۱۴ راه آسان برای تازه ماندن شاخه گل های بریده شده

شاخه گل های بریده شده یک هدیه جذاب برای هر فرد است. اما چقدر طول می کشد؟ همه ما دوست داریم گل های رز هفته ها دوام بیاورند! شما می توانید با چند نکته و ترفند آسان ، ماندگاری گل های بریده شده را ، یا بگوییم ، عمر گل ها را افزایش دهید. از این ۱۴ نکته ساده برای تازه نگه داشتن بیشتر گلهای تازه بریده استفاده کنید.

تازه ماندن گل های بریده شده

۱-نوع گلهای خود را بشناسید

گلهای مختلف تعداد روزهای متفاوتی زندگی می کنند. حتی انواع مختلف گل رز برای دوره های زمانی مختلف دوام می آورند. یک گل رز به طور ایده آل باید ۱۰ روز در آب شیرین دوام بیاورد. اما برخی از انواع حتی می توانند تا ۱۵ تا ۲۰ روز خوب به نظر برسند. مطالعات نشان داده است که رزهای صورتی ، قرمز و قرمز والنتینو تقریباً ۱۸ روز تازه می مانند به شرطی که آنها را در شرایط مناسب نگه دارید. انواع مختلفی مانند رزهای الیزا فوچسیا ، رزهای اورلاندو صورتی و نگین قرمز ۱۲-۱۵ روز دوام می آورند.

۲- ترموستات را پایین بیاورید

گلهای بریده موجودات زنده هستند. به همین دلیل است که دمای محیط مهمترین عامل برای زنده نگه داشتن بیشتر گلهای بریده تازه است. هیچ چیز سریعتر از گل در روزهای گرم تابستان از بین نمی رود. هرچه هوا گرمتر باشد ، گلها زودتر می میرند. دمای مطلوب ذخیره سازی برای بیشتر گلهای بریده معمولی ۳۲ درجه فارنهایت (۱-۴ درجه سانتیگراد) است که به مدت ۲-۳ روز ذخیره می شود.

گلهای بریده شده را برای مدت کمتر از ۲ روز در یخچال می توانید بین ۳۴-۴۰ درجه فارنهایت نگهداری کنید. هرگز در اتومبیل های داغ گل نگذارید. گلهای بریده شده را بلافاصله در آب سرد قرار دهید. در اینجا دمای ایده آل ذخیره سازی برای تازه نگه داشتن گل های مختلف در یخچال آمده است:

۱-۴ درجه سانتی گراد: گل رز ، میخک ، گل داودی ، انواع لیلی ، لاله و بیشتر انواع شاخ و برگ.
۴ تا ۶ درجه سانتی گراد: Gladiola ، Gerbera ، Anemone ، Stephanotis
بالای ۱۲ درجه سانتیگراد: گلهای گرمسیری به سردخانه کم تا بدون سردخانه نیاز دارند. گلهای این گونه همه Orchids ، Heliconia ، Ginger ، Poinsettia و Gloriosa Lily هستند. آنها هرگز نباید در یخچال نگهداری شوند.

تازه ماندن گل

۳-گلها را دور از گرما و نور نگه دارید

بلافاصله گل های بریده شده را در یک گلدان پر از آب سرد تازه قرار دهید. گلها یا گلها را دور از نور خورشید و منابع مستقیم نور و گرما مانند لامپ ، بخاری و لامپ قرار دهید. آب یخ زده بهتر است زیرا گلها را برای مدت طولانی تری تازه نگه می دارد.

آیا آسپرین گلهای بریده شده را بیشتر زنده و تازه نگه می دارد؟

۴- قبل از ذخیره گل های بریده شده برگ ها را جدا کنید

برخی از گلهای بریده به سرعت پژمرده می شوند زیرا آب گلدان را به سرعت آلوده می کنند. بنابراین برگها را جدا کرده و ساقه گلها را قبل از ذخیره سازی تمیز کنید. همچنین آب گلدان را با یک میکروب کش درمان کنید. همچنین ، ساقه ها را همیشه به صورت مایل برش دهید-این نکته ساده باعث می شود که رز بدون غذای گل زنده بماند.

۵-حفظ رطوبت برای تازه ماندن گل های بریده شده

رطوبت مقدار آب موجود در هوا است. وقتی هوا خشک می شود ، گلها به سرعت آب خود را از دست می دهند. رطوبت ایده آل برای زنده نگه داشتن بیشتر گلهای تازه بریده ۹۰-۹۵ is است. حفظ این سطح در داخل خانه امکان پذیر نیست. همچنین رطوبت بسیار زیاد می تواند گلها را مستعد بیماریهای قارچی کند. کولرهای گازی می توانند به دلیل رطوبت تقریباً ۶۵٪ بدون خطر بیماری های قارچی ، گلها را تازه نگه دارند. گلهایی مانند گلهای گل رز ، بورونیا و بنفشه تمایل به جذب آب از طریق گلبرگها و برگهای خود دارند و می توانند در برابر مه و رطوبت بیشتر مقاومت کنند. گلهایی مانند گل رز ، گل سرخ و گل داودی در صورت غبار شدن مستعد حملات قارچی هستند.

