گران ترین خریدهای تاریخ فوتبال ، از نیمار تا لوکاکو

گران ترین خریدهای تاریخ فوتبال کدامند؟ فوتبال یکی از ورزش هایی است که میلیون ها پول را جابه جا می کند. تجارت در صنعت فوتبال از رشد باز نمی ایستد و بهترین نمونه آن در ارقام پرداخت شده برای جذب بازیکنان فوتبال دیده می شود. در حالی که بحران‌های اقتصادی بر سطوح اجتماعی و تجاری در بسیاری از بخش‌ها تأثیر می‌گذارد، به نظر می‌رسد فوتبال به لطف سرمایه‌گذاری‌های کلان از منابع مختلف،فغلا از این بحران ها در امان است.

برای اینکه بدانید گران‌ترین خریدهای تاریخ فوتبال کدام‌ها هستند، توصیه می‌کنیم به خواندن این مقاله ادامه دهید.

گران ترین خریدهای تاریخ فوتبال

 نیمار: ۲۲۲ میلیون یورو

نیمار جونیور فوتبالیستی است که گرانترین خرید تاریخ فوتبال برای او پرداخت شده است. پاری سن ژرمن برای به خدمت گرفتن این بازیکن برزیلی مبلغ ۲۲۲ میلیون یورو به باشگاه بارسلونا پرداخت و به این ترتیب ارزشمندترین انتقال در این رشته ورزشی محسوب می شود.

باشگاه فرانسوی بند فسخ نیمار یعنی ۲۲۲ میلیون یوروی قرارداد او با بارسلونا را برای بستن انتقال او پرداخت کرد. در حال حاضر پاری سن ژرمن همچنان این بازیکن برزیلی را با قراردادی تا سال ۲۰۲۵ در ترکیب اصلی خود دارد.

کیلیان امباپه: ۱۸۰ میلیون یورو

گران ترین خریدهای تاریخ فوتبال

کیلیان امباپه که قرار است دورانی تازه را در فوتبال رقم بزند، در حال حاضر یکی از بهترین بازیکنان جهان امروز است. او یکی از بهترین های پاری سن ژرمن است، باشگاهی که برای جذب این بازیکن فرانسوی مبلغ ۱۸۰ میلیون به موناکو پرداخت کرد.

از این ۱۸۰ میلیون یورو، ۳۵ میلیون یورو در سال ۲۰۲۲ پس از تمدید امباپه پرداخت شده است. و این است که همانطور که در قرارداد نقل و انتقال او قید شده است، پی اس جی در سال ۲۰۱۸ مبلغ ۱۴۵ میلیون یورو به موناکو پرداخت کرد که در صورت تمدید یا انتقال این بازیکن قبل از پایان قرارداد، این رقم را به ۱۸۰ میلیون یورو رساند. پیش از این در فصل ۲۰۱۷/۲۰۱۸، این باشگاه پاریسی به لطف قرضی با گزینه خرید اجباری ۱۴۵ + ۳۵ میلیون یورو توانست از خدمات او لذت ببرد.

علیرغم تلاش سایر باشگاه ها برای جذب امباپه به خصوص در سال گذشته توسط رئال مادرید، پاری سن ژرمن در نهایت موفق شد تمدید این بازیکن فرانسوی را تا سال ۲۰۲۵ ببندد.

فیلیپه کوتینیو: ۱۶۰ میلیون یورو

فیلیپه کوتینیو گران ترین خرید تاریخ باشگاه بارسلونا است. هافبک برزیلی پس از گذراندن چندین فصل در سطح بالایی در لیورپول به عنوان یک ستاره وارد نیوکمپ شد. بارسا انتقال او را در مجموع ۱۶۰ میلیون یورو بست: ۱۲۰ ثابت و ۴۰ متغیر.

کوتینیو با عملکردی ناامیدکننده به عنوان بازیکن بارسا، پس از انتقال ۲۰ میلیون یورویی به استون ویلا، در حال حاضر تاریخ باشگاه بارسلونا است.

