خوردن پنیر خوب است یا بد؟

وقتی هر روز پنیر می خورید چه اتفاقی برای بدن شما می افتد

اگر عاشق پنیر هستید، تنها نیستید. طبق داده‌هادر واقع، بین سال‌های ۱۹۷۷ و ۲۰۱۷، آمریکایی‌ها مقدار پنیر مصرفی خود را از حدود ۱۶ پوند به حدود ۳۷ پوند در سال افزایش دادند. این مقدار برای هر نفر حدود ۲۱ پوند است – مقدار زیادی پنیر! در حالی که تحقیقات نشان می دهد که ذائقه ما در پنیر در طول زمان پیچیده تر شده است ، ​​هنوز هم هشدار دهنده است. به گفته Healthline، از این گذشته، پنیر دارای ویژگی‌های اعتیادآور است و می‌تواند بر سلامتی شما تأثیر بگذارد. در اینجا برخی از بزرگترین روش هایی که خوردن پنیر هر روز بر بدن شما تأثیر می گذارد – خوب، بد و زشت- آورده شده است.

خوردن پنیر خوب است یا بد؟

پنیر و سایر محصولات لبنی برای استخوان های شما مفید هستند

شاید این جمله را در دوران کودکی شنیده باشید: لبنیات برای سلامت استخوان‌های شما مفید است. و حدس بزنید چه؟ پنیر لبنی است! چه اتفاق مبارکی برای دوستداران پنیر. مطالعه‌ای که در مجله تغذیه بریتانیا منتشر شده است نشان می‌دهد که مصرف محصولات لبنی مانند پنیر می‌تواند به کاهش خطر شکستگی‌های استخوانی کمک کند. نویسندگان این مطالعه نوشتند: “غذاهای لبنی، یعنی شیر، پنیر و ماست، منابع اصلی کلسیم رژیم غذایی در کشورهای توسعه یافته هستند و مصرف کافی آن مترادف با سلامت بهینه استخوان است.”

در واقع، متوسط ​​دریافت کلسیم در بین آمریکایی‌های ۲ تا ۱۸ ساله حدود ۹۵۰ میلی‌گرم در روز است. طبق مطالعه‌ای که در مجله Nutrients منتشر شده، ۳۲ تا ۵۱ درصد آن از شیر و پنیر به دست می‌آید. به همین دلیل است که محققان آن را «منبع غذایی اصلی» می نامند. فقط حقیقت دیگری را که احتمالاً در دوران رشد شنیده اید به خاطر بسپارید: همه چیز در حد اعتدال!

        پیشنهاد می کنیم مقاله “چگونه به بدن خود احترام بگذاریم؟” را نیز مطالعه بفرمایید.      

خوردن پنیر می تواند برای دندان ها مفید باشد

پنیر پیتزا . نان سیر پنیری. پنیر فوندو. سیب زمینی سرخ کرده پنیری . اینها چیزهایی است که ما خیلی آنها را دوست داریم و در حالی که بسیاری از غذاهایی که طعم لذیذ دارند دقیقاً مورد علاقه دندانپزشک شما نیستند، گفته می شود پنیر در واقع فوایدی برای سلامت دندان دارد.

با توجه به مرکز پزشکی دانشگاه روچستر، پنیر یک “بزاق ساز” است . کلسیم موجود در پنیر و کلسیم و فسفات موجود در شیر و سایر محصولات لبنی به بازگرداندن مواد معدنی دندان‌های شما به دلیل سایر غذاها کمک می‌کند.

کلسیم موجود در پنیر نیز در بازسازی مینای دندان مفید است. یک مطالعه دانمارکی در سال ۲۰۱۵ که در Karger منتشر شد، نشان داد که کودکان بیشتری با مصرف لبنیات بالاتر از حد متوسط ​​در مقایسه با کودکانی که لبنیات کمتر از حد متوسط ​​مصرف می‌کنند، احتمال پوسیدگی بعد از سه سال بسیار بیشتر است.

پنیر خوردن ممکن است خلق و خوی شما را تقویت کند

پنیر طعم خوبی دارد و خوردن پنیر حس خوبی دارد. در واقع پنیر می تواند برای بسیاری از افراد اعتیادآور باشد. وقتی آن را می خورید، بدن شما به کندی پروتئین کازئین را هضم می کند که به کازومورفین ها تجزیه می شود. طبق تحقیقات منتشر شده در Food and Nutrition Research، کازومورفین‌ها در واقع می‌توانند به گیرنده‌های دوپامین در مغز شما بچسبند، که به عنوان هورمون‌های احساس خوب نیز شناخته می‌شوند که باعث ایجاد احساس لذت و پاداش می‌شوند.

