آموزش ارز دیجیتال قبل از ورود به دنیای آن

شاید تا به حال نام ارز دیجیتال را شنیده باشید اما ندانید که چیست و چه کاربردی دارد. این ارز، نوعی پول است که به صورت دیجیتال می باشد و انواع مختلفی دارد. در دنیای امروز افراد زیادی به دنبال سرمایه گذاری هستند که این افراد می‌توانند از طریق آموزش ارزهای دیجیتال وارد بازاراهای دیجیتال شده و معامله کنند. اگر شما نیز می‌خواهید که با این ارز آشنا شوید، در ادامه با ما همراه باشید تا هر آن چه که باید در رابطه با این موضوع را بدانید را برای شما بیان کنیم.

ارز دیجیتال چیست؟

همان طور که در ابتدای مقاله بیان شد ارز دیجیتال نوعی پول الکترونیکی و غیر فیزیکی است که توسط هیچ مرجعی صادر نشده است.

 ارز دیجیتال، انتقال یکپارچه ارزش را امکان پذیر می‌کند و می‌تواند هزینه‌های تراکنش را ارزان‌تر کند. اما، این ارز برای تجارت بی ثبات است و مستعد هک شدن می‌باشد.

تراکنش‌های این ارز باید با کمک ابزارهای مختلفی همچون رایانه یا کیف پول اینترنتی انجام شوند. این ارز، نام‌های دیگری نیز دارد که شامل موارد زیر می‌باشند:

  • پول دیجیتال
  • پول الکترونیک
  • ارز الکترونیکی

آموزش ارز دیجیتال قبل از ورود به دنیای آن

 

انواع ارزهای دیجیتال

در واقع، ارز دیجیتال یک اصطلاح است که برای همه ارزهای الکترونیکی استفاده می‌شود. این ارز به طور کلی، سه نوع مختلف دارد که شامل موارد زیر می‌باشند:

ارزهای رمزنگاری شده ( Cryptocurrencies)

کریپتوکارنسی‌ها، نوعی از ارز دیجیتال هستند که برای ایمن سازی و تایید تراکنش‌ها از رمزنگاری استفاده می‌کنند. در واقع ارزهای رمزنگاری شده( کریپتوکارنسی‌ها)، دارای هیچ مقرارت و قانونی نیستند، زیرا، وجود فیزیکی ندارند و دیجیتالی هستند. Cryptocurrencies، دارای انواع مختلفی است که شامل موارد زیر می‌باشند:

  • بیت کوین(معروف‌ترین ارز الکترونیکی)
  • آلت کوین (ارزهای دیجیتالی به جز بیت کوین)

ارزهای مجازی

ارزهای مجازی، ارزهای دیجیتالی هستند که توسط توسعه دهندگان یا یک سازمان که توسط سهامداران مختلف تشکیل شده است، کنترل می‌شوند.

ارزهای مجازی، به طور کلی به دو دسته بی ثبات در قیمت و با ثبات در قیمت تقسیم می‌شوند. همان طور که از نام این ارزها پیدا است، ارزهای بی ثبات در بازار دچار نوسان قیمت می‌شوند و ارزهای با ثبات، در بازار دچار نوسان قیمت نمی‌شوند.

استیبل کوین، یکی از معروف‌ترین ارزهای مجازی با ثبات است که به طور کلی به دو دسته متمرکز و غیر متمرکز تقسیم می شود. استیبل کوین متمرکز و غیر متمرکز، دارای انواع مختلفی هستند که عبارتند از:

  • استیبل کوین با پشتوانه فیات (متمرکز)
  • استیبل کوین با پشتوانه کریپتو (غیر متمرکز)
  • استیبل کوین بدون پشتوانه یا الگوریتمی (غیر متمرکز)

ارزهای دیجیتال بانک مرکزی (CBDC)

ارزهای دیجیتال بانک مرکزی، ارزهای دیجیتالی تنظیم شده‌ای هستند که توسط بانک مرکزی یک کشور صادر می‌شوند.

