تولید محتوا چگونه به رشد کسب و کار آنلاین شما کمک می‌کند؟

در سال‌های اخیر تولید محتوا برای کسب و کارهای اینترنتی فراتر رفته و کاملا به یک روش بازاریابی مطمئن تبدیل شده است . تولید محتوا به سوالات مختلف بازدید کنندگان شما پاسخ و اعتمادشان را به برندتان افزایش می‌دهد. در دنیای امروزی ما مخاطبان دنبال محتوای غنی و با ارزش هستند. در نهایت این محتوا است که باعث می‌شود روابط شما با مشتریان پیشرفت کند و با گذشت زمان به قدرت برند و مشتریانتان بیفزاید.

با بررسی ساده از چند برند داخلی و خارجی به این نتیجه می‌رسیم که آن‌ها زمان بسیار زیادی صرف تولید محتوا می‌کنند. چون این شرکت‌ها اهمیت این استراتژی قوی تبلیغاتی را به خوبی دریافته‌اند. مثلا اگر به وبسایت یا شبکه‌های اجتماعی “الی گشت” سری بزنیم، خواهیم دید که چقدر برای تولید محتوا اهمیت قائل هستند. بدون شک می‌توان بخش مقالات الی گشت را یکی از بهترین مقالات مربوط به سفر و گردشگری دانست. این مقدار از اعتماد به این سایت یک شبه بدست نیامده و حاصل سال‌ها تولید محتوای با کیفیت در سطح جهانی است. در ادامه به توضیح مختصری از تعریف تولید محتوا می‌پردازیم و بطور مفصل اینکه چرا در بازار کار امروزی از اهمیت بسزایی برخوردار است صحبت می‌کنیم.

تولید محتوا چیست؟

پروسه‌ای که در آن شما با هدف جلب رضایت مشتری درباره ایده هایی که برای آن‌ها جذاب است، محتوای متنی، ویدئویی، اینفوگرافیک و یا در غالب‌های دیگر تهیه و بطور رایگان در اختیار مشتری هدفتان قرار می‌دهید تولید محتوا گفته می‌شود.

 

محتوای خوب کدام است؟

بعد از آشنایی با تعریف کلی محتوا شاید برایمان سوال به وجود می‌آید که چه محتوایی خوب است. یعنی مشخصه‌های یک محتوای خوب که می‌تواند به رشد کسب‌وکار بینجامد چیست؟ بطور کلی محتوا در هر غالبی باید از اعتبار کافی برخوردار باشد، با برنامه و منظم باشد، با موتورهای جستجو به خوبی همخوانی داشته باشد و اینکه در وحله اول باید با کسب‌وکار شما مرتبط باشد. در ادامه‌ بگذارید هر کدام از این مشخصه‌ها را توضیح و بسط دهیم.

محتوای معتبر

منظور از محتوای معتبر این است که شما تنها هدفتان تبلیغ و جلب مشتری نباشد. به عبارتی محتوای شما باید طبیعی باشد و بیشتر به فکر انتقال دانش با داده‌های صحیح باشد. این به آن معنا نیست که محتوای شما جنبه تبلیغاتی ندارد. مشتری شما با مشاهده کیفیت محتوای شما متوجه می‌شود که کسب‌وکارتان در حیطه خود حرفی برای گفتن دارد و این امر در جلب توجه او بسیار موثر است. پس فارق از هرگونه اغراق و دادن اطلاعات غلط که حتما به از دست دادن اعتماد مشری می‌انجامد خودداری کنید.

تولید محتوا

نظم و برنامه تولید محتوا

اگر برای وبسایت خود تولید محتوا می‌کنید و مثلا هر هفته دو مطلب را منتشر می‌کنید، به آن پایبند باشید. این نظم در تولید و انتشار محتوا باعث جلب رضایت و اعتماد مشتریان شما می‌شود. دیگر شاخصه های مهم در رعایت نظم در تولید محتوا سبک نوشتن شماست. سعی کنید برندتان را با سبکی خاص معرفی کنید و آن سبک را در همه نوشته‌ها رعایت کنید تا تصویر و شخصیت‌ سازی برندتان دچار مشکل نشود. صدا و لحن برند از اهمیت زیادی برخوردار است و شما می‌توانید با تولید محتوای خاص به پرورش آن کمک کنید.

بهینه سازی محتوا برای موتورهای جستجو

بعد از اینکه محتوا با در نظر گرفتن ذائقه مشتری تولید کردیم و تمام نکات تولید محتوا را در آن رعایت کردیم نوبت به بهینه سازی آن برای موتورهای جستجو می‌رسد. با پیاده کردن استراتژی‌های صحیح سئو محتوای شما این شانس را دارد که در صفحه اول گوگل رتبه بگیرد تا در معرض دید همه قرار بگیرد. برای رسیدن به رتبه اول گوگل باید خیلی از ترفند‌های سئو رعایت شود. مثلا عنوان مقاله باید جذاب باشد، از تگ ها (H1 تا H6) به درستی استفاده شود. لینک سازی داخلی بدرستی انجام شود، کلمه کلیدی به نسبت تعداد کل کلمات مقاله به اندازه کافی تکرار شود و خیلی دیگر از فعالیت های سئویی.

