بهترین فوتبالیست های زن جهان در سال ۲۰۲۲

بهترین فوتبالیست های زن روی کره زمین چه کسانی هستند؟ این سوالی است که در این مقاله قرار است به آن پاسخ دهیم. فوتبال زنان در سالهای اخیر پیشرفت های بسیار کرده است و همچنین طرفداران زیادی را هم به خود جذب کرده است.بهترین بازیکنان زن در این لیست از کشورهای مختلف از جمله برزیل ، نروژ ،فرانسه و … هستند.

بهترین فوتبالیست های زن در سال ۲۰۲۲

 دبینها

ستاره بلامنازع تیم ملی برزیل برای سال‌ها مارتا بوده است، اما با پیشرفت او در سال‌ها، تأثیر قابل‌توجه دبینها بر سلسائو برای همه قابل مشاهده است.

او که از زمان انتقال آنها از نیویورک در سال ۲۰۱۷، بازیکن کارولینای شمالی است، با تعادل، کنترل و دریبل زدن خود هواداران را شگفت زده کرده است بازی او عالی است.

لنا اوبردورف بهترین فوتبالیست زن

اوبردورف که ستاره تیم آلمان در یورو ۲۰۲۲ بود، یکی از مهره های کلیدی تیم وولفسبورگ بود که در فصل ۲۰۲۱/۲۲ دوبل لیگ و جام حذفی شد. هافبک دفاعی جنگنده، پرانرژی و باهوشی که خطر را با سطحی از هشیاری و اطمینانی که سن او را تکذیب می کند، احساس می کند و از بین می برد. او برنده معتبرترین جایزه جوانان آلمان در سال ۲۰۲۰، مدال طلای فریتز والتر شد.

وندی رنارد

با افتخارترین مدافع نسل خود، وندی رنارد، مؤسسه ای در لیون، موفق ترین باشگاه زنان در فرانسه است.

کاپیتان فرانسوی در جزیره مارتینیک در دریای کارائیب بزرگ شد و در سن ۱۶ سالگی به فرانسه رفت – او از آن زمان تاکنون ۸ فینال لیگ قهرمانان اروپا زنان، ۹ جام حذفی فرانسه، ۱۴ عنوان قهرمانی لیگ را به دست آورده و نام خود را در لیگ قهرمانان اروپا کسب کرده است.

رنارد با داشتن حس هوشیاری شدید از موقعیت، همچنین با قد ۶٫۲ (۱۸۷ سانتی متری) از نظر بدنی شخصیتی با ابهت است – در می ۲۰۲۲ او با تمدید قرارداد چهار ساله با لیون به گمانه زنی ها در مورد آینده خود پایان داد. .

بهترین فوتبالیست های زن ، ماری آنتوانت کاتتو

کاتتو یک تمام کننده عالی و ثابت، با سرعتی درخشان، برنده کفش طلایی و بهترین بازیکن سال در بخش زنانه ۲۰۲۱-۲۰۲۲ فرانسه شد.

او بیش از یک دهه در پاری سن ژرمن بوده و در سال ۲۰۱۱ در جوانی برای این باشگاه قرارداد امضا کرد و اولین بازی خود را در نوامبر ۲۰۱۸ برای تیم اصلی انجام داد.

شانس موفقیت فرانسه در یورو ۲۰۲۲ زمانی که کاتتو در طول مسابقات دچار آسیب دیدگی ACL شد ضربه بزرگی وارد شد.

کارولین گراهام هانسن

این ملی پوش نروژی که به طور قطع به عنوان یکی از با استعدادترین بازیکنان بازی در نظر گرفته می شود، همچنین یکی از پرافتخارترین هاست – برنده بیش از ۲۰ افتخار بزرگ، او به چهار فینال لیگ قهرمانان اروپا رسیده است و یک بار با بارسلونا جام را بالای سر برده است.

توقف او فوق العاده دشوار است، گراهام هنسن تلفیقی از هوش و ورزش در زمین است – خارج از آن، او از موسیقیلذت می برد، شعر می نویسد، شطرنج بازی می کند.

این که او با وجود زدن ۱۳ گل و ثبت ۲۵ پاس گل در تمامی رقابت ها، نامزدی توپ طلای سال ۲۰۲۱ را از دست داد، برای برخی یک معما بود.

