ساخت دستمال مرطوب کودک کاملاً طبیعی

با خواندن این مقاله کوتاه طرز ساخت دستمال مرطوب کودک کاملاً طبیعی را بیاموزید. این دستمال مرطوب خانگی برای پوست لطیف کودک شما ملایم هستند و به طور طبیعی با روغن های ضروری معطر می شوند.در این شرایط اقتصادی بهتر است با کمی خلاقیت ، کمک خرج خانواده مان باشیم و منفعت بزرگتر ساخت این دستمال مرطوب طبیعی این است که به خاطر مواد طبیعی آن با خیال راحت برای کودک تان از آن استفاده میکنید.

ساخت دستمال مرطوب کودک

مواد لازم ۱ رول دستمال کاغذی (ضخیم تر بهتر)

۲ لیوان آب

۱ قاشق غذاخوری روغن نارگیل

۱ قاشق چایخوری صابون کاستیل (بهتر است صابون بدون عطر استفاده کنید.)

۱۰-۱۵ قطره اسانس (اختیاری)

دستورالعمل

دستمال کاغذی را از عرض نصف کنید و در یک ظرف دربسته قرار دهید. نصف را اکنون استفاده کنید و نصف دیگر را برای بعد ذخیره کنید، مگر اینکه بخواهید یک دسته دوتایی درست کنید.
آب، روغن نارگیل، روغن های ضروری و صابون کاستیل را در یک کاسه ترکیب کنید.
مخلوط را روی دستمال کاغذی بریزید و اجازه دهید مخلوط به مدت ۱۰ دقیقه جذب شود.
ظرف را برگردانید و اجازه دهید ۱۰ دقیقه دیگر جذب شود.

ذخیره در ظروف محفوظ

من از یک ظرف دستمال مرطوب بچه قدیمی استفاده می کنم.

نکاتی در مورد ساخت دستمال مرطوب طبیعی نوزاد

برای برش از یک چاقوی دندانه دار استفاده کنید.

دستمال‌های کاغذی ضخیم‌تر و بادوام‌تر برای دستمال‌های مرطوب بهترین کار را دارند. به من اعتماد کن؛ من از وقت تلف کردن برای درست کردن دستمال مرطوب خانگی با دستمال ارزان خسته شده ام! حوله های کاغذی نازک تر به طور یکنواخت بریده نمی شوند و در هنگام استفاده از آن ها به خوبی نگه نمی دارند.

استفاده از آب مقطر یا تصفیه شده بهتر است. من سعی می کنم از استفاده از آب لوله کشی به دلیل محتوای کلر غیرعادی زیاد در آب خودداری کنم.

نگهداری دستمال مرطوب کودک

به نظر من بهتر است آنها را در یک ظرف دستمال مرطوب بچه نگهداری کنم. می توانید دستمال ها را درست از سوراخ بالای ظرف بکشید و مانند معمول از آنها استفاده کنید.

می توانید آنها را در قوطی قهوه نگهداری کنید. اگر می خواهید یک سوراخ در قسمت بالایی ایجاد کنید تا آنها را از بین ببرید، می توانید. اگر اغلب از آنها استفاده نمی کنید، ممکن است این بهترین ایده نباشد، زیرا به مرور زمان خشک می شوند.

        پیشنهاد می کنیم مقاله “بهترین مرطوب کننده های طبیعی پوست” را نیز مطالعه بفرمایید.      

بهترین روغن های ضروری برای ساخت دستمال مرطوب کودک

هنگام استفاده از روغن‌های ضروری برای نوزادان یا هر فرد دیگری، استفاده از روغن‌های ضروری خالص که ارگانیک هستند بسیار مهم است. قبل از استفاده از روغن های ضروری برای نوزادان، مطمئن شوید که به درستی رقیق شوند.

چند روغن مورد علاقه من برای استفاده در نوزادان اسطوخودوس، کندر، بابونه رومی، پرتقال وحشی و گل رز است.

استفاده از روغن‌های ضروری در دستمال‌های دستمال خانگی اختیاری است اما می‌تواند عطر و فواید زیادی برای پوست اضافه کند.

اسطوخودوس

اسطوخودوس اسانس مورد علاقه من برای استفاده در نوزادانم است. دارای خواص پاک کنندگی و پاک کنندگی است که آن را برای دستمال مرطوب های خانگی مناسب می کند. رایحه اسطوخودوس برای نوزادان بسیار آرام بخش است و برای پوست های لطیف عالی است.

کندر

اسانس کندر فواید بسیار زیادی برای پوست دارد و آن را یکی دیگر از اسانس های خوب برای دستمال مرطوب های خانگی می کند. روی پوست ملایم است و می تواند به رفع عیوب و بثورات پوستی کمک کند.

بابونه رومی

بابونه رومی روغن دیگری است که من اغلب برای نوزادانم استفاده می کنم. مانند اسطوخودوس، رایحه ای بسیار آرام بخش و آرامش بخش دارد. من دوست دارم این یکی را با اسطوخودوس جفت کنم!

پرتقال وحشی

پرتقال وحشی رایحه ای تازه به دستمال مرطوب شما می بخشد. از آنجا که سرشار از آنتی اکسیدان است، برای مراقبت از پوست طبیعی عالی است. پرتقال وحشی یک اسانس حساس به نور است، به این معنی که بیش از حد به نور حساس است.

اگر از پرتقال وحشی یا روغن‌های ضروری مرکبات استفاده می‌کنید، مطمئن شوید که فقط برای پوست‌هایی که قرار نیست حداقل ۱۲ ساعت در معرض نور خورشید قرار گیرند استفاده کنید.

گل سرخ

گل رز یکی دیگر از اسانس های عالی برای نوزادان و پوست است. می توان از آن برای کاهش لکه ها و عیوب پوست استفاده کرد. گل رز یک روغن بسیار لطیف است که برای نوزادان مناسب است.

 

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.