دیابتی ها این میان وعده های شیرین را بخورند

در صورت ابتلا به دیابت ، یافتن بهترین میان وعده ها با کربوهیدرات کم و قند اضافه می تواند یک چالش باشد.نه تنها این ، بلکه انتخاب میان وعده هایی که دارای فیبر ، پروتئین و چربی های مفید برای قلب هستند تا از کنترل بهتر قند خون پشتیبانی کند ، بسیار دشوارتر است.خوشبختانه ، بسیاری از گزینه های مغذی در دسترس هستند ، از جمله بسیاری که می توانید در خانه با استفاده از تنها چند ماده درست کنید.در این مقاله ۱۲ میان وعده و شیرینی ساده برای افراد مبتلا به دیابت آورده شده است.

بهترین میان وعده های شیرین برای دیابتی ها

۱- شکلات تلخ

وقتی از شکلات تلخ در حد اعتدال استفاده کنید می تواند یک راه سالم و خوشمزه برای سیر کردن دندان شیرین شما باشد.

این ماده به ویژه سرشار از فلاونوئیدها است ، نوعی ترکیب گیاهی که ممکن است به جلوگیری از مقاومت به انسولین و محافظت در برابر مشکلات قلبی برای افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ کمک کند .

علاوه بر این ، قند ، کربوهیدرات و کالری کمتری نسبت به شکلات شیری دارد و تنها ۱۳ گرم کربوهیدرات در هر وعده ۱ اونسی (۲۸ گرم) وجود دارد.

برای دستیابی به بهترین نتیجه ، به دنبال شکلات تلخ با محتوای کاکائو حداقل ۷۰ باشید و هر بار به حدود ۱ اونس (۲۸ گرم) بچسبید.

بهترین میان وعده ها

۲- گلابی

گلابی منبع فوق العاده ای از فیبر است و بیش از ۴ گرم فیبر و ۲۱٫۳ گرم کربوهیدرات در هر وعده ۱ فنجان (۱۴۰ گرم) دارد .

فیبر جذب قند را در جریان خون کند می کند ، که می تواند سطح قند خون را پس از خوردن غذا تثبیت کند.

طبق یک مطالعه ، مصرف گلابی تازه نیز ممکن است یک استراتژی م toثر برای کمک به بهبود کنترل قند خون برای افراد دیابتی باشد .

می توانید گلابی را به عنوان یک میان وعده ساده و شیرین میل کنید یا به برش های نازک و شبیه تراشه برش دهید و برای کمی بیشتر تفت دهید.

۳- سیب

سیب خوشمزه و مغذی است ، ۲۸ گرم کربوهیدرات و ۵ گرم فیبر در یک سیب متوسط ​​وجود دارد.

آنها همچنین دارای شاخص گلیسمی پایین هستند ، که معیاری برای تعیین میزان تأثیر برخی غذاها بر سطح قند خون است .

علاوه بر این ، یک مطالعه همچنین نشان داد که مصرف سیب قبل از خوردن برنج ، در مقایسه با خوردن برنج به تنهایی ، سطح قند خون را کاهش می دهد.

سعی کنید سیب ها را برش زده و کمی دارچین برای یک میان وعده آسان در حال حرکت به آن اضافه کنید ، یا با مقداری کره بادام زمینی همراه شوید تا میزان پروتئین و چربی های سالم را افزایش دهید.

۴-انگور جزء بهترین میان وعده ها

انگور نیز مانند سایر انواع میوه می تواند یک درمان سالم و دارای فیبر بالا برای افراد مبتلا به دیابت باشد.

در واقع ، هر ۱/۲ فنجان (۷۵ گرم) وعده حاوی حدود ۱ گرم فیبر و ۱۴ گرم کربوهیدرات است .

انگور قرمز مملو از آنتی اکسیدان ها و پلی فنول ها است که ممکن است به کاهش استرس اکسیداتیو و محافظت در برابر عوارض سلامتی مربوط به دیابت کمک کند .برای یک میان وعده شیرین و با طراوت ، از انگور تازه لذت ببرید یا سعی کنید آن را یک شبه فریز کنید.

۵- ماست یونانی

ماست یونانی با ۲۰ گرم پروتئین در هر وعده ۷ اونسی (۲۰۰ گرم) می تواند یک میان وعده عالی برای افراد مبتلا به دیابت باشد .

افزایش مصرف پروتئین می تواند به کنترل اشتها و کاهش میل به غذا کمک کند .

به طور جالب توجه ، برخی تحقیقات همچنین نشان می دهد که مکمل روزانه ماست که با ویتامین D و پروبیوتیک ها غنی شده است ممکن است به بهبود کنترل قند خون در افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ کمک کند .

بهتر است ماست یونانی ساده را انتخاب کرده و آن را در خانه با میوه های مورد علاقه خود شیرین کنید.

بهترین میان وعده ها

در زیر برخی از گزینه های میان وعده عالی وجود دارد که ممکن است نیاز به کمی آماده سازی داشته باشند ، اما هنوز هم سریع و آسان تهیه می شوند .

۶-پودینگ چیا

پودینگ چیا با استفاده از چند ماده ساده سالم ، خوشمزه و آسان است.