پیشنهاد می کنیم مقاله “۱۰ تا از تحصیلکرده ترین فوتبالیست های جهان” را نیز مطالعه بفرمایید.

ویویان میدما یکی از بهترین فوتبالیست های زن

ویویان میدما یکی از بهترین فوتبالیست های زن

میدما مسلماً یکی از بهترین تمام کننده ها در بازی زنان است، اما او خود را به عنوان یک تمام کننده نمی بیند، “من دوست دارم فکر کنم ترکیبی از مهارت ها را بلد هستم.”

او اولین قرارداد حرفه ای خود را با SC Heerenveen در سن ۱۴ سالگی امضا کرد و اولین بازی خود را در ۱۵ سالگی انجام داد – Miedema از آن زمان به عنوان بهترین گلزن تاریخ WSL تبدیل شد و با هلند قهرمان اروپا در سال ۲۰۱۷ شد.

آیتانا بوماتی

بوماتی از ۱۴ سالگی در بارسلونا قهرمان اسپانیا بوده است و مظهر سبک فوتبالی است که در آکادمی معروف لاماسیا این باشگاه تبلیغ می شود.

بازیکن برتر فصل ۲۰۲۱-۲۰۲۲ بارسلونا در فینال لیگ قهرمانان زنان یوفا مقابل چلسی، فصل بعد او ۱۶ گل و ۷ پاس گل در لیگ برتر و رقابت های اروپایی به ثبت رساند.

کاتارینا ماکاریو

ماکاریو که در برزیل متولد شد، در سن ۱۲ سالگی به همراه پدر و برادرش به ایالات متحده نقل مکان کرد تا رویای خود را برای بازی فوتبال حرفه ای دنبال کند – مادرش که یک پزشک بود، در آمریکای جنوبی ماند تا از نظر مالی خانواده را تأمین کند.

این یک فداکاری جمعی است که برای این ملی پوش آمریکایی که در ژانویه ۲۰۲۱ به لیون پیوست و در اولین فصل کامل خود قهرمان لیگ قهرمانان زنان یوفا شد و در این روند هشت گل به ثمر رساند، نتیجه داد.

او در ژوئن ۲۰۲۲ در یک ضربه ظالمانه دچار آسیب دیدگی ACL شد که انتظار می رود او را برای مدت طولانی از میادین دور نگه دارد.

بهترین فوتبالیست های زن ، سام کر

سام کر، بازیکن فصل۲۰۲۱-۲۰۲۲ توانست ۲۰ گل در لیگ در همان فصل به ثمر رساند و به قهرمانی چلسی در WSL کمک کرد.

کاپیتان استرالیایی اکنون جوایز کفش طلا را در سه لیگ مختلف در سه قاره مختلف به دست آورده است – تنها بازیکن زنی که به این موفقیت دست یافته است.

او در تابستان ۲۰۲۲ با حضور در کنار کیلیان امباپه، با تبدیل شدن به اولین زنی که روی جلد نسخه جهانی بازی ویدیویی فیفا ظاهر شد، تاریخ بیشتری را برای فوتبال زنان ثبت کرد.

الکسیا پوتلاس

بهترین فوتبالیست های زن

برنده توپ طلای زنانه، بهترین بازیکن زن فیفا، و جوایز بهترین بازیکن زن یوفا در سال ۲۰۲۱ – پوتلاس برای بسیاری بازیکن برجسته در تیم بارسلونا پر از کیفیت ستاره است.

مسلماً او در حال حاضر در فوتبال زنان – باهوش، تأثیرگذار، از نظر فنی استثنایی، خلاق و تعیین‌کننده – است .همچنین او در فصل ۲۱/۲۲ بهترین کمک دهنده به تیم در لیگ برتر اسپانیا و بهترین گلزن در فصل لیگ قهرمانان اروپا زنان در سال۲۰۲۱-۲۰۲۲ بود.

این یک باخت بزرگ برای بارسلونا، اسپانیا و کل بازی زنان است که او در آستانه یورو ۲۰۲۲ از ناحیه زانو آسیب جدی دید و انتظار می رود کل فصل ۲۲/۲۳ را از دست بدهد.

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.