طرز تهیه نوتلا خوشمزه به روش ساده در خانه

نوتلا یکی از شناخته شده ترین برندهای شکلاتی ایتالیایی است. کاکائوی غنی و طعم آجیلی مشخص آن می تواند فوراً به هر دستور غذا طعم را اضافه کند. آموزش طرز تهیه نوتلا در خانه با استفاده از تکنیک های ساده آشپزی فرآیندی آسان است! فقط فندق را تفت دهید و در مخلوط کن یا غذاساز با شکلات پوره کنید تا یکدست شود. تعجب خواهید کرد که چقدر درست کردن نوتلا در منزل آسان است و چقدر طعم خوبی دارد.

من از فندق کامل بو داده و محصولات کاکائویی استفاده می کنم تا پیچیدگی را عمیق تر کنم. می توانید این چاشنی را در مخلوط کن یا غذاساز درست کنید – من هر دو راه را به شما نشان خواهم داد. سپس می توانید آن را روی نان تست ترد پخش کنید، با میوه آغشته کنید یا آن را در نوشیدنی مخلوط کنید. همچنین برای پر کردن غذاهای شیرین مانند کرپ، کلوچه و کیک عالی است.

درست کردن نوتلا در خانه

نوتلا چیست؟

نوتلا یک برند نمادین و محبوب کاکائوی شیرین فندقی است که توسط یکی از بزرگترین تولیدکنندگان شکلات در جهان، سازنده ایتالیایی Ferrero، ساخته شده است. در دهه ۱۹۶۰ معرفی شد و به سرعت به یکی از مواد اصلی در خانه ها، کافه ها، نانوایی ها و رستوران ها تبدیل شد.

طعم خامه‌ای و شدید نوتلا از چند ماده تشکیل می‌شود: فندق برشته شده با کاکائو، روغن پالم، شکر، شیر، وانیل و …

آجیل ها را تفت دهید تا معطر شوند

می توانید از فندق خام یا بو داده بدون نمک استفاده کنید که به آن فیبرت نیز می گویند و با پوست قهوه ای کاغذی آنها هنوز چسبیده است. برای تشدید طعم شیرین طبیعی آجیل و تقویت روغن‌های معطر، ابتدا آن‌ها را تفت دهید. همچنین روغن های طبیعی را گرم می کند و آنها را معطر تر می کند و پردازش و امولسیون شدن آنها را آسان تر می کند.

یک لایه در یک ورقه فر لبه دار پهن کنید، سپس در دمای ۳۵۰ درجه بپزید تا بوی روغن های معطر را حس کنید و سطح آنها را کمی قهوه ای رنگ ببینید. این فرآیند برای از قبل برشته شده حدود ۱۰ دقیقه و برای خام ۱۲ دقیقه طول می کشد.

برای تهیه نوتلا بیشتر پوست فندق را بردارید

پوست کاغذی قهوه ای روی فندق طعم کمی گس و تلخ دارد. بعد از تفت دادن، آن ها را در حوله آشپزخانه بپیچید و به شدت روی هم بمالید تا پوست تا حد امکان جدا شود. شما بیش از نیمی از پوست را از بین خواهید برد، و این اشکالی ندارد. تلخی کاکائو و شیرینی شکر طعم را متعادل می کند، به علاوه ابعاد بیشتری می بخشد.

انتخاب شیرین کننده مناسب

از آنجایی که ما آسیاب های صنعتی در خانه نداریم تا شکر دانه بندی شده را تجزیه کنیم، به نظر من پودر شکر بهترین کار را برای کاهش ریزدانه دارد. ذرات بسیار ریز راحت تر در مخلوط آجیل حل می شوند.

در مقایسه با نوتلای خریداری شده در فروشگاه، این نسخه خانگی از نظر قند پایین تر است، حداقل ۴۰٪ کمتر، که من آن را ترجیح می دهم. علاوه بر شکلات ذوب شده و وانیل، فرآیند برشته کردن طعمی متعادل می دهد .

