جف بزوس ، موسس آمازون هر ثانیه چقدر درآمد دارد؟

جف بزوس یک اسطوره تجاری است. او آمازون را تأسیس کرد و از یک کتابفروشی کوچک به یکی از بزرگترین صنایع خرده فروشی و دیجیتال تبدیل کرد. جف بزوس، کارآفرین و پیشگام تجارت الکترونیک، صاحب واشنگتن پست، خالق شرکت اکتشاف فضایی Blue Origin، و موسس و مدیر عامل سابق شرکت تجارت الکترونیک آمازون است. به لطف تلاش های تجاری پررونق خود، او یکی از ثروتمندترین افراد جهان است.

بیوگرافی جف بزوس

بزوس در سال ۱۹۶۴ در نیومکزیکو به دنیا آمد. در حالی که جوان بود به کامپیوتر علاقه مند شد و بعداً برای تحصیل در رشته علوم کامپیوتر و مهندسی برق به دانشگاه پرینستون رفت.او پس از فارغ التحصیلی در وال استریت کار کرد و در سال ۱۹۹۰ به عنوان جوانترین معاون ارشد در شرکت مالی D.E منصوب شد. چهار سال بعد، بزوس از موقعیت پردرآمد خود استعفا داد تا Amazon.com را راه اندازی کند، یک کتابفروشی آنلاین که به یکی از برجسته ترین داستان های موفقیت در اینترنت تبدیل شد.

پدرش تد یورگنسن و مادرش جکلین بزوس است. او دو خواهر و برادر به نام‌های کریستینا بزوس و مارک بزوس دارد و نام‌های پدر و مادرش تد یورگنسن و جکلین بزوس است.

بزوس در کودکی مجذوب نحوه کارکرد همه چیز، تبدیل گاراژ والدینش به آزمایشگاه و نصب وسایل الکتریکی در اطراف خانه اش بود.جف در مدرسه علاقه زیادی به کلاس های مربوط به فضا نشان داد و با اطمینان ادعا کرد که آینده بشر فراتر از زمین است.

دانستنی های جالب درباره جف بزوس

تحصیلات دانشگاهی جف بزوس

بزوس در نهایت به دانشگاه پرینستون رفت و در آنجا علوم کامپیوتر خواند. پس از فارغ التحصیلی، او از پیشنهادات استخدامی اینتل و آزمایشگاه بل اجتناب کرد تا به استارتاپی به نام فیتل بپیوندد.پس از ترک Fitel، بزوس به فکر راه‌اندازی استارت‌آپی بود که در کنار Halsey Minor، که در نهایت CNET را تشکیل می‌داد، اخبار را از طریق فکس ارسال می‌کرد.

پس از فارغ التحصیلی از پرینستون، بزوس در بسیاری از مشاغل وال استریت از جمله Fitel، Bankers Trust و شرکت سرمایه گذاری D.E. شاو او D.E.

بزوس در سال ۱۹۹۴ متوجه شد که اینترنت در یک سال ۲۳۰۰ درصد گسترش یافته است. این عدد او را شگفت زده کرد و تصمیم گرفت که بفهمد چگونه از توسعه سریع آن سرمایه گذاری کند. او فهرستی از ۲۰ کالای اینترنتی بالقوه برای فروش از طریق وب تهیه کرد و تشخیص داد که کتاب بهترین گزینه است.

«اگر تصمیم بگیرید که فقط کارهایی را انجام دهید که می‌دانید کارساز هستند، فرصت‌های زیادی را روی میز خواهید گذاشت.»

ایجاد آمازون توسط جف بزوس

Amazon.com به عنوان یک شرکت در ۱۶ ژوئیه ۱۹۹۵ متولد شد و نام یکی از بزرگترین رودخانه های جهان را به خود اختصاص داد. بزوس از ۳۰۰ دوست خود دعوت کرد تا قبل از راه اندازی سایت خود را آزمایش بتا کنند.

چندین کارمند در ماه‌های قبل از راه‌اندازی، شروع به توسعه نرم‌افزار با بزوس کردند و در نهایت محل کارشان را به یک خانه دو خوابه مجهز به سه ایستگاه خورشیدی گسترش دادند.

او ابتدا نام استارت آپ خود را Cadabra گذاشت و بعداً آن را به نام رودخانه معروف به آمازون تغییر داد.

در ابتدا، بزوس در مورد تجارت خود اطمینان نداشت و تا آنجا پیش رفت که به سرمایه گذاران هشدار داد که احتمال ورشکستگی آن ۷۰ درصد است. خوب، این اتفاق نیفتاد.

حقوق سالانه او از آمازون در سال ۲۰۲۰ ۸۱۸۴۰ دلار بود که به عنوان دستمزد با درآمد متوسط در ایالت زادگاهش کالیفرنیا واجد شرایط است.

پیشنهاد می کنیم مقاله “آشنایی با ۱۰ ایرانی ثروتمند” را نیز مطالعه بفرمایید.

دانستنی های جالب درباره جف بزوس

جف بزوس گران ترین ملک را در لس آنجلس خرید

در فوریه ۲۰۲۰، جف بزوس املاک وارنر در بورلی هیلز را به قیمت ۱۶۵ میلیون دلار خریداری کرد.

