روش تازه نگه داشتن سبزی و میوه

روش تازه نگه داشتن سبزی و میوه

همینک در مجله آنلاین فارسی ها با مطلب”روش تازه نگه داشتن سبزی و میوه” در خدمت شما کاربران گرامی هستیم .

میوه ها و سبزیجات همه بخشی از یک رژیم غذایی سالم هستند اما متأسفانه ،اما چه میوه ها و سبزیجاتی باید در یخچال نگهداری شوند و چه نوع هایی باید در دمای اتاق نگهداری شوند؟ به جای حدس زدن می توانید از راهنمای ما به عنوان تقلب استفاده کنید! ذخیره مناسب میوه ها و سبزیجات شما را برای مدت طولانی تری تازه نگه می دارد که به جلوگیری از هدر رفتن غذا کمک می کند و میوه ها و سبزیجات را از بهترین طعم و بافت برخوردار می کند. راهنمای ما را در مورد روش تازه نگه داشتن سبزی و میوه بخوانید

تازه نگه داشتن سبزی و میوه

۱- نحوه نگهداری سبزی

سبزیجات ، پایه و اساس هر سالاد عالی است و حتی می تواند به سایر دستورهای غذایی خوشمزه مانند اسموتی ها و کالاهای پخته شده اضافه شود. اما هیچ چیز بدتر از این نیست که در یخچال خود سبزیجات مرطوب و پژمرده پیدا کنید. بهترین کاری که می توانید برای ترد ماندن سبزیجات برگ دار خود انجام دهید این است که مطمئن شوید از رطوبت دور هستند.

هنگام نگهداری سبزیجات برگ دار ، می خواهید ابتدا آنها را کاملاً بشویید و خشک کنید. سپس سبزی ها را با یک حوله کاغذی به یک کیسه پلاستیکی منتقل کرده و در کشوی جامیوه ای قرار دهید. حوله کاغذی هرگونه رطوبت را که باعث ترد ماندن برگ های شما می شود ، خیس می کند. فقط مطمئن شوید که دستمال  را هر چند روز یک بار بررسی کرده و پس از خیس شدن آن را تعویض کنید.

۲-نحوه نگهداری پیاز

پیاز به شکل ها ، اندازه ها و رنگ های مختلفی وجود دارد و طعم بسیار خوبی برای بسیاری از غذاها دارد. از آنجا که آنها کالاهای اصلی آشپزخانه هستند ، ما معمولاً تمایل به خرید عمده آنها داریم. متأسفانه ، قبل از اینکه بتوانیم از همه آنها استفاده کنیم. گفت: اگر پیاز را به درستی ذخیره کنید ، می توانید ماندگاری بیشتری داشته باشید.

برای افراد مبتدی ، پیاز بهتر است در مکان های خنک ، خشک و تاریک مانند انبار یا زیرزمین نگهداری شود. پیاز این نوع محیط را ترجیح می دهد زیرا این محیط ها به راحتی می تواند رطوبت را جذب کند. رطوبت زیاد باعث جوانه زدن یا پوسیدگی آنها می شود. همچنین بهتر است که آنها را در یک سبد نگهداری کنید تا از تهویه مناسب آنها اطمینان حاصل کنید.

ادامه روش تازه نگه داشتن سبزی و میوه:

۳- نحوه نگهداری سیب زمینی

درست مثل پیاز ، سیب زمینی بهترین ذخیره را در مکان های تاریک و خنک دارد. شما نباید سیب زمینی و پیاز را با هم ذخیره کنید. به این دلیل که پیازها گازهایی را صادر می کنند که می تواند باعث جوانه زدن سیب زمینی شود.

همراه با یک مکان تاریک و خنک ، شما همچنین می خواهید آنها را در یک سبد یا کیسه کاغذی ذخیره کنید که جریان هوا را تقویت می کند. مطمئن شوید که سیب زمینی را در ظرف در بسته یا یخچال نگهداری نمی کنید!

روش تازه نگه داشتن سبزی و میوه
روش تازه نگه داشتن سبزی و میوه

۴-نحوه نگهداری فلفل دلمه ای

فلفل دلمه ای بهتر است در یخچال و بدون شستشو نگهداری شود. رطوبت باقیمانده باعث پوسیدگی زودرس فلفل ها می شود و به همین دلیل است که می خواهید آنها را درست قبل از استفاده بشویید. بعلاوه ، بهتر است آنها را در جا میوه ای قرار دهید.

اگر فلفل ها را بریدید اما نیازی به استفاده از فلفل کامل ندارید ، به راحتی آنها را در یک ظرف بسته یا کیسه پلاستیکی قرار دهید. همچنین توصیه می شود برای جذب رطوبت بیش از حد ، یک حوله کاغذی در کیسه قرار دهید. فقط مطمئن شوید که حوله خیس نباشد. اکنون که می دانید چگونه می توانید آنها را به درستی ذخیره کنید .

