به جای تله موش از این ترفندها استفاده کنید؟

در خانه‌ها و آپارتمان‌ها در سرتاسر جهان، موش‌ها سرپناه و غذا پیدا می‌کنند و تا حد امکان از فضای کمتری استفاده می‌کنند و سعی می‌کنند تا حد امکان دیده نشوند. بنابراین، اگر می‌خواهید بدانید که چگونه موش‌ها را از خود دور کنید،به جای تله موش از ترفندهای بسیار موثری را برای دور نگه‌داشتن موش‌ها از خانه و جلوگیری از ظهور مجدد آن‌ها کشف خواهید کرد.

خصوصیات موش

موش ها جوندگانی هستند که از خانواده Muridae هستند. اندازه آنها حدود ۳۰ سانتی متر است، بدنی کشیده و پوزه ای نوک تیز دارند. آنها یک دم بلند و نازک و همچنین خز کوتاه قهوه ای تیره، قهوه ای روشن یا سیاه را نشان می دهند.این حیوانات قادر به سازگاری با محیط های مختلف هستند، زیرا تقریباً هر غذایی را می خورند، حفاری می کنند، بالا می روند و می دوند. اما همین توانایی سازگاری باعث شده تا در قنات های شهرها زندگی کنند و در آنجا به انواع بیماری ها مبتلا شوند.

از جمله بیماری هایی که موش ها به انسان منتقل می کنند می توان به سالمونلا، انگل یا طاعون بوبونیک اشاره کرد. علاوه بر این، آنها همچنین می توانند از هجوم انگل های خارجی مانند کک و کنه و همچنین انگل های داخلی رنج ببرند.

به جای تله موش از این ترفندها استفاده کنید؟

ترفندهای دور کردن موش به جای استفاده از تله موش

فهمیدن اینکه در خانه شما موش هایی زندگی می کنند ممکن است شما را نگران کند، اما فقط باید نکات زیر را در مورد نحوه دفع موش ها بدون تله موش عملی کنید. اینها درمان‌های خانگی و راه‌حل‌هایی هستند که به شما کمک می‌کنند این جوندگان را به طور طبیعی بترسانید.

تمیز کردن عمیق

موش ها در مکان هایی مستقر می شوند که شرایط مساعدی برای زنده ماندن پیدا می کنند، بنابراین اولین قدم حذف عناصری است که برای آنها جذاب است. برای این، تمیز کردن کامل خانه مورد نیاز است:

هر روز زباله ها را بیرون بیاورید.
سطل های زباله دربسته را تهیه کنید و کیسه ها را خیلی خوب ببندید.
اطمینان حاصل کنید که فاضلاب، زهکشی، زهکشی و سایر خروجی های آب ثابت هستند و از ورود حیوانات جلوگیری کنید.
تمیز کردن عمیق تمام فضاهای خانه را انجام دهید. از سفید کننده یا کلر استفاده کنید و به خصوص در جابجایی تمام وسایل و وسایل برای تمیز کردن پشت آنها به خصوص در آشپزخانه دقت کنید. ایده این است که هر گونه زباله ای که می تواند به عنوان غذا برای موش ها باشد، حذف شود.
مواد غذایی را در ظروف دربسته نگهداری کنید.
غذا را در فضای باز رها نکنید.
پس از توقف استفاده از آنها، تمام سطوح آشپزخانه را تمیز کنید. جعبه ها، لباس های کهنه و اشیایی را که برای مدت طولانی در انبار نگهداری شده اند خلاص کنید، زیرا محیط مساعدی را برای مخفی شدن موش ها ایجاد می کنند. برای نگهداری وسایل خود روی جعبه های پلاستیکی درب دار شرط بندی کنید.
فضاهای اشغال شده توسط کودکان باید روزانه با سرکه یا لیمو ضد عفونی شود، زیرا سفید کننده و کلر می تواند برای آنها سمی باشد.
در طول فرآیند تمیز کردن باید از دستکش و ماسک استفاده کنید، زیرا گرد و غبار ناشی از مدفوع خشک شده موش برای سلامتی مضر است.

