خرید ارزان ترین بیمه موتور در کمتر از یک دقیقه

همان‌طور که دریافت بیمه شخص ثالث خودرو اجباری‌ست طبق قانون کلیه راکبان موتورسیکلت نیز باید برای دریافت بیمه شخص ثالث موتور  اقدام کنند. توجه به اینکه دریافت بیمه ‌شخص‌ ثالث کمک می‌کند تا در حوادث رانندگی خسارات مالی و جانی وارده به شخص ثالث و خسارات جانی وارده به راننده مقصر در حادثه رانندگی پرداخت شود، بنابراین چه بهتر که با دریافت بیمه موتور علاوه‌بر کاهش هزینه‌های حوادث رانندگی، نیازی به پرداخت جریمه نباشد. در ادامه پوشش‌های بیمه موتور و عوامل موثر در تعیین نرخ بیمه بررسی می‌شود بنابراین به‌راحتی می‌توانید با توجه به نوع موتورسیکلت خود، نوع پوشش‌ها و نرخ بیمه را تعیین کنید.

بیمه موتور
بیمه شخص ثالث موتور برای کاهش هزینه  خسارت تصادفات رانندگی با این وسیله نقلیه پرخطر

پوشش‌های بیمه  موتور

  • شخص ثالث می‌تواند هر شخص سومی(ترک نشین، عابرپیاده یا ….) باشد که در حادثه تصادف موتورسیکلت آسیب می‌بیند. اگر راننده در حادثه تصادف مقصر شناخته شود، شرکت بیمه‌گر متعهد به تامین غرامت حادثه است. اگر راننده موتورسیکلت دارای بیمه شخص ثالث مقصر نباشد و طرف مقابل حادثه به عنوان مقصر شناخته شود، ترک نشین موتور در چتر حمایت بیمه شخص ثالث موتور قرار می‌گیرد. او باید خسارت خود را از شرکت بیمه‌گر موتور طلب نماید.

اگر درباره بیمه موتور نیازمند اطلاعات بیشتری هستید، مطالعه راهنمای بیمه موتور را به شما پیشنهاد می‌کنیم تا با انواع بیمه های موتورسیکلت و تنوع پوشش‌های آن‌ها آشنایی کامل را کسب کنید.

  • خسارات مالی وارده به اشخاص ثالث در حادثه: شرکت بیمه‌گر با توجه به پوشش‌های بیمه‌نامه شخص ثالث موتور، میزان خسارات مالی وارده به شخص ثالث در حادثه را برآورد کرده و در نهایت برای پرداخت غرامت اقدام می‌کند.
  • خسارات جانی وارده به اشخاص ثالث در حادثه: شرکت‌های بیمه‌گر با توجه به نوع صدمه و شدت آن میزان خسارات جانی وارده به شخص ثالث را برآورد کرده و طبق پوشش‌های بیمه‌نامه برای پرداخت غرامت اقدام می‌کنند. صدمه بدنی در یک حادثه رانندگی می‌تواند شامل شکستگی، نقص عضو، از کار افتادگی کلی و جزئی یا موقت و دائم، هزینه‌های درمان و بیمارستان و دیه فوت باشد.
  • خسارات جانی وارده به راننده مقصر در حادثه: بر خلاف بیمه شخص ثالث خودرو که خسارات جانی وارده به راننده مقصر در حادثه رانندگی را پوشش نمی‌دهد، بیمه شخص ثالث موتورسیکلت خسارات جانی وارده به راننده مقصر در حادثه رانندگی را پرداخت خواهد کرد..

حالا که با پوشش‌های بیمه موتور آشنا شدید لازم است با مواردی که تحت پوشش بیمه شخص ثالث قرار نمی‌گیرند نیز آشنا شوید.

بیمه
خسارات وارده به محموله یا بار موتور بیمه شده

خسارت محموله یا بار موتورسیکلت با بیمه شخص ثالث موتور قابل جبران نیست.

  • خسارات مالی وارده به موتورسیکلت راننده مقصر در حادثه
  • خسارات وارده ناشی از قرار گرفتن در معرض اشعه رادیواکتیو و تشعشعات‌هسته‌ای
  • خسارات وارده ناشی از جرایم و محکومیت قضایی و اجرایی

عوامل موثر در تعیین نرخ بیمه شخص ثالث موتور

در تعیین نرخ بیمه موتور عوامل مختلفی تاثیرگذار هستند که در ادامه به بررسی آن‌ها می‌پردازیم.

  • نوع موتورسیکلت: موتورسیکلت‌ها به‌صورت کلی در سه گروه اصلی موتورسیکلت برقی، سه چرخ و دو چرخ قرار می‌گیرند. با وجود اینکه بیشتر موتورها دو چرخ هستند اما نرخ بیمه شخص ثالث موتورهای سه چرخ نسبت به موتورهای دوچرخ بالاتر است.

