علت موهای زائد چانه چیست؟

موهای زائد روی چانه می تواند نشانه برخی از مشکلات سلامتی باشد که هیچ زنی نباید آنها را نادیده بگیرد. زنان بی شماری هستند که با موهای زائد و ناخواسته صورت مواجه می شوند. ممکن است روی گونه ها ، پیشانی ، بالای لب یا چانه ظاهر شوند. و گاهی اوقات ممکن است باعث ایجاد خجالت در شما شود ، به خصوص اگر از رشد بیش از حد مو در اطراف چانه رنج می برید.

اگرچه ممکن است ما موهای چانه را با اصلاح کردن صورت یا اپیلاسیون یا موچین از بین ببریم ، اما آیا تا به حال وقت گذاشته اید که به این فکر کنید که چرا موهای زائد در چانه شما رشد می کند؟

در حالی که علت دقیق ایجاد موهای زائد مشخص نیست ، اما این اتفاق می تواند ناشی از تغییرات هورمونی به دلیل شرایط مختلف و حتی مصرف برخی داروها باشد.

علت موهای زائد

در زیر دلایل بالقوه ایجاد موهای چانه آمده است:

۱- سندرم تخمدان پلی کیستیک (PCOS)

سندرم تخمدان پلی کیستیک یک اختلال هورمونی است که در آن هورمون مردانه آندروژن ممکن است بیش از حد افزایش یابد و منجر به افزایش وزن ، پریودهای نامنظم ، آکنه ، مشکلات باروری و رشد غیر طبیعی مو شود. به همین دلیل است که هیرسوتیسم و ​​موهای ناخواسته صورت ، به ویژه موهای چانه ، با سندرم تخمدان پلی کیستیک (PCOS) بسیار رایج است. در موهای چانه ، اگر از یک یا چند مورد از این علائم رنج می برید ، باید با پزشک خود صحبت کنید.

بسیاری از افراد مبتلا به سندرم تخمدان پلی کیستیک شاهد موهای ضخیم تری روی صورت و بدن خود هستند.

علت موهای زائد

۲- سندرم کوشینگ

اگرچه این امر به ندرت اتفاق می افتد ، برخی از اختلالات غدد درون ریز مانند سندرم کوشینگ می توانند دلیلی برای رشد موهای زائد اضافی باشند. این وضعیت در اثر قرار گرفتن بیش از حد در هورمون استرس کورتیزول ایجاد می شود. همراه با موهای چانه ، باعث افزایش وزن ، علائم کشش و دیابت نوع ۲ نیز می شود.

۳- ژن های شما

اکثر زنان دارای موهای مخملی روی صورت هستند اما برخی از آنها ممکن است دارای موهای ضخیم در برخی نقاط صورت و چانه باشند. این می تواند به دلیل ژنتیک باشد. ژن های شما نقش مهمی در رشد موهای صورت دارند. گفته می شود که اگر بستگان مادری مانند مادربزرگ ، مادر و خاله یا خواهر در سن خاصی موهای چانه داشته باشند ، شما نیز به احتمال زیاد دارای موهای زائد چانه خواهید بود.

پیشنهاد می کنیم مقاله “آیا کاشت مو دائمی است؟” را نیز مطالعه بفرمایید.

۴- پیری

با افزایش سن ، بدن شما تغییرات زیادی را تجربه می کند ، به ویژه یائسگی که دلیل اصلی ایجاد موهای چانه است. در دوران یائسگی ، سطح استروژن کاهش می یابد و این تغییرات هورمونی می تواند منجر به رشد موهای اضافی شود.افزایش سن همچنین می تواند منجر به رشد موهای زائد مخصوصا در چانه شود.

۵- بارداری

سطح هورمون شما در طول زندگی به دلیل بلوغ ، افزایش سن ، یائسگی ، افزایش وزن و سایر عوامل از جمله بارداری تغییر می کند. بله ، موهای زائد چانه گاهی اوقات می تواند با بارداری ارتباط داشته باشد ، که باعث عدم تعادل هورمونی در بدن شما می شود و در نتیجه باعث رشد موهای صورت می شود.

۶-تومور آدرنال یا تخمدان

علائم زیادی در ارتباط با غده فوق کلیوی وجود دارد که مربوط به تولید بیش از حد هورمون آدرنال است. موهای چانه یکی از علائم تومورهای غده فوق کلیه است. در زنان ، افزایش آندروژن به دلیل تومورهای آدرنال می تواند منجر به هیرسوتیسم (رشد موهای صورت) شود.

علت موهای زائد چانه

روی هم رفته ، عدم تعادل هورمونی علت اصلی رشد بیش از حد موهای صورت یا چانه است. داروهایی مانند استروئیدهای آنابولیک ، تستوسترون یا سیکلوسپورین نیز می توانند موهای صورت را به عنوان یک عارضه جانبی افزایش دهند. رشد موهای چانه علامت جدی مصرف دارو نیست ، اما در صورت مشاهده علائم دیگر ، به پزشک زنان مراجعه کنید تا با بررسی وضعیت جسمانی علت رویش این موها را برایتان توضیح دهد.

امیدوارم زنان سرزمینم همیشه در اوج سلامتی و زیبایی بدرخشند.

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

2 دیدگاه در “علت موهای زائد چانه چیست؟

مرسی از سایتتون عالی هستش

ممنون از لطف شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.