چرا زوجین باید قبل از ازدواج شناخت کاملی از یکدیگر داشته باشند؟

چرا زوجین باید قبل از ازدواج شناخت کاملی از یکدیگر داشته باشند؟

ازدواج یکی از مهم‌ترین مراحلی است که بیشتر افراد در طول زندگی خود آن را تجربه می‌کنند. قطعا همه به دنبال فرد مناسبی هستند تا بتوانند در کنار او یک زندگی مشترک را آغاز نمایند. به طور کلی شکست و موفقیت در یک رابطه به شناخت کامل زوجین از یکدیگر مربوط می‌شود. این بدین معنی است که اگر یکی از طرفین شناخت کافی از هم نداشته باشند ممکن است در آینده‌ای نزدیک دچار مشکلاتی جدی شوند.

دلایل بسیاری مانند عدم آگاهی، تصمیمات هیجانی، عشق آتشین و… سبب می‌شود که فرد به شناخت درستی دست پیدا نکند. مشاوره قبل از ازدواج بزرگ‌ترین کمک برای هر زوجی محسوب می‌شود. چرا که پزشک با تخصص و آموزشی که در این زمینه دیده است به کمک مصاحبه بالینی و نتایج تست‌ها راهنمایی موثری برای زوجین ارائه می‌کند. در ادامه راجع به مواردی که زوجین باید از آن‌ها آگاه باشند و همچنین عواقب ازدواج بدون شناخت قبلی توضیحاتی خواهیم داد. با ما همراه باشید.

ازدواج

چگونه از فرد مقابلمان شناخت کافی پیدا کنیم؟

بسیاری از زوجین برخلاف تصورات خود پس از ازدواج متوجه تفاوت‌های خود با شریک زندگیشان می‌شوند. این تفاوت‌ها می‌تواند در زمینه اختلاف عقاید، علایق، مسائل مالی، مسائل جنسی و… بروز کند. به همین سبب صحبت کردن در مورد این مسائل آن هم پیش از ازدواج می‌تواند از بروز بسیاری از مشکلات پیشگیری کند. سوالات قبل از ازدواج می‌تواند به زوجین برای تصمیم گیری بهتر کمک کند. در ادامه مهم‌ترین این موارد را بررسی خواهیم نمود.

مسائل مالی و شغلی

مشکلات مالی غالبا زیربنای بسیاری از مسائل است و زوجین باید پیش از مزدوج شدن از وضعیت اقتصادی یکدیگر باخبر باشند. سبک خرج و مخارج، میزان درآمد، هزینه‌های مراسم عروسی و مسکن از جمله موارد مهمی است که باید توافق هر دو طرف را به دنبال داشته باشد.

آشنایی با باورها و مسائل مذهبی

اختلاف بر سر باورها و مسائل مذهبی می‌تواند زندگی زوجین را دچار مشکل کند. برای مثال نحوه پوشش، شرکت در مهمانی‌ها، شرکت در جلسات مذهبی، نحوه تربیت فرزند، ارتباط با نامحرم و دوستان و… از جمله مسائل مهمی هستند که طرفین باید پیش از ازدواج درباره آن با یکدیگر صحبت کنند و با هم به توافق برسند.

چرا زوجین باید قبل از ازدواج شناخت کاملی از یکدیگر داشته باشند؟

آشنایی با علایق یکدیگر

یکی دیگر از مهم‌ترین مسائلی که زوجین باید پیش از ازدواج از آن مطلع باشند آشنایی با علایق و تفریحات یکدیگر است. برای مثال یکی از طرفین ممکن است علاقه زیادی به مسافرت و گردش داشته باشد ولی همسر وی خیلی این مورد را نپسندد. پس هر دو نفر باید قبل از ازدواج راجع به این موضوع با هم حرف بزنند و از علایق مشترک یکدیگر باخبر گردند.

شناخت اعضای خانواده

خانواده نقش و جایگاه مهمی را در تربیت و پرورش فرزندان دارند و از همین رو باید به آن توجه ویژه‌ای داشت. از آن جایی که میزان تاثیرپذیری فرزند از خانواده بسیار زیاد است به همین دلیل زوجین قبل از ازدواج باید شناخت کافی از خانواده طرف مقابل خود داشته باشند.

