بهترین خوراکی ها برای مقابله با گرمازدگی

نوشیدن آب تنها راه برای خنک ماندن در روزهای گرم نیست. غذاهای مملو از آب و فیبر به شما کمک می کند بدون احساس آرامشی که بعد از یک وعده غذای گرم گرم غوطه ور در روغن های سنگین یا سس ها احساس سیر کنید.آبرسانی یکی از مهمترین نکات بهداشتی در تابستان است. با افزایش دما ، با تعریق دمای بدن شما خنک می شود ، بنابراین شما به آب بسیار بیشتری نیاز دارید تا تمام مایعاتی را که در گرمای تابستان از دست می دهید جایگزین کنید.در این مقاله نکات مربوط به سلامتی در تابستان و بهترین خوراکی ها برای هیدراته ماندن و جلوگیری از گرمازدگی را بیاموزید.

چه مقدار آب نیاز دارید؟

بدن از ۵۰٪ -۷۰٪ آب تشکیل شده است. (۱) بدن مایعات را از طریق عملکردهای روزمره منظم خود از دست می دهد ، بنابراین باید مرتباً با آب جبران کنید.

زنان روزانه به حدود ۷/۲ لیتر (۱۱–۱۲ فنجان) آب نیاز دارند ، (۲) در حالیکه مردان در روز به ۳/۷ لیتر (۱۵–۱۶ فنجان) آب نیاز دارند.

با بارداری ، تب شدید ، اسهال یا استفراغ ، ورزش یا هوای خیلی گرم ، حتی به آب بیشتری نسبت به این تخمین ها نیاز خواهید داشت.

برخی از بیماری های رایج تابستانی

بدن سعی می کند در هوای گرم خود را خنک کرده و دمای خود را حفظ کند ، گرچه گاهی اوقات می تواند بیش از حد گرم شود. با این حال ، بیشتر بیماری های مربوط به گرما قابل پیشگیری هستند.

بیماری های شایع تابستانی ناشی از درجه حرارت بالا و قرار گرفتن در معرض نور مستقیم خورشید عبارتند از:

بثورات بر اثر گرما
آفتاب سوختگی
گرمازدگی

مقابله با گرمازدگی

خوراکی های خوب برای رفع گرمازدگی (درمان خانگی گرمازدگی)

غذا حدود ۲۰٪ از آب مورد نیاز شما را تأمین می کند و روش دیگری برای هیدراته ماندن است. میوه ها و سبزیجات حاوی مقادیر زیادی ویتامین ، مواد معدنی و فیبر هستند و همچنین حاوی ۷۰٪ – ۹۹٪ آب هستند.

این غذاهای مرطوب کننده را در رژیم تابستانی خود بگنجانید تا بیش از یک فنجان آب از وعده های غذایی دریافت کنید.

۱- خیار

خیار حاوی بیش از ۹۵٪ آب است و باعث می شود از بهترین غذاهای مرطوب کننده برای خوردن در طول تابستان باشد.

خیارها وقتی در هوموس قرار می گیرند یا برش می خورند و به صورت ساده خورده می شوند ، یک میان وعده عالی درست می کنند. یک سالاد خیار را برای یک غذای سبک آسان و بدون طبخ امتحان کنید.

با خلال خیار و پرتقال به آب ساده عطر و طعم اضافه کنید. عطر و طعم خوشبو کننده رفع تشنگی است.

۲- آب نارگیل

آب نارگیل مایع شفاف داخل نارگیل است. این آب نیست ، بنابراین ۴۳ کالری در یک فنجان ۸ اونسی (۲۲۶٫۸ گرم) دارد. حاوی ۹۴٪ -۹۵٪ آب است.

آب نارگیل به طور طبیعی حاوی پتاسیم و سدیم است و باعث می شود بعد از ورزش نوشیدنی محبوبی برای تأمین آب بدن باشد.

پیشنهاد می کنیم مقاله “۷ فایده برتر توت فرنگی برای سلامتی که نمیدانستید” را نیز مطالعه بفرمایید.

