رگ های عنکوبتی چیست؟اگر روی صورت است چه کنیم؟

 هنگامی که یک رگ خونی یا همان رگ های عنکبوتی روی صورت شما ظاهر می شود، هیچ راهی وجود ندارد که بتوانید بدون انجام درمان ورید از شر آن خلاص شوید. اما راه هایی وجود دارد که می توانید آنها را پنهان کنید. راه هایی وجود دارد که می توانید با کمک حرفه ای آنها را از بین ببرید. و راه هایی وجود دارد که می توانید در وهله اول از شکستگی رگ های خونی جلوگیری کنید. پس اجازه دهید بگوییم چگونه.

رگهای عنکبوتی چیست؟

رگ‌های عنکبوتی، مویرگ‌های شکسته، رگ‌های خونی شکسته همه نام‌هایی برای پدیده‌های مشابهی هستند: رگ‌های خونی بزرگ شده درست در زیر سطح پوست. این رگ های شکسته روی صورت شما مانند علائم قرمز رنگی به نظر می رسند که می توانند به شکل تار عنکبوت، الگوی شاخه مانند یا نوک سوزن باشند.

شکستگی مویرگ ها به سه دلیل ایجاد می شود: ضربه پوستی، گشاد شدن بیش از حد رگ های خونی و وراثت.

اینکه چرا تروماهای پوستی باعث شکستگی مویرگ ها می شوند کاملاً قابل توضیح است. نمونه‌هایی از آسیب‌های پوستی که می‌توانند باعث شکستگی رگ‌های خونی در صورت شوند عبارتند از:

فشردن یک جوش
میکرودرم ابریژن
عطسه کردن

 وقتی رگ‌های خونی مکرراً گشاد می‌شوند، می‌توانند توانایی انقباض خود را از دست بدهند، به این معنی که بزرگ می‌مانند و بیشتر و بیشتر نمایان می‌شوند. علل گشاد شدن بیش از حد رگ های خونی عبارتند از:

دوش آب گرم
هوای سرد و زمستانی
غذاهای ادویه دار

 ژنتیک نقش مهمی در حساسیت شما به شکستگی عروق خونی روی صورت شما دارد. اگر والدین شما آنها را داشته باشند، احتمالاً شما نیز در برخی مواقع آنها را خواهید داشت. افراد مبتلا به بیماری های پوستی مانند پوست حساس، آکنه یا روزاسه در معرض خطر بیشتری برای ابتلا به این رگ های خونی شکسته صورت هستند.

رگ های عنکبوتی

چگونه رگ های عنکبوتی روی صورت را پنهان کنیم؟

محصولات بدون نسخه مانند روغن گل رز می توانند قرمزی را به حداقل برسانند. محصولات مراقبت از پوست با نسخه تخصصی که دارای خواص ضد التهابی هستند نیز می توانند قرمزی را کاهش دهند.

اگر می‌خواهید کاری بیش از به حداقل رساندن قرمزی انجام دهید، می‌توانید رویکردی دیگر داشته باشید

استفاده از محصولات ضد التهابی مراقبت از پوست
استفاده از مرطوب کننده رنگی
استفاده از فونداسیون و پودر
برخی از افراد باید همه پایه های خود را با این رویکرد پوشش دهند، در حالی که برخی دیگر می توانند انتخاب کنند. آزمایش کنید و ببینید چه ترکیبی برای شما بهتر عمل می کند.

        پیشنهاد می کنیم مقاله “ماسک خانگی ضد پیری برای پوست” را نیز مطالعه بفرمایید.      

چگونه از شر رگ های عنکبوتی در صورت خلاص شویم؟

اگر می‌خواهید برای همیشه از شر این عروق مزاحم خلاص شوید، باید روی یک درمان پزشکی مانند اسکلروتراپی یا لیزر درمانی سرمایه‌گذاری کنید.

اسکلروتراپی یک درمان سریع و بدون درد است که در آن پزشک محلولی را به رگ خونی شکسته تزریق می کند. این باعث می شود ورید جریان خون را مسدود کند. هنگامی که جریان خون متوقف می شود، رگ فرو می ریزد و توسط بدن جذب می شود.