صحبت در مورد مسائل جنسی

خیلی از افراد به دلیل خجالت و حیا از فرد مقابل در مورد رابطه جنسی سوالی نمی‌کنند. اما رابطه جنسی بخش مهمی از زندگی زناشویی را تشکیل می‌دهد و باید بدون پرده در مورد آن صحبت کرد. شما باید به عنوان یک فرد انتظارات و توقعاتتان را برای همسرتان بیان کنید و از او بپرسید سبک عشق ورزی‌اش به چه صورتی است. در این زمینه کمک گرفتن از مشاوره جنسی می‌تواند نقش مهمی را در افزایش میزان رضایتمندی از روابط جنسی ایفا کند.

برنامه ریزی برای آینده

یکی دیگر از مهم‌ترین مواردی که زوجین باید پیش از ازدواج راجع به آن حرف بزنند صحبت در مورد برنامه‌های آینده است. اینکه فرد برای آینده خود چه برنامه‌ای دارد و آیا برای پیشرفت شغلی و مالی خود برنامه ریزی کرده است یا خیر. آگاهی از این موارد می‌تواند دیدتان را نسبت به زندگی مشترک و مسیری که پیش رویتان است روشن‌تر کند.

چرا زوجین باید قبل از ازدواج شناخت کاملی از یکدیگر داشته باشند؟

نقش زوجین در مسائل مختلف

خیلی از زوجین قبل از ازدواج به مسائلی نظیر مردسالاری، زن سالاری، تقسیم وظایف در مورد انجام کارهای منزل و مواردی از این دست اهمیتی نمی‌دهند. این در حالی است که وجود همین مسائل می‌تواند زوجین را گریبانگیر مشکلات متعددی کند. پس باید قبل از هر چیزی راجع به این موارد به توافق برسید و پس از آن به مقوله ازدواج فکر کنید.

فرزندآوری و روش تربیتی

بسیاری از افراد فکر می‌کنند که نباید قبل از ازدواج در مورد فرزندآوری صحبتی داشته باشند و خیلی برای این مسئله زود است. اما نه تنها باید در مورد فرزندآوری به طور مفصل صحبت شود بلکه باید الگوی تربیتی آن هم مورد بررسی قرار بگیرد. زمانی که زوجین بر سر نحوه تربیت دچار اختلاف باشند ممکن است که فرزند در آینده از نظر شخصیتی و رفتاری با مشکلات متعددی روبرو شود.

پیامدهای ازدواج بدون شناخت و آگاهی

یکی از مهم‌ترین مسائلی که در اثر ازدواج بدون شناخت و آگاهی زوجین ممکن است رخ دهد طلاق عاطفی است. طلاق عاطفی بدین معنی است که زوجین در زیر یک سقف با یکدیگر زندگی می‌کنند ولی هیچ صمیمیت و محبتی در بین آن‌ها دیده نمی‌شود. این پدیده زمانی به وقوع می‌پیوندد که زوجین به مرور زمان متوجه روحیات و اخلاقیات متفاوت یکدیگر ‌شوند و ادامه زندگی برای هر دو نفر دشوار می‌گردد. از جمله موارد دیگری که می‌تواند به دنبال ازدواج بدون شناخت بروز کند عبارت است از: جر و بحث‌های مداوم، تعارضات فکری، مخالفت در تصمیم گیری‌ها، دلخوری، کاهش صمیمیت و مشاجره‌های طولانی مدت.

جمع بندی

ازدواج یکی از مهم‌ترین مراحل زندگی هر فردی به شمار می‌رود که تمامی روند زندگی را دستخوش تغییرات بسیاری می‌کند. برای رسیدن به یک ازدواج موفق و سالم نیاز است همسری مناسب را برای خود پیدا کنیم. شناخت قبل از ازدواج این امکان را به شما می‌دهد تا آینده را تا حد زیادی پیش بینی کنید و از بروز اختلافات مختلف جلوگیری نمایید. این نکته را مد نظر داشته باشید که مشاوره قبل از ازدواج با بهره‌گیری از تست‌های شخصیتی می‌تواند شما را در شناخت هر چه بیشتر همسر آینده‌تان یاری کند. با این کار با آگاهی بیشتری خود را برای مقوله ازدواج و زندگی مشترک آماده خواهید کرد.

برای مشاوره قبل از ازدواج می‌توانید با مرکز مشاوره شکرانه واقع در شرق تهران در تماس باشید.

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی(رپورتاژ) داشته و مجله اینترنتی فارسیها هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.