طرز تهیه کلوچه های دارچینی خوشمزه و رول باقلوا

کلوچه های خانگی همیشه طرفداران زیادی دارد.امروز در بخش آشپزی سایت فارسیها طرز تهیه کلوچه های دارچینی که خوش طعم و عالی است را برایتان گذاشته ایم.

طرز تهیه کلوچه دارچینی

مواد اولیه خمیر شیرینی

۱ ½ فنجان پودر قند ، الک شده
۱ فنجان کره بدون نمک ، در دمای اتاق
½ قاشق چایخوری نمک
یک قاشق چایخوری بیکینگ پودر
۲ قاشق چایخوری عصاره وانیل
۱ عدد تخم مرغ بزرگ
۲ و ½ فنجان آرد همه منظوره

مواد اولیه مواد میانی کلوچه

۶ قاشق غذاخوری کره ، در دمای اتاق
¼ فنجان شکر قهوه ای تیره
۳ قاشق غذاخوری آرد همه منظوره
۱ قاشق غذاخوری عسل
۱ قاشق غذاخوری دارچین آسیاب شده
½ قاشق چایخوری جوز هندی

مواد اولیه رویه کلوچه

۲ قاشق غذاخوری عسل
۱ قاشق غذاخوری شیر کامل
۱ قاشق چایخوری عصاره وانیل
½ تا ¾ فنجان پودر قند ، الک شده

دستورالعمل پخت کلوچه دارچینی

خمیر شیرینی را درست کنید. پودر قند ، کره ، نمک و بیکینگ پودر را در یک کاسه بزرگ ترکیب کنید. با همزن دستی ، شروع به مخلوط کردن با سرعت کم کرده و سرعت را به آرامی متوسط ​​افزایش دهید تا کره خامه ای به نظر برسد و شروع به چسبیدن به کناره های کاسه کند (حدود ۲ دقیقه)

وانیل را اضافه کنید و با سرعت متوسط ​​بزنید تا جا بیفتد. تخم مرغ را اضافه کنید و بزنید . آرد را اضافه کنید و با سرعت کم مخلوط کنید ، سپس به آرامی به سرعت متوسط ​​افزایش دهید تا آرد جا بیفتد و خمیر تشکیل شود. خمیر نرم خواهد شد.

خمیر را روی سطح تمیز و آردپاشی شده خراشیده و به شکل گلوله درآورید. به صورت دایره صاف شده و سپس لبه ها را مربع کنید. خمیر را به صورت مستطیل   ۱۴ اینچی در آورید که یک طرف بلند به طرف شما باشد (باید گاهاً به بالا و پایین خمیر آرد بیشتری اضافه کنید تا نچسبد)

طرز تهیه کلوچه دارچینی 

مواد میانی را درست کنید. در ظرف دیگری (یا اگر دوست دارید از همان ظرف استفاده کنید) کره ، شکر قهوه ای ، آرد ، عسل ، دارچین و جوز هندی را مخلوط کنید. با هم بزنید تا حدود ۲ دقیقه پر از مواد یکنواخت ، کرکی و سبک شود. پودر را روی خمیر رول شده خراشیده و گسترش دهید تا تمام سطح آن را بپوشاند

(ممکن است لازم باشد از انگشتان خود استفاده کنید ، زیرا لازم است پر کردن به نازک پهن شود). خمیر را از لبه پایین محکم بچرخانید (ممکن است لازم باشد دوباره در اینجا کمی آرد بیشتری استفاده کنید تا خمیر نچسبد). خمیر را با بسته بندی پلاستیکی بپیچید و به مدت ۱ ساعت منجمد کنید.

فر را با دمای ۳۵۰ درجه فارنهایت گرم کنید و صفحات پخت را با کاغذ روغنی بچینید.

خمیر را از فریزر برداشته و باز کنید. با دقت ورقه های کوکی به ضخامت inch اینچ را از داخل رول نورد برش داده و به صورت مستقیم برش دهید (عقب و جلو نبینید). روی ورق های پخت قرار دهید ، فاصله کوکی ها را با فاصله حدود ۱ اینچ از یکدیگر قرار دهید.

 کلوچه دارچینی 

آن را بپزید تا لبه های کلوچه ها شروع به قهوه ای طلایی کنند (۱۲ تا ۱۴ دقیقه). بگذارید ۵ دقیقه روی صفحات پخت خنک شود ، سپس آن را به یک توری منتقل کنید تا کاملاً خنک شود. با خمیر باقی مانده تکرار کنید.

رویه کلوچه را درست کنید. عسل ، شیر ، وانیل و ½ فنجان پودر قند را در یک کاسه ترکیب کرده و با هم هم بزنید. اگر لعاب خیلی آبکی به نظر می رسد ، پودر قند بیشتری را اضافه کنید ، هر بار ۱ قاشق غذاخوری ، تا زمانی که به قوام مناسب غلیظ شود. لعاب را با برس قنادی روی کوکی های خنک شده بکشید. وقتی لعاب برطرف شد ، می توانید کوکی ها را با دارچین آسیاب شده بیشتر کمی گردگیری کنید (اختیاری).

        پیشنهاد می کنیم مقاله “طرز تهیه دلمه برگ مو خوشمزه به روش لبنانی” را نیز مطالعه بفرمایید.      

