید.

۱۷- با علائم پیری مبارزه می کند:

آیا می دانید پسته در کاهش علائم پیری پوست بسیار سودمند است؟ آنها همچنین حاوی چندین آنتی اکسیدان قوی برای کمک به خنثی سازی رادیکال های آزاد و پشت سر گذاشتن پوست صاف هستند.

۱۸- درخشش طبیعی:

پسته حاوی اسیدهای چرب ضروری زیادی است که برای حفظ پوست براق مفید است. همچنین ممکن است برای اطمینان از درخشندگی پوست ، سیب های سبز را در رژیم غذایی خود بگنجانید.

۱۹- سلامت پوست را حفظ می کند:

پسته منبع غنی ویتامین E ، یک آنتی اکسیدان محلول در چربی است. این آجیل ها در حفظ سلامت پوست نقش اساسی دارند. آنها همچنین می توانند از پوست شما در برابر آسیب های خورشید محافظت کرده و احتمال سرطان پوست را بیشتر کاهش دهند.

۲۰- پسته و کمک به بینایی:

پسته در ارتقا vision بینایی سالم بسیار کمک می کند و برای کسانی که از مسائل مربوط به بینایی رنج می برند بسیار مفید است.

مزایای پسته در دوران بارداری:

در اینجا چندین روش وجود دارد که می توانید از مصرف پسته در دوران بارداری بهره مند شوید:

۲۱- منبع غنی پروتئین:

آجیل ها دارای مقدار زیادی پروتئین هستند که یک ماده مغذی ضروری در دوران بارداری است. این پروتئین می تواند به رشد عضلات و بافتهای کودک متولد شده کمک کند.

۲۲- حاوی اسیدهای چرب اشباع نشده است:

پیسته ها حاوی اسیدهای چرب اشباع نشده هستند که می توانند به کاهش سطح کلسترول بد خون و افزایش کلسترول خوب خون کمک کنند. این می تواند به حفظ سطح چربی در دوران بارداری کمک کند.

۲۳- خطر عفونت را کاهش می دهد:

وجود ویتامین A و E در پسته دارای عوامل آنتی اکسیدانی است تا مشکلات عفونت را از بین ببرد.

۲۴- از یبوست جلوگیری می کند:

پیسته منبع غنی فیبر است. این می تواند در جلوگیری از یبوست ، که یک مشکل شایع در دوران بارداری است ، کمک کند.

۲۵- منبع غنی از اسیدهای چرب امگا ۳:

پسته منبع غنی از اسید چرب امگا ۳ است که به رشد مغز کودک شما کمک می کند.

فواید پسته برای سلامتی بدن چیست؟

عوارض جانبی پسته:

مصرف مقدار زیاد پسته می تواند عوارض جانبی خاصی ایجاد کند. در اینجا تعداد کمی از آنها وجود دارد:

افزایش وزن – اگر روزانه تعداد پسته پیشنهادی مصرف می کنید ، این مغز با پروتئین بالا می تواند به شما در افزایش وزن کمک کند.
مصرف پسته تفت داده شده با فشار خون که مکرراً نمک دارد ممکن است در افزایش فشار خون کمک کند.
مشکلات دستگاه گوارش- اگر بدن شما به ترکیبات فروکتان موجود در پسته واکنش نشان دهد ، پسته ممکن است باعث مشکلات گوارشی شود. این می تواند به یبوست ، درد شکم ، اسهال و نفخ کمک کند.

سوالات متداول درباره پسته:

آیا پسته برای شما مفید است؟

پسته یک نیروگاه تغذیه ای است و حاوی مقدار زیادی ویتامین ، مواد معدنی ، پروتئین و فیبر غذایی است. خوردن پسته به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی متعادل می تواند به نفع قلب باشد. اما ، پسته هایی که نمک و بو داده اند ، به دلیل سدیم اضافه شده ، ارزش غذایی کمتری دارند.

آیا مغزهای پسته سرشار از آهن هستند؟

پسته دارای مقدار مناسبی آهن با ۳٫۹ میلی گرم در هر وعده ۱۰۰ گرم است. همچنین ، منبع عالی منیزیم ، کلسیم ، ویتامین E و پروتئین ، پسته گزینه مناسبی برای یک میان وعده سالم برای ناهار است.

طعم پسته چگونه است؟

پسته ها به طور معمول با هسته هایی که از پوسته های تا حدودی باز خارج می شوند ، فروخته می شوند که دسترسی به مغزها را آسان می کند. پسته طعم شیرین با طعم و مزه شور دارد.

چه آجیل هایی در خانواده پسته وجود دارد؟

پسته ، انبه و آجیل بادام هندی همگی از یک خانواده گیاهی هستند.

چگونه پسته خوب را انتخاب کنیم؟

پسته را می توان از هر فروشگاه مواد غذایی خریداری کرد. آنها امروزه به اشکال مختلفی از جمله پوسته پوسته شده ، بدون پوست ، شیرین شده یا نمک در دسترس هستند. یکی از بهترین روش های انتخاب پسته به شکل طبیعی آن است.

چگونه پسته ها را نگهداری کنیم؟

پسته های پوسته پوسته شده را در ظرف مهر و موم شده و ضد آب نگه دارید و در محل خشک و خنک بدون پوسته نگهداری کنید. همچنین می توانید حداقل یک سال پسته را منجمد کنید یا در یخچال نگهداری کنید.

چگونه از پسته استفاده کنیم؟

پسته را می توانید به عنوان میان وعده ، تزیین سالاد و مواد غذایی پیتزا استفاده کنید. این می تواند به چندین دسر و غذا یک رنگ سبز یا بنفش زیبا اضافه کند. همچنین می توانید آنها را روی ماهی مورد علاقه خود در فر ، گرانولای صبحانه یا روی دسر بپاشید.

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.