شهرهای کشور چین که جاذبه های گردشگری دارند

چگونه برای اولین بار سفر خود را به چین برنامه ریزی کنید، باستانی و خیره کننده، چین کشوری با فرهنگ و تضاد است. از کلانشهرهای مدرن گسترده مانند شانگهای و هنگ کنگ گرفته تا دره‌های کوهستانی آرام و دریاچه‌های آبی درخشان، می‌توانید ماه‌ها را در اینجا بگذرانید و به سختی سطح آنچه را که این کشور منحصربه‌فرد ارائه می‌دهد، خراش دهید. چین، خانه قدیمی‌ترین تمدن پیوسته در جهان، به‌طور حیرت‌انگیزی متنوع است، و اگر به بازدید از آن فکر می‌کنید، دشوار است بدانید از کجا شروع کنید.

چین آنقدر بزرگ است که انتخاب بهترین زمان برای بازدید می تواند چالش برانگیز باشد. این کشور دارای آب و هوا، دما و مناظر بسیار متنوع است، اساساً چندین کشور بزرگ در یک کشور قرار دارند. و آب و هوا در هنگ کنگ گرم بسیار متفاوت از آب و هوا در رشته کوه های غرب چین خواهد بود.

اگر هوای گرم می خواهید، بهتر است سفر خود را بین آوریل و اکتبر برنامه ریزی کنید. اگرچه، در ماه‌های تابستان، دما تا دهه ۳۰ افزایش می‌یابد – و اگر در شهری هستید، می‌تواند به‌طور ناخوشایندی گرم و مرطوب باشد. این همچنین شلوغ ترین زمان است، بنابراین انتظار قیمت های بالاتر و جمعیت بیشتر را داشته باشید.

هر دو فصل بهار و پاییز زمان خوبی برای بازدید هستند، و اگر قصد دارید کاوش و پیاده روی زیادی انجام دهید، دما بسیار دلپذیرتر است. چین در زمستان بسیار سرد می شود، بنابراین اگر هوای سرد و برف فراوان را دوست ندارید، بهتر است از سفر خودداری کنید. با این حال، هنگ کنگ هنوز در زمستان معتدل است.

شهرهای کشور چین که جاذبه های گردشگری دارند

از آنجایی که چین بسیار بزرگ است، می‌تواند مفید باشد که تمرکزتان را محدود کنید و قبل از رفتن بفهمید که بیشتر می‌خواهید چه چیزی را ببینید. ممکن است به سمت مکان‌های تاریخی معروف مانند دیوار بزرگ چین کشیده شوید، یا ممکن است رویای گم شدن خود را در جنگل‌های شلوغ شهری چین داشته باشید.

هنگ کنگ

هنگ کنگ (واقع در منتهی الیه جنوب شرقی چین) یکی از پرجمعیت ترین مکان ها در جهان است – و همچنین یکی از هیجان انگیزترین مکان ها است. از سه منطقه اصلی (جزیره هنگ کنگ، کولون، و قلمروهای جدید) و صدها جزیره تشکیل شده است، در اینجا چیزهای زیادی برای دیدن و انجام دادن وجود دارد که می تواند بسیار زیاد به نظر برسد.

این شهر پر از آسمان خراش های سر به فلک کشیده و معابد سنتی است. مکانی که می‌توانید در بازارهای پر جنب و جوش مواد غذایی و خیابان‌های با نور نئون پرسه بزنید، قبل از قدم زدن در امتداد اسکله «تسیم شا تسویی» و تماشای مناظری از افق درخشان شهر.

اگر اهل غذا خوردن هستید، در انتظار شما هستید. هنگ کنگ بهشت عاشقان غذا است و به ویژه به خاطر دیم سامش که طیف وسیعی از غذاهای کوچک است که در بخارپزهای بامبو سرو می شوند، شهرت دارد. نقاط لذیذ در سراسر شهر وجود دارد، و بازدید از هنگ کنگ بدون صرف ناهار کامل نمی شود!

در منطقه شیونگ وان، با گشت و گذار در فروشگاه های کوچک و بازارهای سنتی، می توانید حسی از هنگ کنگ قدیمی را حس کنید.اگر می‌خواهید در طبیعت غوطه‌ور شوید، منطقه طبیعی مای پو گستره وسیعی از جنگل‌های حرا و باتلاقی است و مکانی عالی برای تماشای پرندگان است. همچنین می‌توانید در خارج از هنگ‌کنگ به جنگل‌پیمایی بروید، یا در «Dragon’s Back» که یک مسیر محبوب در خارج از محدوده شهر است، پیاده‌روی کنید.

شانگهای

کلان شهر بزرگ شانگهای در شرق و مرکز چین که دارای ۲۳ میلیون نفر است، مترادف با افراط، زرق و برق، تاریخ و آسمان خراش های گردن است. شانگهای که در حال حاضر یکی از سریع‌ترین توسعه‌های اقتصادی را پشت سر می‌گذارد، به خوبی در راه تبدیل شدن به یکی از شهرهای تجاری پیشرو آسیا است.