عثمان دمبله: ۱۳۵ میلیون یورو

دمبله به عنوان بازیکنی که قرار بود جایگزین جدایی نیمار از پاری سن ژرمن شود، در بارسلونا فرود آمد. باشگاه بارسا ۱۳۵ میلیون یورو به بوروسیا دورتموند پرداخت تا بتواند خدمات وینگر فرانسوی را در اختیار بگیرد، که در سطح اقتصادی برای یک فوتبالیست با فرافکنی عالی، یک شرط مخاطره آمیز است.عجله برای یافتن جانشینی برای نیمار باعث شد تا بارسا هزینه نقل و انتقالات بسیار بالایی را برای دمبله بپردازد.

ژائو فلیکس: ۱۲۷٫۲ میلیون یورو

اتلتیکو مادرید نیز در لیست گران قیمت ترین خریدهای تاریخ فوتبال حضور دارد.این تیم گران ترین انتقال تاریخ خود را با حضور ژائو فلیکس مهاجم پرتغالی به مبلغ ۱۲۷٫۲ میلیون یورو بسته است. او که از بنفیکا آمده بود، یکی از جواهرات نوظهور بازار فوتبال در تابستان ۲۰۱۹ بود.

اگرچه کیفیت عظیم او مورد تردید قرار نمی گیرد، اما انتظارات زیادی که هواداران اتلتیکو مادرید در ژائو فلیکس داشتند برآورده نشده است. با این حال، جوانی او به او اجازه می دهد تا همچنان جا برای پیشرفت داشته باشد.

پیشنهاد می کنیم مقاله “۱۰ تا از تحصیلکرده ترین فوتبالیست های جهان” را نیز مطالعه بفرمایید.

آنتوان گریزمان: ۱۲۰ میلیون یورو

شایعات در مورد آینده آنتوان گریزمان در فصول اخیر با دو باشگاه پیشرو ادامه داشته است: اتلتیکو مادرید و بارسلونا. در تابستان ۲۰۱۹، تیم بارسا این مهاجم فرانسوی را با مبلغ ۱۲۰ میلیون یورو از تیم روجیبلانکو به خدمت گرفت. دو فصل بعد، گریزمان به صورت قرضی به اتلتیکو مادرید بازگشت و گزینه خرید آن به ارزش ۴۰ میلیون یورو بود.

جک گریلیش: ۱۱۷٫۵ میلیون یورو

منچسترسیتی در تابستان ۲۰۲۱ با بستن قرارداد با جک گریلیش به مبلغ ۱۱۷٫۵ میلیون یورو، تمام اروپا را شگفت زده کرد. هافبک انگلیسی استون ویلا در یکی از بدنام ترین نقل و انتقالات لیگ برتر در سال های اخیر به تیمی با مربیگری جوزپ گواردیولا پیوست.

کریستیانو رونالدو: ۱۱۷ میلیون یورو

کریستیانو رونالدو با رکوردهای گلزنی و عناوین کسب شده و همچنین در نقل و انتقالات در دنیای فوتبال تاریخ ساز شده است. مهاجم پرتغالی در تابستان ۲۰۱۸ به لطف ۱۱۷ میلیون یورویی که باشگاه ایتالیایی به رئال مادرید پرداخت کرد، با یوونتوس قرارداد امضا کرد. پیش از این، در سال ۲۰۰۹ او با پرداخت ۹۶ میلیون یورو توسط رئال مادرید برای جذب او از منچستریونایتد، گران‌ترین خرید تاریخ فوتبال شد.

ادن هازارد: ۱۱۵ میلیون یورو

گران ترین خریدهای فوتبالی

ادن هازارد در تابستان ۲۰۱۹ با ۱۱۵ میلیون یورو از چلسی به رئال مادرید آمد. این بازیکن بلژیکی در سانتیاگو برنابئو فرود آمد که یک ستاره بزرگ در لیگ برتر محسوب می شود، اما عملکرد او به دلیل مصدومیت ناامیدکننده بوده است.

روملو لوکاکو: ۱۱۵ میلیون یورو

روملو لوکاکو یکی از فوتبالیست هایی است که در طول دوران حرفه ای خود بیشترین پول را در بازار نقل و انتقالات جابه جا کرده است. مهاجم بلژیکی با ۱۱۵ میلیون یورو از اینترمیلان به چلسی پیوست و به این ترتیب به باشگاه لندنی بازگشت. لوکاکو پس از قهرمانی در سری آ با اینتر و انتخاب شدن به عنوان MVP لیگ ایتالیا در فصل ۲۰۲۰-۲۰۲۱ به چلسی بازگشت.

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.