۳- دوغ

دوغ حاوی ۹۰٪ آب است. در هند ، دوغ نوشیدنی رایج برای خنک سازی بدن در گرما است.

در مطالعه مزایای نوشیدن دوغ هنگام کار در خارج از گرما ، دوغ به عنوان آب مرطوب کننده یافت شد.

۴- هندوانه برای گرمازدگی خوب است

 جای تعجب نیست که هندوانه ۹۲٪ آب باشد. یک برش هندوانه سرد به اندازه یک نوشیدنی سرد طراوت بخش است.

با انجماد هندوانه مخلوط ، میله های میوه ای خانگی درست کنید. همچنین می توانید پوره را در قالب های یخ منجمد کنید تا برای طعم بیشتر درون آب بریزد.

۵- ماست ساده

ماست ساده حاوی بیش از ۷۵٪ آب است. بیشتر آب از ماست یونانی برداشته می شود و باعث پروتئین آن نسبت به ماست ساده می شود.

این ماده غذایی خنک کننده همچنین دارای کلسیم بالایی است تا شما را در برابر از دست دادن استخوان محافظت کند. به دنبال ماست غنی شده با ویتامین D باشید.

برای یک صبحانه سریع ، ماست و میوه های منجمد را با هم مخلوط کنید تا یک اسموتی سرد و بدون شکر اضافه کنید.

۶- مرکبات

مرکبات میوه های تابستانی با طراوت و با محتوای ۸۷ تا ۸۸ درصد آب هستند. لیمو ، پرتقال ، گریپ فروت و لیموترش اثر خنک کنندگی دارند.

مرکبات مملو از ویتامین C و عناصر غذایی گیاهی است که به عنوان آنتی اکسیدان عمل می کنند.

یک پرتقال متوسط ​​۱۱۶٪ مقدار توصیه شده روزانه ویتامین C را تأمین می کند.

ویتامین C به کاهش التهاب در بدن کمک می کند ، لثه ها را سالم نگه می دارد و با افزایش جذب آهن از غذا به هضم غذا کمک می کند.

۷- کیوی

کیوی حاوی ۸۳٪ آب است. آنها تقریباً به اندازه پرتقال ویتامین C دارند. آنها دارای ویتامین K ، ویتامین E و فیبر زیادی هستند که به هضم غذا کمک می کند.

یک کیوی حاوی ۱۱٪ ویتامین E ، یک آنتی اکسیدان محلول در چربی است که از سلول ها در برابر آسیب رادیکال های آزاد محافظت می کند.

۸- انبه برای گرمازدگی خوب است

محتوای آب انبه ۸۲٪ است. این میوه گرمسیری در یک روز گرم احساس طراوت می کند. از این میوه آبدار و سرشار از ویتامین C ، E و A در سالاد میوه ، اسموتی یا سالسا لذت ببرید.

در طول تابستان ها از مرکبات ، کیوی ، انبه و غیره استفاده کنید

۹- گوجه فرنگی

محتوای آب گوجه فرنگی ۹۵٪ است. این منبع غنی از آنتی اکسیدان های لیکوپن ، ویتامین C و ویتامین A را به یک وعده غذایی خنک به سالادها اضافه کنید.

لیکوپن یک کاروتنوئید است ، رنگدانه ای که به گوجه فرنگی رنگ غنی می بخشد.

۱۰- کدو سبز

محتوای آب این کدو حلوایی با طعم ملایم ۹۴٪ است. در تمام طول سال از این سبزیجات متنوع همراه با ویتامین C ، B6 و پتاسیم لذت ببرید. برای یک وعده غذایی تابستانی خنک ، کدو تنبل خرد شده را کبابی کنید یا “اسپاگتی”  کدو سبز را تهیه کنید.

درمان خانگی گرمازدگی
درمان خانگی گرمازدگی

از چه غذاهایی باید خودداری کنید؟

برای رفع تشنگی به آب بچسبید. برخی از نوشیدنی ها باعث از دست دادن مایعات شما می شوند و خطر ابتلا به بیماری های مرتبط با گرما را افزایش می دهند.