اگر اهل معماری هستید، در عنصر خود خواهید بود، زیرا این شهری است که مجموعه‌ای از سبک‌های شگفت‌انگیز متنوع را در خود جای داده است – از ساختمان‌های آرت دکو گرفته تا کلیساهای یسوعی، و معابد بودایی تا خانه‌های شیکومن (دروازه سنگی) – نه به دومین برج بلند جهان اشاره کنیم.

علیرغم وسعت، شهر مملو از جاذبه های توریستی آشکار نیست، اما هنوز هم چیزهای زیادی برای دیدن وجود دارد… باغ های یو یوان غیرقابل چشم پوشی است و مکانی فوق العاده برای گذراندن چند ساعت. این باغ گیاه‌شناسی مملو از آبراه‌ها، معابد، پل‌ها و صخره‌ها، پناهگاهی آرام در وسط شهر است – و به‌ویژه در فصل بهار که شکوفه‌های گیلاس شکوفا می‌شوند، بسیار زیبا است.

شیان

اگر علاقه مند به یادگیری در مورد تاریخ چین و کاوش عمیق در فرهنگ آنها هستید، پس سفر به شیان (در منطقه شمال مرکزی کشور) باید در برنامه سفر شما باشد. شیان به عنوان پایتخت چین در دوران طلایی امپراتوری (سلسله تانگ، ۶۱۸-۹۰۷)، دیگ ذوب فرهنگ ها و مذاهب بود و در تاریخ جاده ابریشم غوطه ور است.

در این روزهای شکوه، شیان به نام چانگان شناخته می‌شد – “شهر صلح پایدار” – و اگرچه در نگاه اول ممکن است شبیه یک شهر مدرن به نظر برسد، اما در زیر سطح آن خراشیده شده و بسیاری از شهر باستانی باقی مانده است. تاریخ دلیلی است که بیشتر بازدیدکنندگان به شیان می روند، و در حالی که خود شهر به خصوص قابل توجه نیست، جاذبه های آن قطعاً قابل توجه است.

یکی دیگر از بازدیدهای ضروری محله مسلمانان است. مدتها پیش بازرگانان عرب و فارس در اینجا سکنی گزیدند و امروز هم بازرگانان آنها در این خیابان های تاریخی تجارت می کنند. اگر اهل غذا خوردن هستید، این منطقه برخی از بهترین غذاهای شیان را دارد. غذاهای مورد علاقه محلی عبارتند از سیخ بره، خرما، کوفته، و غذای خاص شهر – پائومو، که یک آبگوشت گوشت است که روی نان تخت ریخته می شود.

        پیشنهاد می کنیم مقاله “آیا میشود ارزان سفر کرد؟” را نیز مطالعه بفرمایید.      

پکن

پکن نیز مانند بقیه چین، شهر تضادهاست. پایتخت چین می تواند بی پروا، زیبا، پر سر و صدا، صلح آمیز، تاریخی و مدرن باشد – اما چیزی که هرگز نیست، کسل کننده است.وسعت بی‌شمار پکن در بدو ورود می‌تواند غافلگیرکننده به نظر برسد، و بر خلاف شهرهای دیگر که گم شدن در آنها سرگرم‌کننده است،

میدان معروف تیان‌آن‌من قلب شهر است – هم از نظر جغرافیایی و هم از نظر استعاری – و در کنار آن مجموعه کاخ‌های شهر ممنوعه قرار دارد که حداقل سزاوار یک روز کاوش است.

هنگامی که مرکز را ترک می کنید، به نظر می رسد مقیاس شهر قابل کنترل تر می شود. ارتفاعات سر به فلک کشیده و خیابان‌های پر هرج و مرج جای خود را به کوچه‌های باریک و پارک‌های سرسبز می‌دهند، و مکان‌های تاریخی مانند معبد یونگه، رصدخانه باستانی پکن، و معبد بهشت، حس آرامش را به ارمغان می‌آورند.

غذا در پکن بسیار مهم است و غذا خوردن به عنوان کاری است که مردم محلی را دور هم جمع می‌کند، مهم نیست که چقدر متفاوت باشند. از نودل های تند گرفته تا پنکیک اردک و توپ های برنج چسبناک، غذاهای پکن یک ماجراجویی جدی برای اهل غذا است.

و البته، شما نمی توانید از پکن دیدن کنید و از جاذبه های توریستی شماره یک کشور – و یکی از عجایب هفتگانه جهان – بازدید نکنید. دیوار بزرگ چین یک سفر یک روزه آسان از شهر است، و دنبال کردن این دیوار طولانی و تنها در حالی که مار در میان کوه‌ها می‌گذرد، تجربه‌ای است که یک بار در طول عمرتان می‌گذرد.

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.