انتخاب کاکائو برای درست کردن نوتلا در خانه

من از پودر کاکائو برای دادن طعم و عطر شدید استفاده می کنم. مواد جامد ضخامت پخش را فراهم می کنند. من از پودر کاکائو ۱۰۰% شیرین نشده  استفاده می کنم که برای ایجاد نت های غنی تر و اسیدیته کمتر، عملیات حرارتی شده است. می توانید از پودر کاکائو خام که حاوی مواد مغذی بیشتری است استفاده کنید اما تلخ تر خواهد بود. برای طعم شیرین تر، از کاکائو فرآوری شده هلندی که با محلول قلیایی درمان شده است استفاده کنید.

        پیشنهاد می کنیم مقاله “طرز تهیه کیک شکلاتی با خمیر فوندانت” را نیز مطالعه بفرمایید.      

وانیل طعم ها را با هم تلفیق می کند

عصاره خالص وانیل نت های شیرین و برشته شده فندق را افزایش می دهد. همچنین طعم بیشتری از آروماتیک های پخته را اضافه می کند. با گذشت زمان، روغن‌های آجیل شروع به اکسید شدن و تجزیه می‌کنند و به اندازه روزی که فرآوری می‌شوند قوی نیستند. وانیل به تثبیت طعم آجیل و نت های کاکائویی برای مدت طولانی تری کمک می کند زیرا چاشنی را برای چند هفته نگهداری می کنید.

نمک یک تقویت کننده طعم طبیعی است

کمی نمک می تواند طعم کاکائو و آجیل را تشدید کند. من از نمک دریا یا نمک کوشر استفاده می‌کنم، زیرا دانه‌های بزرگتر اطمینان می‌دهند که مانند نمک خوراکی، سدیم زیادی ندارد. با ۱/۴ قاشق چایخوری شروع کنید و برای طعم بیشتر به ۱/۲ قاشق چایخوری افزایش دهید.

برای کرمی شدن نوتلا چربی اضافه کنید

محصول تجاری نوتلا از روغن نخل برای افزایش عمر مفید استفاده می کند. از نظر طعم و بو خنثی است، در دمای اتاق نیمه جامد است و بافتی صاف و ابریشمی ایجاد می کند. روغن پالم همیشه به راحتی در بازار پیدا نمی شود، بنابراین من از روغن نارگیل تصفیه شده به عنوان یک جایگزین مناسب استفاده می کنم . هر دو بدون هیدروژنه شدن جامد هستند و گزینه چربی بهتری را ایجاد می کنند.

من روغن نارگیل را قبل از استفاده ذوب می کنم و ترکیب آن را در طول پردازش آسان تر می کنم. وقتی اسپری خنک شد، بافت آن از چربی ها سفت تر می شود. در صورت تمایل، می‌توانید از سایر روغن‌های با طعم خنثی مانند آفتابگردان یا آووکادو استفاده کنید، اما از آنجایی که مایع باقی می‌مانند، ضخامت آن‌ها کمی کمتر خواهد بود. برای طعم قوی تر، از روغن فندق استفاده کنید.

طرز تهیه نوتلا خانگی

یاد بگیرید که چگونه نوتلا را از ابتدا با استفاده از دستگاه غذاساز یا مخلوط کن درست کنید و شکلات فندقی را خودتان بسازید.

