سه روغن گیاهی که برای انجام روغن تراپی مو بسیار مناسب هستند

سه روغن گیاهی که برای انجام روغن تراپی مو بسیار مناسب هستند

گاهی پیش می­آید که موی فردی بر اثر موارد مختلفی دچار آسیب های شدید می‌شود. به عنوان مثال کلر موجود در آب استخر می­تواند موها را شکننده کند و یا آب دریا همچنین می‌توانند باعث آسیب رسیدن به تار موها و حتی پوست سر شود و ایجاد حساسیت های شدید کند.

روغن تراپی مو
روغن تراپی مو

رنگ مو هم علاوه بر آسیب به تار موها باعث آسیب هایی به پوست سر می­شود. راه درمان این مشکلات بستگی به خود فرد دارد اما یکی از بهترین راه ها برای درمان مشکلات پوستی سر و موها روغن هایی هستند که از دل طبیعت به دست می­آیند. این روغن ها علاوه بر رشد بهتری که به موها می­دهند می­‌توانند تار موها را ضخیم تر و لطیف تر کنند و سلامت موها را پس از مدتی تضمین کنند. استفاده دائم از این روغن ها به کسانی که موهایشان آسیب دیده و یا دچار ریزش موی شدید هستند به شدت توصیه می­شود. برای آنکه روش استفاده از این روغن ها را بدانید و یا انواع روغن ها را بشناسید در ادامه با ما همراه باشید.

برای آنکه مشکلات ریزش موی پوست سر خود را درمان کنید پزشکان توصیه می‌کنند که از مخلوط چند روغن ارگانیک استفاده کنید. برای این کار باید قبل از این که درون حمام از شامپو استفاده کنید روغن هایی که برای مو و پوست سر تان مناسب تر هستند را با هم مخلوط کرده و روی پوست سرتان قرار دهید همچنین می­توانید این مخلوط را روی موهایتان نیز بگذارید. پزشکان می­گویند کره های ارگانیک مانند کره انبه باعث نرم تر شدن و تغذیه بهتر موها می­شود و همچنین به درخشندگی بیشتر مو می‌انجامد. اگر موهایتان بسیار آسیب دیده و شکننده هستند توصیه می­کنیم که این کار را حداقل هفته ای دو تا سه بار انجام دهید و پس از اینکه موهایتان مقداری بهتر شد می‌توانید هر ۱۵ روز یکبار این کار را انجام دهید.

کدام روغن ها را استفاده کنیم؟

روغن بادام شیرین روغن نارگیل و روغن آووکادو را با روغن جوانه گندم مخلوط کنید و برای موهای خشک که نیاز به آبرسانی و چربی زیاد دارد درون حمام استفاده کنید.

روغن بادام شیرین و روغن آووکادو را با هم مخلوط کنید و روی موهای آسیب دیده خود قرار دهید.

ترکیب روغن جوجوبا (که فواید آن در این مطلب آمده است) با روغن فندق را روی موهایتان قرار دهید. این ترکیب بیشتر مناسب موهای چربی است که چربی اضافی آن باعث سنگینی مو میشود. روغن فندق می­تواند چربی اضافی سر را تنظیم کند و همچنین در عین حال رطوبت رسانی به مو را انجام دهد.

روغن آرگان و روغن زیتون برای موهای معمولی که در معرض آسیب قرار گرفتن مناسب است مناسب می­باشد.

اگر می­خواهید  با خواص برخی از این روغن ها آشنا شوید با ما در ادامه همراه باشید.

  1. فواید روغن نارگیل برای مو
روغن تراپی مو
خواص روغن نارگیل برای مو

روش‌های مختلفی که به وسیله آنها موهایتان را شستشو می‌دهید و شانه می‌کنید ممکن است باعث آسیب به تار موها و همچنین ریشه موهایتان بشود.

به طور کلی مو از سه لایه تشکیل شده است: لایه اول قسمت نرم و مرکزی ساقه مو سر است. جالب است بدانید که موهایی که ضخیم و قوی هستند این قسمت میانی را به مقدار زیادی درون خود جای داده‌اند.

قشر مو که ضخیم ترین قسمت تار موها می باشد مقدار زیادی پروتئین و رنگدانه در خود نگه می‌دارد و باعث رنگ گرفتن موهایتان می‌شود.