به جای تله موش از نعناع استفاده کنید

نعناع یکی از موثرترین درمان‌های خانگی برای دور کردن موش‌ها است، زیرا بوی قوی آن آنها را دفع می‌کند. می توانید از روغن نعناع یا نعناع تازه به صورت زیر استفاده کنید:

گلوله‌های پنبه‌ای را با روغن نعناع آغشته کنید، توپ‌ها را در ظروف شیشه‌ای قرار دهید و بدون پوشش در ورودی‌های خانه، پنجره‌ها و مکان‌هایی که متوجه شده‌اید موش‌ها وارد خانه شده‌اند قرار دهید.
می توانید برگ های تازه نعناع را در کیسه های موسلین قرار دهید و در همان فضاهای استراتژیک بگذارید.
از همان برگ نعناع برای تهیه پاک کننده استفاده می شود. فقط باید یک چای نعناع را بجوشانید، یعنی چند برگ را در آب داغ به مدت یک ساعت امولسیون کنید. سپس آب حاصل را در ظرفی با یک بطری اسپری اضافه کنید و از آن برای تمیز کردن قسمت های مختلف خانه استفاده کنید.

پیشنهاد می کنیم مقاله “با این روش ها آرامش را در خانه تان بیشتر کنید” را نیز مطالعه بفرمایید.

 فلفل و میخک

ادویه ها داروهای عالی برای دور کردن موش ها بدون کشتن آنها هستند. آنها نه تنها طبیعی هستند، بلکه می توانید آنها را از موادی که در آشپزخانه خود پیدا می کنید نیز تهیه کنید. چندین میخک و فلفل کاین را جمع کنید، آنها را با کیسه های موسلین پر کنید و در قسمت های مختلف خانه قرار دهید، عطر قوی آن موش ها را می ترساند. به یاد داشته باشید که زمانی که اثر آنها را درک نکردید باید آنها را جایگزین کنید.

ترفندهای دور کردن موش به جای استفاده از تله موش

سس تند و مواد شوینده

اگر سس تند دوست دارید، خوشحال خواهید شد که بدانید این یک درمان عالی برای دور کردن موش ها از خانه شما است. در یک کاسه، نصف قسمت آب، نصف قسمت مایع شوینده و ۲۰ قطره سس تند را مخلوط کنید. از این روش خانگی برای تمیز کردن انواع سطوح استفاده کنید. اگر کودک دارید توصیه نمی شود، زیرا ممکن است در اثر سس تند دچار تحریک شوند.

آمونیاک

بوی آمونیاک برای جوندگان بسیار ناخوشایند است، زیرا شبیه بویی است که از ادرار شکارچیان بزرگ ساطع می شود، بنابراین موش ها را به راحتی می ترساند. پودر آمونیاک را بگیرید و با آب مخلوط کنید. سپس این داروی خانگی را در گوشه ها، پشت مبلمان و مناطق مشکل دار اسپری کنید. این روش در صورت داشتن کودک توصیه نمی شود، زیرا برای آنها سمی است.

به جای تله موش از پیاز استفاده کنید

چگونه با درمان های خانگی موش ها را از خانه دور کنیم؟ چیزی به سادگی پیاز به شما در این کار کمک می کند. استفاده از آن بسیار آسان است: چند پیاز را به صورت خلالی برش دهید و در ظروف باز نزدیک پنجره ها، زهکش ها و مناطقی که موش ها وارد آن می شوند قرار دهید.

 دستگاه های اولتراسوند

وقتی صحبت از ترساندن موش‌ها به میان می‌آید، دستگاه‌های اولتراسوند یکی از مؤثرترین دستگاه‌ها در انجام این کار بدون آسیب رساندن به این موش‌ها هستند. این دستگاه‌ها ساده هستند: صدایی با فرکانس پایین منتشر می‌کنند که درک آن برای انسان غیرممکن است، اما برای موش‌ها، سایر جوندگان و برخی حشرات بسیار ناخوشایند است.

