گوشی M5S بخریم یا سامسونگ A12؟

شیائومی از بهترین و محبوب‌ترین برندهای تولید کننده تلفن هوشمند در بازار است که با محصولات قدرتمندی مانند M5S به میدان آمده است. این برند از تولید کننده‌های اصلی تلفن‌های میان رده در بازار به شمار می‌رود و قابلیت‌های مهمی را در محصولات خود عرضه کرده است. در کنار این برند، سامسونگ نیز سهم بالایی در بازار میان رده دارد که یکی از محصولات مهم آن در این مورد A12 است. در این مطلب قصد داریم تا شما را با ویژگی‌های اساسی این دو گوشی هوشمند آشنا کنیم.

گوشی سامسونگ A12
گوشی سامسونگ A12

کدام قابلیت‌ها در گوشی هوشمند مهم هستند؟

برای بسیاری از کاربران کیفیت صفحه نمایش مهم است. این در حالی است که کاربران بسیاری اولویت کار را در انتخاب یک گوشی هوشمند روی قابلیت‌های شارژدهی یا ارتباطی می‌گذارند. در حالت کلی، برای انتخاب یک گوشی هوشمند بی نظیر می‌توانید به امکانات زیر توجه داشته باشید.

  • پردازنده مرکزی: در گوشی‌های میان رده می‌توانید پردازنده‌های شش یا هشت هسته‌ای بیابید و باید اشاره کرد که فرکانس کاری آن‌ها بین ۲ تا ۲٫۴ گیگاهرتز متغیر است.
  • صفحه نمایش: شما در یک گوشی خوب می‌توانید صفحه نمایش شش تا شش و نیم اینچی را مشاهده کنید و کیفیت این صفحات نمایش به فول اچ دی خواهد رسید.
  • شارژدهی: شارژدهی یک تلفن هوشمند خوب باید به یک روز کاری برسد و نکته با اهمیت داشتن قابلیت شارژ سریع در این محصولات است.
  • امکانات ارتباطی: قابلیت‌های ارتباطی متنوعی در تلفن‌های هوشمند استفاده شده است و دقت داشته باشید که وای‌فای، بلوتوث و یواس‌بی Type-C از مهم‌ترین این امکانات هستند.
گوشی شیائومی M5S
گوشی شیائومی M5S

ساختار کلی گوشی شیائومی M5S

برند شیائومی در M5S از ساختار شیشه‌ای برای بخش جلویی استفاده کرده است. این در حالی است که شما در قسمت پشت تلفن همراه و در بخش فریم ترکیبات پلاستیکی را مشاهده خواهید کرد. این تلفن همراه دارای استاندارد جدید IP53 است که امکان محافظت در برابر پاشش قطرات آب و نفوذ گرد و غبار را فراهم خواهد کرد. گوشی M5S دارای وزن حدودی ۱۷۸ گرم است و این محصول را می‌توان یک دستگاه دیجیتال سبک به شمار آورد.

برند سامسونگ در محصول خود از ترکیبات شیشه‌ای برای بخش جلویی استفاده کرده است و شما در بخش پشتی و برای قسمت قاب ترکیبات پلاستیکی را خواهید دید. این محصول نسبت به تلفن همراه شیائومی دارای وزن بالاتری است که در حدود  ۲۰۵ گرم برآورد شده است. قابلیت نصب دو عدد سیم کارت برای هر دو تلفن همراه فراهم است و کاربر به صورت همزمان می‌تواند از دو سیم کارت نانو سیم استفاده کند.

صفحه نمایش

گوشی شیائومی پوکو M5S دارای قابلیت‌های ارزنده‌ای در بخش صفحه نمایش است. محصول شیائومی دارای صفحه نمایشی ۶٫۴۳ اینچی است که کیفیت بالایی را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. این صفحه نمایش رزولوشن فول اچ‌دی دارد و تراکم پیکسلی آن به عدد مناسب ۴۰۹ پیکسل در اینچ خواهد رسید. باید اشاره کرد که صفحه نمایش M5S دارای شدت روشنایی هفتصد نیتی است و در آن می‌توانید با کیفیت بالایی فیلم‌ها را تماشا کرده و بازی‌های با کیفیت را اجرا کنید.