دارای دانه های چیا ، یک ماده مغذی مملو از فیبر ، پروتئین و اسیدهای چرب امگا ۳ .

طبق یک بررسی از ۱۲ مطالعه ، افزودن دانه های چیا به رژیم غذایی شما ممکن است با کاهش سطح قند خون و کاهش فشار خون دیاستولیک مرتبط باشد .

برای تهیه پودینگ چیا در خانه ، ۱/۲ فنجان (۱۲۰ میلی لیتر) شیر بادام ، جو دوسر یا نارگیل را با ۲ قاشق غذاخوری (۲۵ گرم) دانه چیا و کمی عسل یا شربت افرا در یک شیشه ترکیب کنید.

همچنین می توانید پودینگ را با میوه های مورد علاقه خود بریزید و سپس روی آن را بپوشانید و بگذارید حداقل ۲ ساعت در یخچال بماند.

۷- کاسه میوه پنیر خامه ای

پنیر و میوه یک میان وعده عالی است که مقدار زیادی پروتئین و فیبر را در هر وعده تامین می کند.

برخی تحقیقات نشان می دهد که محصولات لبنی کم چرب ، مانند پنیر ، ممکن است برای بهبود مقاومت به انسولین و کاهش وزن بدن و چربی شکم مفید باشد.

یک مطالعه روی بیش از ۴۸۲،۰۰۰ نفر نیز نشان داد که افزایش مصرف میوه ممکن است با کاهش خطر عوارض عروقی در افراد مبتلا به دیابت مرتبط باشد.

برای یک میان وعده یا دسر خوشمزه ، چند قاشق غذاخوری پنیر خامه ای را با میوه های مورد علاقه خود مانند سیب ، توت فرنگی ، زغال اخته یا کیوی ترکیب کنید.

        پیشنهاد می کنیم مقاله “درمان عفونت ادرار با داروهای گیاهی” را نیز مطالعه بفرمایید.      

۸- بستنی موزی جزء بهترین میان وعده ها

بستنی موز به راحتی تهیه می شود و فقط به یک ماده ساده نیاز دارد: موز.

موز منبع خوبی از فیبر است و شاخص گلیسمی پایینی دارد که ممکن است برای تنظیم سطح قند خون مفید باشد .

به علاوه ، یک مطالعه روی ۴۵ نفر نشان داد که مصرف روزانه موز سطح قند خون ناشتا را در افرادی که سطح کلسترول بالا دارند پس از ۴ هفته به میزان قابل توجهی کاهش می دهد.

برای تهیه بستنی موزی در خانه ، یک موز رسیده را خرد کنید ، آن را در ظرفی محکم قرار دهید و حداقل ۲-۳ ساعت آن را فریز کنید.

سپس موز یخ زده را در غذاساز یا مخلوط کن مخلوط کنید تا به غلظت نرم و نرم برسد. همانطور که هست لذت ببرید ، یا به ظرف دیگری منتقل کرده و فریز کنید تا سفت و سفت شود.

۹-اسموتی پروتئینی

اسموتی می تواند راهی سریع و آسان برای وارد کردن مقداری فیبر و پروتئین اضافی به رژیم غذایی شما باشد .

می توانید از موادی مانند پروتئین آب پنیر استفاده کنید که به ترشح انسولین را برای کنترل بهتر قند خون تحریک می کند .

همچنین می توانید سبزیجات برگ دار مانند اسفناج را که منبع عالی فیبر و آنتی اکسیدان هستند ، اضافه کنید.

برای تهیه اسموتی پروتئینی خود در خانه ، شیر ، پودر پروتئین ، سبزیجات برگ دار و میوه های دارای فیبر بالا را مخلوط کرده و لذت ببرید.

۱۰-نخود بو داده دارچینی

بهترین میان وعده ها

نخودها از نظر مواد مغذی بسیار متراکم هستند و مقدار زیادی پروتئین ، فیبر ، فولات و منگنز را در هر وعده بسته بندی می کنند .

نه تنها این ، بلکه می تواند برای افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ مفید باشد.

در واقع ، یک مطالعه کوچک روی ۱۲ زن نشان داد که مصرف نخود قبل از غذا در مقایسه با گروه کنترل ، سطح قند خون و مصرف انرژی را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد .

مطالعه دیگری یافته های مشابهی داشت و اشاره کرد که خوردن نخود با برنج سفید در مقایسه با خوردن برنج سفید به تنهایی سطح قند خون را بهبود می بخشد .

با تخلیه کنسرو نخود و سپس ریختن آن در روغن ، دارچین ، نمک و کمی عسل ، می توانید نخود بو داده دارچینی تهیه کنید. آنها را در دمای ۴۰۰ درجه فارنهایت .

نتیجه نهایی درباره بهترین میان وعده ها برای دیابتی ها

بسیاری از خوراکی ها و میان وعده های سالم و مغذی وجود دارد که در صورت داشتن دیابت می توانید از آنها به عنوان بخشی از رژیم متعادل استفاده کنید.

در حالت ایده آل ، به دنبال غذاهایی باشید که دارای قند کم و پروتئین ، فیبر و چربی های مفید برای قلب هستند.

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.