تنها شرط کارآمدی این دستگاه ها این است که آنها را درست در مسیری قرار دهید که موش ها برای ورود به خانه شما طی می کنند، زیرا صدایی که آنها منتقل می کنند تنها به یک جهت هدایت می شود. چگونه موش های باغ را بترسانیم؟

اکنون که می دانید چگونه از شر موش ها در خانه خلاص شوید، باید بدانید که چگونه از شر موش های باغ خلاص شوید. هنگامی که این جوندگان به خانه ای حمله می کنند، استفاده از ترفندهای داخل خانه کافی نیست، بلکه باید آنها را در باغ و اطراف نیز استفاده کنید. برای ترساندن موش‌ها بدون کشتن و بدون سم، درمان‌های خانگی زیر را به شما پیشنهاد می‌کنیم:

ترفندهای دور کردن موش به جای استفاده از تله موش در حیاط

 نعناع

نعناع در بین روش های باغبانی قهرمان است، فقط باید چندین گیاه معطر بکارید و از سلامت آنها مطمئن شوید. عطر و بوی غنی و تازه ای که برگ های آن می دهد برای باغ شما بسیار خوشایند خواهد بود و در عین حال موش ها را می ترساند.

تمیز کردن

تمیز کردن حیاط نیز برای ترساندن موش ها بسیار مهم است. زباله های طبیعی مانند کنده ها، برگ ها، گیاهان خشک و غیره را حذف کنید. همچنین سطل های زباله را در بسته نگه دارید و رسوبات آب راکد را از بین ببرید.

سایر گیاهان معطر

نعناع تنها گیاهی نیست که باغ را معطر می کند و موش ها را دور نگه می دارد. اسطوخودوس، گل همیشه بهار، نعناع و ریحان به همان اندازه موثر هستند، فقط مطمئن شوید که گیاهان را سالم نگه دارید و مرتباً آبیاری کنید، زیرا به آنها کمک می کند عطرهای قوی تری آزاد کنند.

به جای تله موش نرده فلزی بگذارید

اگر موش‌ها از طریق حصار وارد حیاط شما می‌شوند، برای جلوگیری از ورود آنها نرده‌های فلزی نصب کنید. این یک راه ساده برای ترساندن موش بدون سم است، زیرا اگر آنها وارد خانه شما نشوند، مشکلی با آنها نخواهید داشت.

ترفندهای دور کردن موش به جای استفاده از تله موش در حیاط

چگونه موش ها را از سقف دور کنیم؟

یکی از مکان هایی که موش ها در آن پناه می گیرند سقف است. ترساندن آنها کمی پیچیده تر است، اما می توانید با نکات زیر این کار را انجام دهید.

شکاف هایی را که به موش ها اجازه می دهد وارد خانه شما شوند را شناسایی کنید. تعجب خواهید کرد که چقدر آنها در ورود به فضاهای کوچک چابک هستند، بنابراین شکاف ها را دست کم نگیرید.
هنگام یافتن ترک ها، در داخل، یعنی در کناره ترک هایی که داخل خانه است، درزبندی کنید. بسته به اندازه مشکل از بتونه، گچ یا سیمان استفاده کنید و در صورت لزوم از استخدام یک متخصص دریغ نکنید.
پس از مهر و موم شدن ورودی های داخلی، یک یا چند روش خانگی را برای دور کردن موش هایی که در بالا توضیح دادیم، اعمال کنید. به این ترتیب نمی توانند وارد خانه شوند و تنها راه دور شدن از بوها بیرون گذاشتن پشت بام خواهد بود.
وقتی بررسی می‌کنید که همه موش‌ها از بین رفته‌اند، نوبت به تعمیر ترک‌های خارجی می‌رسد. شما باید مطمئن شوید که هیچ کس در سقف گیر نکرده است، می تواند دیوارها را برای فرار تلاش کند. در قسمت بیرونی، ترک ها و شکاف ها را با گچ و توری فلزی ترمیم کنید.

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.