محصول سامسونگ از یک صفحه نمایش ۶٫۵ اینچی بهره می‌برد و رزولوشن آن اچ‌دی است. باید اشاره کرد که این صفحه نمایش با فناوری جدید PLS ساخته شده است که تراکم پیکسلی ۲۷۰ پیکسل در اینچ را در اختیار شما خواهد گذاشت. صفحه نمایش هر دو محصول توسط فناوری گوریلا گلس محافظت می‌شوند و می‌توان آن‌ها را در برابر ضربه‌های معمولی و خط و خش مقاوم دانست.

پردازنده مرکزی

شیائومی در محصول خود از یک پردازنده هشت هسته‌ای بهره برده است که دو هسته با فرکانس ۲٫۰۵ گیگاهرتز دارد. این پردازنده با فناوری دوازده نانومتری ساخته شده است و در شش هسته دیگر آن می‌توان انتظار تامین سرعت دو گیگاهرتزی را داشت.

در کنار این پردازنده، برند سازنده یک پردازشگر جدید با نام Mali-G76 را اضافه کرده است که برای گرفتن خروجی‌های با کیفیت تصویری کمک کننده خواهد بود.

محصول سامسونگ دارای پردازنده‌ای از شرکت مدیاتک است که با فناوری دوازده نانومتری توسعه داده شده است. این پردازنده حداکثر فرکانس ۲٫۳۵ گیگاهرتز دارد و در آن می‌توان سرعت خوبی را در اجرای برنامه‌ها و بازی‌ها مشاهده کرد.

حافظه داخلی

بدون شک حافظه داخلی و حافظه رم از اهمیت بالایی برای یک کاربر تلفن هوشمند برخوردار است. در این دو محصول شما می‌توانید به میزان ظرفیت مناسبی در این دو مورد دست پیدا کنید. با خرید کانفیگ ۶۴ گیگابایتی شیائومی پوکو M5S شما چهار گیگابایت رم در اختیار خواهید داشت.

در محصول سامسونگ کانفیگ‌های مختلفی را مشاهده خواهید کرد و در صورتی که نیاز به حافظه داخلی زیاد و فضای رم بسیار بالا داشته باشید، می‌‌توانید کانفیگ ۱۲۸ گیگابایتی محصول را خریداری کنید. البته، در هر دو تلفن همراه امکان پشتیبانی از کارت حافظه خارجی فراهم است و می‌توان از یک کارت حافظه microSDXC برای افزایش ظرفیت حافظه استفاده کرد.

سیستم دوربین

سیستم دوربین از ویژگی‌های اساسی این دو تلفن همراه است. برند شیائومی در تلفن هوشمند خود چهار لنز قرار داده است که دقیق‌ترین لنز آن دقت ۶۴ دارد. در کنار آن از سه لنز دیگر نیز استفاده شده است که دقت‌های هشت، دو و دو مگاپیکسل دارند و در کنار هم ویژگی‌ تصویر برداری واید، اولترا واید، ماکرو و عمق را فراهم خواهند کرد.

در محصول سامسونگ نیز شما چهار لنز خواهید یافت که دقیق‌ترین لنز آن ۴۸ مگاپیکسل دقت دارد و می‌توان با استفاده از این چهار لنز به صورت واید، اولترا واید، ماکرو و عمق تصاویر محیط پیرامون را به ثبت رساند.

از مزایای مهم محصول شیائومی می‌توان به فیلم برداری به صورت ۴K اشاره کرد که در محصول سامسونگ این قابلیت ارائه نشده است. در A12 شما به کیفیت فیلم برداری فول اچ‌دی دسترسی خواهید داشت و نرخ ثبت فیلم‌ها در آن سی فریم در ثانیه خواهد بود.

سخن آخر

دو محصول شیائومی M5S و سامسونگ A12 از تلفن‌های هوشمند بی نظیر این برندها هستند که امکانات مهمی مانند شارژدهی بالا، صفحه نمایش با کیفیت و سیستم دوربین مدرن را برای کاربر فراهم خواهند کرد. شما می‌توانید به سه نکته پردازنده، صفحه نمایش و حافظه داخلی دقت کنید و بر این اساس بین این دو محصول انتخاب‌تان را انجام دهید.

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی(رپورتاژ) داشته و مجله اینترنتی فارسیها هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

5/5 - (1 امتیاز)
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.