و در نهایت کوتیکول لایه محافظ خارجی موها می‌باشد.

زمانی که شما با رنگ کردن موهایتان احساس ضعیف بودن و شکنندگی در تار موهایتان می­کنید در واقع قسمت کوتیکول مو را تخریب می‌کنید و زمانیکه قسمت محافظ موها از بین برود ممکن است که پروتئین های داخلی مو آسیب برسد و موها شکننده شوند.

روغن نارگیل یکی از بهترین روغن ها برای محافظت از مو می‌باشد به این دلیل که روغن نارگیل می‌تواند از پروتئین های قشر مو محافظت کند و به مو رطوبت رسانی لازم را انجام دهد. در واقع محققان کشف کردند که روغن نارگیل بیشترین تاثیر را در حفظ پروتئین میانی قشر مو دارد و تا حد زیادی ازمو در مقابل تخریب و شکننده شدن محافظت می‌کند.

روغن نارگیل از اسیدهای چرب بهنام لوریک اسید تشکیل شده است که ساختار بلند و مستقیم ای دارد و به راحتی توسط قشر مو جذب میشود.

اگر قبل یا بعد از حمام از این روغن روی موهایتان بمالید این باعث می‌شود که موهایتان آسیب چندانی در زمان استفاده از شامپو نبیند. زمانی که موها خیس هستند در شکننده ترین حالت خود قرار دارند و اگر شما قبل از حمام از روغن نارگیل استفاده کرده باشید با شستن موها تنها این روغن از روی مو پاک می شود و میزان اسیدهای چرب جذب شده و آن روی موها باقی می‌ماند و مو آسیب کمتری می­بیند.

  1. مزایای استفاده از روغن زیتون برای مو
روغن تراپی مو
خواص روغن زیتون برای مو

روغن زیتون روغنی است که اکثر ما در خانه هایمان حداقل یک بطری کوچک از آن را نگهداری می­کنیم و نیازی نیست که حتماً برای خریدن آن هزینه جدیدی کنیم. این روغن نیز مانند روغن نارگیل توانایی نفوذ به درون ساقه مو را دارد و می‌تواند از نفوذ آب به داخل تار موها جلوگیری کند تا موها با جذب آب خشک و شکننده نشوند و حالت ارتجاعی خود را حفظ کنند. اما توجه داشته باشید که روغن زیتون برای پوست سر خوب نیست و باعث ایجاد شوره در پوست سر تان خواهد شد و می­تواند باعث خشکی پوست سر شود. اگر از روغن زیتون استفاده می­کردید و اکنون احساس شوره می­کنید بهتر است به پزشک مراجعه کرده تا شامپو مو مناسب برای درمان شوره هایتان به شما بدهد. انواع شامپو ضد شوره از برندهای مختلف باعث کنترل خشکی پوست سر می­شوند و از آسیب های شدید به پوست سر جلوگیری می­کنند.

  1. فواید روغن آرگان برای موهای آسیب دیده

روغن آرگان یکی از مفیدترین روغن‌ها برای موهای شماست به این دلیل که درون این روغن اسیدهای چرب مغذی برای موها وجود دارد و می­تواند موهای خشک و شکننده را ترمیم کند. همچنین این روغن توانایی بالایی در حفظ رطوبت مو و نرم کنندگی مو دارد و می­تواند موهای شما را در مقابل اشعه های خورشید محافظت کند. روغن آرگان به معنی واقعی می‌تواند زیبایی طبیعی موهای شما را به آن بازگرداند. گفته می­شود که یکی از بهترین روغن های آرگان روغن آرگان مراکشی است که می‌توانند تاثیر بالایی در سلامت مو های تان داشته باشد. شما می­توانید این روغن را پس از استحمام و زمانی که موهایتان هنوز کمی نم دارد روی موهایتان استفاده کنید.

تمامی روغن های طبیعی برای موهای آسیب دیده مفید هستند و برای آن که از موهایتان مراقبت کنید از آنها استفاده کنید. مخصوصا اگر روی موهایتان از انواع رنگ موهای فانتزی استفاده کرده‌اید روغن های طبیعی می­توانند آسیب های وارده به مو را جبران کنند.

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی(رپورتاژ) داشته و مجله اینترنتی فارسیها هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.