فواید باور نکردنی عرق ریختن در تابستان

این روزها که همه ما شاهد گرمای بسش از اندازه هستیم و شاید از عرق کردن و عرق ریختن کلافه شده ایم ،اما بدنمان با همین عرق ریختن در حال حفظ سلامتی اش است ،البته که باید حواسمان باشد تا مصرف مایعات را زیاد کنیم که خدایی نکرده گرفتار گرمازدگی های عجیب و غریب نشویم.امروز برای شما فواید عالی تعریق برای سلامتی را آورده ایم.

فواید باور نکردنی عرق کردن

فواید شگفت انگیز تعریق برای سلامتی

سم زدایی بدن از فلزات سنگین

یکی از عملکردهای اولیه عرق خنک کردن بدن است، اما دیگری سم زدایی است. علیرغم برخی ادعاها مبنی بر اینکه سم زدایی از طریق عرق خطرناک است، شواهد زیادی برای حمایت از این عملکرد وجود دارد. یک مطالعه نشان داد افرادی که دارای سمیت جیوه هستند پس از تعریق سطح آنها به مقدار مطمئنی باز می گردد. عرق ریختن ناخالصی هایی مانند آرسنیک، کادمیوم و سرب را نیز دفع می کند.

محققان همچنین گزارش دادند که حذف فلزات سنگین در عرق بیشتر از دفع آن هنگام ادرار است. به نظر می رسد این نشان می دهد که کسانی که ورزش می کردند سموم کمتری داشتند زیرا بیشتر تعریق می کردند.

کمک تعریق به حفظ پوست سالم

مانند روده، پوست ما تعادل میکروبیوم خاص خود را دارد. عرق ممکن است به عنوان یک پری بیوتیک عمل کند که به باکتری های سالم پوست کمک می کند. تعریق عمیق (مانند ورزش های شدید) نیز می تواند به روال مراقبت از پوست ما کمک کند. عرق کردن، گردش سلولی پوست را افزایش می دهد و باکتری های بیماری زا را از پوست حذف می کند تا به آکنه و جوش کمک کند.

 میکروب های مضر را شکست دهید

عرق کردن همچنین باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می شود. مطالعات بین المللی نشان می دهد که تعریق می تواند شانس ابتلا به آنفولانزا را تا یک سوم کاهش دهد! به نظر می رسد که عرق دارای پپتیدهای ضد میکروبی است که با باکتری ها و ویروس های خاصی در بدن متصل می شود. این فرآیند به مقابله با پاتوژن هایی مانند هلیکوباکتر پیلوری، E. coli و HIV کمک می کند. این مواد ضد میکروبی همچنین به دفع سموم و حمله به میکروب ها کمک می کنند.

جلسات سونا به عنوان راهی برای مبارزه با آنفولانزا در حال گسترش است. محققان گزارش می دهند که مدتی در سونای مادون قرمز به مبارزه با عفونت و سرعت بخشیدن به زمان بهبودی کمک می کند. با این حال، مهم است که هر زمان که در سونا هستید، روی هیدراتاسیون تمرکز کنید تا از گرم شدن بیش از حد و کم آبی جلوگیری کنید.

ترکیب عرق حتی بسته به اینکه چه سمومی در بدن ما وجود دارد و شرایط یا بیماری خاصی داریم تغییر می کند. در یک مطالعه بر روی افراد مبتلا به سل، عرق آنها دارای ۲۶ پروتئین منحصر به فرد بود. اینها به عملکرد ایمنی آنها و حمل و نقل پروتئین ها از طریق غشاها مرتبط بودند. این نشان می دهد که بدن ما به طور شهودی می داند که چه پروتئین هایی را افزایش دهد تا از شر مشکل خلاص شود.

        پیشنهاد می کنیم مقاله “فواید زنجبیل برای سلامتی بدن چیست؟” را نیز مطالعه بفرمایید.      

هنگامی که عرق میریزید از قلب محافظت میکنید

تعریق سالم باعث افزایش گردش خون و تقویت سیستم قلبی عروقی می شود. در یک مطالعه، کسانی که بیشترین جلسات هفتگی سونا را داشتند کمترین احتمال بروز یک رویداد قلبی عروقی منفی را داشتند.سونا همچنین باعث آرامش و کاهش استرس می شود که برای سلامت قلب و روان مفید است.

ریکاوری سریع بعد از ورزش

عرق کردن باعث افزایش جریان خون در ماهیچه های اسکلتی می شود و سلامتی را بهبود می بخشد. این به نوبه خود به افزایش زمان بهبودی پس از بیماری، آسیب و فشار عضلانی کمک می کند. مطالعات نشان می‌دهد که عرق کردن حتی باعث افزایش تولید هورمون رشد می‌شود، که این روش بدن برای جبران است.

کاهش علائم یائسگی

تصور می شود که غلبه استروژن مقصر گرگرفتگی یائسگی در زنان باشد، اما تعریق ممکن است راه حل باشد. محققان دریافتند زنانی که در دوران یائسگی ضربان قلب خود را بالا می بردند و عرق بیشتری می کردند، گرگرفتگی کمتری داشتند.

فواید عرق ریختن در تابستان

کاهش خطر ابتلا به سنگ کلیه

مزیت عالی دیگر برای عرق کردن کاهش خطر ایبتلا به سنگ کلیه است. زنان و مردان بالای ۵۰ سال بیش از هر زمان دیگری به سنگ کلیه مبتلا می شوند، اما تعریق ممکن است کمک کند. محققان دانشگاه واشنگتن دریافتند که مزایای عرق کردن از طریق ورزش مداوم این خطر را کاهش می دهد. با گذشت زمان، نمک و کلسیم زیاد می تواند سنگ کلیه را تشکیل دهد. تعریق تعادل طبیعی بدن را تقویت می کند و در عوض کلسیم را به استخوان های ما هدایت می کند و از ایجاد سنگ کلیه جلوگیری میکند.

5/5 - (1 امتیاز)
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.