راهنمای خرید دستگاه تزریق پلاستیک

تنوع محصولات پلاستیکی و افزایش استفاده از آن‌ها باعث شده تا صنعت پلاستیک به یکی از پرکاربردترین صنایع تبدیل شود. این صنعت را می‌توان پایه بسیاری از صنایع دانست. برای ساخت قطعات پلاستیکی به یک دستگاه تزریق خوب و باکیفیت نیاز است. تنوع دستگاه‌های تزریق پلاستیک و برندهای مختلف در بازار باعث شده تا خرید برای خریداران سخت شود.
در این راهنمای جامع خرید دستگاه تزریق پلاستیک، به بررسی انواع دستگاه‌ها و مزایای هرکدام می‌پردازیم و در پایان فروشندگان و تولیدکنندگان معتبر را معرفی خواهیم کرد تا بتوانید بهترین دستگاه را انتخاب کنید و از معتبرترین مراکز فروش، خرید خود را انجام دهید. برای خرید دستگاه تزریق پلاستیک باکیفیت، در ابتدا باید با انواع دستگاه تزریق پلاستیک و مزایا و معایب هرکدام آشنا باشید.

دستگاه تزریق پلاستیک چیست؟

برای تولید محصولات پلاستیکی از دستگاه تزریق پلاستیک استفاده می‌شود. در این روش، در ابتدا مواد اولیه محصولات پلاستیکی تغییر شکل می‌دهند و به شکل دانه‌های ریز وارد دستگاه می‌شوند و پس از عبور از یک محفظه داغ به مواد مذاب تبدیل می‌شوند. مواد مذاب وارد قالب تزریق پلاستیک می‌شوند و پس از فرم گرفتن از دستگاه خارج می‌شوند. امروزه با تولید انواع دستگاه تزریق پلاستیک، محصولات پلاستیکی به‌سادگی و با سرعت بیشتری تولید می‌شوند. این دستگاه‌ها انواع مختلفی دارند که خروجی همگی یکسان است ولی در عملکرد با یکدیگر متفاوت هستند.

دستگاه تزریق پلاستیک

انواع دستگاه تزریق پلاستیک و مزایای هرکدام

دستگاه‌های تزریق پلاستیک بر اساس مکانیزم و روش تولید به دسته‌های مختلفی تقسیم‌بندی می‌شوند که در ادامه به بررسی آن‌ها می‌پردازیم.

۱٫     دستگاه تزریق پلاستیک هیدرولیک

این دستگاه، جزو اولین دستگاه‌هایی بود که توانست پلاستیک ذوب شده را با کمک سیلندرهای هیدرولیکی به قالب‌ها منتقل کند. با روی کار آمدن دستگاه‌های الکتریکی، استفاده از این دستگاه‌ها هنوز پابرجاست و کارایی خاص خود را دارند. متناسب با سلیقه‌ی کاربر، هزینه‌های مصرفی برق و همچنین نوع تولیدات پلاستیکی می‌توان از آن‌ها استفاده کرد. مزایای دستگاه تزریق پلاستیک هیدرولیکی عبارت‌اند از:

  • این دستگاه نسبت به دستگاه‌های دیگر، قیمت کمتری دارد.
  • اگر در زمان استفاده از دستگاه به هر دلیلی مجبور به تعویض قطعات شوید، با قیمت کمتری می‌توانید قطعات را تعویض و یا تعمیر کنید.
  • قطعات این دستگاه مقاومت بالایی در برابر سایش دارند و به همین علت از دوام بیشتری برخوردار هستند.
  • قدرت دستگاه قالب‌گیری هیدرولیکی بسیار بالاست.

۲٫     دستگاه تزریق الکتریکی

این نوع از دستگاه‌ها توانسته‌اند بیش از نیمی از خرید دستگاه تزریق پلاستیک را به خود اختصاص دهند. مراحل عملیات تزریق به‌سرعت و به‌صورت کاملاً اتوماتیک توسط این دستگاه انجام می‌شود. در ادامه به بررسی مزایای دستگاه تزریق الکتریکی می‌پردازیم.

