سالمندی را جور دیگر باید دید

سالمندی را جور دیگر باید دید

همینک در مجله آنلاین فارسی ها با مطلب”سالمندی را جور دیگر باید دید” در خدمت شما کاربران گرامی هستیم .

اگر از افراد سوال کنید که چرا پیرشدن ترسناک است، به صورت معمول نکاتی از این دست را بیان می‌کنند؛ این که در سالمندی ظاهر تغییرات زیادی می‌کند، بیماری‌های مختلفی ممکن است سراغ آدم بیاید، محدودیت‌های حرکتی و برخی ناتوانی‌ها باعث می‌شود تا مستقل بودن کاهش یابد و… واقعیت این است که هر چند این موارد در خصوص برخی از سالمندان درست است اما درباره همه‌ آن‌ها صدق نمی کند و البته سالمندی هم فقط این موارد نیست. در نظر گرفتن این دو گزاره‌ بدیهی می‌تواند تا حدی ترس را کاهش و دیدی واقع‌بینانه‌تر به افراد دهد.

اما آیا پیر شدن تنها این موارد است؟

پیرشدن می‌تواند محدودیت‌هایی را به دنبال داشته باشد اما همزمان ورود به دوره سالمندی اتفاق مثبتی است که نمی‌توان از زیبایی آن نگفت. جدای از رشد آگاهی و غنی شدن تجارب در زندگی، دیدن رشد و بالندگی فرزندان و نوه‌ها یکی از استثنایی‌ترین تجربه‌های لذت‌بخش زندگی است. در واقع اگر ادعا کنیم که رسیدن به این مرحله از زندگی، یکی از آرزوهای دیرین بشر است، اغراق نکرده‌ایم اما شاید تصور کنید پس اگر این مرحله از زندگی ترسناک نیست بلکه زیباست چرا برداشت عمومی چندان آن را تایید نمی‌کند؟

موضوع تبعیض بر اساس سن و کلیشه‌های منفی علیه سالمندان، یکی از موضوعاتی است که به صورت عمومی درباره آن کمتر صحبت می‌شود. از آن جا که یکی از دلایل راه‌اندازی این صفحه اصلاح همین نگرش‌های نادرست درباره دوره سالمندی است، این اطمینان را به شما می دهیم که درباره این موضوع در این صفحه بیشتر خواهیم گفت.

نویسنده : نرگس عزیزی،خراسان

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.