از مصرف نوشیدنی های شیرین در تابستان ها خودداری شود

وسوسه انگیز است که در یک روز گرم تابستان به نوشابه سرد دست پیدا کنید ، اما نوشیدنی های شیرین در واقع باعث از بین رفتن مایعات می شوند.

بدن سعی می کند قند موجود در بدن را تنظیم کند. وقتی مقدار قند زیادی در خون وجود دارد ، سلول های شما آب را در جریان خون ترشح می کنند تا متعادل شود. این امر باعث احساس کم آبی مانند خشکی دهان و تشنگی می شود.

چه افرادی مستعد گرمازدگی هستند؟

هر کسی می تواند از یک بیماری مرتبط با گرما رنج ببرد ، اگرچه برخی از افراد حتی در هوای گرم در معرض خطر بیماری قرار دارند.

گروه های در معرض خطر عبارتند از:

نوزادان و کودکان – آنها بیش از بزرگسالان بیش از حد گرم می شوند.
افراد مسن تر از ۶۵ سال – با افزایش سن ، کل آب بدن کاهش می یابد ، بنابراین افراد مسن می توانند سریع آب بدن خود را کم کنند.
افرادی که اضافه وزن دارند
افرادی که با ورزش شدید یا فعالیت بدنی بیش از حد ورزش می کنند – آنها مایعات و الکترولیت های بیشتری را از دست می دهند.
افراد مبتلا به بیماری هایی مانند بیماری های قلبی ، فشار خون بالا ، دیابت و بیماری آدیسون
افرادی که داروهای خاصی از جمله داروهای ضد فشار خون ، کاهش چربی خون ، کاهش قند خون و داروها برای اختلالات مربوط به اسید یا عصبی مصرف می کنند

علائم اولیه کم آبی بدن چیست؟

علائم کم آبی بدن از میزان مایعی که از دست می دهید از خفیف تا شدید است. علائم اولیه کم آبی که باید مراقب آن باشید عبارتند از:

تشنگی
دهان خشک
کاهش ادرار
خستگی
ضعف
ناراحتی جسمی
پوست برافروخته

علائم کم آبی شدید شامل موارد زیر است:

سردرد
سرگیجه
اختلال در تنظیم دما
خستگی

وقتی دچار کم آبی شدید شدید ، ممکن است برای جبران مایعات به درمان پزشکی نیاز داشته باشید ، مخصوصاً اگر استفراغ می کنید. کم آبی شدید که درمان نمی شود می تواند کشنده باشد.

گرمازدگی
گرمازدگی

پیشنهاد می کنیم مقاله “۸ فایده شگفت انگیز سونا برای سلامتی” را نیز مطالعه بفرمایید.

درمان علائم کم آبی خفیف

کمبود آب خفیف را می توان در خانه با نوشیدن آب کافی برای جایگزینی مایعات از دست رفته درمان کرد. اگر مقدار زیادی مایعات از دست دهید ، ممکن است یک نوشیدنی الکترولیتی همراه با سدیم و پتاسیم برای برقراری تعادل لازم باشد.اگر هنوز در گرما در فضای باز هستید ، به یک مکان خنک در داخل خانه بروید.

گرمای تابستان می تواند احساس خستگی و تنبلی در شما ایجاد کند. با خوردن قسمت های کوچکتر غذاهای سبک انرژی خود را تقویت کنید. از انواع غذاهای تابستانی که مملو از آب ، ویتامین ها و مواد معدنی هستند ، برای راحتی و خنکی بدن لذت ببرید.

تابستان زمانی برای روزهای طولانی در ساحل یا پارک ، اجتماعات بیرونی و سفرهای جاده ای است. بیرون بودن به خصوص بعد از یک زمستان طولانی احساس خوبی دارد.کمبود آب بدن قابل پیشگیری است. هیدراته بمانید و خود را در برابر بیماری های مربوط به گرما محافظت کنید.

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.