ترفندهای خانگی برای آرامش عضلات

در زیر به شما خواهیم گفت که چه ترفندهایی را برای رسیدن به آرامش عضلانی خوب و رهایی از تمام تنش های انباشته شده باید به کار ببرید.اضافه کار، استرس یا ورزش شایع ترین علل آسیب عضلانی هستند. ترفندهای خانگی زیر برای آرام سازی عضلات از بدتر شدن مشکل جلوگیری می کند.

در بیشتر موارد، آسیب های عضلانی یک مشکل جدی برای سلامتی نشان نمی دهد. این یک بیماری است که کیفیت زندگی را تحت تأثیر قرار می دهد. این ترفندهای خانگی برای آرامش عضلات به شما این امکان را می دهد که آنها را به حداقل برسانید یا از بین ببرید.

بدن انسان حدود ۶۰۰ عضله دارد. بنابراین، این بدان معنی است که ۴۰٪ از وزن بدن توسط سیستم عضلانی تامین می شود.از سوی دیگر، برای هیچ کس عجیب نیست که عضلاتی که به طور روزانه بیشترین تنش را دارند، عضلات گردن، شانه ها و گردن رحم هستند.

در صورت آسیب دیدگی باید سریعا تحت مراقبت قرار گیرند. در برخی موارد، برای دستیابی به تسکین و بهبودی مطلوب، به تکنیک‌های بی‌حرکتی موقت نیز نیاز است. با این حال، روش های بسیار ساده ای وجود دارد که می توان در موارد آسیب های جزئی از آنها استفاده کرد.

علت تنش عضلات

استرس، اضطراب، فشرده شدن اعصاب، تلاش های ناگهانی یا اغراق آمیز، وضعیت خواب نامناسب، از علل تنش عضلانی هستند.

همچنین آسیب در ناحیه، مفاصل فرسوده یا محیط های بسیار سرد. پاتولوژی های خاصی می توانند باعث تنش عضلانی شوند:

لوپوس.
فیبرومیالژیا
کم کاری تیروئید.
اسکلروز چندگانه.
روماتیسم مفصلی.
سندرم خستگی مزمن.

به همین ترتیب، درماتومیوزیت و عدم تعادل الکترولیت‌ها، مانند پتاسیم یا کلسیم کم، بر عضلات تأثیر می‌گذارند. مهارکننده‌های آنزیم مبدل آنژیوتانسین (ACE) که برای کاهش فشار خون استفاده می‌شوند، داروهایی هستند که باعث درد عضلانی می‌شوند. آنها همچنین بر استاتین ها برای کاهش کلسترول تأثیر می گذارند.

علت تنش عضلات

ترفندهایی برای آرامش عضلات

قرار دادن یخ در ۲۴ ساعت اول پس از آسیب، تورم و درد را کاهش می دهد. بیماری های عضلانی معمولاً به خوبی به ماساژ نیز پاسخ می دهند.

ورزش منظم به بازیابی تون ماهیچه کمک می کند. پیاده روی، دوچرخه سواری و شنا به آرامش عضلات کمک می کند.

تمرینات کششی، تقویت کننده و هوازی از درد جلوگیری می کند. همچنین خوب خوابیدن و کاهش استرس، تمرین یوگا و مدیتیشن گزینه های عالی هستند.

انجام حرکات کششی حداقل هر ساعت در هنگام کار در یک وضعیت ضروری است. پدهای گرم کننده یا کیسه های یخ نیز به آرامش ناحیه آسیب دیده و تسکین درد کمک می کنند.

توصیه دیگر برای آرام سازی موثر عضلات، مصرف مکمل های ویتامین D است.غذاهای غنی از امگا ۳ مانند سالمون، ساردین یا سایر ماهی های روغنی بسیار مفید هستند.

بدن انسان باید به خوبی هیدراته بماند، زیرا عضلات بهتر کار می کنند و منقبض نمی شوند. نوشیدن روزانه ۱٫۵ و ۲ لیتر آب توصیه می شود.

پیشنهاد می کنیم مقاله “۹ درمان خانگی برای تنگی نفس” را نیز مطالعه بفرمایید.

درمان های خانگی برای آرامش عضلات

داروهای زیادی برای تسکین درد عضلانی وجود دارد، اما برخی از آنها عوارض جانبی دارند، حتی باعث اعتیاد می شوند. بهترین جایگزین درمان های خانگی هستند.

 بابونه، نعناع یا گیلاس

بابونه دارای خواص ضد التهابی است. دم کرده دو یا سه بار در روز یا به صورت پخش روغن در ناحیه آسیب دیده کمک بزرگی است. همچنین می توان آن را با روغن نارگیل مخلوط کرد.نعناع همچنین شل کننده عضلانی بسیار خوبی است. بنابراین، منتول حاوی خواص ضد درد، ضد التهابی و ضد اسپاسم است.

گیلاس قرمز دارای خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی است. علاوه بر این، آنها ماهیچه ها را به طور طبیعی شل می کنند و با درد مزمن عضلانی، آرتریت یا فیبرومیالژیا مقابله می کنند.

 فلفل کاین

کپسایسین موجود در فلفل قرمز به عنوان یک شل کننده عضلانی و مسکن عمل می کند. مخلوط یک قاشق چای خوری از این پودر با دو عدد روغن زیتون داغ به مدت ۳۰ دقیقه روی ناحیه آسیب دیده قرار می گیرد.

نمک های اپسوم

منیزیم موجود در نمک اپسوم برای عملکرد صحیح عضلات ضروری است. بنابراین، با گرفتگی، اسپاسم و تنش عضلانی مبارزه می کند، سیستم عصبی را آرام می کند و سموم را از بدن دفع می کند.

درمان های خانگی برای آرامش عضلات

 رزماری و سنبل الطیب

رزماری التهاب و درد عضلانی را آرام می کند. با بهبود گردش خون، بهبودی سریعتر انجام می شود. بنابراین در برابر روماتیسم و ​​دردهای عضلانی و سردرد بسیار مفید است.

در دم کرده، یک قاشق چای خوری را به یک فنجان آب داغ اضافه کنید، صاف کنید و سه بار در روز بنوشید. روغن رزماری را می توان با روغن نارگیل یا زیتون ترکیب کرد و روی ناحیه آسیب دیده پخش کرد.

بنابراین، روغن های ضد التهاب و ضد درد سنبل الطیب باعث شل شدن عضلات، به ویژه عضلات گردن می شود. اثر آرام بخش آن استرس را از بین می برد و خواب را بهبود می بخشد.

 آرنیکا و اسطوخودوس

درد و التهاب عضلانی در آرنیکا دشمن دارد. خواص ضد التهابی و ضد درد آن نیز گردش خون را بهبود می بخشد. بنابراین، در پمادهایی که دو بار در روز روی ناحیه آسیب دیده اعمال می شود، یک درمان عالی است.

اسطوخودوس همچنین دارای خواص ضد التهابی است که باعث کاهش التهاب و درد عضلانی به خصوص در ناحیه پشت، گردن و پاها می شود. با درد آرتریت، مفاصل و سردرد زمانی که ناشی از تنش باشد مبارزه می کند.

گل ساعتی

گل ساعتی، پاسی فلورا یا گل شور، یکی دیگر از داروهای خانگی برای التهاب عضلات، دردهای قاعدگی و سردرد است. این یک ضد اسپاسم و آرام بخش است که با استرس، اضطراب و تحریک پذیری مقابله می کند.

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.