حقایق جالب درباره زندگی گورخرها 

بخشی از خانواده Equidae، گورخرها، بومی آفریقا هستند که ظاهری نزدیک به اسب دارند، اما آنها یک گونه نیستند. گورخرها دارای سه زیرگونه هستند، گورخر گروی، گورخر دشتی و گورخر کوهی. بیایید مطالب جالب بیشتری در مورد زندگی گورخرها بیاموزیم!

حقایق جالب درباره زندگی گورخر

 راه راه بدن گورخر مانند اثر انگشت انسان منحصر به فرد است

راه راه گورخر منحصر به حیوان است، به این معنی که هیچ دو گورخر به طور یکسان دارای خطوط یکسان نیستند. خطوط راه راه آنها برای آنها منحصر به فرد است زیرا اثر انگشت منحصر به فرد است. اگرچه از نظر چشم انسان، این نوارها یکسان به نظر می رسند، اما این راه راه های منحصر به فرد به گورخرهای دیگر کمک می کند تا آنها را در طبیعت از هم متمایز کنند!

یک گورخر می تواند خانواده خود را از طریق نوع الگوی راه راه های خود ردیابی کند. دلیل اینکه گورخرها حتی در وهله اول راه راه دارند، تنظیم حرارت است. راه راه‌های سیاه گرمای خورشید را جذب می‌کنند و گورخرها را در صبح زود گرم می‌کنند، در حالی که نوارهای سفید نور بیشتری را منعکس می‌کنند و به آن‌ها کمک می‌کنند در حالی که تمام روز در آفتاب سوزان آفریقا می‌چرخند و خنک می‌شوند.

حقایق جالب درباره زندگی گورخر 

 آنها می توانند به صورت غیرکلامی ارتباط برقرار کنند.

اگرچه گورخرها می توانند صدا ایجاد کنند، اما می توانند از طریق حالات مختلف چهره و از طریق تکان دادن و حرکت گوش با یکدیگر ارتباط برقرار کنند. آنها همچنین می توانند از طریق بو کردن و باز کردن چشمان خود ارتباط برقرار کنند. به عنوان مثال، هنگامی که گورخرها به یکدیگر سلام می کنند، گوش های خود را به سمت بالا می چسبانند و صورت خود را به جلو می برند. اما وقتی می ترسند گوش هایشان جلو می رود و وقتی عصبانی می شوند گوش هایشان به عقب می کشد.

خوابیدن در حالت ایستاده به گورخرها این امکان را می دهد که هوشیار باشند.

در شب، گورخرها دراز می کشند تا بخوابند تا به حالت استراحت عمیق تر و REM برسند. اما اگر آنها در طول روز می خوابند، اغلب می توانید گورخرهای وحشی را در حالت ایستاده پیدا کنید! این به آن‌ها اجازه می‌دهد در صورت نزدیک شدن به خطر، هوشیار باشند، و به آن‌ها فرصت می‌دهد تا در صورت نزدیک شدن به تهدید، به سرعت فرار کنند، زیرا بلند شدن اغلب آهسته و ناشیانه است.

گورخرها در مقایسه با اسب ها بسیار بزرگ هستند.

گورخرها هم به اسب و هم به الاغ نزدیک هستند، یعنی اندازه آنها نسبتا بزرگ است! اندازه آنها بسته به زیرگونه آنها متفاوت است. گورخر دشتی کوچکترین از این سه است که به طور متوسط حدود ۴ فوت ارتفاع شانه و وزن آن بین ۳۸۰-۸۵۰ پوند است. ارتفاع گورخر کوهی تقریباً به اندازه گورخر دشت است اما می تواند تا ۹۵۰ پوند وزن داشته باشد. گورخر Grèvys بزرگترین زیرگونه است که به طور متوسط حدود ۵ فوت ارتفاع شانه و وزن آن تا ۹۹۲ پوند است.

همه گورخرها بومی آفریقا هستند.

همه گورخرها بومی آفریقا هستند و در حال حاضر در آفریقا زندگی می کنند، با این حال، منطقه بسته به زیرگونه متفاوت است. گورخر Grèvys علفزارهای نیمه خشک و زیستگاه های ساوانا را ترجیح می دهد که فقط در اتیوپی و عمدتاً در کنیا یافت می شود.

