راهکارهایی برای پایین آوردن تب بدون نیاز به دارو

برخی درمان ها وجود دارند که به شما امکان می دهند بدون نیاز به دارو تب را کاهش دهید. اگرچه تب علامت یک مکانیسم دفاعی است زمانی فعال می‌شود که سیستم ایمنی تهدیدی را تشخیص دهد، اما به معنای افزایش دمای بدن است که باعث ناراحتی و احساس ضعف می‌شود که باید بهبود یابد. مطمئناً داروهای ضد تب اغلب بسیار مؤثر هستند، اما آنها تنها گزینه موجود نیستند. اقدامات اساسی وجود دارد که می تواند در خانه اعمال شود و برای همه در دسترس است و باعث پایین آوردن تب بدون دارو میشود.

 تب به هر دوره‌ای گفته می‌شود که دمای بدن بیشتر یا مساوی ۳۸٫۳ درجه سانتیگراد باشد. ما بین این مقدار و ۳۷ درجه سانتیگراد از تب با درجه پایین صحبت می کنیم، حالتی که می تواند به تب تبدیل شود.اغلب این نشان می دهد که بدن در حال تلاش برای مبارزه با عوامل عفونی است. با این حال، می تواند به دلیل گرمازدگی، بیماری های متابولیک و تاثیر برخی داروها نیز باشد. اگر چنین است، دیگر از تب صحبت نمی کنیم، بلکه از هیپرترمی صحبت می کنیم.

تب به خودی خود یک بیماری نیست، بلکه یک علامت است. به همین دلیل، و همانطور که توسط کلینیک مایو در معرض دید قرار گرفته است، با تظاهرات بالینی مانند موارد زیر همراه است:

تعریق.
لرز و لرز.
سردرد.
دردهای عضلانی
از دست دادن اشتها.
تحریک پذیری.
کم آبی بدن
ضعف عمومی.

چه زمانی باید تب پایین بیاید؟

بدن قادر به تحمل تب های بین ۳۸ تا ۳۹ درجه سانتیگراد است. در این سطوح معمولاً بدون نیاز به دارو بهبود می یابد. در واقع به دلیل نقش تدافعی آن، در برخی موارد ممکن است پایین نیاوردن آن راحت باشد، اما بستگی زیادی به ناراحتی هر فرد دارد.

تقریباً همیشه با درمان عفونت یا بیماری ایجاد کننده آن فروکش می کند. برای این کار، انجام یک ارزیابی پزشکی مهم است، به خصوص اگر از هر بیماری رنج می برید، علائم شدید هستند (مخصوصا اگر بیش از ۳۹ درجه سانتیگراد باشد) یا زمان تکامل طولانی دارند.

راه های طبیعی برای پایین آوردن تب بدون نیاز به دارو

راه های طبیعی برای پایین آوردن تب بدون نیاز به دارو

تعدادی از اقدامات خانگی وجود دارد که می تواند برای کاهش بسیاری از موارد تب استفاده شود. برای این کار فقط به عناصر اولیه ای نیاز دارید که به احتمال زیاد قبلاً در خانه دارید.

 از کمپرس مرطوب استفاده کنید

استفاده از کمپرس مرطوب یکی از محبوب ترین راهکارها برای کاهش تب است. با این حال، همانطور که مقاله منتشر شده در مرکز ملی اطلاعات بیوتکنولوژی نشان می دهد، این درمان به خودی خود تب را کاهش نمی دهد. این می تواند به خنک کردن بدن در مواجهه با افزایش دما کمک کند، که می تواند برای مقابله بهتر با علائم راحت باشد.

چگونه انجامش بدهیم؟

کمپرس ها نباید سرد باشند زیرا می توانند سرما را بدتر کنند. در حالت ایده آل، آنها باید در دمای اتاق باشند. حتی اگر سرما از قبل وجود داشته باشد، کمپرس گرم کار می کند.
اینها در نواحی مانند سر، زیر بغل، کشاله ران و پا قرار می گیرند. و مراقب باشید! آنها باید فقط با آب ساخته شوند.

 دوش آب گرم بگیرید و لباس هایتان را در بیاورید

عملکرد دوش با آب گرم مانند کمپرس است. در برخی افراد برای کاهش ناراحتی و کاهش دمای بدن مفید است. به طور کلی در موارد تب بالا هنگام مراجعه به پزشک اقدامی انجام می شود.با این حال، ضروری است که آب گرم باشد، زیرا سرما می تواند یک شوک حرارتی ایجاد کند. حمام می تواند بین ۲۰ تا ۳۰ دقیقه طول بکشد. با این حال، در صورت ایجاد لرز بیشتر، باید مصرف آن قطع شود.