    بیمه موتور سیکلت
    قیمت بیمه موتور سه چرخ از دو چرخ بیشتر است.
  • تعداد سیلندرهای موتورسیکلت: تعداد سیلندرهای موتورسیکلت رابطه مستقیمی با قدرت این وسیله نقلیه دارد. بنابراین با توجه به اینکه هر چقدر تعداد سیلندرها بیشتر باشد قدرت موتور افزایش پیدا می‌کند و به‌واسطه آن نیز نرخ تصادف بیشتر خواهد شد، بنابراین نرخ بیمه شخص ثالث افزایش پیدا خواهد کرد.
  • سال تولید موتورسیکلت: با توجه به اینکه هرچه موتورسیکلت جدیدتر باشد ریسک بروز حادثه برای آن کمتر است نرخ بیمه شخص ثالث نیز به مراتب کاهش پیدا می‌کند.
  • نوع و ساختار موتورسیکلت: موتورسیکلت‌های برقی و دنده‌ای نرخ بیمه‌های متفاوتی از یکدیگر دارند. همان‌طور که اشاره کردیم با بالا رفتن تعداد سیلندرها قدرت موتور نیز افزایش پیدا می‌کند و به‌واسطه آن سایز موتور بزرگ‌تر خواهد شد و در نتیجه با توجه به افزایش ریسک حادثه رانندگی برای این موتورسیکلت‌ها، نرخ بیمه موتور نیز افزایش پیدا خواهد کرد. به‌عنوان‌مثال نرخ بیمه شخص ثالث موتورسیکلت دنده‌ای تک سیلندر در سال ۱۴۰۰، ۵۸۷۶۰۰ تومان است. درحالی‌که نرخ بیمه شخص ثالث موتور‌های دنده‌ای دو سیلندر و بیشتر، ۶۴۵۵۰۰ تومان خواهد بود. همان‌طور که اشاره کردیم موتورسیکلت‌های سه چرخ نرخ بیمه بالاتری در مقایسه با موتورسیکلت‌های دوچرخ دارند. در نتیجه نرخ بیمه شخص ثالث موتورهای دنده‌ای سه چرخ در سال ۱۴۰۰، ۶۹۴۲۰۰ تومان خواهد بود.

 

بیمه نامه
نوع، ساختار و تعداد سیلندر موتور در تعیین قیمت بیمه موتور تاثیرگذار است.
  • نرخ پوشش مالی انتخابی : هر چه پوشش مالی بیشتری انتخاب گردد که گاهی این پوشش ها به سقف هزینه های مالی مربوطه نیز می رسد، بالاتر رفتن نرخ حق بیمه شخص ثالث موتور را به همراه خواهد داشت.
  • تخفیف عدم خسارت بیمه موتورسیکلت : تخفیف هایی که به موتورسوارانی تعلق می گیرد که از خسارت های بیمه نامه شخص ثالث خود در سال های قبل استفاده نکرده باشند.میزان سقف تخفیف عدم خسارت ۷۰ درصد درنظر گرفته شده است.
  • جریمه دیرکرد بیمه موتورسیکلت : عامل دارای تاثیر غیرمستقیم بر نرخ بیمه موتور است که در صورت دیرکرد بیمه کردن موتورسیکلت بعد از سررسید بیمه شخص ثالث به آن تعلق می‌گیرد.

شرکت های بیمه‌گر، بیمه شخص ثالث خودرو را به صورت بلندمدت با اعتبار یک ساله یا به صورت کوتاه مدت در بازه های زمانی مثلا یک ماهه ، دو ماهه و … ارائه می‌دهند ولی تنها دوره زمانی درنظر گرفته شده برای اعتبار بیمه‌نامه موتور سیکلت یک سال است و امکان خرید بیمه موتور کوتاه مدت ( بیمه موتورسیکلت یک ماهه، سه ماهه و …) وجود ندارد. اگر موتورسیکلت دارید، برای خرید آنلاین یا تمدید ارزان ترین بیمه موتور خود می‌توانید به لینک زیر مراجعه کنید:

https://bimeh.com/thirdpartyMotor

چرا خرید آنلاین بیمه موتورازبیمه دات کام

با توجه به مطالبی که در این مقاله به آن اشاره شد به اهمیت و ضرورت دریافت بیمه موتور پی می‌بریم. بنابراین چه بهتر که برای خرید آنلاین بیمه موتور از شرکت‌های کارگزاری اقدام کنیم. یکی از برترین کارگزاری‌های آنلاین که در حوزه انواع بیمه‌ها فعالیت دارد، کارگزاری آنلاین بیمه دات کام است.

با توجه به خدمات گسترده‌ای که سایت بیمه دات کام  ارائه می‌کند به راحتی می‌توانید برای استعلام قیمت بیمه موتور، مقایسه میان خدمات شرکت‌های مختلف بیمه‌گر، دریافت مشاوره تخصصی رایگان برای انتخاب و خرید بیمه و در نهایت خرید آنلاین بیمه موتور از bimeh.com  اقدام کنید.

خرید ارزان ترین بیمه موتور

لازم به ذکر است که بیمه‌نامه به صورت رایگان برای شما ارسال خواهد شد. بنابراین دیگر دغدغه صرف هزینه و زمان زیاد برای دریافت بیمه شخص ثالث را نخواهید داشت.

جهت ارتباط با کارشناسان بیمه دات کام از طریق راه های ارتباطی زیر اقدام کنید:

نشانی :تهران، سعادت آباد، میدان تهرانی مقدم (کاج)، خیابان سرو شرقی، جنب بیمارستان پارسیان،‌ پلاک ۱۷ طبقه ۶، واحد ۶
کد پستی ۱۹۹۸۶۵۳۷۴۰

شماره های تماس: ۰۲۱-۴۳۷۲

پست الکترونیکی: info@bimeh.com

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی(رپورتاژ) داشته و مجله اینترنتی فارسیها مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.