مواد اولیه نوتلا

▢۲ فنجان فندق، بو داده یا خام، با پوست

▢ پودر قند ۱ لیوان

▢ ¼ فنجان پودر کاکائو شیرین نشده

▢۱ قاشق چایخوری عصاره وانیل

▢ ¼ قاشق چایخوری نمک دریا یا نمک کوشر

▢۲ قاشق غذاخوری روغن نارگیل، ذوب شده

▢⅓ فنجان شکلات چیپسی شیر، نیمه شیرین یا ۶۰ درصد تیره

طرز تهیه نوتلا خانگی

مراحل درست کردن و تهیه نوتلا

قفسه فر را در وضعیت وسط قرار دهید. از قبل روی ۳۵۰ درجه فارنهایت (۱۷۷ درجه سانتیگراد) گرم کنید.
فندق ها را روی یک ورقه پخت لبه دار پهن کنید. تفت دهید تا سطح آن کمی قهوه ای و معطر شود، حدود ۸ تا ۱۰ دقیقه برای آجیل های از قبل برشته شده. اگر از فندق خام استفاده می کنید، به مدت ۱۰ تا ۱۲ دقیقه در فر بپزید. تابه را تا نیمه تکان دهید تا یکدست شود.
فندق ها را به یک حوله ظرف تمیز منتقل کنید. آنها لکه دار می شوند، بنابراین رنگ تیره بهترین کار را دارد. حوله را تا کنید و به شدت روی هم بمالید تا حداقل نیمی از پوست ها از بین بروند. اشکالی ندارد اگر مقداری باقی بماند، به طعم آن می‌افزاید.

درست کردن نوتلا با مخلوط کن

فندق های گرم را به مخلوط کن با سرعت بالا اضافه کنید. ۵ ثانیه نبض بزنید تا خراب شود. این کار را با سرعت بالا به مدت ۳ دقیقه انجام دهید و هر ۱۵ ثانیه یکبار کناره ها را خراش دهید. باید یک خمیر غلیظ صاف مانند کره بادام زمینی تشکیل دهد.

پودر قند، پودر کاکائو، وانیل، نمک و روغن نارگیل آب شده را اضافه کنید. با سرعت بالا عمل کنید تا یکنواخت شود، حدود ۱ دقیقه. هر ۱۵ ثانیه یکبار کناره ها را خراش دهید.

شکلات ذوب شده را اضافه کنید و حدود ۳۰ ثانیه تا زمانی که یکدست شود، عمل کنید. دو طرف را تا نیمه خراش دهید.

شکلات را به یک کاسه قابل استفاده در مایکروویو اضافه کنید. در فواصل ۳۰ ثانیه ای با قدرت زیاد حرارت دهید و در این بین هم بزنید تا ذوب شود. متناوبا، روی اجاق گاز ذوب کنید، کاسه شکلات را روی آب در حال جوش قرار داده و کف کاسه را لمس نکنید، هم بزنید تا ذوب شود.

استفاده از غذاساز برای تهیه نوتلا در خانه

فندق های گرم را به کاسه غذاساز اضافه کنید. ۵ ثانیه نبض بزنید تا خراب شود. این کار را با سرعت بالا به مدت ۵ دقیقه انجام دهید و هر ۳۰ تا ۶۰ ثانیه یکبار کناره ها را در صورت نیاز خراش دهید.

پودر قند، پودر کاکائو، وانیل و نمک را اضافه کنید. با سرعت بالا پردازش کنید تا زمانی که فقط یکپارچه شود، حدود ۳۰ تا ۶۰ ثانیه. در صورت نیاز کناره ها را خراش دهید.

در حالی که مخلوط کن با سرعت بالا کار می کند، روغن نارگیل ذوب شده را به آرامی به آن اضافه کنید، حدود ۱ دقیقه تا زمانی که صاف و براق شود، عمل کنید.
شکلات را به یک کاسه قابل استفاده در مایکروویو اضافه کنید. در فواصل ۳۰ ثانیه ای با قدرت زیاد حرارت دهید و در این بین هم بزنید تا ذوب شود. متناوبا، روی اجاق گاز ذوب کنید، کاسه شکلات را روی آب در حال جوش قرار داده و کف کاسه را لمس نکنید، هم بزنید تا ذوب شود.

شکلات ذوب شده را اضافه کنید و حدود ۱ دقیقه تا زمانی که یکدست شود، عمل کنید.

نوتلا را از طریق یک الک توری ریز صاف کنید، با استفاده از یک قاشق، مخلوط را در یک کاسه تمیز فشار دهید. برای داشتن بافتی ترد تر، این مرحله را رد کنید. در صورت استفاده از روش مخلوط کن، صاف کردن اختیاری است.

نوتلا را کاملا خنک کنید، سپس به شیشه یا ظرف دربسته منتقل کنید. این مخلوط پس از خنک شدن به یک خمیر قابل پخش تبدیل می شود.

5/5 - (1 امتیاز)
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.