کروسان چیست؟ مفید است یا مضر؟

کروسان چیست؟

کلمه کروسان به شکل هلالی منحصر به فرد شیرینی کره ای و پوسته پوسته اشاره دارد. کروسان ها و سایر غذاهای وینوازری با لایه ای از خمیر مایه خمیر درست می شوند. خمیر را با کره پر می‌کنند، بارها رول می‌کنند و تا می‌کنند، و سپس در فرآیندی به نام لمینیت به شکل ورقه‌ای در می‌آیند.

این فرآیند منجر به یک بافت پوسته پوسته و لایه لایه مانند خمیر پفکی می شود. از قرون وسطی، گاهی اوقات حتی قبل از آن، شیرینی ها و کیک های هلالی شکل تهیه می شده است. کروسان ها از دیرباز در نانوایی ها و شیرینی پزی های فرانسوی جزء اصلی بوده اند.

کروسان به دلیل منشأ و شکل متمایز خود، عنوان شناخته شده ترین غذای فرانسوی در سراسر جهان را به خود اختصاص داده است. کروسان پاسخ منحصر به فرد فرانسوی به فست فودهای آمریکایی بود. ۳۰ تا ۴۰ درصد از کروسان های عرضه شده در نانوایی ها و شیرینی فروشی های فرانسوی امروزه منجمد هستند.

با توجه به توسعه خمیرهای کارخانه ای، منجمد، از پیش ساخته شده، اما پخته نشده در اواخر دهه ۱۹۷۰ به بخشی از فست فود تبدیل شد که می تواند به تازگی توسط نیروی کار غیر ماهر پخته شود. حتی امروزه، کروسان ها اغلب همراه با صبحانه در همه جای دنیا سرو می شوند.

 کروسان خوراکی مفیدی است؟

آن ها هنوز هم می توانند بخشی از یک رژیم غذایی متعادل باشند، حتی اگر به عنوان غذاهای غنی از مواد مغذی در نظر گرفته نمی شوند و حتی ممکن است توسط برخی آنها را “کالری خالی” نامیده شوند. غذاهای با کالری خالی در درجه اول حاوی قند اضافه شده و چربی های جامد بد مانند چربی های اشباع یا ترانس هستند. منبع زیادی از فولات و سایر ویتامین ها و مواد معدنی ممکن است در نان چند دانه ای یافت شود.

کروسان ها و شیرینی ها را همیشه و مداوم مصرف نکنید زیرا مواد مغذی کمی دارند. برخی از افراد ممکن است نیاز به محدود کردن مصرف کروسانت داشته باشند زیرا حاوی کالری نسبتاً غنی، نمک و چربی اشباع شده است. برخی نیز ممکن است شامل چربی ترانس باشند که برای سلامتی شما ناسالم است.

دونات یا کروسان ،کدام یک سالم تر است؟

نحوه سرو کروسان

آنها را می توان با پنیر، ژامبون، قارچ، مرغ یا مواد دیگر پر کرد و برای صبحانه یا چای میل کرد. در یک کیسه کاغذی باید کروسان ها را در دمای اتاق نگه دارد تا تازگی آن ها حفظ شود. هنگامی که کروسان ها در یک ظرف دربسته از هوا نگهداری می شوند، می توان کروسان ها را منجمد کرد.

برای گرم شدن به مدت ۱۰ تا ۱۲ دقیقه در دمای ۳۵۰ درجه فارنهایت (۱۸۰ درجه سانتیگراد) بپزید یا به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه از حالت یخ زده بپزید.

راه ایده آل برای لذت بردن از کروسانت ها گرم است، بنابراین یا آن ها را از وسط نصف کنید و به مدت پنج دقیقه در توستر با دمای ۳۵۰ درجه فارنهایت برشته کنید. وقتی کروسانتان گرم شد، روی آن را با کره، شکلات پخش‌شده یا قهوه داغ تزیین کنید تا یک غذای خوشمزه را تهیه کنید. بهترین آن حرارت ملایم است. اگر در خانه هستید، می‌توانید کروسان‌ها را با پختن آن‌ها به مدت ۵ دقیقه با دمای ۱۷۵ درجه سانتی‌گراد (پن ۱۵۵ درجه) در فر کاملاً گرم کنید.

        پیشنهاد می کنیم مقاله “طرز تهیه دلمه برگ مو خوشمزه به روش لبنانی” را نیز مطالعه بفرمایید.      

دونات یا کروسان ،کدام یک سالم تر است؟

کالری شماری این غذاها به شرح زیر است: دونات ۲۷۰ کالری دارد، در مقایسه با کروسانت ۳۳۰٫ کالری حاصل از چربی قابل توجه تر است. کروسان ۱۶۰ کالری از چربی دارد، در حالی که دونات دارای ۱۴۰ کالری است. شیرینی های تهیه شده از غلات کامل تقریباً ۳۰ درصد فیبر بیشتری نسبت به کروسانت دارند. یک نان شیرینی کامل غلات ۳ اینچی، دو ۱/۲ اونس، تقریباً ۲٫۵ گرم فیبر دارد، در مقایسه با یک کروسان بزرگ، ۱/۲ اونس، کمتر از ۲ گرم.

مشاور تغذیه بیان می کند که به ازای هر ۱۰۰۰ کالری مصرفی، شما به ۱۴ گرم فیبر نیاز دارید. به گفته livestrong.com، دونات های خریداری شده از فروشگاه ها با سه گانه سمی چربی ترانس، شکر و آرد تصفیه شده تهیه می شوند. بسیاری از آنها بین ۲۵۰ تا ۳۰۰ کالری خالی و ۱۰ تا ۲۰ گرم چربی در هر وعده دارند.

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.