علاوه بر این، ویتامین B12 موجود در پنیر ضروری است، زیرا بدن شما آن را به تنهایی تولید نمی کند. به گفته Healthline، این ویتامین مسئول تنظیم انرژی و خلق و خوی شما (به عنوان لازم برای تولید سروتونین، هورمون شادی دیگر) نیز هست. تحقیقات حتی نشان داده است که بدن بهتر می‌تواند ویتامین را از محصولات لبنی جذب کند تا گوشت گاو و ماهی . تنها یک تکه بزرگ پنیر سوئیسی (۲۱٫۹ گرم)، می تواند حدود ۲۸ درصد از ارزش روزانه ویتامین B12 را به شما بدهد.

سدیم موجود در پنیر می تواند برای سلامتی شما مضر باشد

پنیر ممکن است طعم خوبی داشته باشد زیرا سرشار از سدیم است. و در حالی که مطمئناً طعم را اضافه می کند، می تواند آسیب جدی به سلامت شما وارد کند. طبق دستورالعمل‌های غذایی برای آمریکایی‌ها، رژیم‌های غذایی سرشار از سدیم – که برای مثال ممکن است حاوی مقدار زیادی پنیر باشد – با افزایش خطر ابتلا به فشار خون بالا مرتبط است. و فشار خون بالا یکی از دلایل اصلی بیماری قلبی و سکته است.

بیش از ۷۰ درصد سدیم رژیم غذایی از غذاهای آماده و بسته بندی شده، از جمله پنیر فرآوری شده – به دست می آید – نه از نمک خوراکی که ممکن است هنگام پختن یا غذا خوردن روی غذا بپاشید. در حالی که خوردن پنیر، همانطور که اکنون می دانیم، فوایدی برای سلامتی دارد، همیشه باید مراقب میزان هر چیزی که می خورید باشید. در نهایت، زیاده روی در یک چیز می تواند چیز بدی باشد.

آیا پنیر می تواند باعث یبوست شود؟

خوردن پنیر خوبه؟

متاسفانه، شواهد علمی کمی وجود دارد که ثابت کند پنیر باعث یبوست می شود یا خیر. یک مطالعه در سال ۲۰۲۱ به این نتیجه رسید که زنانی که یک تا دو وعده در روز لبنیات مصرف می‌کنند، در مقایسه با کسانی که کمتر از یک وعده در روز (از طریق تغذیه و سلامت) می‌خورند، موارد کمتری یبوست دارند. با این حال، داده‌ها فقط «احتمال کاهش متوسط» یبوست را نشان می‌دهند.

یک مقاله تحقیقاتی منتشر شده در ژورنال اسکاندیناویایی گوارش، رابطه بین پنیر و زمان انتقال مدفوع را در ۲۱ ساکن در خانه سالمندان مورد مطالعه قرار داد. محققان هیچ ارتباط مستقیمی بین افزایش مصرف پنیر و دفع مدفوع پیدا نکردند، بنابراین به این نتیجه رسیدند که حذف پنیر از رژیم غذایی یک استراتژی موثر برای پیشگیری از یبوست نیست.

علیرغم فقدان شواهد تأییدکننده، برخی از کارشناسان بهداشت همچنان معتقدند که ممکن است بین مصرف پنیر و یبوست ارتباط وجود داشته باشد.

شاید شهرت بد پنیر بیشتر با کمبود فیبر و محتوای چربی بالا مرتبط باشد. پزشکان پیشنهاد می‌کنند که احتمال بروز یبوست برای افرادی که به اندازه کافی میوه، سبزیجات و غلات کامل مصرف نمی‌کنند، بیشتر است، زیرا اینها غنی‌ترین منابع فیبر در رژیم غذایی ما هستند. اگر به طور مداوم غذاهای پرچرب مانند لبنیات پرچرب به جای غذاهای غنی از فیبر مصرف کنیم، می‌توانیم احتمال ابتلا به یبوست را به شدت افزایش دهیم.

فقدان شواهد پشتیبان ممکن است شما را خوشحال کند اگر عاشق پنیر هستید، اما اگر به طور مداوم یبوست را تجربه می کنید، ممکن است احساس ناامیدی نیز داشته باشید. متأسفانه، ارتباط رژیم غذایی در مورد مواردی مانند مصرف پنیر و یبوست به خوبی شناخته شده نیست. در نظر گرفتن سایر عوامل مانند مصرف آب، ورزش و مصرف فیبر ممکن است به بهبود شما کمک کند. برخی از کارشناسان می گویند که بهبود یبوست باید یک رویکرد چند جانبه در نظر گرفته شود، نه اینکه فرض کنیم می توان پنیر را حذف کرد و انتظار داشت که آن را بهبود بخشد.

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.