پیش غذا خوشمزه با عدس که ارزش امتحان دارد

عدس به طور جدی در آشپزی دست کم گرفته می شود. ممکن است برای اکثر ما کسل کننده و بی مزه به نظر برسد، اما با کمی خلاقیت می توانند لطیف و خوش طعم شوند. علاوه بر این، آنها سرشار از پروتئین گیاهی، فیبر، آهن و پتاسیم هستند که آنها را به یک نیروگاه تغذیه تبدیل می کند. مزیت دیگر این است که عدس یکی از ارزان‌ترین غذاهای موجود است و برای کسانی که به دنبال رژیم غذایی سالم‌تری هستند، عدس پیشنهاد بسیار خوبی به آنها است، برای آشنایی بیشتر با نحوه پخت عدس و ترکیب آن در غذاهای بی‌شماری به ادامه مطلب بروید.

۲ مدل پخت برای عدس

 عدس ها را روی اجاق گاز بپزید

شاید ساده ترین راه برای تهیه عدس پختن آن روی اجاق گاز باشد. شبیه پختن ماکارونی است(یعنی زود و سریع) ، فقط مقداری آب خنک به یک قابلمه اضافه کنید، آن را روی اجاق گاز قرار دهید و زیر حرارت متوسط ​​رو به بالا قرار دهید و درب آن را ببندید. صبر کنید تا به جوش بیاید، عدس را اضافه کنید و حرارت را کم کنید. در صورت شک، برای جلوگیری از سوزاندن عدس، آب بیشتری از آنچه فکر می کنید لازم است اضافه کنید. حتی اگر آب باقی مانده باشد، فقط می توانید آن را از عدس آبکش کنید. برای خوش طعم تر کردن غذا، می توانید آب را با آبگوشت دلخواهتان، مانند سبزیجات یا مرغ، جایگزین کنید.

می‌خواهید عدس‌هایتان را بجوشانید،باید حرارت کم باشد زیرا در دمای بسیار بالا تجزیه می‌شوند و له می‌شوند. بعد از حدود ۲۰ دقیقه، عدس ها را با دقت بردارید و بجوید. عدس ها باید پخته شوند، اما نه خیلی لطیف. پس از تمام شدن، فقط آنها را آبکش کنید و خوب آبکشی کنید.

 استفاده از پلوپز

پلوپزها فقط برای برنج نیستند، می دانید! عدس در این روش به راحتی پخته می شود و تنها کاری که باید انجام دهید این است که از نسبت مساوی عدس و آب استفاده کنید. درست مانند پخت روی اجاق گاز، حدود ۲۰ دقیقه یا بیشتر طول می کشد تا عدس بپزد. نکته خوب در مورد پلوپز این است که به طور خودکار متوقف می شود و زمانی که عدس تمام شد به شما اطلاع می دهد. سپس آبکش کنید و آماده خوردن هستید.

۴ مدل پیش غذای خوشمزه با عدس

 سوپ عدس درست کنید

وقتی می‌توانید سوپ عدس خود را به راحتی در خانه درست کنید، چرا باید کنسرو آن را بخرید؟ برای این دستور غذا از عدس قرمز یا قهوه ای به همراه سبزیجات مناسب سوپ مانند کرفس، پیاز و هویج استفاده کنید. سبزیجات را در قابلمه با کمی روغن زیتون و سیر تفت دهید تا نرم و لطیف شوند. در همان زمان، یک قابلمه بزرگ بردارید و دو فنجان عدس، هشت فنجان آب گوشت(آب معمولی هم اشکالی ندارد)  و ۱ و نیم فنجان گوجه فرنگی خرد شده به آن اضافه کنید. همچنین می‌توانید ادویه‌ها و چاشنی‌هایی مانند فلفل سیاه، آویشن، جعفری، ریحان یا زیره را به دلخواه خود اضافه کنید. وقتی سبزیجات نرم شدند، آنها را به مخلوط اضافه کنید تا یک سوپ عدس خوشمزه و مقوی تهیه شود.