در واقع، می توان گفت که ارزهای دیجتال بانک مرکزی، می‌تواند جایگزین ارز فیات شود. زیرا ارز فیات، هم به صورت فیزیکی و هم به صورت غیرفیزیکی می‌باشد اما این ارز، فقط به صورت غیر فیزیکی است.

امروزه، برخی از کشورها در سراسر جهان به دنبال طراحی برنامه‌های مختلفی هستند که ارز دیجیتال را جایگزین ارز فیات بومی خود کنند. برخی از این کشورها شامل: انگلستان، سوئد و اروگوئه می‌باشند.

مزایای ارزهای دیجیتال

ارزهای الکترونیکی مزایا و فواید بسیاری دارند که برخی از آن‌ها، شامل موارد زیر می‌باشند:

انتقال و تراکنش سریع

به دلیل این که ارزهای دیجیتال معمولاً در یک شبکه و بدون واسطه نقل و انتقالات را انجام می‌دهند، مدت زمان لازم برای نقل و انتقالات آن‌ها بسیار سریع است.

 بنابراین پرداخت از طریق ارزهای الکترونیکی، در مقایسه با روش‌های پرداخت سنتی که شامل بانک‌ها یا اتاق‌های پایاپای می‌باشند، بهتر است.

 به طور کلی می توان گفت، معاملاتی که از طریق تراکنش‌های الکترونیکی و پول الکترونیکی هستند، ثبت و نقل و انتقال آن‌ها سریع‌تر و راحت‌تر است.

کم هزینه بودن تراکنش

ارزهای دیجیتال، امکان تعامل مستقیم در یک شبکه را فراهم می‌کنند. به عنوان مثال: یک مشتری تا زمانی که در یک شبکه قرار دارد می‌تواند به طور مستقیم به یک مغازه‌دار، پول پرداخت کند.

علاوه بر این، هزینه‌هایی که مربوط به تراکنش‌های پول الکترونیک هستند نسبت به سایر ارزهای فیزیکی، ارزان‌تر هستند. در واقع؛ این ارزهای دیجیتال با حذف واسطه‌ها ( افرادی که دنبال رانت اقتصادی هستند) هزینه کلی یک تراکنش را کم‌تر می‌کنند.

آسان شدن سیاست‌های مالی و پولی

سیاست فعلی( رژیم فعلی)، از طریق تعدادی واسطه همچون: بانک‌ها و موسسات مالی برای گردش پول در یک اقتصاد کمک می گیرد.

 ارزهای دیجیتال بانک مرکزی، می‌توانند از طریق پرداخت مستقیم پول به شهروندان این مکانیسم را تغییر دهند. آن‌ها همچنین، با حذف ساخت و نقل و انتقال فیزیکی، روش‌های تولید را راحت و ساده می‌کنند.

معایب ارزهای الکترونیکی

علاوه بر فواید ذکر شده، این ارزها دارای معایبی نیز هستند که برخی از آن‌ها شامل موارد زیر می‌باشند:

آن‌ها همه مشکلات ذخیره سازی و زیرساختی را حل نمی‌کنند

در حالی که ارزهای دیجیتال به کیف پول فیزیکی نیازی ندارند، اما برای ذخیره سازی و پردازش به مواردی همچون: اتصال به اینترنت مانند تلفن‌های هوشمند و خدمات مرتبط با ارائه آن‌ها نیاز دارند. همچنین، کیف پول‌های آنلاین با امنیت قوی نیز برای ذخیره ارزهای دیجیتال ضروری هستند.

آن‌ها مستعد هک شدن هستند

ارزهای دیجیتال همواره مستعد هک شدن هستند. در واقع، هکرها می‌توانند این ارزها را از کیف پول‌های آنلاین سرقت کنند یا پروتکل آن‌ها را تغییر داده و غیرقابل استفاده کنند.