  • دستگاه تزریق الکتریکی از انرژی برق استفاده می‌کند، یعنی خروجی موتور با بار موردنیاز برابر خواهد بود.
  • عدم استفاده از روغن در دستگاه تزریق الکتریکی منجر به کاهش هزینه‌های مصرفی می‌شود چراکه نشتی روغن وجود ندارد و نیاز به تعویض فیلتر نیست.
  • فرآیندهای اجرایی در دستگاه تزریق الکتریکی کاملاً قابل تکرار است و نیازی به نظارت ندارند و این موضوع سرعت کار را بسیار افزایش می‌دهد.
  • در هنگام کار با این دستگاه به روغن نیازی نیست و به همین علت برای ساخت قطعات پزشکی مناسب هستند و خطری را ایجاد نمی‌کنند.
  • قیمت دستگاه تزریق الکتریکی حدوداً ۳۰ درصد از دستگاه هیدرولیکی بیشتر است.

۳٫     دستگاه تزریق پلاستیک هیبریدی

با ترکیب دستگاه‌های تزریق هیدرولیکی و الکتریکی، دستگاه‌های هیبریدی ساخته می‌شوند. با استفاده از این دستگاه می‌توان به‌طور هم‌زمان از قدرت دستگاه تزریق هیدرولیکی و همچنین دقت و سرعت دستگاه تزریق الکتریکی بهره‌مند شد. دستگاه هیبریدی محصولات باکیفیتی را تولید می‌کند و کار کردن با آن بسیار ساده است. در ادامه برخی از مهم‌ترین مزایای دستگاه تزریق پلاستیک هیبریدی را بررسی می‌کنیم.

  • انعطاف‌پذیری دستگاه تزریق پلاستیک هیبریدی بسیار بالا است.
  • هزینه تعمیر و نگهداری دستگاه تزریق پلاستیک هیبریدی بسیار کمتر از دو مدل دیگر است و کمتر دچار آسیب و خرابی می‌شود.
  • قیمت دستگاه تزریق پلاستیک هیبریدی با توجه به مزایا و کارکرد هم‌زمان دو مدل دیگر، بسیار مقرون‌به‌صرفه است.

نکات مهم در هنگام خرید دستگاه تزریق پلاستیک

در هنگام خرید دستگاه تزریق پلاستیک با توجه به این نکات می‌توانید خریدی باکیفیت و مقرون‌به‌صرفه را انجام دهید.

  • کیفیت تمام قطعات دستگاه را بررسی و چک کنید تا در هنگام استفاده از دستگاه با مشکل مواجه نشوید.
  • برای صرفه‌جویی در میزان مصرف برق حتماً دستگاه تزریق پلاستیکی با دینام باکیفیت و مرغوب خریداری کنید.
  • مصرف برق یک دستگاه تزریق هیدرولیکی تقریباً دو برابر یک دستگاه برقی معمولی است اما در مقابل دستگاه‌های الکتریکی مصرف برق را بین ۳۰ تا ۷۰ درصد کاهش می‌دهند.
  • به برند سازنده دستگاه توجه کنید؛ چراکه برندهای معتبر و شناخته‌شده در هنگام ساخت دستگاه، از قطعات باکیفیت استفاده می‌کنند و با دقت فراوان دستگاه تزریق پلاستیک را تولید می‌کنند.
  • هیچ‌گاه فقط با توجه به قیمت، دستگاه را خریداری نکنید چراکه با هزینه اولیه بیشتر سال‌ها می‌توانید از دستگاه استفاده کنید بدون آنکه مجبور به تعمیرات و یا تعویض قطعات آن شوید.
  • از فروشندگان معتبر خرید خود را انجام دهید تا از خدمات پس از فروش و پشتیبانی آن‌ها بتوانید استفاده کنید.