همچنین مهم است که لباس زیاد نپوشید حتی اگر احساس سرما کنید. این فقط افزایش دما را بدتر می کند و بعد از چند ساعت ناراحتی را بدتر می کند. به طور کلی، پوشیدن لباس های سبک و پوشاندن خود با پتو معمولا کافی است.

پیشنهاد می کنیم مقاله “با این داروهای طبیعی به جنگ با پوکی استخوان بروید” را نیز مطالعه بفرمایید.

استراحت کنید تا تب شما پایین بیاید

علیرغم اینکه تب یک علامت هشداردهنده است، بدون داروها یا درمان‌های خاص به خودی خود از بین می‌رود. در واقع، استراحت بهترین گزینه برای به دست آوردن تسکین است، زیرا به تب اجازه می‌دهد تا نقش دفاعی خود را بدون هیچ‌چیز دیگری ایفا کند.

بنابراین، توصیه می‌شود فعالیت‌های روزانه را به حالت تعلیق درآورید، به خصوص اگر شامل تلاش فیزیکی قابل توجهی باشد. در مورد کودکان، آنها باید مدرسه و فعالیت های تفریحی را متوقف کنند.
استراحت یکی از بهترین راه‌ها برای کاهش تب بدون دارو است.

 مایعات سالم بنوشید

مصرف آب و مایعات سالم یک اقدام مناسب برای مقابله با دوره های تب است. دلیل؟ افزایش دمای بدن می تواند منجر به کم آبی یا از دست دادن مایعات شود. نوشیدنی هایی مانند موارد زیر از طریق کلینیک مایو پیشنهاد می شود:

اب.
آب میوه ها
آبگوشت ها
محلول های آبرسانی خوراکی

غذاهای سبک بخورید

هنگام بروز این علامت، خوردن غذاهای تحریک کننده راحت نیست. سوپ برای آرام کردن گرسنگی در حالی که روند بهبودی کامل شده است ایده آل هستند. آنها علاوه بر ارضای اشتها، به آبرسانی نیز کمک می کنند.در هر صورت، ارزش بررسی عادات غذایی و اطمینان از دریافت بهینه مواد مغذی ضروری را دارد. همانطور که تحقیقات به اشتراک گذاشته شده در مجله Nutrients توضیح می دهد، تغذیه مناسب برای عملکرد صحیح سیستم ایمنی بسیار مهم است.

بنابراین حتماً غذاهایی مانند موارد زیر را در نظر بگیرید:

میوه ها و سبزیجات.
مرغ و ماهی.
آجیل و دانه ها.
حبوبات.
غلات کامل.

دمنوش هایی برای کاهش تب بدون دارو

دمنوش هایی برای پایین آوردن تب بدون دارو

ذکر این نکته ضروری است که همیشه مناسب ترین مواد برای کاهش تب، داروها هستند. برخی از داروهای طبیعی (مانند مواردی که در زیر به آنها اشاره خواهیم کرد) وجود دارد که می تواند به بهبود علائم کمک کند، اما آنها درمان انتخابی نیستند.

علاوه بر این، بسیاری از اینها شواهدی دارند که نشان می دهد می توانند تب را به طور غیر مستقیم کاهش دهند. به عنوان مثال،خوردن مواد خوراکی با ویتامین C فراوان که در تئوری، برای تقویت سیستم ایمنی ضروری است. این معمولاً اثربخشی حکایتی دارد و برای همه موارد قابل اجرا نیست.
به طور خلاصه، در صورت وجود داروهایی که پزشک تجویز کرده است، علاوه بر خودداری از مخلوط کردن آنها با این دمنوش ها، مصرف آن ها را قطع نکنید. به یاد داشته باشید که تداخلات دارویی می تواند عوارض جانبی قابل توجهی ایجاد کند. می توانید گهگاه و با مجوز قبلی متخصص خود به این راه حل ها متوسل شوید.

دم کرده آویشن و بابونه

نوشیدنی آویشن و بابونه می‌تواند برای کمک به بدن در مبارزه با عامل تب در زمانی که منشا عفونی دارد مفید باشد. همانطور که یک بررسی به اشتراک گذاشته شده در Critical Reviews in Food Science and Nutrition بیان می کند، آویشن دارای پتانسیل به عنوان یک ضد میکروبی، ضد عفونی کننده و ضد التهاب است.

