آیا ویروس کرونا از طریق هوا منتقل می‌شود؟

آیا ویروس کرونا از طریق هوا منتقل می‌شود؟

همینک در مجله آنلاین فارسی ها با مطلب”آیا ویروس کرونا از طریق هوا منتقل می‌شود؟” در خدمت شما کاربران گرامی هستیم .

ویروس کرونا می‌تواند از طریق ذرات ریزی که در هنگام صحبت یا نفس‌کشیدن از دهان خارج می‌شوند، پخش شود

تا همین اواخر، تماس با سطوح آلوده به ویروس کرونا و استنشاق مستقیم قطرات تنفسی بیمار از طرف سازمان بهداشت جهانی به‌عنوان مهم‌ترین شیوه‌های‌ انتقال عفونت در نظر گرفته شده بود اما اکنون اذعان می‌شود که از انتقال ویروس کرونا از طریق هوا نیز نباید غافل شویم. طبق یافته‌های جدید ویروس کرونا می‌تواند از طریق ذرات ریزی که در هنگام صحبت یا نفس‌کشیدن از دهان خارج می‌شوند در یک منطقه بزرگ پخش شوند و افراد با استنشاق این ذرات به ویروس آلوده شوند. در یک مورد قابل توجه در واشنگتن، احتمال می‌دهند یک خواننده روی صحنه، ویروس کرونا را حداقل به ۴۵ نفر دیگر که با او در همان گروه کر آواز می‌خوانده‌اند، انتقال داده باشد.

شواهد جدید در انتقال از طریق هوا

هفته گذشته ۲۳۹ دانشمند، نامه‌ای سرگشاده خطاب به سازمان بهداشت جهانی نوشتند و خواستار بازنگری در پروتکل‌های بهداشتی این سازمان شدند.

در این نامه سرگشاده نوشته شد که ذرات معلق در هوا، نقشی مهم در انتقال ویروس کرونا در مکان‌های پرجمعیت و محیط‌های سربسته دارند.

مطالعات نشان داده است ویروسی که به این شیوه از دهان ما به بیرون پرتاب می‌شود حداقل ۳ ساعت در هوا معلق و زنده می‌ماند.

ویروس تنها در فاصله دو متری و در قطرات بزرگ ناشی از عطسه فرد بیمار حضور ندارد بلکه در ذرات کوچک‌تری که در اثر عطسه یا حتی بازدم معمولی فرد ناقل ایجاد می‌شود هم می‌تواند وجود داشته باشد.

البته این نتایج در آزمایشگاه به‌دست آمده است و می‌تواند با شرایط واقعی تفاوت‌هایی داشته باشد.

برخی از کسانی که به این ویروس آلوده شده‌اند هیچ‌یک از قوانین فاصله‌گذاری اجتماعی را نقض نکرده بودند و این موضوع انتقال از طریق هوا را تصدیق می‌کند.

چه باید کرد؟

نحوه انتقال بیماری، دستورالعمل‌‌های پیشگیری از شیوع آن را تعیین می‌کند. دستورالعمل‌های فعلی سازمان بهداشت جهانی برای مقابله با کووید-۱۹، علاوه بر فاصله‌گذاری اجتماعی، شست‌وشوی دست با آب گرم و صابون به مدت ۲۰ ثانیه است. اما اکنون برخی دانشمندان می‌گویند که گرچه این اقدامات از اهمیت بالایی برخوردار است، اما در برابر انتقال عفونت از طریق هوا کافی نیست. بنابراین علاوه بر رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک هم در اماکن عمومی که در معرض قطرات تنفسی و ذرات هوای آلوده به ویروس کرونا هستیم کاملا امری ضروری است.

منبع،خراسان

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.