محتوا مرتبط باشد

همان طور که برای خرید چیز خاصی به مغازه مربوط به آن می‌رویم، محتوا هم باید مربوط به کسب‌وکارتان و در سبک و سیاق حرفه شما باشد. انتشار محتوای نامرتبط یا لینک گذاری در مقالاتی که هیچ ربطی به بیزینس شما ندارند اصلا کار درستی نیست و لطمه جدی به سایت و اعتبارتان وارد می‌کند. پس همیشه، چه زمانی که برای وبلاگ خود یا در سایت های پست مهمان به منظور لینک سازی محتوا منتشر می‌کنید، کاملا درباره کسب‌وکار خود صحبت کنید نه چیز دیگری.

ویژگی های تولید محتوا

همانطور که گفتیم این روزها بازار تولید محتوا بسیار گرم است. کارفرمایان و صاحبان کارهای اینترنتی با استفاده از تولید محتوا هم می‌توانند برندسازی کنند و صدا و شخصیت برند خود را توسعه دهند. و هم اینکه به اصطلاح با یک تیر دو نشان بزنند و مشتریان خود را با محتوای غنی افزایش دهند. ویژگی‌هایی مانند افزایش آگاهی کاربران نسبت به برند، لینک سازی، بهره برداری از بهترین استراتژی های صحیح سئو، کمک به جلب توجه مخاطب هدف و تبدیل آن‌ها به مشتری، این قدرت را به بخش تولید محتوا داده تا در بازارهای جهانی و بخصوص کارهای آنلاین به بهترین و ارزان‌ترین روش تبلیغاتی تبدیل شود.

ارتقاء آگاهی کاربران

هدف اصلی از تبلیغات عادی که از شبکه‌های تلویزیون یا در بیلبوردها در سطح شهر نصب می‌شوند، آشنا کردن مردم با برند و جلب مشتری است. همه ما می‌دانیم که چقدر این روش از تبلیغات می‌تواند گران‌قیمت و مخصوصا برای کسب و کارهای جدید به صرفه نباشد. و از آنجایی که امروزه اکثر مردم به اینترنت و ابزارهای هوشمند دسترسی دارند پس تولید محتوا به منظور آگاه سازی مردم درباره برند و خدماتی که کسب‌وکارتان ارائه می‌دهد بسیار به صرفه تر و حتی بازده آن بیشتر از روش‌های قدیمی تبلیغاتی است. حتی شرکت‌ها‎‌ی بزرگ که توان پرداخت مبالغ بزرگ برای تبلیغات در تلویزیون و شبکه های اجتماعی را دارند هم از روش تولید محتوا برای ارتقاء بازار کار خود استفاده می‌کنند.

اگر کسب و کار اینترنتی جدیدی دارید و کاربران هنوز شناخت کافی از شما ندارند، بهترین روش تولید محتوای غنی و آگاه سازی آن‌ها نسبت به برندتان است. با تولید محتوا شما می‌توانید کاربران را با خدمات خاصی که در حوزه کسب و کارتان ارائه می‌دهید آشنا کنید و جای خود را میان رقبای خود باز کنید.

تولید محتوا برای لینک سازی

یکی از معتبرترین روش‌های لینک سازی تولید محتوا و انتشار آن در سایت های معتبر است. به این فرآیند لینک سازی گفته می‌شود. حالا تصور کنید که شما محتوای بسیار عالی تولید کنید و در وبسایت خود منتشر کنید و کیفیت کار شما به درجه‌ای بالاست که سایت‌های دیگر با کمال میل به مقالات شما لینک می‌دهند یا از شما درخواست می‌کنند که در سایت‌شان هم محتوا منتشر کنید. لینک سازی بدون شک مهمترین استراتژی سئو است که رتبه سایت شما را در گوگل بهبود می‌بخشد و در کنار افزایش ترافیک سایت به شناخت برند و کسب و کارتان کمک زیادی خواهد کرد.

 نکته ای که باید به آن توجه کنید این است که باید سایت‌هایی که برای انتشار محتوا انتخاب می‌کنید از رتبه های قابل قبولی برخوردار باشند. مثلا DA و ترافیک بالایی داشته باشتد تا همین قدرت و ترافیک را به سایت شما منتقل کنند.

سخن آخر

همواره تولید محتوا یکی از ارکان مهم صنعت تبلیغات بوده و موفقیت‌هایی که کسب‌وکارها به آن رسیده‌اند منوط بر استراتژی های تولید محتوای آنها بوده. در این متن سعی کردیم به گوشه‌ای از اهمیت و ویژگی‌های محتوا اشاره کنیم تا کسب‌وکارهای اینترنتی جدید میزان تاثیر آن در پیشرفت برند و بیزینس خود را دریابند و به نوعی برای تهیه، تولید و انتشار محتوای ارزشمند تشویق شوند.

5/5 - (1 امتیاز)
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.