چگونه بدن را سم زدایی کنیم؟

یک حمام سم زدایی برای از بین بردن سموم و ناخالصی هایی که به ما می چسبند در حالی که هر روز در حال فعالیت هستیم شگفت انگیز است. همچنین به بدن ما اجازه می دهد تا مواد مغذی و مواد معدنی موجود در آب را جذب کند. احتمالاً قبلاً غذاهای فوق العاده سم زدایی مانند آب کلم و سالاد چغندر را امتحان کرده اید، اما چگونه پوستمان را سم زدایی کنیم؟ پوست ما بزرگترین عضو بدن ما است، بنابراین سزاوار عشق  است. اینجاست که حمام سم زدایی وارد می شود!

سم زدایی با چه چیزی انجام می شود؟

حمام سم زدایی حتی می تواند از وسایل درون خانه باشد که به احتمال زیاد قبلاً دارید. رایج ترین اقلامی که می توانند وارد حمام سم زدایی شوند عبارتند از: سرکه سیب، پوست پرتقال/لیمو، چوب دارچین، برگ بو، مریم گلی، رزماری، آویشن، زنجبیل، گلبرگ های گل رز، بابونه، روغن های ضروری یا جوش شیرین و نمک اپسوم بسیاری از این مواد را می توان از عطاری ها و یا مغازه های بهداشتی و آرایشی تهیه کرد.

 حمام سم زدایی

نمک اپسوم چیست؟

نمک اپسوم با نمک معمولی غذا که برای چاشنی غذا استفاده می کنید بسیار متفاوت است. مطالعه‌ای در سال ۲۰۰۵ نشان داد که نمک‌های منیزیم ممکن است در کاهش التهاب مفید باشند، و اگرچه این فقط یک رابطه همبستگی است، استراحت در حمام گرم از بسیاری جهات عمیقاً مفید است.

نمک اپسوم برای چندین نسل به دلیل خواص تسکین دهنده و تسکین درد آن مورد اعتماد بوده است. نمک اپسوم به عنوان یک درمان خانگی برای درد عضلات، آرتریت، کبودی و رگ به رگ شدن، فیبرومیالژیا، درد آفتاب سوختگی و قرمزی یا خارش ناشی از پیچک سمی استفاده شده است. نمک اپسوم را می توان از اکثر سوپرمارکت های بزرگ، فروشگاه های آرایشی و حتی آنلاین خریداری کرد. سهولت دسترسی و طیف وسیعی از فواید، نمک اپسوم را به عنصر ضروری برای هر حمام سم زدایی تبدیل می کند.

 حمام سم زدایی بدن

باز هم، کاملا به شما بستگی دارد! برخی از هفته‌ها ممکن است برای بیدار کردن ماهیچه‌ها و ذهن خسته به حمام سم‌زدایی حاوی مرکبات با عصاره‌های گیاهی زیادی نیاز داشته باشید، اما هفته‌های دیگر ممکن است برای آرامش و بی‌حالی به یک حمام خواب‌آلود با بابونه نیاز داشته باشید. با خودتان بررسی کنید و متوجه شوید که چه چیزی نیاز دارید!

یک قانون کلی خوب برای حمام سم زدایی این است که همیشه مقداری ترکیبات گیاهی و ارگانیک اصلی داشته باشید، زیرا این کار فرآیند سم زدایی را آغاز می کند و در عین حال رایحه های آرامش بخش را ارائه می دهد. حمام سم زدایی یک تجربه جامع برای تمام حواس شماست.

به عنوان مثال، رایحه درمانی به طور طبیعی با یک حمام سم زدایی پر از مواد مفید و معطر ایجاد می شود. در مرحله بعد، وقتی پوست مرکبات، اسطوخودوس، گلبرگ های گل رز یا حتی حباب های ملایم را اضافه کنید، حمام از نظر بصری جذاب است. در نهایت، البته، حس لامسه زمانی که در پایان روز در یک حمام گرم فرو می‌روید، به شما کمک می‌کند.

برای ایجاد این حمام سم زدایی عالی، تمام مواد خود را جمع آوری کنید. اگر پوست مرکبات را اضافه می کنید، پوست لیمو یا پرتقال خود را با دقت جدا کنید و پوست آن را به اندازه اینچ خرد کنید. همچنین می‌توانید تکه‌های لیمو یا پرتقال کامل را به حمام خود اضافه کنید و آنها را به ضخامت حدود ½ اینچ برش دهید. همچنین نشان داده شده است که این بوی مرکبات باعث کاهش افسردگی، افزایش بیداری و کاهش خستگی می شود.

هنگامی که برای شروع حمام سم زدایی آماده شدید، آب را کاملاً گرم  کنید. اگر شما آن را داغ تر دوست دارید، آن را انتخاب کنید! هر روغن ضروری یا عطری را که دوست دارید اضافه کنید، مراقب باشید که آن را مستقیماً زیر جریان آب جاری بریزید. این اطمینان حاصل می کند که روغن ها در سرتاسر حمام پخش شده و کاملاً با هم مخلوط می شوند.

 حمام سم زدایی

        پیشنهاد می کنیم مقاله “نحوه انجام پدیکور در خانه: آموزش پدیکور ۱۰ مرحله ای برای مبتدیان” را نیز مطالعه بفرمایید.      

سپس، بقیه مواد خود را اضافه کنید! هیچ دستوری برای ریختن مواد احیا کننده شما وجود ندارد، تا زمانی که همه آنها در حمام سم زدایی شما ختم شوند. هنگامی که در نهایت وارد شدید، یک موسیقی آرام بخش و ملایم پخش کنید. حتی اگر در حمام سم زدایی هستید، حتی یک کتاب بخوانید، مراقب باشید که کتاب دوست داشتنی خود را در آب نیندازید! گاهی اوقات، مدیتیشن با چشمان بسته در حمام سم زدایی می تواند حتی یک تجربه سم زدایی ذهنی و معنوی باشد.

با وجود چیزهای بسیار زیادی که امروزه در جریان زندگی ما وجود دارد مانند مراقبه روزانه و … ، این یکی از کارهایی است که واقعاً منتظر آن هستید! حمام سم زدایی را بخشی از برنامه هفتگی یا ماهانه خود مراقبتی خود قرار دهید – بدن و ذهن شما قطعا از شما تشکر خواهند کرد. انجام حمام سم زدایی هم آرامش بخش و هم مغذی است، چه برای جسمتان و چه برای روحتان.

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.