گورخر کوهی را می توان در جنوب غربی آفریقا یافت و زیستگاه های خشک، سنگلاخی و کوهستانی را ترجیح می دهد. گورخر دشتی وسیع ترین گستره را دارد و در شرق و جنوب آفریقا در علفزارهای بی درخت و ساواناها زندگی می کند.

پیشنهاد می کنیم مقاله “۱۶عکس از حیوانات که جایزه جهانی بردند” را نیز مطالعه بفرمایید.

آنها گیاهخوار هستند.

گورخرها اهل غذا خوردن نیستند و هم عمدتاً و هم طیف گسترده ای از علف های موجود در آفریقا را می خورند. همچنین می توان آنها را در حال خوردن برگ و درخت یافت. به همین دلیل، بر خلاف سایر حیوانات در آفریقا، آنها می توانند به طور گسترده تری در سرتاسر شهرستان متحول شوند، حتی گاهی اوقات حتی در جنگل ها زندگی می کنند یا در حال چرا هستند. در حالی که گاهی اوقات ممکن است آنها را در حال خوردن میوه های افتاده از درخت پیدا کنید، آنها بیشتر علف، برگ، شاخه ها و گاهی اوقات پوست درختان را می خورند.

گورخرها می توانند با علف استتار کنند.

شاید تصور اینکه گورخرها می توانند استتار کنند، عجیب به نظر برسد، زیرا تصور حیوانی با خطوط سیاه و سفید که به راحتی می تواند در طبیعت پنهان شود، دشوار است. با این حال، بیشتر شکارچیان آنها مانند شیرها کور رنگ هستند. الگوی راه راه های گورخر مهمتر از رنگ است زیرا با خطوط مواج بلند علف ترکیب می شود و به راحتی آنها را درست در وسط طبیعت استتار می کند. اگر یک گورخر در طبیعت بی حرکت ایستاده باشد، یک شکارچی می تواند آن را نادیده بگیرد زیرا خطوط راه راه آن بدون توجه به رنگ، به راحتی با علف ها ترکیب می شود.

 آنها حیوانات بسیار اجتماعی هستند.

گورخرها حیوانات ی بسیار پرجمعیت هستند و اغلب در گروه های بزرگ در طبیعت مشاهده می شوند. گروهی از گورخرها را می‌توان به‌عنوان «خیره» گورخرها، «غیرت» گورخرها یا صرفاً گله‌ای از گورخرها نام برد. به طور معمول، هر گروه یک رهبر دارد که به عنوان اسب نر شناخته می شود، مانند اسب. بیشتر گله گورخر را ماده ها و فرزندان آنها تشکیل می دهند.

گورخرها سرعت باورنکردنی دارند.

گورخرها می توانند سریع بدوند، و این در درجه اول به این دلیل است که شکارچیان آنها نیز دوندگان سریع هستند. آنها همچنین مانند اسب می دوند، اغلب تاخت می زنند و خود را از پاهای عقب خود به جلو هل می دهند. سرعت آنها بسته به زیرگونه آنها متفاوت است. گورخر گرویس و گورخر دشتی سریعترین سرعت را بین ۴۰ تا ۴۳ مایل در ساعت دارند و گورخر کوهستانی می تواند از ۳۵ تا ۴۰ مایل در ساعت بدود.

 آنها در معرض خطر هستند.

متأسفانه گورخرها به عنوان در خطر انقراض طبقه بندی می شوند و این به دلیل عوامل زیادی است که در درجه اول به دلیل از بین رفتن زیستگاه است. عوامل دیگری مانند رقابت برای دام و شکار غیرقانونی بر وضعیت حفاظتی آنها تأثیر زیادی می گذارد. آنها از بسیاری از زیستگاه های سابق ناپدید شده اند، و تعداد بسیار کمی در سراسر آفریقا پراکنده شده اند، گورخر Grèvys بیشترین آسیب را دیده است. از دهه ۱۹۷۰، جمعیت گورخرهای گرویس از ۱۵۰۰۰ به ۲۰۰۰ رسید. آنها در حال حاضر عمدتاً در کنیا یافت می شوند.

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.