این ملک دارای یک عمارت ۱۳۶۰۰ فوت مربعی، دو مهمانخانه، یک استخر و یک زمین تنیس است. بزوس همچنین در جولای گذشته یک خانه مجاور را به قیمت ۱۰ میلیون دلار خریداری کرد.وارنر استیت با سه هکتار (۱٫۲ هکتار) از زمین کشاورزی آغاز کرد و به آرامی اما مطمئناً قطعاتی از زمین های مجاور را اضافه کرد.او همچنین محوطه املاک را ساخت و یک زمین گلف و دو حوض اضافه کرد.

جف بزوس در حال حاضر ۳۷۱۵ دلار در هر ثانیه درآمد دارد

طبق گزارش Vizaca.com، با در نظر گرفتن ثروت خالص او در چند سال گذشته، بزوس حدود ۸٫۹۹ میلیارد دلار در ماه درآمد دارد که به ۲٫۲۵ میلیارد دلار در هفته یا ۳۲۱ میلیون دلار در روز تبدیل می شود.

آنچه بزوس در ثانیه می سازد تکان دهنده است. Vizaca محاسبات را تجزیه می کند و گزارش می دهد که بزوس در هر ثانیه ۳۷۱۵ دلار درآمد دارد.

این بیش از متوسط دستمزد هفتگی تمام وقت برای اکثر آمریکایی ها است که ۹۸۴ دلار در هفته یا ۲۴٫۶۰ دلار در ساعت است، طبق آمار اداره آمار وزارت کار. و قطعاً بیشتر از متوسط دستمزد کارگران آمازون است که فقط بود. ۲۹۰۰۷ دلار در سال یا ۵۵۷٫۸۲ دلار در هفته در سال ۲۰۲۰٫

با وجود طلاق گران قیمت، بزوس هنوز ثروتمند است

۴ درصد از سهام آمازون به مکنزی بزوس اهدا شد که ارزش آن بیش از ۳۶ میلیارد دلار به عنوان بخشی از توافق طلاق بود.این باعث شد مکنزی اسکات سومین زن ثروتمند جهان شود.بزوس همچنان عنوان ثروتمندترین فرد جهان را حفظ کرد، حتی پس از اینکه یک چهارم کل دارایی خود را به همسرش مکنزی اسکات در زمان پایان ازدواجشان در سال ۲۰۱۹ بخشید.علاوه بر این، تا سال ۲۰۲۰ دارایی خالص بزوس بیش از ۱۸ میلیارد دلار افزایش یافته بود که عملاً نیمی از طلاق را جبران کرد.

بزوس در نوامبر ۲۰۲۲ در مصاحبه ای با سی ان ان گفت که قصد دارد اکثریت ثروت خود را در طول زندگی خود بدون افشای جزئیات مشخص ببخشد.

 جف بزوس از سقوط هلیکوپتر جان سالم به در برد

بزوس، وکیل او، تای هالند و خلبان چارلز بلا پس از اینکه باد ، هلیکوپتر را از مسیر خارج کرد، در یک سقوط جدی هلیکوپتر در غرب تگزاس درگیر شدند.

هلیکوپتر پس از فرود وارونه در یک نهر تا حدی پر از آب شد.

بلا، بزوس و هالند همگی با جراحات جزئی از غرق شدن نجات یافتند. با این حال، الیزابت کورل، وکیل بزوس، بر اثر تصادف دچار شکستگی مهره شد.

بزوس در سال ۲۰۰۴ به Fast Company گفت: “تا حد امکان از هلیکوپترها خودداری کنید. آنها به اندازه هواپیماهای بال ثابت قابل اعتماد نیستند.”

درآمد جف بزوس چقدر است؟

بزوس در فیلم Star Trek Beyond ظاهر شد

بزوس در سال ۲۰۱۶ در سفر Star Trek Beyond در سفر بزرگ Starship Enterprise نقش یک مقام بیگانه Starfleet را بازی کرد.

کارگردان جاستین لین، بزوس را مجبور کرد نقش مقامی را بازی کند که در حال آماده کردن یک فضانورد نجات یافته (با بازی لیدیا ویلسون) برای مصاحبه ترجمه خودکار با کاپیتان کرک و یک افسر استارفلیت بود.

شخصیت بزوس به بیگانه توصیه می کند: «عادی صحبت کن». سپس از دوربین خارج می شود.

 جف بزوس علاقه مند به فضا

بزوس مالک Blue Origin است.

شرکت تولید کننده هوافضا و خدمات پروازهای فضایی زیر مداری در سال ۲۰۰۰ تاسیس شد و مقر آن در کنت، واشنگتن است که ایالت زادگاه بزوس نیز می باشد.

در بیانیه ماموریت این شرکت آمده است: “Blue Origin معتقد است که برای حفظ زمین، خانه ما، برای نوه های نوه هایمان، باید به فضا برویم تا از منابع و انرژی نامحدود آن استفاده کنیم.”

در ۲۰ ژوئن ۲۰۲۱، بزوس و سه همراه با موفقیت به فضا سفر کردند و تنها چند دقیقه بعد به زمین بازگشتند.

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.