کاربردهای انواع دستگاه تزریق پلاستیک

کاربردهای انواع دستگاه تزریق پلاستیک

کاربردهای استفاده از دستگاه تزریق پلاستیک بسیار زیاد است و در اکثر صنایع به این دستگاه‌ها نیاز است. با توجه به کاربرد زیاد این دستگاه معمولاً در کنار نام دستگاه تزریق پلاستیک، اسم محصول نیز آورده می‌شود؛ به‌عنوان‌مثال دستگاه تزریق پلاستیک گلدان و…

  • از دستگاه تزریق پلاستیک برای تولید قطعات پلاستیکی استفاده می‌شود.
  • برای تولید لوازم‌خانگی، وسایل الکترونیکی مصرفی، ابزارهای برقی از دستگاه تزریق پلاستیک استفاده می‌شود.
  • برای تولید وسایل روزانه مصرفی مانند مسواک، اسباب‌بازی‌های کوچک پلاستیکی و… نیز این دستگاه‌ها به کار گرفته می‌شوند.
  • ساخت دستگاه‌ها و تجهیزات پزشکی با استفاده از این دستگاه‌ها امکان‌پذیر است.
  • برای تولید انواع سبد میوه، گلدان، سطل، ظروف آشپزخانه پلاستیکی و … از این دستگاه‌ها می‌توان استفاده کرد.

قیمت دستگاه تزریق پلاستیک

عوامل زیادی در قیمت دستگاه تزریق پلاستیک تأثیرگذار است که با توجه به این عوامل قیمت دستگاه متغیر است. عواملی مانند برند سازنده دستگاه، ابعاد دستگاه، قالب تزریق پلاستیک و… در قیمت دستگاه تزریق پلاستیک مؤثر است. با توجه به تغییرات قیمت دلار، برای اطلاع از قیمت دستگاه تزریق پلاستیک باید با فروشندگان معتبر تماس بگیرید و از قیمت روز دستگاه مطلع شوید. انتخاب فروشنده منصف، در قیمت مناسب دستگاه بسیار موثر است.

ویژگی‌های دستگاه تزریق پلاستیک

  • برای تولید قطعات پلاستیکی در تیراژهای بسیار بالا، یکی از بهترین دستگاه‌های موجود در بازار است.
  • مواد اولیه برای دستگاه تزریق پلاستیک زیاد است و به‌راحتی می‌توان قطعات پلاستیکی زیادی را تولید کرد.
  • بدون نیاز به مهارت خاص و پیچیده‌، با خرید دستگاه تزریق پلاستیک خانگی می‌توانید درآمدزایی داشته باشید.
  • دستگاه‌های تزریق کم استهلاک هستند.
  • انواع دستگاه‌های تزریق پلاستیک متنوع هستند و می‌توانید با توجه به بودجه خود، یکی از آن‌ها را خریداری کنید.

خرید دستگاه تزریق پلاستیک از فروشندگان و تولیدکنندگان معتبر

پس از انتخاب بهترین دستگاه تزریق پلاستیک، نوبت به شناسایی فروشندگان و تولیدکنندگان معتبر می‌رسد تا دستگاهی باکیفیت و مرغوب را خریداری کنید. خرید از فروشندگان معتبر این اطمینان را به شما خواهد داد که دستگاهی اصل و با قیمت مناسب را خریداری کرده‌اید و همچنین می‌توانید از خدمات پس از فروش و پشتیبانی آن‌ها استفاده کنید. برای اینکه دغدغه مشتریان را در هنگام خرید کاهش دهیم، در سایت جویشگر فهرستی از معتبرترین فروشندگان و تولیدکنندگان انواع دستگاه تزریق پلاستیک را جمع‌آوری کرده‌ایم تا با انتخاب هر یک از آن‌ها بتوانید خریدی مطمئن را انجام دهید.

در ضمن در سایت جویشگر راه‌های ارتباطی با فروشندگان برتر در دسترس است و می‌توانید به‌راحتی با فروشندگان تماس بگیرید و از خدمات مشاوره رایگان آن‌ها بهره‌مند شوید و در صورت نیاز، خرید خود را به‌صورت حضوری و یا آنلاین سفارش دهید. جویشگر بستری مناسب برای فروشندگان است تا خدمات و محصولات خود را در معرض نمایش قرار دهند و محلی امن برای خریداران است تا بتوانند بدون دغدغه، خرید خود را انجام دهند.

 

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی(رپورتاژ) داشته و مجله اینترنتی فارسیها مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.