۵- نحوه نگهداری گوجه فرنگی

بسیاری از مردم در ذخیره گوجه فرنگی در یخچال اشتباه می کنند. آنها هرگز نباید در یخچال قرار بگیرند زیرا دمای هوای سرد باعث می شود گوجه نرم و نرم شود و اغلب عطر و طعم فوق العاده خود را از دست بدهد. بهتر است گوجه فرنگی ها را در دمای اتاق و خارج از نور مستقیم خورشید نگهداری کنید.

هنگام نگهداری گوجه سبز نارس ، مطمئن شوید که ساقه آن را از سمت پایین یا در یک کیسه کاغذی نگه دارید تا قرمز شود. گوجه هایتان به محض رسیدن آنها را به راحتی روی پیشخوان خود نگه دارید تا زمانی که آماده خوردن شوید! اما به خاطر داشته باشید که گوجه فرنگی تازه فقط حدود یک هفته دوام می آورد.

روش تازه نگه داشتن سبزی و میوه
روش تازه نگه داشتن سبزی و میوه

۶-نحوه نگهداری آناناس

آناناس کاملاً رسیده می تواند به طرز باورنکردنی شیرینی باشد اما برای اطمینان از استفاده حداکثر شما از این میوه خوشمزه می خواهید بدانید که چگونه آن را به درستی ذخیره کنید. آناناس نباید در یخچال نگهداری شود ، بلکه باید در دمای اتاق در پیشخوان شما نگهداری شود.

هنگامی که آناناس را برش داده و پوست آن را جدا کردید ، بهتر است آن را در یخچال نگهداری کنید. حتماً آناناس را ابتدا به یک ظرف ضد هوا منتقل کنید.

۷- نحوه نگهداری هویج

هویج یک گیاه ریشه ای مقاوم است که می تواند مکمل بسیاری از غذاها باشد و حتی می توان به صورت خام از آن لذت برد. خوشبختانه برای ما ، زیرا آنها بسیار قوی هستند و می توانند مدت طولانی دوام بیاورند – البته اگر به درستی ذخیره شوند! هویج می تواند هم در یخچال و هم در دمای اتاق بماند.

هنگام نگهداری آنها در دمای اتاق حتماً آنها را در محیطی خنك ، تاریك و خشك مانند ذخیره سیب زمینی قرار دهید. اگر می خواهید هویج را در یخچال خود نگهداری کنید ، کافی است آنها را قبل از قرار دادن در یخچال در یک دستمال کاغذی بپیچید و درون کیسه قرار دهید. حوله کاغذی از تشکیل میعان جلوگیری می کند.

۸-نحوه نگهداری کرفس

کرفس یک میان وعده سالم و عالی است ، اما برای سفت و ترد نگه داشتن ساقه ها باید آن را به درستی ذخیره کنید. بهترین راه برای نگهداری کرفس این است که ابتدا آن را با ورق آلومینیوم بپیچید. سپس می توانید کرفس پیچیده شده را در جامیوه ای قرار دهید.

شما نباید کرفس را در پلاستیک ذخیره کنید زیرا پلاستیک می تواند گازهای اتیلن را به دام بیندازد که باعث تجزیه سریعتر کرفس می شود.

تازه نگه داشتن سبزی و میوه
تازه نگه داشتن سبزی و میوه

۹- نحوه نگهداری کدو حلوایی

کدو تنبل انواع مختلفی از کدو تابستانی مانند کدو سبز و کدو حلوایی زمستانی وجود دارد. کدو حلوایی تابستانی مانند کدو سبز بهتر است در یخچال نگهداری شود. حتماً ابتدا آن را در یک کیسه پلاستیکی قرار دهید و سپس آن را در جامیوه ای نگه دارید.

کدو زمستانی باید به گونه ای دیگر نگهداری شود. کدو حلوایی بریده نشده و کامل بهتر است در دمای اتاق و ترجیحاً در یک مکان تاریک و خنک مانند انبار یا قفسه آشپزخانه نگهداری شود. وقتی کدو سبز زمستانی به درستی ذخیره شود ، می تواند هفته ها حتی ماه ها دوام داشته باشد! بخاطر داشته باشید ، پس از بریدن آن ، کدو حلوایی را حتما در ظرف ضد هوای داخل یخچال نگهداری کنید.

۱۰- نحوه نگهداری سیب

انواع مختلفی از سیب از شیرین تا ترش ، نرم و گز وجود دارد! می توان از آنها به عنوان یک میان وعده سالم لذت برد و یا آنها را در غذاهای خوشمزه مانند تکه های سیب و پای سیب پخت. اما برای اطمینان از اینکه از سیب های خود بیشترین استفاده را می کنید می خواهید آنها را به درستی ذخیره کنید.
 سیب ها را می توان در دمای اتاق نگهداری کرد اما اگر آنها را در یخچال و جامیوه ای نگه دارید ، عمر آنها بسیار بیشتر خواهد شد. همچنین توصیه می شود از ذخیره سیب با هر چیز دیگری خودداری کنید زیرا آنها گازهای اتیلن ساطع می کنند که روند رسیدن و پوسیدگی را تسریع می کنند. 
Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.