به نوبه خود، بابونه به داشتن خواص تعدیل کننده ایمنی نسبت داده می شود که ارتباط مثبتی با تسکین عفونت های مرتبط با سرماخوردگی دارد. این دمنوش علاوه بر اثرات احتمالی خود، به غلبه بر مایعاتی که به دلیل تعریق از بین می روند، کمک می کند.

۱/۲ قاشق غذاخوری آویشن (۳ گرم).
۱/۲ قاشق غذاخوری بابونه (۳ گرم).
۱ فنجان آب (۲۵۰ میلی لیتر).

ابتدا نصف قاشق غذاخوری آویشن و بابونه را در قابلمه ای با آب جوش بریزید.
حرارت را خاموش کنید و اجازه دهید ۱۰ دقیقه استراحت کند.
پس از این، تزریق را صاف کنید.
حداکثر ۲ فنجان در روز مصرف شود.

پایین آوردن تب با دم کرده پوست پرتقال

کاهش تب با دم کرده پوست پرتقال

دم کرده پوست پرتقال مقدار قابل توجهی ویتامین C را برای بدن فراهم می کند، ماده مغذی که سیستم دفاعی را تقویت می کند. در واقع، طبق اطلاعات ایالات متحده Food Data Central، تنها ۱ قاشق غذاخوری (۶ گرم) پوست پرتقال ۱۴ درصد از ارزش روزانه پیشنهادی ویتامین C را تامین می کند، تقریباً ۳ برابر بیشتر از میوه پرتقال.

در این راستا، یک متاآنالیز به اشتراک گذاشته شده در BioMed Research International چندین مطالعه را ارزیابی کرد که در آن دوز اضافی ویتامین C به بیماران مبتلا به علائم مشابه آنفولانزا داده شد. نتایج نشان داد که این مکمل باعث کاهش طول مدت علائم، زمان سپری کردن در خانه در حین بهبود علائم و برخی علائم مرتبط مانند درد قفسه سینه می شود.

پوست یک پرتقال.
۱ قاشق غذاخوری عسل (۱۵ گرم).
۱ فنجان آب (۲۵۰ میلی لیتر).

ابتدا پوست پرتقال را خرد کرده و در یک فنجان آب بجوشانید.
حالا اجازه دهید نوشیدنی به مدت ۱۰-۱۵ دقیقه دم بکشد.
دم کرده را صاف کرده و یک قاشق غذاخوری عسل به آن اضافه کنید تا شیرین شود.
حداکثر ۲ فنجان در روز مصرف شود.

 دم کرده بومادران

همانطور که توسط یک بررسی به اشتراک گذاشته شده در Current Pharmaceutical Design گردآوری شده است، بومادران در طب سنتی به عنوان یک مکمل در برابر تب استفاده شده است. نویسندگان توضیح می‌دهند که اگرچه اجزای آن دارای اثرات ضد التهابی و آنتی‌اکسیدانی هستند، آزمایش‌های انسانی برای ارزیابی اثربخشی آن به عنوان یک درمان کمیاب است.

۱ قاشق چایخوری بومادران خشک (۲ گرم).
۱ فنجان آب (۲۵۰ میلی لیتر).

یک فنجان آب را به جوش آورده و گیاه خشک شده را اضافه کنید.
سپس بگذارید دم بکشد و نوشیدنی را صاف کنید.
پس از استراحت، آن را مصرف کنید.
۲ یا ۳ فنجان در روز مصرف کنید.

 دم کرده سنجد برای پایین آوردن تب

سنجد یک داروی سنتی برای مقابله با تب و سایر علائم فرآیندهای آنفولانزا است. همانطور که توسط یک مطالعه منتشر شده در BMC Complementary Medicine and Therapies نشان داده شده است، عصاره این گیاه در شرایط آزمایشگاهی می تواند به جلوگیری از رشد انواع خاصی از باکتری های استرپتوکوک و ویروس های آنفولانزا (آنفولانزا) کمک کند.

۱ قاشق چایخوری سنجد (۲ گرم).
۱ فنجان آب (۲۵۰ میلی لیتر).

سنجد را در یک فنجان آب جوش بریزید.
بگذارید چند دقیقه بپزد و از روی حرارت بردارید و استراحت دهید.
نوشیدنی را صاف کرده و مصرف کنید.
۲ فنجان در روز مصرف کنید.

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.