پیش غذا خوشمزه با عدس
غذا خوشمزه با عدس

سالاد گیاهی با عدس

عدس نباید گرم باشد تا بتوانید از آن لذت ببرید. در واقع، چرا آنها را برای یک پروتئین اضافی در سالاد نریزید؟ این یک کاربرد عالی برای باقی مانده عدس هایی است که در یخچال دارید. اگر ایده عدس سرد شما را می ترساند، می توانید همیشه آن را به یک سالاد گرم اضافه کنید. به عنوان مثال، سعی کنید ½ فنجان عدس قرمز پخته شده را به همراه پیاز قرمز سرخ شده، کدو سبز و فلفل دلمه ای به اسفناج اضافه کنید.

غذای سنتی هندی به اسم دال عدس

اگر تا به حال به یک رستوران هندی رفته باشید، ممکن است دال را در منو دیده باشید. این غذای سنتی متشکل از عدس، پیاز و گوجه فرنگی است که در آبگوشتی مقوی پخته می شود و ادویه هایی مانند گشنیز، زیره، ماسالا، دانه خردل و زردچوبه. انواع مختلفی وجود دارد که می توانید آنها را امتحان کنید یا می توانید در آشپزخانه آزمایش کنید. شاید سیب زمینی، گل کلم یا کلم بروکلی را به مخلوط اضافه کنید.

 از عدس به عنوان جایگزین هوموس استفاده کنید

هوموس عالی است، اما اگر از همان طعم قدیمی خسته شده‌اید، می‌توانید با عدس خود را درست کنید. یک فنجان عدس قرمز یا سبز را روی اجاق گاز بپزید، این بار مطمئن شوید که عدس نرم می شود. سپس، می‌توانید آن‌ها را به همراه دو حبه سیر و مقداری سبزی مانند گشنیز یا جعفری در مخلوط کن یا غذاساز بریزید. نتیجه یک پیش غذای خوشمزه و سالم خواهد بود که می توانید آن را با کراکر یا سبزیجات خرد شده میل کنید.

پیشنهاد می کنیم مقاله “طرز تهیه ترشی میوه و سبزیجات در خانه” را نیز مطالعه بفرمایید.

نکات مهم برای خرید عدس خوب

هنگامی که در فروشگاه مواد غذایی به دنبال عدس می گردید، حتما بسته بندی را از نظر تاریخ انقضا و هرگونه مواد اضافی مانند سنگ ریزه و … در میان عدس بررسی کنید.

پیش غذا خوشمزه با عدس
پیش غذا با عدس

ممکن است در حین بررسی انواع مختلف عدس کمی گیج شوید، بنابراین در اینجا یک بررسی سریع آورده شده است:

عدس قرمز طعمی شیرین و آجیلی دارد و هر چه بیشتر بپزد بسیار نرم می شود. به همین دلیل است که بیشتر در دال و سوپ هندی استفاده می شود.
عدس زرد بسیار شبیه به نوع قرمز است. در واقع، آنها در واقع عدس قرمز هستند، فقط در یک رنگ روشن تر. متوجه خواهید شد که آنها بسیار کوچک هستند و برای پخت و پز آسان، پوسته آنها جدا شده است.
عدس سبز طعمی فلفلی دارد و در حین پختن ساختار خود را حفظ می کند، اگرچه زمان بیشتری می برد، معمولاً حدود ۴۵ دقیقه. به احتمال زیاد این عدس ها را در سالاد خواهید دید.
عدس قهوه ای از نظر بافت در وسط قرار می گیرد، اما همچنین متنوع ترین آنهاست، با طعمی خوش طعم .
اکنون که می دانید، می توانید عدس مناسب را انتخاب کنید و چند وعده غذایی مغذی عالی بپزید!

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.