نکته های پخت کلوچه دارچینی

نکته پخت و پز ۱: اطمینان حاصل کنید کره کره دارچین واقعاً در دمای اتاق یا حتی کمی گرمتر از آن باشد. پخش شدن پر کردن را خیلی راحت تر می کند.
نکته پخت و پز۲: می توانید این خمیر کلوچه را برای پخت در آینده درست کرده و منجمد کنید. هنگامی که به مدت یک ساعت منجمد شد ، ورود به سیستم را در یک کیسه پلاستیکی رویه زیپ دار قرار دهید. به راحتی به راحتی برش داده و کوکی ها را می پزید. خمیر باید تا ۲ ماه در فریزر نگه داشته شود.

طرز تهیه کلوچه دارچینی 

طرز تهیه رول باقلوا پر از بادام هندی

 این رول های باقلوا که با مخلوط بادام هندی پر شده اند ، دسر مناسبی برای مهمانی بعدی شما هستند! حتماً آموزش آسان گام به گام زیر دستور العمل را ببینید.

مواد اولیه رول باقلوا :

¾ فنجان شکر
½ فنجان آب
۱ عدد چوب دارچین
یک قاشق چایخوری آب لیمو
بادام هندی خام بدون نمک ۱ فنجان ، کمی تفت داده شده
⅓ فنجان شکر قهوه ای
¼ قاشق چایخوری هل سبز
¼ قاشق چایخوری دارچین
¼ قاشق چایخوری میخک
نمک
۲ قاشق غذاخوری کره گیاهی یا کره نمک ، ذوب شده

طرز پخت رول باقلوا

۶ ورق خمیر فیلو
۳ قاشق غذاخوری روغن زیتون مخلوط با ۲ قاشق غذاخوری کره بدون نمک

شربت را درست کنید: شکر ، آب و چوب دارچین را به یک قابلمه متوسط ​​اضافه کنید. بگذارید تا روی حرارت زیاد بجوشد و مدام هم بزنید تا شکر کاملاً حل شود. آب لیمو را اضافه کنید و بلافاصله از روی حرارت بردارید. روی آن را بپوشانید و اجازه دهید حدود ۱۵ دقیقه بماند تا غلیظ شود ، سپس چوب دارچین را بردارید. فعلاً کنار بگذارید.

بادام هندی را درست کنید: در ظرف غذاساز مجهز به تیغه ، بادام هندی ، شکر قهوه ای ، ادویه ها ، نمک و کره ذوب شده را اضافه کنید. نبض بزنید تا مخلوط خوب خرد شود (در آخر باید چیزی شبیه خمیر درشت داشته باشید).

فر را با دمای ۳۵۰ درجه فارنهایت گرم کنید.

 ۳ ورق فیلو را به طور مساوی روی سطح کار تمیز و نزدیک ترین طرف به شما قرار دهید. قسمت فوقانی را با روغن زیتون و مخلوط کره کره ذوب شده مسواک بزنید. با چاقوی تیز ، فیلو را به ۴ نوار مساوی برش دهید. اکنون با ۱ نوار کار می کنید ، حدود ۱ پیمانه قاشق چای خوری بادام هندی را با یک قاشق پر کنید که در امتداد لبه پایین که به شما نزدیک است ، یک خط مستقیم بکشید (در هر دو طرف فضای کمی را بگذارید تا پر شود).

طرز تهیه رول باقلوا

در حدود ۴ یا ۵ بار دور از خودتان محکم رول کنید تا پر کردن اکنون درون رول پر شود. اولین رول را به صورت رایگان برش بزنید. در قالب پخت کمی روغن قرار دهید.
این کار را تکرار کنید تا اولین نوار خمیر فیلو پایان یابد. سپس با نوارهای باقی مانده این کار را تکرار کنید.

۳ ورق بعدی فیلو را به طور یکنواخت روی سطح تمیز کار کنید و نزدیک ترین طرف آن به شما باشد. دوباره ، روی آن را سخاوتمندانه با روغن زیتون و مخلوط کره ذوب شده مسواک بزنید. با چاقوی تیز ، فیلو را به ۴ نوار مساوی برش دهید. و فرآیند پر کردن و غلتاندن را تکرار کنید تا خمیر شما تمام شود. و البته در ورق پخت روغن که کمی روغن خورده است ، مونتاژ کنید.

 رول باقلوا

وقتی همه رول های باقلوا در صفحه پخت مونتاژ شدند ، با روغن زیتون و کره ذوب شده مسواک بزنید.

در فر گرم ۳۵۰ درجه فارنهایت به مدت ۲۵ تا ۳۰ دقیقه یا تا زمانی که باقلوا قهوه ای و ترد شود ، آن را بپزید (به دنبال یک قهوه ای طلای روشن هستید ، ممکن است ته آن کمی قهوه ای تر باشد).

 شربت را روی مواد بریزید(البته نه همه ان را).

قبل از سرو اجازه دهید رول های باقلوا کاملاً سرد شوند.

طرز تهیه رول باقلوا

نکته های پخت رول باقلوا :

خمیر فیلو باید ۱۲-۱۴ ساعت قبل از استفاده در یخچال قرار دهید.
شربت را باید به خوبی غلیظ ، آبکی و آبریزش تهیه نکنید
خمیر فیلو را حتماً در بادام هندی بچرخانید تا شکل آنها حفظ شود .

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.