۶-گل ها را در آب شیرین قرار دهید

آب برای همه گلهای بریده شده ضروری است تا آنها را تازه و زنده نگه دارد. گلهای بریده از طریق ساقه بریده شده خود آب را جذب می کنند. برخی از گلها مانند استرلینگیا و شاخ و برگ آدامس به صورت خشک و رنگ آمیزی به فروش می رسند اما اکثر گلهای بریده شده به آب شیرین نیاز دارند. همیشه اطمینان حاصل کنید که آب سرد ، تمیز و تازه را در گلدان نگه دارید. اگر ناخالصی هایی در آب وجود داشته باشد یا گلدان کثیف باشد ، آوندهای ساقه گلها با خاک مسدود شده و باعث پژمردگی سریع آنها می شود.

پیشنهاد می کنیم مقالهچرا باغبانی برای روحیه شما خوب است؟” را نیز مطالعه بفرمایید.

۷-گلدان ها را بشویید و تمیز کنید

اگر برای سرگرمی با گلهای بریده کار می کنید ؛ همیشه همه وسایل و میز کار خود را تمیز نگه دارید. تمام سطل ها ، گلدان ها ، ظروف و محل آماده سازی را با سفید کننده و آب ملایم بشویید. همچنین نیمکت ها ، قیچی ، قیچی و قیچی را بعد از استفاده با محلول میکروب کش بشویید. عدم انجام این کار باعث تکثیر باکتری ها و قارچ ها می شود.

۸- یک میکروب کش به آب گلدان اضافه کنید

مهم نیست که چقدر گلدان و سطل ها را برای نگهداری گل های تازه بریده تمیز نگه می دارید ، هنوز قارچ ها و باکتری های میکروسکوپی وجود دارند که می توانند باعث پژمردگی گل های بریده شده شما شوند. بنابراین افزودن یک میکروب کش مانند کلر به آب مهم است. غلظت پایین کلر بین ۱۰ تا ۳۰ قسمت در میلیون باعث تمیز نگه داشتن آب و آسیب رساندن به گلها نمی شود.

می توانید در هر لیتر آب ۱ قاشق چایخوری سفید کننده اضافه کنید. به طور متناوب از کلر استخر که به دو شکل موجود است استفاده کنید: هیپوکلریت سدیم و سدیم دی کلرو ایزوسیانورات با ماندگاری بیشتر. دومی پایدارتر است و ۵ روز طول می کشد. میکروب کش های برم نیز جایگزین مناسبی برای کلر هستند.

۹- آب گلدان را هر روز عوض کنید

برای جلوگیری از مرگ گلهای تازه ، باید هر روز حتی آب تصفیه شده با کلر را تغییر دهید.

۱۰- آسپرین خرد شده را اضافه کنید

آیا آسپرین گلها را تازه تر نگه می دارد؟ دکتر ایلیا راسکین از بخش محصولات کشاورزی شرکت DuPont ایالات متحده و دکتر ژان پیر مترو از آزمایشگاه Ciba-Geigy در سوئیس معتقدند که آسپرین می تواند گلها را برای مدت طولانی تری تازه نگه دارد. بنابراین قرص آسپرین خرد شده را به آب گلدان اضافه کنید. اطمینان حاصل کنید که هر روز آب را جایگزین کرده و هر بار آن را با آسپرین تازه خرد شده درمان کنید.

۱۱- جوش شیرین/پراکسید هیدروژن/نمک/آب لیمو را اضافه کنید

جوش شیرین می تواند به طراوت بیشتر گل ها کمک کند. ۱ قاشق چایخوری به یک پیمانه آب گلدان اضافه کنید. متناوباً ۱ قاشق چایخوری پراکسید هیدروژن یا ۱ قاشق چایخوری آب لیمو را به یک پیمانه آب گلدان اضافه کنید. گلیسیرین یا سرکه نیز می تواند رزها را بدون غذای گل تازه نگه دارد. همه این مواد از کدر شدن یا آب جلوگیری می کنند و باکتری ها را برای جلوگیری از بو از بین می برند. این کار باعث می شود گل های رز شما طولانی تر و تازه تر بمانند.

۱۲- سکه های مسی

گل داودی عاشق مس است. چند سکه به ته گلدان و یا هر ظرفی که گل های بریده شده در آن قرار دارد اضافه کنید تا گلها قوی تر بمانند. همچنین می توانید این گل ها را در گلدان یا لیوان مسی قرار دهید.

۱۳- استفاده از بوراکس لباسشویی برای تازه ماندن گل های بریده شده

مقداری بوراکس لباسشویی به آبی که میخک های خود را در آن ذخیره می کنید اضافه کنید. ۱ قاشق چایخوری به ۱ لیتر آب باید این کار را انجام دهد.

تازه ماندن گل

۱۴- قرص ذغال سنگ

چند قرص زغال به ته گلدان اضافه کنید. این کار باعث از بین رفتن کپک و خوشبو شدن آب می شود و آن را برای مدت طولانی تری تازه نگه می دارد.

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.