نکاتی برای انتخاب لباس زنانه در جمع مجلسی و دوستانه

سلام خدمت همراهان مجله فارسی ها امروز با نکاتی در مورد پوشیدن و انتخاب لباس زنانه در خدمت شما هستیم,با ما همراه باشید.

پنج نکته اساسی برای انتخاب لباس زنانه در مهمانی های دوستانه

مهمانی های دوستانه مثل هر مهمانی دیگری درجه متفاوتی در رسمی بودن دارند. گاهی وقت ها ممکن است یک دورهمی دوستانه با دوستان دبیرستانی باشد که خیلی با آن ها صمیمی هستید و بعضی وقت ها هم ممکن است دوره مهمانی های بزرگتری باشد که عده زیادی از افراد دوستان شما نیستند و با آن ها رو در بایستی دارید. به همین دلیل لازم است ترفندهای انتخاب لباس زنانه مناسب برای انواع مهمانی های دوستانه را بدانید تا با رعایت کردنشان ظاهری شیک و آراسته داشته باشید.

پوشیدن لباس زنانه

توجه به زمان مهمانی

یکی از نکات اساسی که می تواند کمک کند تصمیم مناسبی درباره لباستان بگیرید، توجه به زمانی است که قرار است مهمانی در آن برگزار شود. طبیعی است که لباسی که باید برای یک قرار صبحانه در تابستان انتخاب کنید با لباسی که برای مهمانی عصرانه در پاییز می خرید، متفاوت باشد.

  • ویژگی های لباس مناسب فصل های گرم سال:اگر مهمانی های دوستانه تان در بهار و تابستان برگزار می شود، تا جایی که امکان دارد سراغ لباس هایی نازک و خنک بروید که رنگ هایی شاد دارند. پوشیدن لباس های Floral یا گل دار در این فصل ها به شدت توصیه می شود.

  • ویژگی های لباس مناسب فصل های سرد سال:ضخامت لباس، رنگ گرم و نوع بافتی که تداعی کننده گرماست؛ نشانه های لباسی هستند که می توانید در هوای سرد سراغ آن ها بروید.

  • دقت داشته باشید که اغلب مهمانی های دوستانه از صبح تا عصر برگزار می شوند و شامل وعده های غیر اصلی غذا یا صرف چای و شیرینی می شوند. به همین دلیل نیازی نیست از لباس های پر زرق و برق استفاده کنید. حد وسط راحتی و زیبایی را نگه دارید.

محیط بیرونی یا داخلی؟

نکته دیگری که باید قبل از خرید لباس مناسب مهمانی در نظر بگیرید، این است که بدانید مهمانی قرار است در فضای داخل خانه برگزار شود یا قرار است در فضای باز یا کافه دور هم جمع شوید.

  • اگر بیشتر در کافه با دوستانتان قرار می گذارید، انتخاب یک مانتو از بین مدل های متنوع مانتو مجلسی با زرق و برق کمتر گزینه خوبی برای خانم هاست. این مانتوی شیک بهتر است در تابستان بلند باشد و با یک دامن خنک همراه شود و در زمستان یک مانتوی کتی زیبا باشد. برای یاد گرفتن نحوه ست کردن مانتو، دامن و شلوار می توانید به سایت های خرید آنلاین مراجعه کنید و محصولات مشابه و پیشنهادی را پیدا کنید. سعی کنید حتی الامکان سراغ رنگ های مکمل و شاد بروید.

  • انتخاب کفش مناسب مسئله ای است که کاملا بستگی به محیط دارد. اگر قرار نیست زیاد راه بروید یک جفت صندل تابستانه یا کفش عروسکی برایتان مناسب خواهد بود؛ اما برای پیاده روی زیاد بهتر است کتانی راحت بپوشید و آن را با مانتوی آزاد و شال خنک همراه کنید.

  • در فصل های سرد سال داشتن یک جفت نیم بوت ساده به جای بوت رسمی و پاشنه دار اسباب راحتی شما را فراهم می کند.

  • در فصل های سرد لباس های لایه لایه بپوشید تا در صورتی که در کافه گرمتان شد یا در محیط بیرون احساس سرما کردید، بتوانید لباس اضافه یا کم کنید.

