توصیه هایی برای خشک کردن لباس در داخل خانه

نداشتن خشک‌کن، زندگی در آپارتمان یا بارش باران مانع از خشک کردن لباس ها در فضاهای باز میشود. گاهی اوقات شرایطی وجود دارد که منجر به خشک کردن لباس‌ها در داخل خانه می‌شوند. مشکل این است که انجام منظم آن می تواند باعث ایجاد رطوبت در اتاق های خانه شود. پس چگونه در خانه لباس هایمان را خشک کنیم؟اگرچه فضا کوچک است، اما گزینه‌هایی برای خشک کردن لباس‌ها وجود دارد بدون اینکه این فرآیند به سلامتی آسیب برساند یا محیط‌هایی با بوی نامطبوع ایجاد کند. در زیر به شما خواهیم گفت که چه کاری می توانید انجام دهید تا از چنین عواقبی جلوگیری کنید.

پیامدهای خشک کردن لباس در داخل خانه

بدون شک قرار گرفتن در معرض اشعه خورشید مناسب ترین راه برای خشک کردن لباس هایی است که به تازگی شسته شده اند. خشک کن های برقی نیز به این کار کمک می کنند. از سوی دیگر، استفاده از بند رخت در داخل خانه توصیه‌شده‌ترین جایگزین نیست، اما زمانی که استفاده از روش دیگری غیرممکن باشد، راحت است.

اگر این کار را می کنید، باید از پیامدهای سلامتی آن آگاه باشید. و این است که تضاد بین محیط مرطوب و خشک که گرمایش ایجاد می کند معمولاً مضر است. اثر فوری آن تشکیل کپک است که به نوبه خود خطر عوارض تنفسی و آلرژی را افزایش می دهد.

در یک مقاله تحقیقاتی به اشتراک گذاشته شده توسط مجله Interior and Built Environment، مشخص شد که خشک کردن لباس ها در داخل آپارتمان در تکثیر کنه های گرد و غبار و در غلظت هاگ های کپک در هوا نقش دارد. با توجه به تأثیر منفی بر سلامتی، محققان پیشنهاد می کنند که این روش اصلاح شود.

سازمان بهداشت آمریکا هشدار می دهد که آلودگی هوای داخل خانه با افزایش فشار خون، علائم آسم و مشکلات سلامت روان مرتبط است. وقتی صحبت از رطوبت به میان می‌آید، او اضافه می‌کند که اصلاح این مشکلات به چندین روش منجر به بهبود نتایج سلامتی می‌شود.

توصیه هایی برای خشک کردن لباس در داخل خانه

توصیه هایی برای خشک کردن لباس در داخل خانه و دوری از رطوبت

آویزان کردن لباس های خیس روی چوب لباسی و توزیع آن ها به گونه ای که هوا به گردش درآید، نکته ارزشمندی برای خشک کردن لباس داخل خانه است. به همین ترتیب، بند رخت های تاشو که روی زمین قرار می دهید، اگر آنها را در مناطق گرم قرار دهید مناسب هستند. بیایید توصیه های دیگر را ببینیم.

خشک کردن لباس در ماشین لباسشویی

برای حذف آب اضافی، هیچ چیز مانند چرخیدن در ماشین لباسشویی نیست. این چرخه هزینه برق اضافی دارد، اما تضمین می کند که لباس ها هنگام آویزان شدن چکه نمی کنند و احتمال تجمع رطوبت را به حداقل می رساند.

هنگام شستن با دست، تا جایی که می توانید بدون پیچاندن پارچه فشار دهید. در این مواقع مناسب است آن را چند بار تکان دهید، مدتی زیر دوش آویزان کنید و پس از تخلیه خوب آن را به طناب داخل منتقل کنید. بند رخت مشبک روی وان یک جایگزین خوب برای چکه کردن است.

خشک نکردن لباس روی شوفاژ

خشک کردن لباس روی رادیاتورها باعث تسریع روند کار نمی شود، حقیقت این است که باعث از دست دادن گرما در اتاق می شود و باعث تراکم می شود. ناگفته نماند که لباس هایی وجود دارند که برای مقاومت در برابر گرمایی که این دستگاه ها منتشر می کنند ساخته نشده اند، زیرا در نهایت سفت یا جمع می شوند.

        پیشنهاد می کنیم مقاله “۱۰ دلیل قانع کننده برای استفاده از سرکه در شستشوی لباس” را نیز مطالعه بفرمایید.      

از رطوبت گیر استفاده کنید

استفاده از رطوبت‌گیرها در همان اتاقی که لباس‌ها را آویزان می‌کند، جایگزین خوبی است، زیرا رطوبت محبوس‌شده را کنترل می‌کنند، به خصوص اگر تهویه محدود باشد. این گجت‌ها عملکرد خوبی دارند، حتی اگر خشک شدن لباس‌ها کمی طول بکشد.

یک فن را فعال کنید

اگر لباس‌ها با پارچه های ضخیم مطابقت داشته باشند – مثلاً کت یا حوله – می‌توان خشک شدن آن‌ها را با پنکه تسهیل کرد، زیرا هوا لباس ها را حرکت می‌دهد.
در نقاط خشک نگهداری می شود

از خشک‌ترین اتاق‌ها برای استراحت در فضای مرطوب استفاده کنید. مثلا به جای انتخاب اتاق خواب یا اتاق نشیمن، آشپزخانه یا سایر قسمت های بزرگ را انتخاب کنید.

لباس ها را جدا کنید

لباس ها را روی طناب انباشته نکنید، فضای محتاطانه ای را رها کنید، زیرا با بوی کپک آغشته نمی شود.

به دنبال هوادهی باشید

لباس ها را نزدیک پنجره خشک کنید. اگر این ورودی های نور طبیعی را باز کنید، به گردش هوا کمک می کنید، زمان خشک شدن را کاهش می دهید و از رطوبت و رشد قارچ ها جلوگیری می کنید. ایده این است که در حالی که لباس ها آویزان هستند جریان تهویه وجود دارد.

توصیه هایی برای خشک کردن لباس در داخل خانه

اگر می خواهید لباس ها را در داخل خانه خشک کنید، از نرم کننده استفاده نکنید

نرم کننده های پارچه به بافت لباس ها کمک می کنند. اما اگر داخل خانه خشک می کنید بهتر است از آنها استفاده نکنید. به عبارت دقیق‌تر، لباس‌های میکروفیبر، پشم و پلی استر با دریافت دوز از این مواد، کاهش ظرفیت جذب را تجربه می‌کنند.استفاده از آن به دلیل محتوی مواد مرطوب کننده مجدد و سایر موادی که بر نفوذپذیری لباس ها تأثیر می گذارد، خشک شدن داخل خانه را کند می کند که بر مشکلات رطوبت تأثیر می گذارد.

زمان مناسب را برای شستن و خشک کردن لباس ها در داخل خانه انتخاب کنید

نداشتن شرایط یا تجهیزات کافی برای خشک کردن لباس ها نیاز به برنامه ریزی دقیق شستشو دارد. کار مناسب این است که آن را در صبح انجام دهید، تا از طول روز در خشک کردن استفاده کنید. در شب، سرما رطوبت را افزایش می دهد.

آخرین نکته این است که وقتی در خانه نیستید، لباس های خود را برای خشک شدن در داخل خانه آویزان کنید. یا آن را در اتاق هایی که شلوغ نیستند و تهویه مطلوبی وجود دارد آویزان کنید.

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.