آموزش ارز دیجیتال; راه حل سودآور

حال که به طور کامل با این ارزها و معایب و مزایای آن‌ها آشنا شدید، ممکن است سوال کنید که معاملات و نقل و انتقال از طریق این ارزها چگونه انجام می‌شود؟

شما عزیزان باید در دوره‌های آموزشی ارزهای دیجیتال شرکت کنید تا معاملات از طریق پول‌های الکترونیکی را به طور کامل بیاموزید. در این دوره‌ها، مطالب مختلفی به شما آموزش داده می‌شوند که برخی از آن‌ها عبارتند از:

  • تاریخچه‌ پول و انواع سیستم‌های مالی بلاک چین چیست؟
  • رمزنگاری ارزهای دیجیتال چیست؟
  • بیت کوین و آلت کوین ‌ها
  • امنیت در بازار ارزهای دیجیتال
  • آموزش کامل صرافی بایننس
  • آموزش کامل صرافی بیتمکس
  •  ICO و IEO
  • آموزش کامل سایت‌های منبع
  • تحلیل تکنیکال
  • انواع پروتکل ‌ها
  • کلید عمومی و کلید خصوصی
  • انواع کیف پول الکترونیک
  • صفر تا صد ماینینگ ارزهای دیجیتال
  • روش کسب درآمد از بازار ارزهای دیجیتال
  • استراتژی‌های پول ساز
  • تحلیل فاندامنتال

ورود ارز دیجیتال به دنیای بازی

همانطور که میدانید بازی صنعتی است پردرآمد. از این رو بازی های ارز دیجیتال به وجود آمدند زیرا که با پول همراه بودند با سودآوری. در حال حاضر بازی های ارز دیجیتال در صدد این برآمده اند که به ما سود برسانند.

در این بین برخی از بازی ها پا را فراتر نهاده و وارد دنیای متاورس گذاشته اند. این اصطلاح برای اولین بار در سال ۱۹۹۲ در رمان علمی- تخیلی “نیل استفنسون” به نام “تصادف برفی” ابداع شد که در آن دو راننده تحویل کالا، برای نجات خود از یک ناکجا آباد سرمایه داری، به متاورس سفر می کنند.

متاورسی که بسیاری از آینده پژوهان تصور می کنند، مشابه همان هایی است که در داستان های علمی- تخیلی مانند “یک بازیکن آماده” به تصویر کشیده شده است. با اینکه هیچ کس به طور قطع نمی داند که متاورس چه شکلی خواهد بود، ولی ویژگی های اساسی آن مشخص شده است.

متاورس جهان فیزیکی و مجازی را در بر می گیرد، حول یک اقتصاد کاملاً کارآمد متمرکز است و به کاربران اجازه می دهد تا به راحتی در “مکان های” مختلف آن سفر کنند و البته کالاها و آواتارهای خریداری شده آنها را هم حفظ  می کند.

کاربران مانند یک پارک مجازی بدون محدودیت در ابعاد و خلاقیت، قادر خواهند بود تا به آرامی و پیوسته و به همراه هزاران نفر دیگر از مکانی به مکان دیگر حرکت کنند که همگی آنها در یک دنیای دیجیتال قرار دارند.

سخن پایانی

ما در این مقاله سعی داشتیم تا شما عزیزان را به طور کامل با ارزهای الکترونیک آشنا کنیم. به یاد داشته باشید که اگر قصد دارید نحوه نقل و انتقال این ارزها را یاد بگیرید، حتما این کار را توسط افراد متخصص انجام دهید.

بهترین مقالات و ویدیوها در مورد آموزش ارز دیجیتال را میتوانید در سایت زیر مشاهده نمایید

https://hashamban.com

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی(رپورتاژ) داشته و مجله اینترنتی فارسیها مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

5/5 - (1 امتیاز)
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.