مهم ترین محصولات مراقبت از پوست که همه باید از آن‌ها استفاده کنند

مهم ترین محصولات مراقبت از پوست که همه باید از آن‌ها استفاده کنند (رپورتاژ آگهی)

پوست تاثیر قابل توجهی بر زیبایی دارد. به‌ همین جهت مراقبت از پوست به دغدغه افراد مختلف، به خصوص خانم ها و البته بسیاری از آقایان تبدیل شده است. همان طور که می دانید، اگر پوستتان صاف، یکدست و درخشان نباشد، استفاده از هیچ محصول آرایشی نمی تواند جایگزین آن شود.

به نقل از لافارر (https://lafarrerr.com/) مراقبت از پوست شامل چند اصل ابتدایی است. برای همین داشتن یک سری محصولات بهداشتی ضروری است. با ما همراه باشید تا لوازم ضروری مراقبت از پوست را به شما معرفی کنیم.

مهم ترین محصولات مراقبت از پوست که همه باید از آن‌ها استفاده کنند

  1. پاک کننده صورت

 یکی از مهم ترین محصولات مراقبت پوست، پاک کننده صورت است. احتمالا درمورد اهمیت شستن صورت مخصوصا هنگام شب، شنیده اید.

قبل از خوابیدن باید حتما آرایش خود را پاک کنید؛ اگر با آرایش بخوابید، منافذ صورتتان مسدود می شود و این امر منجر به پیری زود رس و بروز جوش می شود.

شب ها با استفاده از پاک کننده صورت مناسب نوع پوست تان، آرایش و آلودگی هایی که در طول روز جذب پوستتان شده است را پاک کنید.

بر اساس میل شخصی تان، می توانید از فوم، ژل یا فرم های دیگر پاک کننده های صورت استفاده کنید. فقط توجه کنید که هیچ یک از این پاک کننده ها نباید باعث خشکی و ناراحتی پوست شما شود.

آرایش پاک کن یا میسلار واتر چیست؟

اگر از لوازم آرایشی ضد آب، ۲۴ ساعته و با ماندگاری بالا استفاده می کنید، حتما قبل از استفاده از فیس واش یا پاک کننده صورت، از محلول های آرایش پاک کن یا میسلارواتر استفاده کنید.

این محصولات حاوی مولکول های روغنی هستند که می توانند مواد آرایشی را به خوبی جذب و از پوست جدا کنند. درنتیجه، برای اینکه از تمیز شدن کامل پوستتان مطمئن شوید‌، اول از میسلارواتر و بعد از پاک کننده صورت خود استفاده کنید.

  1. مرطوب کننده صورت

صرف نظر از اینکه کجا زندگی می کنید و چه نوع پوستی دارید، باید همیشه پوست خود را مرطوب و هیدراته نگه دارید. کرم مرطوب کننده، محصولی است که این کار را برای شما انجام می دهد.

استفاده از مرطوب کننده از خشکی پوست جلوگیری می کند و به این وسیله به پوست شما ظاهر جوانتری می دهد. مرطوب کننده ها همچنین از پوست در برابر محرک های بیرونی که باعث خارش و حساسیت پوستی می شوند، محافظت می کند.

مرطوب کننده را بر اساس نوع پوستتان انتخاب کنید. اگر پوستتان مستعد جوش زدن است، از مرطوب کننده های غیر کومدون زا استفاده کنید، زیرا مرطوب کننده هایی که دارای چنین فرمولاسیونی هستند، باعث مسدود شدن منافذ نمی شوند.

  1. کرم ضد آفتاب

کرم ضد آفتاب حتما می دانید که ضد آفتاب مهم ترین و اصلی ترین محصولی است که باید هر روز از آن استفاده کنید.

طبق توصیه ی متخصصان، ضد آفتاب باید همیشه در لیست محصولات ضروری مراقبت از پوست هر کسی وجود داشته باشد. چراکه، اشعه های مضر خورشید در تمام روزهای سال، باعث آسیب به سلول های پوستی می شود.

صبح ها بعد از شستن و مرطوب کردن پوست، از ضد آفتاب استفاده کنید و سپس بقیه برنامه روزانه مراقبت از پوست خود را انجام دهید.

استفاده از کرم ضد آفتاب، بهترین روش برای جلوگیری از پیری زود رس پوست، ایجاد لکه های قهوه ای، چرمی شدن پوست و انواع سرطان پوست، است. ملانوما، یکی از انواع سرطان پوست، بیشترین قربانی را در میان افراد ۲۰ تا ۳۰ سال مبتلا به سرطان دارد.

  1. سرم پوست صورت

اگر نگران تیره شدن پوست، منافذ بزرگ و خطوط ریز صورتتان هستید، اضافه کردن سرم به برنامه روزانه مراقبت از پوستتان یک قدم مهم و تاثیر گذار است.

سرم ها نسبت به مرطوب کننده ها، معمولا از مواد موثره فعال بیشتری برخوردار هستند، بنابراین مشکلات پوستی را با قدرت بیشتری رفع می کند.

سرم ها از مولکول های کوچک تری نسبت به مرطوب کننده ها تشکیل شده اند. برای همین، می توانند به لایه های عمیق تر پوست وارد شوند و مواد مغذی و رطوبت را به پوست برسانند.

 شب ها از سرم های حاوی آنتی اکسیدان مانند ویتامین C استفاده کنید، تا هنگامی که خواب هستید مواد مغذی جذب پوستتان شود.

  1. ماسک خانگی

حداقل هفته ای یکبار در خانه از ماسک صورت استفاده کنید. استفاده از ماسک صورت با اینکه وقت کمی از شما را می گیرد، فواید بیشماری دارند.

بر خلاف پاک کننده های معمولی، که آلودگی های سطحی را برطرف می کنند، ماسک صورت آلودگی را از لایه های فوقانی اپیدرم بیرون می کشد.

همچنین، ماسک های صورت با توجه به ترکیبات شان می توانند موجب لایه برداری پوست، روشن شدن رنگ پوست، آبرسانی، محافظت و نرم و لطیف شدن پوست شوند.

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.