پوشیدن لباس زنانه

تفاوت ها را بشناسید

برای خانم ها تفاوت زیادی بین خرید لباس مجلسی برای یک مهمانی نامزدی یا خرید پیراهن زنانه برای یک مهمانی خودمانی وجود دارد.همچنین نکاتی که در ادامه می خوانید ویژگی هایی هستند که پیراهن مناسب برای مهمانی های دوستانه را از لباس های رسمی متفاوت می کند.

  • جنس پارچه:پارچه مناسب برای یک مهمانی دوستانه نباید از جنس هایی مثل ساتن براق یا ابریشم تهیه شده باشد. این پارچه ها بسیار رسمی هستند و برای مجالس رسمی مناسب هستند. برای دورهمی دوستانه بهتر است سراغ پارچه هایی با الیاف طبیعی مثل پارچه کتان بروید که هم راحت هستند و هم احساس رسمیت زیادی را منتقل نمی کنند.

  • زرق و برق لباس:اغلب لباس های مجلسی شامل انواع سنگدوزی، استفاده از حریر روی پارچه، استفاده از تورهای خاص یا مروارید دوزی و سایر هنرهای دستی می شوند. همین مسئله هم یکی از وجوه تفاوت لباس رسمی و غیر رسمی است. لباسی که برای یک مهمانی دوستانه می پوشید نباید زرق و برق زیادی داشته باشد. این لباس نباید شامل انواع پولک دوزی و استفاده از پارچه لمه و سایر المان های جلب توجه کننده باشد. این المان ها نهایتا می توانند در بخش کوچکی از پارچه لباس به کار رفته باشند، مثلا سر آستین ها شامل قطعات ریز پولک دوزی باشد.

 در عوض می توانید با خیال راحت از لباس هایی با گلدوزی های کوچک و بزرگ برای فصل های مختلف سال، به ویژه تابستان کمک بگیرید.

  • مدل و دوخت لباس:لباس های رسمی و مجلسی قد نسبتا بلندی دارند و مدلشان چسبان است. این لباس ها تمام تلاششان را می کنند تا ظرافت زنانه را به خوبی نشان دهند. لباس های خودمانی تر اما اغلب پیراهن ها یا دامن های میدی، کوتاه یا متوسط هستند و نوع دوخت و مدلشان احساس راحتی را به بیننده القا می کند. این ها همان گزینه هایی هستند که باید برای مهمانی های دوستانه انتخاب شوند.

توجه به تم مهمانی

دقت کنید که اگر میزبان شما تمی را به عنوان تم رسمی مهمانی اش در نظر گرفته، به عنوان مهمان موظف هستید تا حد ممکن آن تم را رعایت کنید. اگر هم خودتان یک دورهمی گرفته اید و قصد دارید تمی انتخاب کنید، راحتی و در دسترس بودن آن را برای مهمان هایتان در نظر بگیرید. ضمن اینکه توجه داشته باشید تم های رنگی باید با رنگ پوست و موی اغلب افراد حاضر در مهمانی تان هماهنگی داشته باشد؛ در غیر این صورت عده ای ناراضی و دلخور خواهند شد یا تم را رعایت نخواهند کرد.  همچنین می توانید از محبوب ترین تم های رنگی در جشن ها برای مهمانی های خود ایده بگیرید.

پوشیدن لباس

انتخاب لباس با توجه به فرم بدن

نکته ای که خیلی از خانم ها پشت گوش می اندازند و اهمیت آن را دست کم می گیرند، انتخاب لباس بر اساس فرم بدنشان است. وقتی در فروشگاه های حضوری یا سایت های آنلاین در حال انتخاب لباس هستید، توجه داشته باشید که لباسی که در تن مانکن زیباست یا داخل کاتالوگ شیک به نظر می رسد، برای فرم بدن آن شخص طراحی شده است. بنابراین قبل از انتخاب لباس ابتدا فرم بدنتان را به خوبی بشناسید، قدتان را در نظر بگیرید و مطمئن شوید که اگر اضافه وزن دارید، این وزن در کدام بخش بدنتان بیشتر تجمع کرده است.

تمام این نکات به انتخاب بهترین مدل پیراهن یا لباس به شما کمک خواهد کرد؛ حالا چه این لباس مجلسی باشد و چه مناسب برای دورهمی دوستانه. 

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.