درمان‌های لیزری فناوری‌های غیرتهاجمی هستند که از انرژی نوری امواج بلند برای از بین بردن رگ‌های عنکبوتی و رگ‌های خونی شکسته استفاده می‌کنند. پالس های انرژی نور باعث لخته شدن خون می شود. این در نهایت رگ را از بین می برد. هنگامی که ورید از بین می رود، توسط بدن جذب می شود و خون از طریق وریدهای دیگر عبور می کند.معمولاً ۴ تا ۶ هفته طول می کشد تا رگ های خونی شکسته برای همیشه محو شوند.

۷ راه برای جلوگیری از شکستگی رگ های خونی در صورت

اکنون که به رگ‌های خونی شکسته‌ای که قبلاً روی صورت‌تان ایجاد شده‌اند، پرداخته‌اید، زمان آن رسیده است که از بازگشت آنها یا تشکیل رگ‌های جدید جلوگیری کنید. در اینجا ۹ روش وجود دارد که می توانید از شکستگی عروق صورت جلوگیری کنید.

۱ -محصولات خود را در یخچال نگهداری کنید

نه تنها محصولات یخچالی مانند پاک کننده، مرطوب کننده و تونر عمر آنها را حفظ و طولانی می کند، بلکه سرد کردن آنها فواید زیادی برای پوست شما دارد. فرآورده های یخچالی می توانند به آرامش و انقباض رگ های خونی شما کمک کنند. استفاده از آنها احساس طراوت و آرامش خواهد داشت. محصولات خنک همچنین می توانند از شما در برابر شکستن عروق خونی بیشتر محافظت کنند.

۲ -از محصولاتی با ترکیبات ضد التهابی استفاده کنید

از آنجایی که التهاب یا تشدید پوست شما می تواند باعث شکستگی رگ های خونی شود، مهم است که محصولات پاک کننده، مرطوب کننده و آرایشی حاوی مواد ضد التهابی را انتخاب کنید. انتخاب محصولات مراقبت از پوست فرموله شده برای آرام نگه داشتن پوست و مقابله با قرمزی می تواند از شکستگی رگ های خونی در صورت جلوگیری کرده و ظاهر آنها را کاهش دهد. از هر گونه محصول مراقبت از پوست که باعث تحریک پوست می شود خودداری کنید.

۳- صورت خود را با آب سرد بشویید

هرچه آب گرمتر باشد، خطر آسیب دیدن پوست شما بیشتر است. آب داغ روی صورت شما جریان خون را تسریع می کند و مویرگ ها را گشاد می کند که قرمزی پوست را افزایش می دهد. از انفجار بخار داغ دوش اجتناب کنید و صورت خود را با آب خنک یا ولرم بشویید.

۴ -فقط از لایه بردارهای ملایم استفاده کنید

با پوست خود طوری رفتار نکنید که یک قابلمه یا ماهیتابه چرب و کثیف است که برای تمیز شدن نیاز به مالش دادن دارد! لایه‌بردارهای شن و ماسه معمولاً بیشتر از اینکه مفید باشند به پوست شما آسیب می‌رسانند. به جای آن، از یک لایه بردار ملایم حاوی اسیدهای ملایم برای حل کردن سلول های مرده پوست، روغن ها و منافذ پوست استفاده کنید.

۵ -از کرم ضد آفتاب استفاده کنید

قرار گرفتن در معرض اشعه ماوراء بنفش دیواره های مویرگی را ضعیف می کند، بنابراین استفاده از یک ضد آفتاب خوب می تواند از ایجاد رگ های خونی شکسته در صورت جلوگیری کند. استفاده از کرم ضد آفتاب ملایم هر روز صبح را بخشی از مراسم خود قرار دهید و اگر زیر نور خورشید هستید، حتما از آن استفاده کنید.

۶ -از سرم ویتامین C استفاده کنید

اگر نگران شکستگی یا گشاد شدن رگ های خونی هستید، گنجاندن سرم ویتامین C در برنامه روزانه خود می تواند بسیار مفید باشد. سرم های ویتامین C برای تقویت مویرگ ها و تسکین قرمزی عالی هستند. فرمولاسیون سرم ویتامین C با کیفیت بالا مویرگ ها را قوی نگه می دارد، کلاژن می سازد، لکه های قهوه ای را محو می کند و تغییر رنگ را یکنواخت می کند.

۷ -جوش های خود را بیرون نیاورید یا از بین نبرید

این برای جلوگیری از آسیب است. با فشار دادن بیش از حد تهاجمی می توانید رگ های عنکبوتی را بشکنید.

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.